waarom zo weinig commentaar op coupon?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

waarom zo weinig commentaar op coupon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 12:26

afgelopen vrijdag had ik een wedstrijd.
hij was vrij goed verlopen al miste ik veel impuls door de gehele proef (ik vond het vooral al prettig dat ik mijn proef fatsoenelijk rond kon komen na mijn laatste wedstrijd, dus hechte daar op dat moment niet heel veel waarde aan en weet wel dat ik daar hard aan moet gaan werken en heb gelukkig mijn vertrouwen weer wat meer terug.)

toen ik mijn coupon terug kreeg met 163 punten (in mijn ogen terrecht vanwege te weinig impuls, waardoor de proef niet vloeiend verliep) viel mij op dat er heel erg weinig commentaar bij stond geschreven terwijl ik toch de nodige 4en heb gekregen.
er stond 1 keer bij ruw,
en een keer hakken uitdrukken en voor de rest niets.
nou vind ik het niet nodig dat ze bij ieder punt heel veel commentaar geven, maar toch vind ik het wel prettig als er wanneer je een 5 of een 4 hebt er commentaar bij staat zodat je ook weet hoe dat de jury er bij komt en zodat je er ook wat van kan leren.

hoe denken jullie hier over?

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: waarom zo weinig commentaar op coupon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:29

Wanneer er een onvoldoende gegeven wordt vind ik wel dat er commentaar bij moet staan waarom het dan onvoldoende was anders leer je er nog niets van.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re: waarom zo weinig commentaar op coupon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:13

Kijk eerst eens naar het handschrift van de schrijver......
Als dat een "kleuterleeftijd" doet vermoeden kan dát ook nog wel eens de reden zijn van mager commentaar....... Ja

MJTulp
Berichten: 244
Geregistreerd: 07-09-07

Re: waarom zo weinig commentaar op coupon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:36


oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: waarom zo weinig commentaar op coupon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:38

ligt vaak aan de schrijfsters/schrijvers.

Ik vind het ook bar slecht maargoed we doen er niets aan. Ik heb wel eens geschreven op concours en moest hele opstellen schrijven. dat ging me goed af. Ook bij een 8 werd commentaar gegeven en dan dus hoe het nog beter moest voor een 10 zegmaar.
Dat was echt super voor die ruiters.
Je moet dat wel kunnen. meeschrijven met wat de jury zegt en daarbij ook nog de punten bijhouden. er zijn er maar weinig die dat echt goed kunnen helaas.

Ik baal ook altijd van dat commentaar wat je niet krijgt

beb
Berichten: 151
Geregistreerd: 17-05-06

Re: waarom zo weinig commentaar op coupon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:01

het kan ook met wat beknopter kommentaar hoor,maar dan wel bij iedere onvoldoende.weet je toch een beetje waar je aan toe bent als ruiter/amazone, en dat lijkt me toch niet zo moeilijk voor de schrijver/ster!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MJTulp
Berichten: 244
Geregistreerd: 07-09-07

Re: waarom zo weinig commentaar op coupon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:03

Ik kan zelfs snel pratende mensen schrijvend bijhouden, het is alleen niet meer leesbaar voor een ander Haha!

De stelling van mijn oude instructeur (grandprix-jurylid) is dat je een 4 niet hoeft uit te leggen. Dan is er zoveel mis aan een oefening (c.q. de basis van het rijden), dat je het heus zelf weet. Echter, een 6 moet je volgens hem juist uitleggen, om aan te geven wat je nog kunt verbeteren aan de oefening om er een hoger cijfer van te maken.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re: waarom zo weinig commentaar op coupon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:07

Heb ik dé oplossing......... Ja
Ik geef gewoon geen 6-en meer.......... Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re: waarom zo weinig commentaar op coupon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:09

beb schreef:
het kan ook met wat beknopter kommentaar hoor,maar dan wel bij iedere onvoldoende.weet je toch een beetje waar je aan toe bent als ruiter/amazone, en dat lijkt me toch niet zo moeilijk voor de schrijver/ster!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jij verkijkt je danig op de gemiddelde schrijfster ........... eehhhh......... herstel........ het gemiddelde BrEaZuHtJuH ......... Nagelbijten / Gniffelen

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: waarom zo weinig commentaar op coupon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:12

