Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melzazu
Berichten: 1792
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 17:21

Aaahh zo is het duidelijker. En als DJZ dan L2 is mag hij dus naar andere wedstrijd met Diablo en dan mag hij daar meteen ook L2 starten?

Dank trouwens voor de uitleg MWM. Ik vind dat allemaal erg interessant te weten hoe dat zit.

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 17:25

Avgrns mij moet hij wel met startkaart starten, maar dan alleen koudbloedwedstrijden.. gezien zonder startkaart vaak toch anders gejureerd word.. ik zou dat toch even kortsluiten bij de KNHS .. zonde als je straks gestart hebt en dan nog niet regulier mag starten .. het was ook geen aanval, ik herken gewoon de struglle

MyWishMax

Berichten: 25344
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 17:27

Nee, dat ook weer niet. Op het moment dat er 1 winstpunt in het L1 gehaald is mag die startkaart al aangevraagd worden en dan kan je ingeschaald worden in de L1 als je dat aanvraagt. Doe je dat niet, moet je weer in de B beginnen. Ik weet niet of je dan wel die winstpunten meekrijgt of weer op 0 begint.

Er hoeft echt geen startkaart te zijn, Robbie. Alleen de protocollen moeten handtekening hebben, officiële aangevraagde wedstrijd volgens knhs reglementen en officiële jury. Maar dus wel zonder startkaart, want die kan je met hengst niet aanvragen. Gewoon helemaal niet. Ruinen of merries kunnen dus ook niet meedoen met deze regeling, want die kunnen gewoon de startkaart aanvragen zonder probleem. En voor een hengst kan het alleen bij bepaalde rassen.

Melzazu
Berichten: 1792
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 17:29

MyWishMax schreef:
Nee, dat ook weer niet. Op het moment dat er 1 winstpunt in het L1 gehaald is mag die startkaart al aangevraagd worden en dan kan je ingeschaald worden in de L1 als je dat aanvraagt. Doe je dat niet, moet je weer in de B beginnen. Ik weet niet of je dan wel die winstpunten meekrijgt of weer op 0 begint.



Hmm oké. Al met al dus best een gedoetje.

Ik weet niet goed wat je bedoelt Robbie. Ik zag jouw bericht nergens als aanval in ieder geval.

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 18:05

ahhh ja dat wat het, thanks, ik wist wel dat er regels waren maar hoe en wat exact dus niet..

Er hoeft echt geen startkaart te zijn, Robbie. Alleen de protocollen moeten handtekening hebben, officiële aangevraagde wedstrijd volgens knhs reglementen en officiële jury. Maar dus wel zonder startkaart, want die kan je met hengst niet aanvragen. Gewoon helemaal niet. Ruinen of merries kunnen dus ook niet meedoen met deze regeling, want die kunnen gewoon de startkaart aanvragen zonder probleem. En voor een hengst kan het alleen bij bepaalde rassen.[/quote]

Babootje

Berichten: 26334
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 18:39

DJZ schreef:
Dat is wel heel jammer Bentuh... Enig idee hoe het kwam dat ze ineens zo moe was?

Ik heb eens terug gekeken en kwam op een heel grappig iets:
1e wedstrijd 1 winstpunt (179,5 en 187,5)
2e wedstrijd 2 winstpunten (193 en 191)
3e wedstrijd 3 winstpunten (196,5 en 193)
4e wedstrijd 4 winstpunten gereden (199,5 en 196)


Maar zo moet het ook echt zijn, wil je over kunnen naar een volgende klasse.
Als je zo ruim in de punten kunt rijden dan ben je daar ook aan toe.
En in een volgende klasse begin je gewoon weer "opnieuw".
En zo groei je dan mee, iedere keer weer een klasse hoger.

