Bij wie lessen jullie ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
antano

Berichten: 357
Geregistreerd: 10-09-03

Bij wie lessen jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 23:26

Hi ,
Ik zou wel is willen weten bij wie iedereen lest en wat jullie goed aan vinden aan je instructeur /instructries of wat jullie niet goed vinden aan ze .
Gr Elise

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 00:39

Ik les bij Sandra ( zeg geen achternaam ivm privacy ) sinds een jaartje of 2 denk ik?
super instructrice, heeft van mijn Tinker en mij gemaakt tot wat we nu kunnen, en er blijft een mooie stijgende lijn inzitten.
Nooit bevooroordeeld, goede tips en liet mij vorg jaar zelfs een periode op haar wedstrijdpaard lessen toen de mijne hoogdrachtig was.
en het mooiste, ze komt ALTIJD, wat voor weer het ook is

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 06:50

Waarom begin je dan niet bij jezelf? Wat zoek jij in je instructeur, wie is het en waarom les je bij hem/haar.
En misschien nog belangrijker, in welke regio heb je interesse? Ik bedoel, wat heb je er aan om te weten dat iemand in Groningen een top instructeur heeft gevonden terwijl je zelf in Brabant of Utrecht woont?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 07:16

Ik les bij Karin... Ze rijd nu in het ZZ-licht, wat ik goed aan haar vind is dat ze vreselijk veel ervaring heeft met zowel jonge paarden aanrijden (heel veel) en t/m Z2 niveau. Door die ervaring van haar met zoveel verschillende paarden kan ze me heel goed helpen met problemen doordat ze ze zelf 9 vd 10 x ook mee heeft gemaakt. Ook vind ik het heel goed dat ze alles zegt, ook als ik iets slecht doe of als ik onterecht boos wordt oid. Ik had op de rijvereniging ook altijd les van haar, nu ik bij een andere vereniging rijd heb ik dus van meerdere mensen les en ik haal gewoon overal datgene uit waar ik wat mee kan. Iedereen ziet het toch anders en er leiden meerdere wegen naar rome

primero
Berichten: 28
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: tussen de grote rivieren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 07:39

Is dat de karin die rijdt met Ramazottie?
Dat paard is gefokt door mijn buurman.
Heel leuk paard

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 07:45

Karin (die van Ramazotti) is gisteren gehuldigd door haar rijvereniging voor haar goede prestaties op de Drentse kampioenschappen! Sorry beetje off-topic, maar wel leuk om even te vermelden.

Ir111

Berichten: 12005
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 07:59

Ik les bij Antoine de Bodt. Ben echt super enthousiast over hem. Door hem is mijn totaal gestressde headshakende paard waar niemand wat mee kon ('breng maar naar de slager, die knol is gek') langzaam aan weer een normaal paard aan het worden. l

chanty

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: hillegom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:14

IK rij gewoon in een grepsles en dan heb ik les van Ursula en die rijd zelf M2 dacht ik.. . En af en toe krijg ik les van Nicky die rijd zelf Z. IK heb van haar mijn eerste lessen gekregen en sindsdien urf ik op alle paarden et stappen. En ben ik niet meer bang..

mirjamalvaro

Berichten: 14661
Geregistreerd: 19-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:32

Heb les van Ton de Kok, heb alleen maar positieve ervaring met hem. Dus weet ook niets slechts van hem te zeggen.

Anoniem

Re: Bij wie lessen jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 16:37

Ik les bij Sam (moet eerlijk bekennen dat ik haar achternaam geen eens weet!)

Ze komt uit Drenthe en komt iedere maandag en dinsdag naar Noord Holland om mij en enige andere les te geven!

Ik ben zeer te spreken over haar, is duidelijk en vooral eerlijk!
De laatste 2 maanden gaan we werkelijk als een speer!

Ze heeft zeer veel ervaring in zowel springen, dressuur, jonge paarden en ga zo nog maar even door!
Ik ben voorlopig zeker nog niet uitgeleerd bij haar!

