waar kies jij voor: Geld of Gezelligheid?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Geld of Gezelligheid

Geld
15 (25%)
Gezelligheid
24 (40%)
Ik heb beide al
17 (28%)
Het intresseert me niet als ik maar werk
3 (5%)

Totaal aantal stemmen: 59

Ojajoh

waar kies jij voor: Geld of Gezelligheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 11:17

Oke even een stelling ,even wat nieuwsgierigheid van mijn kant

Werken moeten we allemaal voor onze living mits we gezond zijn
Wat vind JIJ belangrijker? Een heel goed inkomen en goed rondkomen enz maar het is wel een sh*tbaan
Of kan het geld je weinig doen, je moet werken ,doet dit in een gezellig bedrijf ondanks dat je weinig verdient..

Je hebt natuurlijk altijd gelukkigen die het beide hebben Haha!
of boeit het je niet?

Mijn story:
ik verdiende goed in de beveiliging maar het bedrijf waar ik werkte was echt een ***bedrijf en ik vond het vreselijk en kon niet wennen aan de 27 verschillende instaptijden

ben naar een bedrijf gegaan waar het zogenaamd gezelliger was maar wel veel minder verdiende
Nou is het zo: ik vind het dus helemaal niet gezellig daar,zijn allemaal van de barkruk afgepleurde kakkers,ik lik geen hielen,sta meer stil dan dat ik wat doe en verdien niet genoeg om normaal en lekker te kunnen rondkomen

Nu ben ik dus in conclaaf met mijzelf
ik ga als de wiedewier op zoek naar een andere job maar mijn keuze word: een baan waarin ik veel verdien(gezellig of niet) dus terug de beveiliging in omdat ik daar heel makkelijk inkom ivm mijn diploma

of echt op zoek naar een leuke baan maar dat blijft het leven vrij krap...

De mensen die beide hebben ,respect to you all! ik ben jaloers Haha! ik hoop ook ooit beide te mogen hebben

dus wat vinden jullie (de poll) en wat zou je doen in mijn geval?

steigert

Re: waar kies jij voor: Geld of Gezelligheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 11:26

Ik kies voor de gezelligheid. Wat heb je aan het geld als je ELKE dag met tegenzin naar je werk gaat. Je werk is een onderdeel van je leven, en ik vind dat je gewoon je leven aan het vergooien bent als je 8 uur per dag iets moet doen wat je niet leuk vindt.
Kijk tussen 'niet rondkomen' en 'niet alles kunnen doen wat je wilt' zit een verschil. Als je echt niet rond kan komen met de dagelijkse boodschapjes en de vaste lasten bij een gezellige baan, dan zou ik toch kiezen voor de beter betaalde baan. Al het geld elke maand bij elkaar moeten schrapen in de laatste dagen voordat er uitbetaald wordt, daar wordt je denk ik ook niet gelukkig van...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 11:31

ik heb het geluk dat ik een gezellige en redelijk goed betalende baan heb.
Mommenteel ben ik nog student, en werk ik 3 dagen in de week (vast contract) ik krijg (als 22 jarige) ruim betaald, ik blijf net binnen de IB-groep grens van wat ik mag bijverdienen.

Elke maand elk dubbeltje omdraiien is niet relaxt. Dan zou ik eerder kiezen voor een beter betalende baan, in een iets minder leuk bedrijf. Het is immers zo leuk als je het zelf maakt (vaak dan he...).

En als jij positief bent, en de lol overal van in ziet, dan zien anderen dat ook sneller zo

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 11:33

Nu ik student ben heb ik nog beide werk in een supergezellig bedrijf, en verdien behoorlijk.

Ik leer voor laborant maar wil absoluut doorleren. Maar wat ik nu van de 4de jaars hoor vinden ze het allemaal leuk en verdient lekker dat ze daar blijven werken.

Misschien dat ik dus eind volgend jaar ook beide hebt.

Is het niet een mogelijkheid om tijdelijk een baan te nemen die veel verdiend. En dan misschien te leren in de avond uren voor een diploma waar je beide kan halen? Dus en veel verdienen en veel plezier?

En wat steigert al zegt je wordt ook niet happy als je moet schrapen voor je geld.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 11:34

Ik zou zo ie zo geen baan nemen als is het de baan die me niet ligt! Bloos
dus ik kies voor het geld.
Tegenwoordig is alles zo duur . en ik leef niet alleen maar om te werken ik leef voor de gezelligheid in mijn prive leven, door lekker op vakantie te gaan en in je vrije tijd te genieten (zoals ze altijd zeggen je leeft maar 1 keer!!)

