beruchte juryleden

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
barcaseig1

Berichten: 37
Geregistreerd: 17-08-06

beruchte juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 11:57

Melden jullie je wel eens af voor een wedstrijd, omdat jullie bij een bepaald jurylid beslist niet willen starten?

MyWishMax

Berichten: 25614
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: beruchte juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 11:59

Nee ik kom er meestal pas achter wie er jureerd als ik mijn protocollen terug krijg. En dan alsnog, ik zou me daarvoor nooit afmelden maar juist kijken wat er vorige keer fout ging en extra mijn best gaan doen.

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: beruchte juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 12:06

Nee, sowieso onthou ik bijna nooit bij welk jurylid ik heb gereden of er moet echt wel iets gebeurd zijn.
Met een bepaald jurylid kon ik niet overweg, de keer dat ik daar bovenaan stond met een monsterscore wist ik dan ook dat ik echt heel erg goed gereden had. Daar doe ik het voor Haha!

Elliebelle

Berichten: 3045
Geregistreerd: 26-07-06

Re: beruchte juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 12:09

Neej , Ik rij gewoon ik probeer gewoon de dingen die de vorige keer bij die jury niet goed gingen juist extra op te letten.
en beter te doen.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re: beruchte juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 12:15

Hier is - alweer een tijdje geleden - ook een topic over geweest.

hananya

Berichten: 1047
Geregistreerd: 26-04-05

Re: beruchte juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 12:57

Die "beruchte" juryleden heb je hier ook wel hoor.
Maar ik vind het onzin om niet te starten. Ik weet bij sommige juryleden wel wat ze graag wel en niet willen zien. Hier pas ik soms mijn proef iets op aan...
Maar het gaat erom dat ik een fijn gevoel heb. Of ik dan teveel of te weinig punten krijg maakt me eigenlijk niet zoveel uit.

why_not

Berichten: 100
Geregistreerd: 26-07-06

Re: beruchte juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 17:12

mm nee dat doe ik niet.. Ik hoop dan altijd dat ik meer punten krijg dan de vorige keer haha...

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Re: beruchte juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:10

Ik heb 1 jury daar start ik dus echt niet, dan ga ik naar huis. Al zet ik een proef neer zonder fouten of storingen, ik rij daar gewoon altijd slechte punten!!! Ik ging M2 starten na een hele lange tijd geen wedstrijden gereden te hebben terwijl ik mijn punten voor het z allang binnen had en reed net geen verlies bij deze vrouw en na het lezen van het commentaar dacht ik die heeft naar een andere combinatie zitten kijken want er stonden storingen, tekortkomingen op vermeld die gewoon niet waar zijn. Dus mijn besluit ik rij niet meer bij deze vrouw!

barcaseig1

Berichten: 37
Geregistreerd: 17-08-06

Re: beruchte juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 20:21

kraal schreef:
Ik heb 1 jury daar start ik dus echt niet, dan ga ik naar huis. Al zet ik een proef neer zonder fouten of storingen, ik rij daar gewoon altijd slechte punten!!! Ik ging M2 starten na een hele lange tijd geen wedstrijden gereden te hebben terwijl ik mijn punten voor het z allang binnen had en reed net geen verlies bij deze vrouw en na het lezen van het commentaar dacht ik die heeft naar een andere combinatie zitten kijken want er stonden storingen, tekortkomingen op vermeld die gewoon niet waar zijn. Dus mijn besluit ik rij niet meer bij deze vrouw!


Gelukkig! Dan ben ik dus toch niet de enige!
Zo 1 heb ik er ook, die is het gun ik het kijken naar mijn proef gewoon niet.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Re: beruchte juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:51

Ik heb echt wel eens een shock-effect gehad toen ik de baan in reed en tot de verhelderende conclusie kwam dat ik zou worden gejureerd door een hele bekende die mij goed kende en ooit verklaarde dat mijn motoriek te slecht was om bij de paarden te starten (waarom ging het dan zo goed?!!)
Ik had echt zoiets van *shi-t* en kreeg het spaansbenauwd omdat ik nou toch echt wel even wilde laten zien dat ik het kon. Uiteraard werd het niets, maar als ik m toevallig weer als jury tegenkom rij ik echt wel gewoon, laat me niet kennen wat dat betreft.
Alhoewel nu ik erover nadenk, ik ga M starten dus heb geen last meer van 'm, hij mag alleen B en L jureren.
Heb wel een jurylid waarbij ik dus ook gewoon geen wp kan rijden, onmogelijk. Al herken ik haar nog steeds niet als ik haar zie, als ik die naam op mn coupon zie staan weet ik al hoe laat t is.

