[Info] Stage uitwissel topic

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rakjetakje
Berichten: 115
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: Tilburg

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:26

GEZOCHT:

In de maanden april/ mei moet ik vanuit mijn opleiding (Dier- en Veehouderij aan de HAS) 6 weken een meewerkstage lopen in het buitenland. Omdat mijn Engels 'dramatisch' is, wilde ik dit graag in een Engelstalig land doen, en omdat ik er wellicht nog eens naar terug wil keren, heb ik gekozen om Australië, Nieuw Zeeland en Amerika af te laten vallen. Groot-Brittannië of Ierland it is dus!

Mijn interesses liggen bij fokkerij, exterieur, opleiding (van de jonge paarden), (top)sport. Beetje breed, maar ik vind eigenlijk alles leuk en interessant :P Omdat ik bij bovengenoemde landen uitgekomen ben, lijkt mij bijvoorbeeld een stal met renpaarden erg interessant, juist omdat je dit in Nederland niet veel ziet.

Helaas zijn er vanuit school niet zoveel contacten met Engelse paardenbedrijven, vandaar dat ik via deze weg wil vragen of jullie misschien een leuke stageplek kennen in Groot-Brittannië of Ierland die aan mijn interesses voldoen.

Ik hoor het graag via PB!

Meliaforever

Berichten: 12041
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:13

Stage gezocht
Periode 18 april 2016 tot zomervakantie
Voor de opleiding bedrijfsadministrateur
Omgeving Leiden :)

J_Verlangen

Berichten: 262
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Terborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:36

Hallo lieve bokkertjes

ik doe de opleiding paraveterinair waarvoor we na de vakantie 8 weken stage hebben waarvan 4 op de dap. Ik wil de andere 4weken in het buitenland met paarden afleggen.

Heeft iemand ervaring met een buitenland stage met paarden? Ik zoek een bedrijf waar Engels gecommuniceerd wordt of kan worden. Of een Nederlandstalig bedrijf in het buitenland.

Paarden is een must aangezien ik hier ervaring in op wil doen.

Iemand ervaring?

kusjes

Kikka

Berichten: 4691
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:21


Nyaleti

Berichten: 6309
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 01:15

J_Verlangen schreef:
Hallo lieve bokkertjes

ik doe de opleiding paraveterinair waarvoor we na de vakantie 8 weken stage hebben waarvan 4 op de dap. Ik wil de andere 4weken in het buitenland met paarden afleggen.

Heeft iemand ervaring met een buitenland stage met paarden? Ik zoek een bedrijf waar Engels gecommuniceerd wordt of kan worden. Of een Nederlandstalig bedrijf in het buitenland.

Paarden is een must aangezien ik hier ervaring in op wil doen.

Iemand ervaring?

kusjes



Zoek je nog een DAP stage? Weet wat leuke plekken in Brabant en eentje in Griekenland of Spanje.

SeaSide

Berichten: 2361
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 20:58

Sos help! Ik ben zo snel mogelijk op zoek naar een interne stage voor 3 maanden. Ik had 4 maanden terug alles voor mijn interne stage geregeld, maar heb zojuist te horen gekregen dat mijn koudbloeden (wat ik van te voren gemeld had) niet echt welkom zijn op het bedrijf. Nu heb ik eigenlijk 1 avond om een nieuwe stage te vinden waar ik volgende week zondag al terecht kan. Wie o wie weet/heeft er nog een plekje over voor een paardenhouderij niveau 4 stagiair. Het gaat om een hengstenhoudrij stage, dus moeten er wel hengsten op het bedrijf aanwezig zijn. Ook moet het bedrijf aqeaur erkent zijn, wat het nog ietsjes moeilijker maakt om een bedrijf te vinden. Ik zelf was voorbereid om 3 maanden intern te gaan bij een bedrijf, en heb daar voor alle voorbereidingen getroffen. Maar een stage bij mij in de omgeving (kop van Noord-Holland) zou natuurlijk ook geweldig zijn. Ik heb alleen 1 probleem en dat zijn mijn 2 paarden, doordat mijn paarden aan huis staan en ik de enige bent die ze onderhoud/verzorgd kan ik ze niet thuis laten. Ik snap dat het lastig is voor een bedrijf om een stagiair + 2 paarden te huisvesten, en daarom wil ik ook gewoon voor ze betalen dit zou ik anders zoiezo moeten doen als ik van huis ben (dan zal ik ze op een pensionstal moeten stallen).