DJZ

Berichten: 3114
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 01:11

Even een kleine opheldering: Dit is wat ik ergens in oktober heb gevonden:
https://bokt.digidip.net/visit?url=http ... start%3D25

Dus ik moet eerst L1+1 zijn door deel te nemen aan officieel KNHS uitgeschreven rassenwedstrijden. Deze protocollen, inclusief handtekening KNHS jurylid, moet ik allemaal goed bewaren en zodra ik die L1+1 ben, mag ik een startkaart aanvragen :) Tenminste, zo lees ik bovenstaande :)

Enerzijds vindt ik het ook een kromme regel dat je met bepaalde rassen wel mag starten en andere niet. Maar anderzijds zijn barokke/Friese/Tinkers/AVS hengsten vaak wel iets nuchterder in het koppie/makkelijker, waardoor ze waarschijnlijk (dat denk ik dus) deze 'versoepeling' hebben doorgevoerd :)

We gaan wel zien wat de volgende wedstrijd ons brengt. 1 voordeel omdat het toch niet geregistreerd staat: ik kan altijd weer terug naar de B _O- :))

@Babootje: Zo zie ik het inderdaad ook. Ik ga er ook zeker niet vanuit dat ik gelijk winst rijdt in de L1. Daarbij weet ik ook wat onze werkpunten zijn en zijn we daar thuis ook lekker mee bezig. Zoals al eerder vermeld, loopt Friesje thuis veel makkelijker, maar dan sluit ik mij tijdens het rijden ook veel meer af van de omgeving en ben ik er met mijn gevoel veel meer bij + heb ik veel meer tijd en ruimte om een oefening opnieuw te doen/de inzet te herhalen. Dat gaat in de ring niet, want je hebt die tijd en mogelijkheid gewoon niet. Als de afronding van een ene lijn niet lekker/fijn is, hebben we nu gewoon nog (teveel) tijd nodig om dat te herstellen, maar dan kom je al weer in de knel met de voorbereiding van de volgende oefening... Maar dat is trainen, trainen, trainen, net als al het andere :')

Babootje

Berichten: 26334
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 10:59

Gisteren weer een keer wedstrijd gehad op stal. Twee wp erbij in Z1 en 2 x 1e met 210 en 221. Nu Z1+7.
De eerste proef had Mexx nog wat teveel spanning waardoor hij niet lekker door het lijf los liet.

Het is wedstrijdspanning bij hem. Als we op wedstrijd gaan mest hij ook veel op de trailer. Hij leegt zn darmen dan om maar even zo te zeggen. Ligt niet aan de trailer, want als we naar de hoefsmid gaan dan is hij ontspannen op de trailer. Ook met in- en uitladen.
Het begint al met knotten. We gaan het de volgende keer maar eens omgooien. Knotten en dan gewoon thuis trainen en ongeknot op wedstrijd. Misschien wil dat wat helpen.

DiscoDipp

Berichten: 2872
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 11:46

Babootje schreef:
Gisteren weer een keer wedstrijd gehad op stal. Twee wp erbij in Z1 en 2 x 1e met 210 en 221. Nu Z1+7.
De eerste proef had Mexx nog wat teveel spanning waardoor hij niet lekker door het lijf los liet.

Het is wedstrijdspanning bij hem. Als we op wedstrijd gaan mest hij ook veel op de trailer. Hij leegt zn darmen dan om maar even zo te zeggen. Ligt niet aan de trailer, want als we naar de hoefsmid gaan dan is hij ontspannen op de trailer. Ook met in- en uitladen.
Het begint al met knotten. We gaan het de volgende keer maar eens omgooien. Knotten en dan gewoon thuis trainen en ongeknot op wedstrijd. Misschien wil dat wat helpen.



Die van mij heeft dat ook enorm. Begint ook al met wassen/knotten, misschien wel een goeie om eens zo te knotten en dan te gaan trainen. Terwijl mijne wel mega relaxed is zo snel het zadel erop ligt op concour.

Babootje

Berichten: 26334
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 11:53

Babootje schreef:
Gisteren weer een keer wedstrijd gehad op stal. Twee wp erbij in Z1 en 2 x 1e met 210 en 221. Nu Z1+7.
De eerste proef had Mexx nog wat teveel spanning waardoor hij niet lekker door het lijf los liet.

Het is wedstrijdspanning bij hem. Als we op wedstrijd gaan mest hij ook veel op de trailer. Hij leegt zn darmen dan om maar even zo te zeggen. Ligt niet aan de trailer, want als we naar de hoefsmid gaan dan is hij ontspannen op de trailer. Ook met in- en uitladen.
Het begint al met knotten. We gaan het de volgende keer maar eens omgooien. Knotten en dan gewoon thuis trainen en ongeknot op wedstrijd. Misschien wil dat wat helpen.


