Vraag over proef 20 M2

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Vraag over proef 20 M2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 22:16

Bij punt 10 moet je een keertwending rijden tussen D-F en bij punt 11 moet je bij D-K-A-F aanspringen in galop. Waar moet je dan precies aanspringen in galop?

Alvast bedankt!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: Vraag over proef 20 M2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 23:25

Bij D.

Kelly_Taco

Berichten: 6727
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Vraag over proef 20 M2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 23:27

Nee toch gewoon tussen DKAF dus al die tijd mag je er toch over doen?

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: Vraag over proef 20 M2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 23:28

Nee bij D! Anders mis je dus een aantal letters en er staat niet 'tussen'bij. DKAF geeft hier het traject aan. Dus de keertwending zover mogelijk tegen de lange zijde aanmaken, dan creeër je ruimte Knipoog

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: Vraag over proef 20 M2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 23:39

Taaclover schreef:
Nee toch gewoon tussen DKAF dus al die tijd mag je er toch over doen?


Nee, Dit is M2, geen B!

Kelly_Taco

Berichten: 6727
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Vraag over proef 20 M2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 23:42

KarinvdM schreef:
Taaclover schreef:
Nee toch gewoon tussen DKAF dus al die tijd mag je er toch over doen?


Nee, Dit is M2, geen B!


Duh dat stond ook al in de titel
Dan hadden ze het wel iets duidelijker in het boekje mogen zeggen.
Als er D-K-A-F galop aanspringen staat is het super onduidelijk Ja

idje

Berichten: 1311
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: in de polder

Re: Vraag over proef 20 M2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 07:04

Bij D!
En vervolgens krijg je dan zo ongeveer een halve volte 6m.
Wat de makers van deze proef bezielt heeft is me een raadsel.
Dit hoort eerder in de Z thuis.
Maar goed, je zult het ermee moeten doen. Succes.

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Re: Vraag over proef 20 M2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 07:31

Bij mijn eerste M2 proef kreeg ik geen commentaar toen ik in de hoek aansprong. (dat is natuurlijk makkelijker) Maar gister kreeg ik wel commentaar, ik moest idd bij D aanspringen.
Ik snap wel dat het bij D moet, want het is tenslotte M2, maar toch vind ik dat ze het dan duidelijker moeten opschrijven. Want in mijn ogen is DKAF de hele korte zijde.... Ze haddeb beter bij D aanspringen, kunnen schrijven.

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Re: Vraag over proef 20 M2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 07:35

Starbreeze schreef:
Nee bij D! Anders mis je dus een aantal letters en er staat niet 'tussen'bij. DKAF geeft hier het traject aan. Dus de keertwending zover mogelijk tegen de lange zijde aanmaken, dan creeër je ruimte Knipoog



Ik denk idd dat het woordje "tussen" het woord is wat er niet staat en daardoor mag je niet de hele korte zijde gebruiken om aan te springen...

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Vraag over proef 20 M2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 09:41

Er staat toch DFAK galop, niet DFAK aanspringen in galop? Dan moet je inderdaad die lijn galopperen.
Omdat ze niet zeggen dat je linksom moet gaan bij F staan al die letters er. Bij de oude proeven stond er dan gewoon D galop links aanspringen en F linkerhand.

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re: Vraag over proef 20 M2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:29

idje schreef:
Bij D!
En vervolgens krijg je dan zo ongeveer een halve volte 6m.
Wat de makers van deze proef bezielt heeft is me een raadsel.
Dit hoort eerder in de Z thuis.
Maar goed, je zult het ermee moeten doen. Succes.


Idd, beetje rare lijn is het, krap zat hoor Ja! Maar goed, heb 'm nu 2x gereden en heb er eigenlijk verder geen problemen mee, maar kan me voorstellen dat het voor sommige combi's een struikelblokje kan zijn!

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Re: Vraag over proef 20 M2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:35

OKe ik heb hem nu ook 1x gereden deze proef en ben toen niet bij D aangesprongen in galop en ook geen commentaar op gehad...had het indd ook zelf anders gelezen, maar volgende keer dus bij D aanspringen... Heb de DVD niet meer liggen dus kon het ook niet nakijken wat er nu mee bedoeld werd..
Weer wat geleerd!

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Re: Vraag over proef 20 M2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 10:35

Op de dvd springen ze bij D aan.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: Vraag over proef 20 M2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 12:38

ACSM schreef:
Bij punt 10 moet je een keertwending rijden tussen D-F en bij punt 11 moet je bij D-K-A-F aanspringen in galop. Waar moet je dan precies aanspringen in galop?


Dat 'aanspringen' staat er niet bij.
11. D-K-A-F Arbeidsgalop links.
Het was inderdaad duidelijker geweest als er had gestaan:
11. D arbeidsgalop links.
K Linkerhand
12. F-X-M gebroken lijn in contragalop.

