Ik vraag mij af of er veel vraag is naar zo'n speciale kliniek. Voor eenvoudige mankementen gaan veel mensen vaak naar een gewone DA of veearts. Bedenk dat in de achterhoek en Twente veel boeren paarden hebben (of bv een pensionstal/manege). Die kijken wel degelijk naar de prijs en willen geen speciale toestanden als dat niet echt noodzakelijk is. En vaak hebben die al jaren een vaste DA uit de eigen omgeving.
Bedenk dat een particuliere liefhebber (zoals op bokt) heel anders naar zijn dieren kijkt dan een handelaar of iemand met een paardenbedrijf. En van die laatste zal een kliniek het toch moeten hebben qua inkomen.
Belangrijk is dus dat de arts aan huis kan komen. En dat hij zo veel mogelijk materiaal mee kan nemen zodat ter plaatse een behandeling/diagnose gedaan kan worden. Verder moet een kliniek alround zijn (dus bv alternatieve geneeswijzen, fysiotherapie, tandarts etc). En moet de arts ook aan huis komen voor eenvoudige zaken zonder hoge prijzen. In mijn omgeving ging de DA ieder jaar alle stallen af voor de inentingen. Niet alleen de maneges maar ook kleinere pensionstallen. Dit alles voor een normale prijs.
Ik denk zelf de revalidatie een goed idee is. Dus echt trainen en herstellen na operatie/keupelheid etc. Maar dan heb je wel gigantische extra kosten aan weiland (dieren moeten vaak alleen staan), verzorgers en trainers/ruiters.