DiscoDipp schreef:
Die van mij heeft dat ook enorm. Begint ook al met wassen/knotten, misschien wel een goeie om eens zo te knotten en dan te gaan trainen. Terwijl mijne wel mega relaxed is zo snel het zadel erop ligt op concour.


Mexx was de 2e proef wel meer ontspannen. Dat zie je gelijk terug in de punten. Helaas besloot er iemand in de longeer die een beetje aan de kopse kant van de wedstrijdbaan ligt net onder haar proef te longeren en dat paard besloot ook aan de kletter te gaan. Daarom "miste" Mexx in die proef ook enkele onderdelen :+
Maar alsnog 221 punten in die proef. Als dat niet gebeurd was had ze in die proef nog wel een extra WP kunnen rijden denk ik.

Maar volgende wedstrijd dus maar een keer met een ongeknot paard. Het mag en zou voor de punten niet uit mogen maken.

Getup

Berichten: 8287
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 13:39

Of juist in t dagelijkse leven vaker knotten

Babootje

Berichten: 26334
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 14:34

Getup schreef:
Of juist in t dagelijkse leven vaker knotten


Zeker gaan we dat ook doen :D

Melzazu
Berichten: 1792
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 16:00

Wij waren vandaag ook weer weg geweest en het gaat echt wel steeds een tikje beter. Eerste proef 189 punten en de tweede was er wat meer spanning en kregen we 179 punten maar vergeleken met vorige keer was het beide proeven hoger gepunt dus er zit een stijgende lijn in :D
Maar bovenal was het gewoon weer superleuk om samen op pad te zijn! *\o/*

Edit: oh ja en wat goed Babootje van de punten.
En ik heb zelf echt een hekel aan knotten maken dus zat ook al eens te denken om gewoon zonder te gaan maar ja dan val je ineens wel op denk ik dan

wendy1987

Berichten: 6932
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 18:47

Denk dat ze onbewust ook wat spanning meepakken hoor.
Mijne doet dat ook.. gaan elke week naar springles met trailer. Maar vrijdagavond wedstrijd en ze was me toch aan t draaien in dr stal :x
Toch ook maar wat vaker op pad denk ik. Ze is nergens bang van, maar zenuwen bij mij en misschien toch ook bij haar is dan toch lastig

melis_93
Berichten: 73
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 14:15

DJZ ik heb komend weekend Lievelde op de planning staan :) en 16 mei Geesteren en daarna 6 juni in Haaksbergen bij eigen vereniging :)

Robbie fijn dat je weer wat aan het rijden bent!
Hebben jullie nog concours kunnen starten afgelopen weekend?

Babootje gefelicteerd met de punten en prijzen!
Balen dat ie zoveel wedstrijdspanning heeft..

Melzazu super dat het steeds fijner gaat, mooie winstpunt meegepakt!
En genieten is bovenal het belangrijkst :D

Cambionn

Berichten: 783
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 16:55

Zojuist te horen gekregen dat er op 19 mei nog een wedstrijd is, dus toch niet wachten tot december :D. Ik ga maar eens de volgende proef doornemen denk ik, want deze heb ik nog niet eerder gereden.

Bentuh

Berichten: 3436
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 08:48

Babootje schreef:
Gisteren weer een keer wedstrijd gehad op stal. Twee wp erbij in Z1 en 2 x 1e met 210 en 221. Nu Z1+7.
De eerste proef had Mexx nog wat teveel spanning waardoor hij niet lekker door het lijf los liet.

Het is wedstrijdspanning bij hem. Als we op wedstrijd gaan mest hij ook veel op de trailer. Hij leegt zn darmen dan om maar even zo te zeggen. Ligt niet aan de trailer, want als we naar de hoefsmid gaan dan is hij ontspannen op de trailer. Ook met in- en uitladen.
Het begint al met knotten. We gaan het de volgende keer maar eens omgooien. Knotten en dan gewoon thuis trainen en ongeknot op wedstrijd. Misschien wil dat wat helpen.



zo mooie punten bij elkaar gereden.

ik ben echt benieuwd of dat werkt, wij vragen het ons ook regelmatig af. Doen wij nou zo anders, dat ze ongemerkt onze spanning oppikken.. waar zou het toch aan liggen. dus ben benieuwd naar de uitkomst hiervan HAHA.