CGJ12 schreef:
beb schreef:
het kan ook met wat beknopter kommentaar hoor,maar dan wel bij iedere onvoldoende.weet je toch een beetje waar je aan toe bent als ruiter/amazone, en dat lijkt me toch niet zo moeilijk voor de schrijver/ster!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jij verkijkt je danig op de gemiddelde schrijfster ........... eehhhh......... herstel........ het gemiddelde BrEaZuHtJuH ......... Nagelbijten / Gniffelen


voor diegene is hetopschrijven en bijhouden van de cijfers al een probleem zeker al een jurylid even een paar cijfers achter loopt.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re: waarom zo weinig commentaar op coupon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:13

oosterhoff schreef:
voor diegene is hetopschrijven en bijhouden van de cijfers al een probleem zeker al een jurylid even een paar cijfers achter loopt.

egt wel....... Ja

livvy
Berichten: 614
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Noord Beveland

Re: waarom zo weinig commentaar op coupon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:16

CGJ12 schreef:
Kijk eerst eens naar het handschrift van de schrijver......
Als dat een "kleuterleeftijd" doet vermoeden kan dát ook nog wel eens de reden zijn van mager commentaar....... Ja


Haha over kleuters gesproken, bij mijn keertwending laatst bleef mijn speelbeen staan Haha!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: waarom zo weinig commentaar op coupon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 17:31

al is er nog zo veel mis aan de oefening en wordt er daardoor een 4 gegeven dan wil ik nog graag weten hoe de jury er bij komt dan kan ik tenminste voor mezelf bekijken of mijn idee hetzelfde was op dat moment als dat van de jury.

en ik vind wanneer er een wedstrijd georganiseerd wordt dat er gedacht moet worden aan goed schrijvers hoe moeilijk het ook is, ik vind dat je als ruiter recht hebt op dergelijk commentaar, je wilt toch het waarom weten of niet dan.

je hebt toch ook les. dat zou je ook niet hoeven hebben dan als je heel goed zelf weet wat er mis is.
ik heb toch juist ook les om te leren van het commentaar en me te laten meten met iemand van de grond.

een gevoel kan soms heel anders zijn dan hoe het eruit ziet en daarom vind ik het zeker van belang dat er commentaar bij staat.

de proef die ik die dag reed ging niet erg veel mis in maar kwam ik gewoon weg impuls te kort waardoor het niet vloeiend genoeg was en rommelig over kwam. ik kan toch wel verwachten dat er dan iets van dergelijk commentaar bij staat ook al is het maar bij: "het gereden in het algemeen"

MJTulp
Berichten: 244
Geregistreerd: 07-09-07

Re: waarom zo weinig commentaar op coupon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:01

CGJ12 schreef:
Jij verkijkt je danig op de gemiddelde schrijfster ........... eehhhh......... herstel........ het gemiddelde BrEaZuHtJuH ......... Nagelbijten / Gniffelen


En dan hebben we nog de BrEaZuHtJuH-ruiter, die je over haar wedstrijd van het weekend ervoor bijpraat.
,,Ik had geen winstpunt dit weekend in mijn M2 proef, er stond bij heel veel oefeningen op mijn briefje: 'te weinig impuls'.''
Dan, een rondje stappen later, komt de grote vraag.... ,,Wat is impuls?''

Anieke89

Berichten: 2138
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Hengelo

Re: waarom zo weinig commentaar op coupon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:10

volgens mij zijn de meeste organisaties er al blij mee dat ze genoeg schrijfsters hebben, als je dan ook nog eens eisen aan die mensen moet gaan stellen houd je bijna niemand meer over Tong uitsteken


edit: typfout

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: waarom zo weinig commentaar op coupon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:12

Mijn zus had een proef, niet eens perfect gereden afgelope woensdag. stond niks op! alleen maar 6jes en 7e, ze zei daarna ook tegen mijn stiefvader 'hehe, dit was gelukkig de laatste' vind het echt achterlijk. schrijf dan tenminste iets op. de ruiter doet toch ook z'n best?

