Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Caira schreef:Ik werk al anderhalf jaar in de bediening en volgens mij weten veel mensen niet dat dit 1 van de zwaarste beroepen is. Welke gek gaat er immers 9 uur werken met maar 20 min pauze op een dag?
Ik kan wel een boek schrijven over alles wat ik meemaak in de horeca.
wist u dat:
- ik geen radar voor rondzwervende spullen om uw tafeltje heb.
- ik niet geneigd ben om te reageren op vingergeknip, gezwaai of geklik.
- ik liever geen fooi heb, dan de 5 cent op een rekening van 149,95
- ik niet kan ruiken aan welke tafel u zit, dus ga gewoon lekker zitten, ik kom vanzelf langs
- een restaurant geen mac Donalds is waar je aan de balie moet gaan staan
- ik u echt wel versta als u vanaf de andere kant van het terras naar mij brult, maar misschien gewoon niet WIL reageren.
- Duitse mensen altijd fooi geven
- mensen uit Drenthe, Groningen en Gelderland meestal geen fooi geven.
- ik u met alle liefde een pannekoek breng, maar dat ik hem echt NIET ga snijden
- ik geen lopende wisselmachine ben
- als een restaurant rookvrij is er ook geen asbakken gebracht worden
Vjestagirl schreef:Wat ook heerlijk is: op je linker arm een VOL en ZWAAR dienblad, het liefste met een paar van die fijne wiebelflesjes ertussen, in je rechterhand een paar borden, ook niet licht en vooral vies. En dan mensen die naar je toe komen, en uitgebreid een bestelling doorgeven. Ehrm, waar precies had u gedacht dat ik het mee ging opschrijven?
Evelli schreef:Als je het niet leuk vind om in een restaurant werkt moet je het niet doen, dan moet je niet de klanten er mee lastig vallen.
.
Caira schreef:Ik werk al anderhalf jaar in de bediening en volgens mij weten veel mensen niet dat dit 1 van de zwaarste beroepen is. Welke gek gaat er immers 9 uur werken met maar 20 min pauze op een dag?
tita schreef:Wat een geklaag
Wees blij dat je een fooi kan krijgen, ik geef nooit zomaar fooi en ook al eten wij soms voor 300-400 euro dan mag men er niet vanuit gaan dat ze automatisch fooi krijgen
zoals hier boven iemand zat te zeggen van rekening van 2000 euries en dan geen fooi, so what is hun eigen geld hoeven ze niet aan JOU te geven (Jou staat in algemeen voor de bediendend personeel)
Vjestagirl schreef:Heel simpel. Ik had die ober gevraagd zijn baas eventjes naar buiten te sturen. Doet hij dit niet dan ga ik naar binnen. Die rekening hadden ze op hun buik kunnen schrijven.