loonheffingskorting?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

loonheffingskorting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 09:59

help! Even een spoedvraagje Haha! Misschien heeft iemand hier een antwoord op?

Ik werkte tijdens mijn studie als bijbaantje in het ziekenhuis, dat was mijn enige baantje dus daar werd de loonheffinskorting toegepast. Ik ben nu afgestudeerd, heb ontslag genomen, maar stop pas wanneer ze vervanging hebben voor mij (waarschijnlijk ergens in augustus).

Nu ga ik vanaf 28 juli een maand in een fysiotherapiepraktijk werken voor 24 uur en moet ik zo'n formulier invullen met de vraag of ik de loonheffingskorting toe wil passen. Volgensmij mag dat maar bij 1 werkgever. Ik wil het graag bij deze baan toepassen ipv bij mijn bijbaantje.

Kan ik daar nu gewoon ja invullen? wordt de loonheffingskorting dan automatisch niet meer toegepast bij mijn bijbaantje of moet ik daar iets voor doen?

Waarschijnlijk is het heel simpel Clown Bloos Maar ik ben echt niet in dit soort dingen thuis, er is niemand in de buurt die het antwoord weet en het formulier moet voor 6 uur op de post.

mystery1980

Re: loonheffingskorting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 10:02

gewoon ja invullen maar wel bij je bijbaantje aangeven dat ze het veranderen naar nee

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 10:04

Inderdaad. Bij je bijbaan ff bij P&O langsgaan om te zeggen per wanneer je geen loonheffingskorting meer wilt.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 10:05

Je kan de belastingtelefoon daar het beste even voor bellen Irene........... of kijk even op de belastingsite.......... Dan weet je het zeker. Ze kunnnen je daar dat precies uitleggen

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 10:06

Idd bij de nieuwe job de loonheffingskorting laten toepassen en de salarisadministratie van het ziekenhuis informeren. Je moet hier waarschijnlijk ook een nieuw formulier invullen.

En natuurlijk niet vergeten dat je volgend jaar die loonheffing die je nu voor het bijbaantje "extra" gaat betalen terug kan vorderen bij de belastingdienst.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 10:06

Je moet loonheffing toepassen opo de baan waar je het meet verdiend. In dit geval dus de fysiopraktijk. Ik ben hier zelf enorm de boot in gegaan. Kreeg uiteraard achteraf al mn geld terug (zeg maar leuk autootje gekocht) Maar nu let ik er meer op. Als je jong bent (was bij mij zo) let je daar eigenlijk helemaal niet op.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 10:21

super, dan vul ik gewoon ja in en ga ik er in het ziekenhuis even achteraan.
Bedankt allemaal!! Haha!