Werkt er hier iemand op de salarisadministratie? HELP

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
havana72
Berichten: 93
Geregistreerd: 02-08-06

Werkt er hier iemand op de salarisadministratie? HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 14:08

Hoi hoi,

Wie kan mij helpen? Ik werk bij een niet al te serieus bedrijf en krijg hier geen antwoorden.

Sinds ik hier werk (8 maanden) wordt onze pensioenpremie niet afgedragen, omdat zij nergens een verzekering afgesloten hebben. Ons geld zweeft dus ergens, zeg maar. Kan een bedrijf met terugwerkende kracht een pensioenverzekering afsluiten?

Als ik iets vraag, krijg ik te horen, dat zij eerst van CAO willen wisselen. Kan dit wel zomaar?

Het enige wat betaald wordt, is de loonheffing. Hoe zit het o.a. met de bijdrage voor de AOW? Zit dat bij de loonheffing in?

Moet ik nog ergens op letten?

Ik heb een aantal trainingen gevolgt op kosten van het bedrijf. Hierover staat niets in het contract, dan ben ik toch niet verplicht om dit geld terug te betalen, als ik van werkgever wil wisselen?

Bedankt!!!! Ik heb al op Internet gekeken, maar kan niets vinden..... Verdrietig

sonjim

Berichten: 3893
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Hutje bij de hei

Re: Werkt er hier iemand op de salarisadministratie? HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:16

Een paar vraagjes wordt de pensioenpremie wel ingehouden van je loon? Zo nee dan betaal je geen pensioen en kun je dat wel zefl regelen via een verzekeringskantoor. Bedrijven zonder CAO of een CAO waarin dit niet verplicht is, zijn niet verplicht een pensioenvoorziening te regelen.
Van CAO wisselen kan wanneer de aard van de werkzaamheden niet past binnen de huidige CAO. Bijv. doordat de kernactiviteit veranderd is.
Als er niet in het contract staat dat je terug moet betalen dan is dat ook niet het geval. Dergelijke zaken dienen expliciet afgesproken te worden.
Wat betrefd de inhouding van de AOW premie dat zit inderdaad in de loonheffing, wel wordt er normaal nog ww/awf premie betaals en svw premie, maar de inhoudingen verschillen wel per werknemer, dat is namelijk afhankelijk van de hoogte van het salaris.

Bienotje

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Werkt er hier iemand op de salarisadministratie? HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:17

Moet jij dit nu allemaal gaan regelen dan? Aangezien je ook al een ander topic met vaagheden op je werk had..

Of zijn dit allemaal vragen die bij je opkomen n.a.v. je eigen dienstverband. Bij het laatste moet je namelijk gewoon terecht bij iemand intern die je duidelijkheid geeft. En als je daar niet achter komt dan schakel je toch je leiding gevende in waarbij je aangeeft dat dit maar rare gang van zaken is?

havana72
Berichten: 93
Geregistreerd: 02-08-06

Re: Werkt er hier iemand op de salarisadministratie? HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 14:25

De pensioenpremie wordt ingehouden ja.

Ik moet alleen de salarisstroken in Exact boeken en wat er ingehouden is. Laten wij het zo zeggen, dat ik alle administratie in Exact bij moet houden, maar betalen doet mijn cheffin.

Hoe meer ervaring ik hier mee krijg, merk ik dat er dingen niet kloppen. Ik werk hier alleen met mijn chef en cheffin, verder is er niemand op kantoor. Ik heb dus niemand, waar ik iets aan kan vragen.

Ik begin mij langzaam aan zorgen te maken en ik ben ook niet van plan, hier veel langer te blijven werken. Ik ga op zoek naar een nieuwe eerlijke werkgever.

Als ik nu iets vraag, krijg ik alleen maar smoesjes te horen. Er zijn meer dingen die hier niet kloppen.

JoltsjeJarig

Berichten: 9028
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Werkt er hier iemand op de salarisadministratie? HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 17:28

heb je ook een loonstrookje.. daar wordt je meestal wel wat wijzer van

havana72
Berichten: 93
Geregistreerd: 02-08-06

Re: Werkt er hier iemand op de salarisadministratie? HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 21:27

Ja tuurlijk heb ik een loonstrookje, daar staat het ook op dat het ingehouden wordt. Maar het gaat naar de broekzak van mijn baas.