T3mptati0n

Berichten: 2864
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Best place on earth :)

Re: Vraag over proef 20 M2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 12:54

Ik zou tussen K en A in galop aanspringen. Dan ben je een beetje in het "midden" van waar het moet. Een vriend van mij die rijd in de Z met zijn pony. Hij kreeg ook zulke dingen. Hij springt dan in "het midden" van waar moet aan in galop, en dan krijgt hij een 7 of een 8 op dat onderdeel. Als hij in het begin aanspringt of aan het eind krijgt hij daar een 6 of een 7 op.

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re: Vraag over proef 20 M2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 12:56

T3mptati0n schreef:
Ik zou tussen K en A in galop aanspringen. Dan ben je een beetje in het "midden" van waar het moet. Een vriend van mij die rijd in de Z met zijn pony. Hij kreeg ook zulke dingen. Hij springt dan in "het midden" van waar moet aan in galop, en dan krijgt hij een 7 of een 8 op dat onderdeel. Als hij in het begin aanspringt of aan het eind krijgt hij daar een 6 of een 7 op.


Je moet op D aanspringen, want het stuk DKAF doe je in galop. Ze hadden idd beter neer kunnen zetten in de zin van 'D aanspringen, K linkerhand'.

Marije_jiplover

Berichten: 25444
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Vraag over proef 20 M2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:14

Je moet inderdaad bij D aanspringen, je moet het hele stuk D-K-A-F in galop links afleggen, dus zul je bij de D de overgang moeten maken. Net zoals dat er in diezelfde proef staat X volte 10 meter, X-E verzamelde stap. Je moet het hele stuk X-E in verzamelde stap afleggen, dus bij X de overgang maken.

livvy
Berichten: 614
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Noord Beveland

Re: Vraag over proef 20 M2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 14:51

Ze hadden het duidelijker aan moeten geven in het boekje. Vind het overigens een vrij moeilijk bochtje (heb een paard met een grote galop Knipoog ). Ik heb de eerste keer ook het risico genomen (wist het wel, maar hield me van de domme) om bij K aan te springen: geen commentaar op gehad. De tweede keer kwam ik met zoveel spanning uit de keertwending dat ik tot A gewacht heb met aanspringen, ik had een 5 omdat ik idd te laat was. Nou èn, ik heb liever dat dan met spanning aanspringen, je door het bochtje wringen en je contragalop verknoeien...

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Re: Vraag over proef 20 M2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 16:21

Ik kreeg idd ook een 5 omdat ik bij K aansprong en er stond bij "te laat". Weet het nu voor de volgende keer... Knipoog Dan maar hopen dat hij goed aanspringt, gelukkig is het een pony, dus de bocht gaan we wel redden!!

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Re: Vraag over proef 20 M2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:23

livvy schreef:
Ze hadden het duidelijker aan moeten geven in het boekje. Vind het overigens een vrij moeilijk bochtje (heb een paard met een grote galop Knipoog ). Ik heb de eerste keer ook het risico genomen (wist het wel, maar hield me van de domme) om bij K aan te springen: geen commentaar op gehad. De tweede keer kwam ik met zoveel spanning uit de keertwending dat ik tot A gewacht heb met aanspringen, ik had een 5 omdat ik idd te laat was. Nou èn, ik heb liever dat dan met spanning aanspringen, je door het bochtje wringen en je contragalop verknoeien...


waar haal jij contragalop vandaan???

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Re: Vraag over proef 20 M2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 16:24

waarschijnlijk de gebroken lijn 10 meter die daarna komt

Exodus

Berichten: 2327
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Bergeijk

Re: Vraag over proef 20 M2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:29

Ik heb het nagevraagd aan een Z jury en mijn eigen interpretatie is ook zo. Je mag tussen D-K-A-F aanspringen waar jij het fijnste aanspringt. Heb dit nu al een aantal keren gedaan en spring aan bij A. Als ik bij D aan had moeten springen had dit wel op mijn coupon gestaan. Zo goed als iedereen deed het zo.

Succes ermee

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Re: Vraag over proef 20 M2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:31

ACSM schreef:
waarschijnlijk de gebroken lijn 10 meter die daarna komt


Oke dat noem ik geen contragalop Bloos

Marije_jiplover

Berichten: 25444
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Vraag over proef 20 M2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:47

Heb een mail naar de KNHS gestuurd, aangezien de meningen hier kennelijk ook in juryland over uiteen lopen.
Het gekke is dat alleen in deze proef de dingen raar opgeschreven staan, in de andere M2 proeven staat er gewoon 1 letter op het punt van de overgang.
Overigens blijf ik erbij dat je bij de D aan moet springen, en dus de 'hele route D-K-A-F' in arbeidsgalop links moet afleggen, aangezien je in de M2 alle overgangen op de letter moet maken. En als je mag kiezen is de moeilijkheidsgraad van de oefening ook meteen heel wisselend, als je hem voor de K maakt, heb je de wending in galop, als je hem bij A maakt, maak je de wending in verzamelde stap en dat is toch een stuk makkelijker.
Als ik antwoord van de KNHS heb, laat ik het wel weten.

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Re: Vraag over proef 20 M2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 16:49

Ik ben heel erg benieuwd....