Voorkeur: instructeur naar jou toe of jij naar instructeur?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Voorkeur: instructeur naar jou toe of jij naar instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 23:39

Als je les hebt: ga jij dan liever naar de lokatie van je instructeur toe om te lessen of laat jij liever een instructeur op jouw lokatie komen om les te geven? En waarom?

Zelf laat ik een instructeur naar mij toe komen omdat ik geen mogelijkheid heb om zelf een paard te vervoeren én ik heb een goede buitenbak ter beschikking.

Nickytje

Berichten: 4032
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Tielen

Re: Voorkeur: instructeur naar jou toe of jij naar instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 23:42

Ik laat ook de instructeur naar me toekomen. Er komt wel een km-vergoeding bij, maar die delen we gewoon want er nemen meerdere mensen na elkaar prive les.
Ook omdat ik geen vervoer heb voor m'n paard, en als ik het wel zou hebben, vind ik het nog zo'n heel gedoe om een half uurtje les.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Voorkeur: instructeur naar jou toe of jij naar instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 08:32

Tja, als het niet anders kan is het een mooie oplossing.... wij hebben het onuitsprekelijke geluk dat de instructrice toch wel 15 meter lopen van ons vandaan woont.....

Met de trailer er naar toe gaan kost idd veel tijd, maar je paard komt wel op ander terrein en ziet eens andere paarden. Dat is wel een goede voorbereiding op starten!

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: Voorkeur: instructeur naar jou toe of jij naar instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 08:39

Ik heb de mazzel dat mijn instructrische haar paardje bij ons op stal staat,dus die is er elke dag, toch al(verrekte handig als je tussendoor wat moet vragen)

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Voorkeur: instructeur naar jou toe of jij naar instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:20

Ik ga liever ergens naar toe.
Sowieso komen de instructeurs waarbij ik graag wil lessen niet meer aan huis, maar de paarden komen ook op ander terrein, op mijn eigen stal zou ik dan weer of met anderen moeten rijden of de bak moeten reserveren en het heeft ook gewoon wel wat, voelt een beetje als een uitstapje met mijn paard.
Het ergste vind ik achteraf al je spullen uitladen en de trailer schoonmaken...

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Voorkeur: instructeur naar jou toe of jij naar instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:44

Ik ga altijd naar mijn instructrice toe. Mijn paardjes staan op een pensionstalling, dat is toch lastig. De bak is vaak bezet en de eigenaar van de stal wil liever niet dat iedereen maar gaat staan schreeuwen in de bak.
Ik kan bij mijn instructrice thuis heel mooi rijden en heb ik ook nog de bak alleen. Ze woont ook aardig dichtbij dus het is goed te doen.

daantjuhhh

Berichten: 27001
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Voorkeur: instructeur naar jou toe of jij naar instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:46

Urielle schreef:
Ik ga liever ergens naar toe.
Sowieso komen de instructeurs waarbij ik graag wil lessen niet meer aan huis, maar de paarden komen ook op ander terrein, op mijn eigen stal zou ik dan weer of met anderen moeten rijden of de bak moeten reserveren en het heeft ook gewoon wel wat, voelt een beetje als een uitstapje met mijn paard.
Het ergste vind ik achteraf al je spullen uitladen en de trailer schoonmaken...

Ja ik ook!
Die ik had en die ik nu wil komt ook niet aan huis.
Is ook een uur rijden, maar dan heb je ook wat!!

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Re: Voorkeur: instructeur naar jou toe of jij naar instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:48

Meestal komt mijn instructeur de ene week naar mij, en ik de andere week naar haar.

Het kost wel veel tijd om met de trailer naar haar toe te gaan, maar ik vind het veel voordelen hebben. Je rijdt niet altijd op dezelfde plek en je maakt/houdt je paard makkelijk tijdens het vervoer als ze regelmatig op de trailer staan.

daffodil

Berichten: 10457
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Voorkeur: instructeur naar jou toe of jij naar instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:46

Heerlijk om lekker ergens anders te lessen! Vreemde mensen die tegelijk rijden, daar stoor je je niet snel aan terwijl als het de personen zijn die je elke dag tegenkomt.......oeh dat gaat niet altijd goed!

Ik vind het echt heerlijk hoor, hoef niet zo heel ver met de pont over en dan nog een klein kwartiertje! Paarden worden er wereldwijs van, veel laden, andere omgeving, andere paarden, dingen die om hen heen gebeuren, overal leren ze (en jijzelf dus ook!) mee omgaan!

Mies7
Berichten: 1498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Zevenhuizen

Re: Voorkeur: instructeur naar jou toe of jij naar instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 16:03

Als ik zelf les geef is dat vaak op locatie, dus bij mensen thuis. Als ik zelf les krijg dan ga ik naar m'n instructeur toe, aangezien hij een eindje uit de richting woont en ik anders kapitalen kwijt ben aan reiskostenvergoeding Knipoog

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: Voorkeur: instructeur naar jou toe of jij naar instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:11

Ik ga wel naar de fijne binnenbak van m'n instructrice. Lachen
Vovendien komt ze niet aan huis.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Voorkeur: instructeur naar jou toe of jij naar instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:20

ik vind het het fijnste om gewoon lekker thuis in mijn eigen bak te trainen, dus mijn instructrice komt trouw elke week bij mij thuis.
Toch vind ik het heel af en toe wel lekker om eens in een onbekende omgeving te rijden en te lessen, dus ik neem ook af en toe ergens een gastlesje op locatie.

