Aan de crea bokkers: Hoe thema "mijn geliefde" te fotografer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tanya89

Aan de crea bokkers: Hoe thema "mijn geliefde" te fotografer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 13:46

Ik heb als opdracht gekregen; fotografeer jou interpretatie van "mijn geliefde" OF bedenk zelf een thema.
Nu vind ik het allemaal prima en goed te doen als ik een opdracht krijg met wát ik moet fotograferen, maar deze opdracht valt mij tegen Bloos Ik ben al een paar dagen aan het nadenken hoe en wat ik zo op de foto kan zetten dat je meteen denkt aan "mijn geliefde" maar ik kom niet veel verder dan een stelletje te fotograferen. Dit is natuurlijk weer niet duidelijk genoeg zodat je meteen denkt aan "mijn geliefde".
Hebben de beste bokkers nog ideen? Een ander thema mag dus ook, als er maar meteen aan dat thema gedacht wordt bij het zien van de foto('s)

Ik hoop dat dit mag, ik vraag alleen om ideen, de bokkers hoeven niet mijn huiswerk te maken, ik moet zelf de foto maken.

Goldenflower

Re: Aan de crea bokkers: Hoe thema "mijn geliefde" te fotografer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:55

Je kunt behalve aan (verliefde) stelletjes, jong tot oud, ook dierenstellen gaan fotograferen. Denk aan een paar zwanen of iets dergelijks.

Je kunt bijvoorbeeld van jong tot oud gaan fotograferen, dus kinderen-tieners-jongeren-volwassenen-bejaarden. Dat geeft een beeld van een liefde door het jaren heen. Knipoog

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:58

Thema's zijn altijd lastig in het begin maar wel heel goed voor de ontwikkeling van je creativiteit.
Ik zou dus niet teveel kijken naar wat anderen denken maar gewoon proberen om zelf iets te verzinnen.
Welke opleiding doe je?

Probeer voor jezelf allemaal steekwoorden neer te zetten wat voor jou bij geliefde hoort en dan daaruit verder te werken.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 14:13

Ik doe de opleiding tot fotografe, je hebt daarvoor natuurlijk wel wat creativiteit nodig, maar ik vind deze opdracht zó moeilijk Nagelbijten / Gniffelen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:18

Maar welke opleiding doe je dan??

Snap dat deze opdracht heel moeilijk is ik heb zelf in het begin ook heel er lopen stoeien met thema's.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 14:20

Fotonica! Haha!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:24

Die ken ik dan weer niet. Heb je geen mentor of docent waarmee je even kunt brainstormen?

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:45

Mag ik even vragen waar je die opleiding doet en heb je wat meer informatie voor mij? Lachen

Over het Thema, moeilijk idd. Je zou eens kunnen kijken naar idd stelletjes en dan denk ik weer gelijk aan een ouder echtpaar hand in hand ergens Lachen

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 16:58

@ Katja, we hebben een begeleider voor deze opdracht, ik denk dat ik na de vakantie maar even met haar ga praten als ik dan nog steeds niks heb.
@ geluksvogel, ik heb je een PM gestuurd. Mijn eerste gedachte ging inderdaad ook meteen naar een ouder echtpaar, maar of iemand anders dan meteen denkt aan "mijn geliefde" weet ik niet.. Maar misschien denk ik wel te moeilijk Vork

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:01

Gewoon een beetje mee stoeien en na de vakantie even overleggen dan kom je vast een heel eind.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:02

Je zou ' mijn geliefde ' ook kunnen zien als een verslaving van iemand.. imo is de geliefde van iemand namelijk iemand waar hij/zij niet zonder kan, en in geval van verslaving is dat ook het geval (denk aan drugs, drank, sigaretten, chocola, etc etc) en het dan op zo'n manier fotograferen dat duidelijk wordt dat hetgene dat die persoon gebruikt ' alles ' voor hem is ..

Clown

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:19

Huiswerktopics zijn niet toegestaan Knipoog
Daarom hier een slotje Lachen