schuli
Berichten: 11
Geregistreerd: 17-06-06

Re: beruchte juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:49

ik heb ook 1 jury waar ik liever nie bij rij... ma voor thuis blijven doe ik nie! al wordt ik wel altijd een tikkie chaggie als ik zijn auto zie staan bij een ring, of als ik hem in pak zie lopen...
ik weet gewoon dat er geen winstpunt bij hem in zit... en wat hij over mn paard zegt, ook nie echt aardig!

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Re: beruchte juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 23:28

hmm ik rij liever niet meer bij de jury die mij ooit een verliespunt gaf, maar vaak weet ik pas achteraf wie de jury was Lachen

Rozzy

Berichten: 1612
Geregistreerd: 16-08-06

Re: beruchte juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 23:31

ik heb zelfs 1 rijvereniging waarbij ik afmeld, als het buiten rijden is valt het mee omdat er dan allemaal verschillende juryleden zitten, maar in het binnenseizoen zit er heel de dag 1 jurylid en bijna altijd dezelfde vrouw, al rijd ik nog zo'n goede proef ik eindig altijd onderaan..

daantjuhhh

Berichten: 27001
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: beruchte juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 23:37

Urielle schreef:
Nee, sowieso onthou ik bijna nooit bij welk jurylid ik heb gereden of er moet echt wel iets gebeurd zijn.
Met een bepaald jurylid kon ik niet overweg, de keer dat ik daar bovenaan stond met een monsterscore wist ik dan ook dat ik echt heel erg goed gereden had. Daar doe ik het voor Haha!

Ja ik heb een jurylid waar ik zowel goed kan rijden en 170 kan krijgen als bar slecht en 170 krijgen..
Als ik die op wedstrijd tegen kom heb ik er geen zin meer in!
Van de 10 x dat ik gereden heb bij haar ben ik een x 2de geweest met winst.
Dat was de eerste x dat ik haar had, vanaf toen ging het qua punten alleen maar zwaar bergafwaards!
En het commentaar klopt vaak wel hoor.. maar de punten zijn altijd zo laag vergleken met de andere jury's die ik dan dezelfde dag had.
Meestal was dat wel 20 punten hoger..

De laatste x reed ik echt slecht bij der en toen had ik 178??
Misschien dat ze een goede bui had?

Ik meld me er niet voor af, maar vind het altijd wel jammer dat het zo moet.
Ik probeer altijd de ring in te gaan met een enorm ego van ik zal eens even laten zien dat ik WEL rijden kan..
Hahaha

Anoniem

Re: beruchte juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 09:28

Ik zal je eerlijk zeggen dat ik niet weet wat ik ga doen als ik CGJ in de auto of het juryhok zie zitten...

MJTulp
Berichten: 244
Geregistreerd: 07-09-07

Re: beruchte juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 10:02

Bang voor de harde waarheid, Relaxed? Huilen

Anoniem

Re: beruchte juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 10:39

Nee hoor, ik weet alleen maar al te goed hoe CGJ over mijn paard en mij denkt... We hoorden al niet in de M2 volgens hem, dus laat staan wat ik nu bij hem ga rijden in het Z1... Ik vrees het ergste dan Tong uitsteken

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: beruchte juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 10:43

kom kom, je kan igg wel lachen om zijn commentaar dan....
En heel simpel op te lossen, je neemt gewoon een keertje les van hem! mag hij je niet meer jureren, volgens de regels

Maar idd er zijn er 2 waar we liever een straatje voor omlopen. Maar ik weet zeker dat we toch starten als die er zitten....

Meestal weet je het pas als je naast de juryauto staat... om dan eerlijk te zeggen: sh.. !U, maar bij u willen we niet meer rijden! ik geloof niet dat je zo vrienden maakt....