Al is het beroep wat ik doe leuk is en met de collega's kan ik het niet gezellig vinden (geen ruzie's ofzo maar irritaties..)
dan maakt mij dat niks uit hoor als het werk wat je moet doen leuk is (tja daar liggen je intresses) dan vliegen de uren zo voorbij.
Dan zou ik dus denken ach ik ben zo weer lekker thuis.
Nee ik zou echt niet 300 euro minder willen verdienen omdat ergens anders de sfeer onder de collega's bijv gezelliger is Vork

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 11:37

Ik zou kiezen voor gezelligheid.
Ik heb al vaker werk gehad waar ik niet met plezier naar toe ging en dat werd echt een sleur voor mij. Met tegenzin ging ik er telkens naar toe.
Ik ben van mening dat als het op je werk gezellig is, dat je je dan ook beter inzet voor je werk. Je gaat er met plezier naar toe. De tijd gaat ook veel sneller als het gezelliger is op je werk.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:57

Ja.... opzich vind ik gezelligheid ook belangrijk.
Maar je komt er om te werken, je zit niet in de kroeg !!

Ik kies dus voor geld ! Vork

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 18:03

ik ga ook voor het geld..
ik he iets va gezelligheid kan je maken.
in mijn werk mogen we nie bij elkaar staan en alleen noodzakelijke dingen gaan via de porto, als je lesgeeft ben je ook alleen, dus ik heb allleen met collega;s te maken in de pauze.

dus ik ga zeker voor het geld(A)

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 18:08

Ik heb beiden al Lachen

Maar ik doe slechts een bijbaan, erg gezellig en een leuk zakcentje.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 19:40

Momenteel heb ik alleen een bijbaan (naast mijn studie) en hiervoor is echt alleen het geld van belang. Ik werk om wat te verdienen en niet om sociaal te doen, dat doe ik wel in mijn vrije tijd. Ik ben dus voor de zomer ook weggegaan bij een bedrijf met súper collega's/leeftijdsgenoten, naar een bedrijf met collega's die allemaal min. 20 jr ouder zijn en dus een heel andere sfeer. Echter verdien ik bij het 2e bedrijf 140% tov. het eerste, dus dan maar een mindere sfeer.

Voor een vaste baan is die gezelligheid denk ik van groter belang. Maar ik zou toch niet in geldproblemen willen komen doordat ik alleen bij een gezellig bedrijf wil werken. Ik wil minimaal kunnen doen wat ik waardevol vind, zonder constant op mijn centen te hoeven letten. Maar als ik kan kiezen tussen een baan waarbij ik genoeg verdien voor mijn waardevolle dingen en waar het gezellig is en een baan waar ik wat meer verdien, maar waar de sfeer minder is. Kies ik (denk ik) toch voor de eerst.

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 21:20

Hoewel ik toch van een goed inkomen hou, kies ik voor gezelligheid. Niets vind ik belangrijker dan met plezier naar je werk gaan.

Ik werk in een woonhuis voor uithuis geplaatste kinderen, echt heel leuk wer, maar de meeste gezelligheid komt toch van de collega's onderling, wat je zelf ook maakt natuurlijk. Ik zou best wat meer willen verdienen, maar mag ook niet klagen, kan er prima van rondkomen!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:31

Ik ben 16 en werk nu fulltime (BBL opleiding) verdiend best lekker, maar gezelligheid is ver te zoeken. Heb hiervoor in de horeca gewerkt (verdiend bijna niks) maar vond het daar wel harstikke leuk en gezellige collega's dus dat lage loon maakt mij niet uit. Heb helaas de keuze gemaakt om hier te gaan werken en te stoppen bij dat horecabedrijf aangezien ik hiermee een opleiding had. Wil ik hier nu stoppen heb ik een studieschuld aangezien ik de opleiding dan terug moet betalen wat ik op het moment echt niet heb.

FlappieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:43

Ik zeg altijd maar leuke collega's heb je overal, ook minder leuke. Je bent zelf mede verantwoordelijk ofje het naar je zin zal hebben. Je hoeft niet met iedereen bevriend te zijn en je hoeft zeker niet door iedereen aardig gevonden te worden. Het gaat er voor mij om dat ik voldoende uitdaging in mijn werk heb, dat er mogelijkheden zijn om door te groeien. Hierdoor groeit je eigen ontwikkeling maar ook je inkomen.
Ik ga er van uit dat ik nog een tijd werkzaam zal zijn en ik ben gewend aan een bepaalde levensstandaard.

Ik weet niet wat verder je ambities zijn, maar ik zou zeker verder kijken dan alleen gezelligheid of geld. Het verdienen van meer geld heb je zelf in de hand.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:47

Ik trek het voor mezelf even iets breder: Geld of Geluk?

Als ik voor geld had gekozen, had ik na m'n VWO geen pabo gaan doen, maar een universitaire studie met garantie op goedbetaalde baan Ja

Dan had ik het advies gevolgd van velen uit mijn omgeving, maar met 30jaar waarschijnlijk depressief thuis gezeten. Mét geld, dat wel Knipoog

Ik heb gekozen voor geluk, en dat vind ik in mijn huidige studie en toekomstige beroep. Je moet je hele leven nog werken, en geld ís een niet geheel onbelangrijke factor in het leven, maar ik laat er mijn geluk niet vanaf hangen...je moet immers nog tot je 65e werken en laat het dan alsjeblieft werk zijn waar je hart ligt Ja

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:52

Ik kies voor geld, mits het wel gaat om vergelijkbare banen dan he. Ik werk immers om te verdienen, niet omdat het leuk moet zijn. Werk verandert altijd wel wat, het wordt vanzelf leuker.
Maar; als je een hekel aan je werk hebt verandert het de zaak wel. En dan een echt hekel. Niet "niet leuk".