Men_Sven

Berichten: 2571
Geregistreerd: 02-09-03
Woonplaats: Texel!!

Re: Bij wie lessen jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 18:08

Ik les ( dressuur) Bij Bea die rijd momenteel ook Z...goeie strenge aanpak, zo hoord het ook!

En (springen) bij Ronald beukers...ja die is ook van het aanpakken dus ook wel erg fijn

Ik moet echt wel de juiste 'lesgeefmens' hebben. Want kan snel met iemand overhoop liggen omdat er hoop mensen zijn die 'fjorden' niet zo zien zitten

Laura15
Berichten: 480
Geregistreerd: 06-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 18:11

NienkeKara Bericht Onderwerp: Re: Bij wie lessen jullie ?Geplaatst: 05 Apr 2006 16:37

Geregistreerd op: 18 Mrt 2004
Posts: 1352
Locatie: Heerhugowaard Ik les bij Sam (moet eerlijk bekennen dat ik haar achternaam geen eens weet!)

Ze komt uit Drenthe en komt iedere maandag en dinsdag naar Noord Holland om mij en enige andere les te geven!

Ik ben zeer te spreken over haar, is duidelijk en vooral eerlijk!
De laatste 2 maanden gaan we werkelijk als een speer!

Ze heeft zeer veel ervaring in zowel springen, dressuur, jonge paarden en ga zo nog maar even door!
Ik ben voorlopig zeker nog niet uitgeleerd bij haar!


daar heb ik ook gelest.. maar ik ben met me verzorgpony gestopt omdat ik en eigen paard kreeg en nu heb ik ook geen les meer van haar;)

DuchesS

Berichten: 688
Geregistreerd: 28-02-04
Woonplaats: Dordrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 18:12

Ik les bij Kim, tevens mijn nicht
Zij rijd moenteel M1 en ik B.
Ze ziet alles en kan het goed uitleggen enzo, heel fijn!

antano

Berichten: 357
Geregistreerd: 10-09-03

Re: Bij wie lessen jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 19:09

Wat ik goed vindt aan hem is dat hij wel geduldig is en mij veel kan leren omdat diegene op hoger niveau heeft gereden.

Wat ik minder vindt .
Maar als ik prive les heb dan rijden er ook wel is andere mensen in de bak vindt ik niet erg als dat een keer gebeurt maar het gebeurd vaak en die geeft hij ook les.
En bij mij is prive les alleen of er moet van te voren afgesproken zijn dat er meerder in bak rijden .

Ik heb ook het idee dat het hem niet echt veel intresseert hoe ik bezig ben .
En voel mij daar ook niet echt thuis .
Ik denk er ook over om weg te gaan maar nu zoek ik een nieuwe instructeur /instructrice het liefste in NB maar omgeving NB is ook goed daarom heb ik dit topic gestart .

Uppojono

Berichten: 3639
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:12

Ik les bij Martinus Bakker en dressuurles van Marije Heuvel..

Sempre

Berichten: 5152
Geregistreerd: 30-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:15

Lisette Kwakkel
Ik heb echt super veel geleerd van haar!
En mijn paard ook, daar was in het begin niet zoveel mee te beginnen eigenlijk
Dus ik ben tevree

ElskedZ

Berichten: 805
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Utrecht en Z-H

Re: Bij wie lessen jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:30

antano schreef:
Wat ik goed vindt aan hem is dat hij wel geduldig is en mij veel kan leren omdat diegene op hoger niveau heeft gereden.

Wat ik minder vindt .
Maar als ik prive les heb dan rijden er ook wel is andere mensen in de bak vindt ik niet erg als dat een keer gebeurt maar het gebeurd vaak en die geeft hij ook les.
En bij mij is prive les alleen of er moet van te voren afgesproken zijn dat er meerder in bak rijden .