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Re: waarom zo weinig commentaar op coupon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 06:40

Karoliefje_ schreef:
Mijn zus had een proef, niet eens perfect gereden afgelope woensdag. stond niks op! alleen maar 6jes en 7e, ze zei daarna ook tegen mijn stiefvader 'hehe, dit was gelukkig de laatste' vind het echt achterlijk. schrijf dan tenminste iets op. de ruiter doet toch ook z'n best?


Kijk dat is nog een eens fijne instelling van de betreffende jury...
Ik kan me wel voorstellen dat je het na een lange dag misschien denkt, maar dan nog zeg je het niet en zeker niet tegen een persoon die bij de dan rijdende ruiter hoort.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: waarom zo weinig commentaar op coupon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 11:42

nee ik vind dat ook nog al scheef over komen.
je moet gaan jurenen als je het leuk vind en niet als een moet vind ik!

Marije_jiplover

Berichten: 25444
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: waarom zo weinig commentaar op coupon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:48

Het gaat nu wel een beetje offtopic!

Maar over de vraag van de TS: wij kunnen niet weten wat de reden van het betreffende jurylid is om er geen of erg weinig commentaar bij te zetten. Als je echt op díe vraag antwoord had gewild, had je dat het beste aan het betreffende jurylid zelf kunnen vragen (als die nog aanwezig was op nadat jij je coupons terug kreeg).

Ik probeer zelf in elk geval bij elke 5 en lager wel commentaar neer te zetten. Bij elke 6 lukt het me niet, al geef ik best wel eens 6-en of 7-s waarbij ik nog een opmerking op laat schrijven. Alleen je hebt maar beperkt de tijd (en de ruimte) om commentaar neer te schrijven, dus je moet wel eens een compromis sluiten over wat je wel of niet toe wilt voegen aan een cijfer.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: waarom zo weinig commentaar op coupon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 13:58

nee dat kunnen we niet weten nee. ik wil me er verder ook niet te druk overmaken hoor, maar wilde jullie mening weten.

ik vind namelijk gewoon dat wanneer er een onvoldoende gegeven wordt er commentaar bij hoort te staan en wanneer de gehele proef onvoldoende zou zijn zou het ook geen probleem zijn als het bij "het gereden in zijn algemeen" een opmerking zou staan.

maar oke het kan natuurlijk zo zijn dat er iets mis is geweest of wat dan ook, maar toch vind ik dat je best mag verwachten dat er het nodige commentaar op gezet wordt.

Dennis

Berichten: 31496
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: waarom zo weinig commentaar op coupon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:11

Ik had van het weekeind ook mijn eerste wedstrijd.
1 proef 192 punten met wel wat commentaar er bij(waar ik wat mee kan).
En die andere proef 183 punten met een aantal 5en en 6jes helemaal zonder commentaar. Dat vind ik dan erg jammer!

Fitzroy

Berichten: 25236
Geregistreerd: 11-01-01

Re: waarom zo weinig commentaar op coupon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 18:12

Over het algemeen geef ik vrij veel commentaar bij alle 4-en, 5-en en 6-en (en vaak ook nog bij 7-ens)
Maar als het voorkomt dat een paard consequent impuls mist of de hele proef te diep of tegen de hand loopt, dan laat ik het bij de 1e 4 onderdelen wel opschrijven maar daarna beperk ik me tot de overige opmerkingen. Pas bij het algemeen commentaar komt dan weer terug wat ik 'mis' in de hele proef.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: waarom zo weinig commentaar op coupon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 18:42

ja dat vind ik ook het meest logisch maar dat was niet gebeurt. en dat vond ik gewoon iets minder prettig.

Au3

Berichten: 584
Geregistreerd: 24-02-05

Re: waarom zo weinig commentaar op coupon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 19:14

En dan heb ik me slap gelachen om mijn coupon (194p) van afgelopen weekend;
Elk punt was voorzien van commentaar !!
Let op dit is zeker geen gemopper van mij mocht het elke week zo zijn Bloos
Maar idd de juryleden kiezen (hier) nooit de schrijver en zijn dus blij met wat ze hebben en niet iedereen is even snel en goed op de hoogte van evt afkortingen Haha!

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: waarom zo weinig commentaar op coupon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 10:04

livvy schreef:

Haha over kleuters gesproken, bij mijn keertwending laatst bleef mijn speelbeen staan Haha!

Ach, Ky liet laatst zijn spillebeen staan Vork