MyWishMax

Berichten: 25344
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 08:53

Ik heb bij al mijn paarden precies andersom gehad. Met knotten erin en proeven voorlezen deden ze allemaal net meer hun best. :+ Ben altijd vanaf de 1e wedstrijd hard bezig om het leuk voor het paard te maken en tot nu toe is dat bij ieder paard gelukt. Ook die van anderen die ik mee nam. Hoorde soms wel bij dat we niet de proef afmaakten bijvoorbeeld.

Maar ik vlecht dus ook altijd een dag van te voren en bij meerdaagse zot het er gewoon alle dagen in.

Hier nog beetje hectisch, moeder is ondertussen wel thuis maar mag nog niks en zal nog weken lang aan de medicijnen zitten met allerlei scans enzovoorts. Zelf aan de extra medicatie om alles rond te kunnen krijgen en dat werkt nog niet echt

Gefeliciteerd allemaal nog! Ik onthoud het allemaal niet, sorry dames.

DemiSisa

Berichten: 1030
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 09:01

Nette punten Babootje, balen van de spanning. Maar wel top dat zelfs met spanning jullie zulke punten kunnen rijden! :)

Melzazu, gefeliciteerd! 189 is echt heel netjes :D

Cambionn leuk! Wat voor proef ga je rijden?

Hier liep mijn L2 debuut van zaterdag om 2 redenen in de soep. Donderdag heeft Chiko vastgezeten tussen 2 hekken met het uit de weide halen, met een stijf paard en een paar wonden op z'n benen als gevolg. Gelukkig allemaal oppervlakkig en geneest goed. Afgelopen weekend veel gewandeld met hem zodat ie wel echt in beweging bleef en intussen pak ik hem weer licht op qua werk, want hij geeft zelf aan dat het weer kan en graag weer wat anders wil doen dan wandelen :P Daarnaast werd de wedstrijd afgelast, gelukje bij een ongelukje voor mij dus, want nu krijg ik het startgeld terug. :)
Laatst bijgewerkt door DemiSisa op 23-04-24 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 09:03

[quote="melis_93"]
Robbie fijn dat je weer wat aan het rijden bent!
Hebben jullie nog concours kunnen starten afgelopen weekend?

Nee de haflinger heeft PSSM1, en is daardoor ook erg veranderd in het rijden. niet eerlijk denk ik om hem met mijn beperking toch perse op een bepaald niveau te willen houden.. dus gewoon lekker hobbelen af en toe

ik rijd nu een gelderse, van 10 jaar die voorl veulens heeft gehad, wel wat vlugger/ scherper, maar voelt voor mij heel safe. maar goed we rijden nog maar korte momentjes, en er moet steeds iemand bij zijn wat ik nogal een beperking vind.. haha

Cambionn

Berichten: 783
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 11:47

Ik hoor weer wat leuke punten voorbij komen. Gefeliciteerd iedereen. Interesant ook om te lezen van al die paarden en hun wedstrijdstress.

DemiSisa nou dat is letterlijk een geluk bij een ongelukje!
Ik ga de D6 van de MRB rijden.

Noukie
Berichten: 10945
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 19:15

Ik begin even in de klaagmodus, ben er inmiddels zo ziek van. Ik kan dus vanwege NAH niet ´s avonds starten, dat trek ik echt niet. Ik rijd dan al op halve kracht en de hersteltijd is buiten proportie als ik het wel doe. Dus ik zoek wedstrijden er op uit, zet in de opmerkingen dat ik niet na een bepaalde tijd kan, etc. Afgelopen week al gehad dat de rubriek die tussen 13.30 en 17.30 verreden zou worden ineens om 16u ging starten, met bijbehorende latere starttijd voor mij. Daar konden ze me gelukkig nog naar voren schuiven, maar dan baal ik alweer dat ik moet gaan 'zeuren'. Voor komende week ergens opgegeven waar ze om 16u met het Z zouden beginnen, begint de rubriek om 18u en sta ik 19.30 op de lijst. Dat betekent dus gewoon niet starten. Ik word er zo moedeloos van, het is al lastig zat wat te vinden overdag en dan doen verenigingen ook nog dit soort loze beloftes. En tuurlijk, ik snap echt dat het organiseren al lastig genoeg is, maar zet dan gewoon geen tijden in je vraagprogramma.
En je kan er niks mee, behalve afmelden dan, maar daar heb je ook jezelf mee, want zij vullen het gaatje wel weer. Schrijf je daarvoor 2 maanden van tevoren in.