Ik heb ook het idee dat het hem niet echt veel intresseert hoe ik bezig ben .
En voel mij daar ook niet echt thuis .
Ik denk er ook over om weg te gaan maar nu zoek ik een nieuwe instructeur /instructrice het liefste in NB maar omgeving NB is ook goed daarom heb ik dit topic gestart .


Over wie heb jij het???

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Bij wie lessen jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:30

antano schreef:
Ik denk er ook over om weg te gaan maar nu zoek ik een nieuwe instructeur /instructrice het liefste in NB maar omgeving NB is ook goed daarom heb ik dit topic gestart .


Misschien wel handig om erbij te zetten op welk niveau je iemand zoekt en in welke prijsklasse. Anders krijg je tips a 80 Euro per uur terwijl jij er misschien maar 20 voor over hebt. En het scheelt of je in de hoek van Bergen oZ zit of Eindhoven natuurlijk

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Re: Bij wie lessen jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 11:45

Ik heb in de loop der jaren een aantal instructeurs gehad. De laatste 5 jaar neem ik geen les meer. Wat ik wel doe, is regelmatig een clinic volgen. Zo heb ik een aantal maal bij Herman Wientjes gereden, wat toppie is bevallen. Voor het mennen ga ik 1 keer per jaar naar de instructieweek in Ermelo, gezellig en leerzaam. Daarnaast kijken mijn moeder en zusje mee, altijd handig een paardenfamilie

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:12

[quote="paardjeshvjdaar heb ik ook gelest.. maar ik ben met me verzorgpony gestopt omdat ik en eigen paard kreeg en nu heb ik ook geen les meer van haar;)[/quote]

Sorry maar je berichtje is een beetje vaag
Waar kreeg je les van Sam in Noord Holland ook of in Drenthe?

En ik heb nog steeds les van haar!
Ben super tevreden, zou voorlopig echt niet anders willen!

SuMii
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-08-05

Re: Bij wie lessen jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:17

Remy Kulik; ziet en bevestigd eigenlijk vrijwel alles wat minder goed/goed gaat en legt altijd goed uit waarom hij iets als aoplossing aanreikt en waarom juist dat zou moeten werken...en wat er loos is als het niet werkt!

NessaX

Berichten: 3080
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Belgiƫ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 20:44

ik heb er 2

ene is nog beginneling en ze geeft wel saaie oefeningen
en die andere is een man en die heeft ook dressuur gereden, en hij laat ons altijd van die superingewikkelde dingen doen, dat is heel fijn en aan hem kun je ook meer vragen stellen

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 20:54

Ik heb corina als lesgeefster .... waarom ik haar perfect vind als lesgeefster ... Eerst ontspanning en de rest komt later . Geen snok en trek werk ... Ik denk dat dat met mijn karakter juist goed is dat daar constant op terug gepakt word want ik kan redelijk streng in mijn hand wezen . Slechte gewoonte van mezelf . Ook kom ik door deze manier van rijden mezelf goed tegen en werk ik daaraan .

_Lisanne

Berichten: 3719
Geregistreerd: 17-10-04
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Bij wie lessen jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:01

Ik krijg les van Albert. Ik vind hem heel fijn omdat hij heel erg werkt met ontspanning, paard laat los ik laat los. En dat vind ik heel erg fijn . Als mij iets niet lukt, gaat hij er even op om te kijken hoe het komt dat het niet lukt. Mijn vz pony gaat er echt veel beter door lopen, ze ontspant wat ze eerst niet deed. Ze had eerst hele stijve benen en boog ze niet in dat doet ze nu wel, ze maakt ruimere passen. En het is een draver en daardoor is de galop niet 100% maar nu gaat ze bijna als een 'normaal' paard galopperen
Ben echt super blij met hem.

db1
Berichten: 1772
Geregistreerd: 20-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 15:07

Ik heb elke week 1 uur priveles bij Ilona Goris (PSG amazone) ga ook wel eens doordeweeks daar rijden als zij haar paarden traint dan krijg ik nog wat aanwijzingen.

Daarnaast ongeveer 1 keer in de maand 1 uur priveles van Bart Bax.