Margo

Berichten: 1636
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Soest

Re: Voorkeur: instructeur naar jou toe of jij naar instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:51

Mijn instructrice komt ook niet aan huis dus we gaan gewoon trouw elke week naar haar toe!
En ik vind het heerlijk en erg gezellig met de verschillende andere lesklanten die we daar weer tegen komen. Nou heeft ze ook nog eens een super fijne bodem (hebben we thuis ook wel maar de bodem op de training is nog net even wat fijner).
Nee ik ga graag naar de les toe! Echt een middagje uit (meestal samen met moeders!)

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Re: Voorkeur: instructeur naar jou toe of jij naar instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 21:37

Dat hangt puur af van wat het handigste is. Meestal komt instructeur naar mij toe, maar soms is het ook handiger als ik daar heen ga (denk aan bv merrie die op springen staat... dan ga je toch liever niet thuis weg Knipoog)

gomir

Berichten: 25590
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Voorkeur: instructeur naar jou toe of jij naar instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 00:36

Naar mijn instructeur toe vind ik veel fijner(niet dat hij aan huis zou komen als ik dat wel zou willen).

Er staat daar altijd een parcours met van alles te zien en diverse lijntjes(thuis moet ik alles zelf verslepen en heb ik lang niet zulk mooi materiaal dus dan blijft het al veel simpeler) en de paarden komen ook mooi van huis af Ja

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Re: Voorkeur: instructeur naar jou toe of jij naar instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 09:14

Liever de instructie thuis laten komen.
Ik heb nu op het moment een jong paard en dat vind ik te vermoeiend voor het dier om ook nog eens mee te gaan reizen.

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Re: Voorkeur: instructeur naar jou toe of jij naar instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 10:56

Aan huis...kost anders zoveel tijd (beetje lui Schijnheilig )

Kitty

Berichten: 7717
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Re: Voorkeur: instructeur naar jou toe of jij naar instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:01

Mijn instructrice komt meestal bij ons aan huis, maar wanneer ik in de 20x60 m. bak wil rijden, haal ik onze trailer op en rijd ik naar haar toe.

San_Fox

Berichten: 621
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Fluitenberg.

Re: Voorkeur: instructeur naar jou toe of jij naar instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:06

Ze komt naar ons toe, 's winters naar de binnenmanege (moet zij rijden, maar wij ook.) En Zomers aan huis, met vergoeding.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Re: Voorkeur: instructeur naar jou toe of jij naar instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:08

Dressuurles bij ons op stal, maar voor springles gaan we naar de instructeur. Dat is een klein groepslesje, max 5 mensen. Hij heeft altijd een hele rits hindernissen klaar staan.

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Re: Voorkeur: instructeur naar jou toe of jij naar instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:10

De mijne komt altijd naar mij toe! Zit al wel ertegen aan te hikken dat ik een andere moet zoeken aangezien de mijne niet hoger heeft gereden dan M1 dressuur en ik nu Z1 rij. Als de bak bij ons bagger is (en dat is hij vaak) mag ik bij mijn vriendin in haar top bakkie crossen dus gaan we op lokatie. Aangezien wij 20 x 40 bak hebben doe ik nu mijn best om lid te worden van vereniging met 20 x 60 en daar zit les inbegrepen in het lidmaatschap dus ga ik op lokatie groepslessen volgen........
Ik kan met de trailer rijden maar heb geen rijbewijs dus ben wel afhankelijk van mijn vriend die mij moet rijden. Meestal geen probleem gelukkig.

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Re: Voorkeur: instructeur naar jou toe of jij naar instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:47

Ik ga naar mijn eigen instructeurs toe. Ik geloof ook niet dat ze aan huis komen.
Ik vind t wel prettig! Zowieso voor wat jonger spul goede ervaring om van huis af te gaan.

Ik zelf geef in principe bij mij thuis les maar in overleg kom ik ook wel aan huis.

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Voorkeur: instructeur naar jou toe of jij naar instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:53

Dat ligt er een beetje aan. Ik rijd altijd buiten en daar kom ik dus bepaalde problemen tegen die in een bak niet altijd even goed zijn op te lossen. In zo'n geval heb ik liever dat de instructeur naar mij komt. Gaat het om rijtypische problemen dan wil ik dat best in een bak oplossen en daarvoor zal ik dus naar een instructeur toe moeten.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Voorkeur: instructeur naar jou toe of jij naar instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 14:24

Toen ik zelf nog reed (clubles en prive) ging ik altijd naar haar toe. Sinds enkele maanden rijd zij mijn paard en ga ik daar ook heen. Ze woont maar 1 1/2km verderop, heeft buiten een mooie 20x60 baan en binnen een overdekte rijhal. Ik vind het zelf wel lekker even op pad te zijn, hou ondertussen een oogje in het zijl wat haar kids betreft. Als ik niet kan om welke reden dan ook komt ze gewoon even aan huis.

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Voorkeur: instructeur naar jou toe of jij naar instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 14:34

Ik heb 2 instructeurs voor de dressuur. Eentje komt naar ons toe. Dat is gemakkelijk. Spaart me de reistijd en het is niet zo duur.
De andere moet ik heen. Voordeel is dat die een binnenbak heeft, dus als het slecht weer is gaat de les altijd door. Bij die laatse les ik vooral 's winters.