Babootje, gefeliciteerd met de punten! Lastig wel die spanning, maar alsnog hele mooie score die tweede proef!

Melzazu ook gefeliciteerd, net jammer van die andere proef, maar fijn ook dat je stijgende lijn voelt.
En Demi, idd geluk bij een ongeluk, maar van beide dingen wel jammer natuurlijk.

Robbie, fijn dat je iig weer een klein beetje kan rijden, kan me voorstellen dat dat mentaal wel weer lekker is

DiscoDipp

Berichten: 2872
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 21:32

Gefeliciteerd iedereen!!

@Noukie: Dat lijkt mij inderdaad ontzettend vervelend.. Ik kan er al niet goed tegen als ze ineens de dag beginnen met het M of L. In mijn hoofd is het B L M etc. Dus ik kan me voorstellen dat het het je irriteert! Helemaal gezien het om je gezondheid gaat.

Flip00
Berichten: 20
Geregistreerd: 09-02-24

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 08:55

Wat een mooie punten komen er voorbij! Gefeliciteerd iedereen.

Bentuh

Berichten: 3436
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 09:04

DemiSisa schreef:
Hier liep mijn L2 debuut van zaterdag om 2 redenen in de soep. Donderdag heeft Chiko vastgezeten tussen 2 hekken met het uit de weide halen, met een stijf paard en een paar wonden op z'n benen als gevolg. Gelukkig allemaal oppervlakkig en geneest goed. Afgelopen weekend veel gewandeld met hem zodat ie wel echt in beweging bleef en intussen pak ik hem weer licht op qua werk, want hij geeft zelf aan dat het weer kan en graag weer wat anders wil doen dan wandelen :P Daarnaast werd de wedstrijd afgelast, gelukje bij een ongelukje voor mij dus, want nu krijg ik het startgeld terug. :)


agh jeetje zeg -O- nouja soms mag je ook een beetje geluk hebben toch! hopelijk kan je snel weer de ring in voor je L2 debuut. heb je de volgende al gepland staan?

Verder weer hele mooie punten zie ik voorbij komen! gefeliciteerd allemaal.


Noukie schreef:
Ik begin even in de klaagmodus, ben er inmiddels zo ziek van. Ik kan dus vanwege NAH niet ´s avonds starten, dat trek ik echt niet. Ik rijd dan al op halve kracht en de hersteltijd is buiten proportie als ik het wel doe. Dus ik zoek wedstrijden er op uit, zet in de opmerkingen dat ik niet na een bepaalde tijd kan, etc. Afgelopen week al gehad dat de rubriek die tussen 13.30 en 17.30 verreden zou worden ineens om 16u ging starten, met bijbehorende latere starttijd voor mij. Daar konden ze me gelukkig nog naar voren schuiven, maar dan baal ik alweer dat ik moet gaan 'zeuren'. Voor komende week ergens opgegeven waar ze om 16u met het Z zouden beginnen, begint de rubriek om 18u en sta ik 19.30 op de lijst. Dat betekent dus gewoon niet starten. Ik word er zo moedeloos van, het is al lastig zat wat te vinden overdag en dan doen verenigingen ook nog dit soort loze beloftes. En tuurlijk, ik snap echt dat het organiseren al lastig genoeg is, maar zet dan gewoon geen tijden in je vraagprogramma.
En je kan er niks mee, behalve afmelden dan, maar daar heb je ook jezelf mee, want zij vullen het gaatje wel weer. Schrijf je daarvoor 2 maanden van tevoren in.


oooh dat is echt zuur, ik weet even niet uit welke regio je komt. Maar hier hebben we een stal in Lisse die begint altijd met het Z. Mogelijk is dat aan te rijden voor je?