Slechte school.. Of is het gewoon in het hele onderwijs?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Slechte school.. Of is het gewoon in het hele onderwijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:08

Tjaa.. Ik word er gewoon gestoord van.

Leraren die geen leraren opleiding hebben, niet alles van het vak weten en niet kunnen uitleggen..
Leraren die niet de moeite nemen iets uit te leggen..
Leraren die ons allemaal de schuld geven..
etc etc..

We moeten het allemaal zelf maar uitzoeken, krijgen 'steunlessen' waar je niks aan hebt..
Het was zelfs zo erg, dat vorige periode ongeveer tweederde van 4vwo op zitten blijven stond..
En er nu voor Frans en Duits 1 bezemklassen komen volgend jaar, omdat de helft het gewoon niet kan afsluiten met een voldoende..

Toch te zot voor woorden..

Ligt het nou aan onze school.. Of wordt het onderwijs echt zo slecht..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-06-07 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

dejavu

Re: Zucht.. Slechte school.. Of is het gewoon in het hele onderw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:13

Als een klas slecht functioneert (qua prestaties en gedrag), ligt het voor 99 % van de gevallen aan de docent! (Ik studeer aan een lerarenopleiding) Het is inderdaad erg, maar dit komt ook aan het grote lerarentekort. Scholen komen roostertechnisch niet goed uit omdat ze te weinig lesgevenden hebben, daardoor worden ze bij sollicitaties soepeler, want die gaten in het rooster moeten gevuld worden.

Nu moet ik wel zeggen dat het ook per school verschilt, maar dit verhaal is inderdaad te zot voor woorden.

Njen

Re: Slechte school.. Of is het gewoon in het hele onderwijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:50

Dat komt bekend voor, wij hadden ook veel problemen met de leraren op de middelbare. Vaak brachten ze het niet goed, op een gegeven moment hebben ze de cijfers van nederlands omhoog gedaan, omdat anders iedereen daar een onvoldoende voor haalde, ik had een leraar die je gewoon zat af te zeiken(ondanks dat hij het op sommige punten gelijk had, maak je het er zo naar dat leerlingen zoiets hebben van bekijk het maar). En ik had een natuurkunde lerares, die telkens als ze iets voor moest doen een andere vroeg of die het eerst even uit wilde leggen en vaak wist ze niet eens hoe een apparaat aanmoest of werkte. Ook gaf ze als je om uitleg vroeg antwoorden uit het antwoordenboekje ipv een uitleg. Owjah en een lerares ging telkens 20 min. voor het einde van de les de kinderen uit school haalde en als we gingen klagen, maar je krijgt toch de kans om vragen te stellen? Niet dus.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:52

Ligt wel aan de school, maar de school kan er niet altijd wat aan doen... Want wat jij zegt kan ik niet op mijn school toepassen, dus denk niet dat het óveral is. Misschien wel op veel plekken... Helaas!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:55

Het valt mij ook op.. De afgelopen jaren zijn er héél veel mensen afgezakt van vwo naar havo of lager..
De leraren zijn daar schijnbaar heel erg 'het kan mij niet schelen wat jij krijgt voor cijfer, ik krijg toch wel betaald!' achtig..
Ze raken er bijv. ook verslagen kwijt en dan krijg jij maar een 1 omdat ze hem dan niet meer hebben..

Ook bij ons op school heb je niet altijd de mogelijkheid om vragen te stellen.. Onze wiskundelerares stuurt om het minste iemand de klas uit, wie dus weer de uitleg mist..

En ja, wie krijgen er de schult? Natuurlijk de scholieren.. Die stelletje puperende jongeren dagen dat soort dingen uit, krijgen we dan te horen.

Gelukkig is het bij mij op school dan nog niet zo heel erg, maar als ik sommige verhalen moet geloven.. Nagelbijten / Gniffelen

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:57

Tegenwoordig is het voor leraren waarschijnlijk: 'Er is altijd ergens een betere baan', want geld krijgen ze toch wel. Dus wat maakt het hun dan uit?? Als er veel leraren zouden zijn, zou men beter zijn best doen denk ik, om zijn baan te behouden. Jammer.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:59

Ik moet gelijk denken aan een leraar bij mij op mijn oude school.
De beste man kon absoluut geen controle houden over een klas. En er moest op een gegeven moment een andere leraar bij komen zitten als hij les gaf... Ach gut Ehmm ja kun je wel nagaan wat het niveau van die man was.. Dromen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:35

Dat is bij ons in sommige gevallen dus ook het geval, geen controle etc..

En inderdaad, af en toe gewoon een punt erbij, omdat iedereen anders onvoldoende staat.. Rolleyes..