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 23:02

Pabo? Dat is toch lerares worden? Daar verdien je ook wel wat mee hoor! Mijn moedr is lerares op de basisschool, nou die verdient meer dan m'n vader met z'n eigen muziekschool.

Ik zou trouens eerder voor het geld kiezen. Ik kan met iedereen wel opschieten.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 23:22

Ik heb gekozen voor gezelligheid, maar ik ben momenteel niet echt objectief. In mijn werk Re-integratieconsulent liggen de salarissen vrij hoog (bruto rond de 2600 euro), en dat is overal ongeveer gelijk dus dan is geld minder belangrijk, als ik terug ga werken in mijn studie richting maatschappelijk werk ligt het salaris ook op deze hoogte, dus ik kies voor de gezelligheid. Mede aangezien ik merk in de praktijk dat het werken met mensen met beperkingen veel van je vergt, het is erg leuk en geeft veel voldoening maar het is erg prettig om met collega´s tussendoor op een gezellige manier te kunnen overleggen of je werkwijze. Daarnaast merk ik momenteel dat een vervelende collega je dag echt kan verpesten hoor, zonder dat je dat wilt. Maar dan heb ik het wel over een echt gluiperige collega (doorbrieven aan de baas, bewust vissen naar klachten bij opdrachtgevers en dat soort zaken).
Ik hoop binnenkort overigens beiden te hebben, ik ben momenteel namelijk bezig met het opzetten van mijn eigen bedrijf.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 11:42

Ik zou absoluut kiezen voor plezier in mijn werk. Die haal ik dan niet alleen uit gezelligheid, maar ook uit de inhoud van het werk en de uitdaging die het me biedt. Liever 300 euro minder maar een baan waar je fluitend heen gaat, dan meer geld en elke dag met een rothumeur in de auto. Natuurlijk heb je in elke baan wel eens zware perioden, maar ik heb liever minder geld en een leukere baan dan andersom.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 17:36

Nimue schreef:
Ik zou absoluut kiezen voor plezier in mijn werk. Die haal ik dan niet alleen uit gezelligheid, maar ook uit de inhoud van het werk en de uitdaging die het me biedt. Liever 300 euro minder maar een baan waar je fluitend heen gaat, dan meer geld en elke dag met een rothumeur in de auto. Natuurlijk heb je in elke baan wel eens zware perioden, maar ik heb liever minder geld en een leukere baan dan andersom.

zo de TS zal ook weer even reageren Haha!

dit bovenstaande had ik dus precies hetzelfde! want je leeft toch 40 uur per week op je werk,een soort 2e thuis
dus ben ik van baan verwisseld.....jezus en wat een tegenvaller Scheve mond
inmiddels gaat het zo ver en is er al zoveel gebeurd dat ik ook echt een hekel aan deze job krijg
ook mis ik de financiele vrijheid echt heel erg..het geeft alleen maar meer kopzorgen..

ik heb er toch maar voor gekozen om voor het geld te gaan....werken is zowiezo niet leuk en het is toch maar voor een paar jaar aangezien ik ooit graag mams wil worden die van huis uit gaat werken (en studeer daarom naast mijn fulltime job)

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:42

Ja, dat is gruwelijk balen, als je weggaat bij A omdat je het bij B leuker hoopt te hebben en daar is het juist minder... en je verdient dan ook nogeens minder. Kan me voorstellen dat je het dan wel even gehad hebt, zeg! Dan inderdaad nog liever een baan waar je ook niet zo blij mee bent, maar die wel goed verdient - kan me voorstellen dat je dan niet zomaar nog een keer de gok neemt en hoopt op 'leuk' terwijl je dat niet 100% zeker kunt weten van tevoren.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 22:44

Knipoog helemaal goed!
jij beschrijft het helemaal Haha!

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:46

Ik kies ook voor de gezelligheid.Ik vind het belangrijk om met plezier naar het werk te gaan! Voor jouw situatie ga ik met Nimue mee, heel goed beschreven! Haha!

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 15:39

Het gaat bij mij niet eens zo zeer om gezelligheid, maar om een prettige werksfeer. Mijn collega's hoeven mijn vrienden niet te zijn, maar er moet wel open gecommuniceerd worden en ik moet me prettig en op mijn gemak voelen op de werkvloer. Verder moet het werk uitdagend zijn en me echt interesseren. Het salaris is dan veel minder belangrijk.

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:12

Ik werkte eerst ergens anders dat beviel me niet echt voelde me er bepaald niet thuis verdiende er wel goed voor mijn leeftijd nu werk ik ergens anders wel minder maar veel gezelliger en voel me er fijn bij Lachen Dan maar iets minder verdienen moet wel met mn plezier naar mijn werk kunnen gaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 23:35

Ik kan niet werken in een bedrijf waar ik mij niet vermaak. Ik woon nog thuis en geld is daarom ook minder belangrijk. Maar indien ik op kamers zou wonen en alles zelf zou moeten betalen (paard en studie) dan koos ik voor het geld. Lachen