Mijn moeder had mijn vader opgebelt, om te vragen wat hij er van vind enz. Toen heeft hij een aantal dingen gezegt, wat absoluut niet waar zijn, zoals dat hij mij een keer om 10u uit de stad heeft gehaald, toen mijn moeder niet wist dat ik in de stad was. En nog wat andere dingen.
Mijn vader denkt dat ik op een andere school heel erg afgeleid ga worden, omdat het Gymnasium waar ik op zat, heel erg beschermend is, en op een openbare school hele andere types rond lopen.
En hij vind dat mijn moeder mij niet heeft begleid op het gymnasium. Het is dus volgens hem mijn moeders schuld dat ik nu van het gymnasium af moet. Mijn pa is er altijd al niet mee eens geweest op de manier hoe mijn ma ons heeft opgevoed. Wij worden erg vrij gelaten, ze vertouwt ons 100% en we zeggen ook altijd als we ergens heen gaan enzo.
Ik ging vandaag met mijn ma+pa+mentor praten, over wat er volgend jaar gaat gebeuren. Wat mijn ouders willen, natuurlijk wat ik wil, en wat het advies is van de school. Omdat ik naar HAVO wil, en waarschijnlijk ga, kan ik latijn en grieks laten vallen. Maar mijn vader wilt dat niet, totdat ik op de andere school heb gekeken enz. Maar dat betekend dat ik volgende week allemaal so's moet maken, huiswerk moet blijven maken..
Na het gesprek, was ik echt woedend, want ik had allang door dat mijn pa er niet mee eens was wat ik vond, wat mijn ma vond, en wat mijn mentor vond. Toen ik dus terug ging naar mijn les, liepen mijn ma en pa naar buiten. En toen heeft mijn pa gezegt dat het niks gaat worden. En dat ik op het mbo ga belanden.
Leuk joh, zo'n vader die er vanuit gaat dat je van gymnasium niveau, op het vmbo beland..

Zo dit is er uit..