MJTulp
Berichten: 244
Geregistreerd: 07-09-07

Re: beruchte juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 10:58

Volgens mij gaf hij mij 176 punten in het Z22, op de laatste wedstrijd voordat ik over ging naar de Zz-l. Ik had 54 winstpunten in het Z.
In mijn geval geef ik toe dat de waarheid soms hard is. Frusty

Ik heb moeite met ondeskundige jury's (de Hyacinth Bucket-types) die bij wijze van sociaal leven samen met 'Richard' (voor een dubbele kilometervergoeding terwijl ze met één auto komen) ieder weekend op concours zitten.

Met deskundige jury's die weten waar ze het over hebben en die kunnen onderbouwen hoe ze tot hun mening gekomen zijn, heb ik geen moeite.
Dan grrrrrrom ik es diep van binnen (terwijl de buitenkant soms anders doet vermoeden, want die blijft gewoon onnozel doorkletsen) en zal ze wat laten zien. Hamer

MJTulp
Berichten: 244
Geregistreerd: 07-09-07

Re: beruchte juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 11:19

k Zou me trouwens best vereerd voelen om hier met naam en toenaam bij de 'beruchte juryleden' genoemd te worden Haha!

Dat ze van Bixie tot Z sidderen als ze mijn auto het terrein op zien rijden.... wow. Van die ouders die hun zesjarigen met Shet en al terugtrekken uit de wedstrijd .... Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!
Néé, néé, niet Kataklopje!

Goed, ik kataklop op hol, het is tijd om te gaan stofzuigen...

rhijnauwen

Berichten: 5046
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Re: beruchte juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 11:20

in de regio Utrecht is ook 1 jury waar mijn man en dochter niet meer bij starten Boos! (ze wordt ook gelukkig niet zo vaak gevraagd) het is een jury die er haar eigen regels op na houdt en direct verdwijnt als ze klaar is met jureren, zodat een gesprek niet mogelijk is. Ze geeft onredelijke punten en zeer ondeskundig commentaar, is bijzonder demotiverend voor de starters en heeft naar mijn idee niet begrepen waar het in de dressuur over gaat. (het is allemaal net niet erg genoeg om een officiele klacht in te dienen, waardoor ze rustig kan blijven meedraaien als B/L jurylid)

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: beruchte juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 12:35

kataklopje schreef:
Dat ze van Bixie tot Z sidderen als ze mijn auto het terrein op zien rijden.... wow. Van die ouders die hun zesjarigen met Shet en al terugtrekken uit de wedstrijd .... Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!
Néé, néé, niet Kataklopje!


*proest*

daantjuhhh

Berichten: 27001
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: beruchte juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 13:49

Urielle schreef:
kataklopje schreef:
Dat ze van Bixie tot Z sidderen als ze mijn auto het terrein op zien rijden.... wow. Van die ouders die hun zesjarigen met Shet en al terugtrekken uit de wedstrijd .... Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!
Néé, néé, niet Kataklopje!


*proest*

nou wees er maar trots op! Rolleyes

Anoniem

Re: beruchte juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 13:54

daantjuhhh schreef:
kataklopje schreef:
Dat ze van Bixie tot Z sidderen als ze mijn auto het terrein op zien rijden.... wow. Van die ouders die hun zesjarigen met Shet en al terugtrekken uit de wedstrijd .... Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!
Néé, néé, niet Kataklopje!


nou wees er maar trots op! Rolleyes


Geintje... Ja Schijnheilig

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: beruchte juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 15:46

Echt terugtrekken zal ik nooit doen denk ik, maar soms merk ik wel dat als ik een bepaalde jury krijg, ik anders ga rijden.
1 jury houdt van heel actief rijden, dus daar rij ik heel actief. 1 jury houdt van borsten naar voren en kaarsrecht, dus daar doe ik nog een schepje bovenop.

wel kan ik snappen dat als je uren voorbereiding hebt gehad voor een concours en je komt daar, je ook gewoon gepunt wil worden op wat je rijdt.
en dat als je van tevoren al weet dat je bij een jury komt waar je toch lage punten bij rijdt hoe goed je dan ook rijdt, mensen liever bedanken en op het volgende concours wachten.