Idee voor leuke stage? (verpleegkunde)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Utopiaatje

Idee voor leuke stage? (verpleegkunde)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 23:39

Ik doe de opleiding HBO-V in Leeuwarden, zit in het derde jaar en moet elk half jaar een periode stage lopen. Wij kiezen en solliciteren zelf op een stageplaats. Nu heb ik al stage gelopen in een verzorgingshuis, verpleeghuis, instelling voor verstandelijk gehandicapten en in het ziekenhuis op de afdeling interne geneeskunde. Komende drie maanden ga ik naar Denemarken voor een stage in het ziekenhuis (weet nog niet op welke afdeling ik kom). Nu zat ik me te bedenken waar ik in het eerste semester van het vierde jaar zou willen stagelopen (ben dan nog niet aan afstuderen toe), maar heb nog niet echt iets kunnen bedenken. Het heeft ook geen haast verder, maar toch.

Ik vroeg mij af wie er ook HBO-V doet of heeft gedaan, en een ontzettend leuke of aparte stage heeft gehad. Wie heeft een aanrader voor mij voor een leuke en interessante stageplaats?

sunshine

Re: Idee voor leuke stage? (verpleegkunde)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 20:07

Gewoon weer naar het buitenland ?
Sommige vrienden van mij gaan ook naar het buitenland ( of zijn er al geweest)

Op dit moment zit er een vriendin in Paramaribo!

( heb trouwens deze opleiding niet gedaan hoor)

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 20:11

Ja, dat is op zich wel leuk. Maar dan loop ik waarschijnlijk nog meer studieachterstand op. Dat gebeurt bij deze stage namelijk ook. Het is heel lastig om opdrachten van school in het buitenland uit te voeren, daarom kun je er gemiddeld minder doen.. Maar bedankt voor je reactie! Lachen

Green

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 00:07

de psychiatrie! Haha! ik loop er nu stage, en het is echt mijn ding.
Het moet je wel liggen, en er geinterreseerd in zijn, maar zeker een goede en leuke ervaring!

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 09:40

Dat lijkt me inderdaad ook nog wel wat! Ik heb al wel bij verstandelijk gehandicapten in een structuurgroep stage gelopen, daar waren mensen met autisme en dwangneurosen. Dat vond ik ook erg interessant. Wat voor ziektebeelden kom jij daar tegen?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 10:36

Psychiatrie is inderdaad leuk! Ik doe zelf geen HBO-V maar een vriendin van mij loopt stage in de psychiatrie en vindt het erg leuk! Maar het moet je wel liggen inderdaad Knipoog

Mijn moeder is trouwens ook opgenomen in de pyschiatrie en vindt de frisse wind van een stageloper altijd erg leuk Lachen

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 10:44

ik werk nu zelf op de neurologie en heb stage gelopen op de neurorevalidatie.
Erg interessant, heeft best veel raakvlakken met de psych., omdat het toch mensen zijn met hersenletsel en daardoor motorische, sensorische en/of fatische stoornissen hebben.

Op de neurologie kom je trouwens ook mensen met MS tegen, hersentumoren etc, erg interessant hoor!

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 12:26

Bedankt voor de reacties! Zo doe ik weer even wat ideeën op! Haha!

Marieke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:07

Ik doe de MBO-opleiding voor verpleegkundige, de BBL variant, daarvoor werk ik in een algemeen ziekenhuis. De afdeling algemene chirurgie vind ik echt een aanrader, je leert er heel veel, vooral ook veel verpleegtechnische handelingen en er komen veel omvattende ziektebeelden voor.
Succes met het maken van je keuze!

Green

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 00:03

Als ik nog even mag reageren op je berichtje Lachen , was het al weer kwijtgeraakt.
Welke ziektebeelden ik tegenkom, echt vanalles en nog wat, schizofrenie, biploaire stoornis, eetstoornissen ( alleen minder vaak), bordeline, depressie, autisme noem maar op Lachen.
Ik loop stage op de opname afdeling, dus mensen zijn max 3 maanden bij ons, komen vaak binnen of vanuit thuissituatie of vanuit de PAAZ afdeling van een ziekenhuis.
Open en gesloten setting is allebei leuk, alleen de mensen op de gesloten afdeling zijn echt 'zieker' je krijgt vaak minder contact met mensen omdat ze geheel in hun eigen wereld zitten, goede begeleiding en structuur is erg belangrijk. Leuk is het om te zien als ze terug komen op de open afdeling en ze echt weer opknappen en weer contact krijgt met iemand en weer zelfstandig word Lachen.

groetjes.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 00:08

Mijn moeder werkt in leeuwarden in de ouderen Psychiatrie. Is heel leerzaam, leuk en belonend werk. Volgens mij zijn zij altijd wel in voor enthouciaste mensen.
Het is een heel leuk team om in te werken (hebben bij ons gegeten Tong uitsteken ) en vrij jong nog.

Als je al Psychiatrie wil gaan doen, houdt er dan wel rekening mee dat het vrij zwaar is. OuderenPsychiatrie valt nog wel mee, maar vooral met jongeren is het heel heftig. M'n moeder heeft daar ook gewerkt en maakte helaas te vaak mee dat jonge mensen weer terugvielen in de spiraal en uiteindelijk zelfs zichzelf van het leven beroofden... Dus dat kan heel zwaar zijn..

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 15:49

Ik zeg ook de psychiatrie! Ontzettend leuk, maar inderdaad af en toe wel 'zwaar'. Mijn ervaring is, dat je ook jezelf regelmatig tegenkomt.. Er zijn erg veel leuke plekken in de psychiatrie. Wat ook leuk is, maar dat moet je wel echt trekken, is bij de TBS-kliniek in Balkbrug. Vanuit mijn school (Windesheim, Zwolle) zijn daar een aantal stageplekken beschikbaar. Schijnt een erg leuke plek te zijn.. Veel plezier en suces!

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 15:55

Bedankt voor jullie reacties!! Erg leuk!
Ik neig zelf ook meer naar de psychiatrie, omdat mij dat gewoon heel erg interesseert. Op dit moment zit ik in Denemarken voor stage (ga stagelopen op de poli orthopedie) maar voor het volgende semester heb ik een sollicitatiebrief op de bus gedaan voor jeugdpsychiatrie. Dus ben benieuwd...