_Nann_

Berichten: 4469
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:14

MaaikeNathan schreef:
Gezocht:
Stage plek voor MBO Paardenhouderij (leerjaar 1) niveau 4.
In provincie Utrecht of intern.
Stage is 10 weken en 4 dagen in de week, maandag is mijn terugkomdag, en nog 2 weken en 5 dagen in de week.
Periode: 1 februari t/m 15 april.
en 27 juni t/m 8 juli.
Het moet een erkend leerbedrijf zijn. Als dit niet zo is moet het bedrijf dit aanvragen.
Mij voorkeur gaat uit naar een handelstal, trainingstal en africhtingstal. Maar ik sta voor alles open!
Voor vragen en reactie graag een privébericht sturen.
Eventueel mailen kan naar: maaikevdboom@hotmail.com
Groetjes,
Maaike


Heb je al iets?
Zoek anders op Aequor stoeterij de sprong in Kamerik eens op. Is een privé stoeterij.
Super leuke eigenaresse, hele mooie en lieve paarden. Fokmerries voornamelijk, elk jaar veulens en soms de jonge merries en ruinen die blijven.. Veelzijdig bedrijf, waar je veel met fokkerij te maken krijgt en opvoeding van jonge paarden en ook grommen, verzorging en onderhoud.

Ik heb het er in ieder geval super naar mijn zin gehad!!

Roomz

Berichten: 1565
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Bonaire

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:45

Aangeboden:

Paardenbedrijf (en hondenopvang) in Portugal heeft nog plek vrij voor stagiaires vanaf april.
Mooi bedrijf. Ze verzorgen daar buitenritten en rijlessen.
Werkzaamheden: Voeren, waterbakken schoonmaken en vullen, uitmesten, paarden klaarmaken en afzadelen voor de lessen en de buitenritten. Alles wat daar eigenlijk mee te maken heeft.
Daarnaast hebben ze de hondenopvang. Daar geef je de honden te honden, maak je hun verblijf schoon.
Verder ben je bezig met het terrein schoon te houden.
Aardige mensen. Zowel Nederlands als Engels.

Patriciadr

Berichten: 116
Geregistreerd: 17-09-15

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:48

Op zoek naar Stage voor opleiding Hippische Bedrijfskunde:

- In het buitenland
- Minimaal 2 (fulltime) werknemers
- Hoofdinkomen mag niet uit verhuren van paarden of toerisme zijn

Liefst Nederlandse of Engelse mensen.

Iemand tips/connecties/advies? :)

Miiej

Berichten: 1869
Geregistreerd: 26-08-05

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 00:09

Gezocht economische stage, het liefst in de richting projectmanagement, verandermanagement, logistics/supply chain management. Maar marketing, HRM etc mag ook.

Voor in elk geval 12 weken vanaf april kan eventueel naar 16 weken worden opgerekt.
Ik zou het liefst stage willen lopen in Antwerpen of Berlijn en daarnaast liever het buitenland dan Nederland.

Als iemand iets weet hoor ik het graag!!!

Jets

Berichten: 3553
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 19:50

Gezocht, een stageplek in het buitenland voor mijn opleiding Hippische Bedrijfskunde op een bedrijf met minimaal 2 werknemers. Het hoofdinkomen mag niet voortkomen uit het verhuren van paarden. Ondanks dat vind ik toerisme wel erg interessant, dus ik zou het leuk vinden als ze dit naast andere activiteiten ook hebben. Een stoeterij die daarnaast ook buitenritten aanbied bijvoorbeeld. Verder vind ik bitloos rijden en natural horsemanship er interessant, dus het lijkt me zeker leuk om naar een stal te gaan waar ze paarden op deze manier trainen.

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 20:15


Nyaleti

Berichten: 6309
Geregistreerd: 05-04-10

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:10

Ik ben voor volgend jaar maart :Y) opzoek naar een stage op een paardenkliniek! (evt in combi met landbouwdieren of gezelschapsdieren) in noord brabant.
Ik ben alleen bekend met moergestel, oosteind en t Leijdal.

givette

Berichten: 171
Geregistreerd: 11-09-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:44

Stage gezocht!

Hello Bokkers!
Ik ben voor aankomende zomer opzoek naar een stage.

Ik volg een dieren opleiding en vind alles interessant maar vooral paarden. Naar het buitenland mag niet meer die stage heb ik al gehad. Het is voor 10 weken.

Ik hoop iets te kunnen vinden met jullie hulp!

:o

Piekosjj

Berichten: 5477
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:27

Eventuele stage plaats: Akhal Teke EST in Estland.
Een fokkerij van Akhal Tekes, een bijzonder paardenras. Ik heb hier in de zomer van 2014 stage gelopen en veel geleerd in het trainen van jonge paarden, veterinaire assistentie en uiteraard de dagelijkse zaken op een fokkerij. Het is geen luxe stal, het is erg simpel, de paarden staan 24/7 buiten en het is in de middle of nowhere, wat je wel aan moet spreken. De eigenaren, Katlin en Kaido, spreken goed Engels en zijn beiden dierenarts, waar je dus veel kan leren op het gebied van bijv inseminatie, sperma verzamelen, en het spoelen vd merries. Ervaring met het endurance rijden word aangeraden, maar niet nodig. Ik zat daar met complete kost- en inwoning. Katlin heeft laatst een bericht op haar facebook geplaatst dat ze nog hulp zoeken met het werk. :)
http://akhalteke.ee/ // https://www.facebook.com/katlin.leisson // http://to-estonia.tumblr.com/ (mijn blog die ik twee jaar geleden heb bijgehouden, vnl veel foto's)

JumpingRider

Berichten: 2070
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 10:42

Ik heb ook een eventuele stageplaats (niet paard-gerelateerd).

Ik doe een PhD in Amsterdam (AMC) en ik doe onderzoek naar de effecten van galzoutsignalering in metabole ziekten. Het gaat om een klein project voor een korte onderzoekstage van 3-4 maanden. Voor HLO, biologie, biomedische wetenschappen, life sciences, geneeskunde of iets gerelateerd.

Voor meer info graag een pb.

Luckyy80

Berichten: 1014
Geregistreerd: 02-04-12
Woonplaats: Midden-Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:02

Stageplaats gezocht
Hoi! Voor aankomende september ben ik op zoek naar een vijf maanden stage in de tijdschriftenbranche. Ik zit momenteel in jaar 2 van de HBO studie journalistiek. Paardgerelateerd zou natuurlijk leuk zijn. :)
Omgeving Utrecht.

LauraEH

Berichten: 654
Geregistreerd: 13-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:09

Hallo allemaal!

Ik zie dat het topic een beetje stil is, maar ik ga het toch proberen.

Ik zoek een stage voor de periode van 7 november t/m 27 januari (10 weken). Ik doe paardenhouderij niveau 4 op het Wellant in Houten en kom zelf uit Nieuwegein. Ik zoek dus iets in de provincie Utrecht. Ik heb een scooter, dus wat langere afstanden zijn geen probleem.
Weet jij een leuke stage, laat me het dan weten! :)

Suelza

Berichten: 6474
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:25

Goed idee om hier weer wat leven in te blazen!!!

Ik kan weer stagiaires hebben, omgeving Purmerend. Paardenhouderij en ook Orun.

c_esther

Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: overijssel

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:01

Suelza, wat bedoel je met Orun? wat bied je aan? :)

Suelza

Berichten: 6474
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:27

Voor de Orun moet je tegenwoordig een praktijk stage lopen bij een door de knhs aangestelde praktijkbegeleider.

Maar dat zal nieuwe cursusjaar pas weer zijn!

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 14:26

Voor de gene met een opleiding in de paarden en meer wil leren over het mennen of dit leerzaam vind, heineken in Amsterdam heeft een aantal shires staan.
Doordat ze maar 1 stagair per dag hebben, krijg je voldoende begeleiding in de werkzaamheden.

Op dit moment loop ik er stage en ben er zeker blij mee:)

LauraEH

Berichten: 654
Geregistreerd: 13-10-12

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 21:56

Iemand nog meer ideeën? :o :D

Sjarett
Berichten: 1098
Geregistreerd: 01-12-05
Woonplaats: Eede Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 12:46

LauraFlexx schreef:
Iemand nog meer ideeën? :o :D


Ik heb ruimte voor een stagiaire. Maar het is ver van je huis. Je kan bij ons intern, dus als je niks in de buurt kan vinden mag je altijd contact op nemen.

Anoniem

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:27

Ik ben op zoek naar een leuke unieke stage voor mijn opleiding ICT-beheerder. Dit is voor een periode van 30 weken, ik woon zelf in Noord-Holland maar alles wat goed te doen is met OV en uniek is is een optie. Start ik oktober/november.