[ENQ] Verschillen VMBO/MBO/HBO/UNI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keukenkast

[ENQ] Verschillen VMBO/MBO/HBO/UNI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 10:48

Voor school ben ik bezig met een project vanuit Walibi World. Het heet Thrill, en moet nog min of meer op poten worden gezet. Hiervoor is zoveel mogelijk informatie nodig over de verschillende denkwijzes van het vmbo/mbo/hbo!

De enquette invullen duurt niet lang, en je doet mij er een enorm plezier mee!! Je kunt bij e-mail adres ook gewoon je Boktnaam, of anoniem invullen. Het wordt gebruikt voor het feit dat niet iedereen de enquette 10x invult.

http://www.thesistools.com/?qid=30143&ln=ned

Alvast ontzettend bedankt.

Brit

Re: [ENQ] Verschillen VMBO/MBO/HBO/UNI

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:04

Ik heb hem voor je ingevuld Lachen

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 11:11

Super dank je wel, ik heb echt zo veel mogelijk mensen nodig. Er is geen limiet!!

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:25

ik heb hem ingevuld. Ben je bezig met je thesis? Ik wel maar kon helaas mijn vragenlijst niet zo afnemen.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 11:52

Thnx!
Nee, ik ben nog niet bezig met mijn Thesis Lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:04

Ik wilde hem invullen maar vind de vragenlijst nogal slecht opgesteld, dat ik het toch maar niet doe. Mag ik vragen wel niveau opleiding dit is?

Vraag 1: is er een niveau 'hoger' dan vwo? En is het niet handiger om 'anders' te zetten, voor degenen die bv onderwijs in het buitenland hebben gedaan of deelcertificaten etc?

Vraag 3: zijn dat de enige mogelijke redenen om te studeren? Ik studeer omdat ik graag wil leren. Niet voor een betere baan, maar voor mij.

Vraag 5: handig om te melden dat niet-mbo'ers deze vraag kunnen overslaan. (Als dat kan. Ik heb niet uitgetest of de software met een melding komt dat je bepaalde vragen niet hebt ingevuld)
Ook handig om te melden wanneer ze wel weer mee mogen doen. Vraag 6 is waarschijnlijk niet van toepassing, vraag 7 weer wel? Denk niet dat proefpersonen doen wat jij in gedachten had! Zulke onduidelijkheden leiden tot onbetrouwbaarheid van de resultaten.

De verwijzingen bij vraag 7 kloppen niet (ga naar...), en iemand kan meerdere vrijetijdsinvullingen hebben. Moet je dan vraag 8 t/m 10 invullen of niet? Of alleen degene die je hebt ingevuld als populairste?
Wat is het nut van de enkele selectierondjes bij vraag 8 t/m 10?

Vraag 11: Verward Wat voor informatie? Ik vind het een hele rare onderverdeling, door de gouden gids, telefoongids en hun online tegenhangers expliciet te noemen, maar de rest af te doen als 'internet' danwel 'boeken' - en het zoeken naar 'willekeurige' informatie vind ik nog veel onbegrijpelijker. (Telefoonnummers zoek ik doorgaans niet op in de bibliotheek, en het inwoneraantal van Madagascar probeer ik niet in de telefoongids te vinden...)

Kortom: ik zou op basis van deze vragenlijst geen conclusies durven trekken.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:07

ik ga mee met het commentaar van shadow. Heb hem toch even voor je ingevuld, maar conclusies zou ik er ook niet aan durven verbinden.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:07

@ Shadow...ik ben het helemaal met je eens...ik vind de vragenlijst erg slecht. Er kloppen dingen niet, verwijzingen kloppen niet. Het heeft nog wel wat aandacht nodig.

Heb hem wel ingevuld, maar je kan er idd geen conclusies uit trekken...

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:09

k heb em ook ingevuld,,

Nanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:14

heb hem wel voor je ingevuld, maar de enquete is idd niet erg handig... Volgende keer echt goed pre-testen, verschillende mensen je enquete laten invullen, dan haal je deze fouten er makkelijk uit.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 12:48

Shadow0 schreef:
Mag ik vragen wel niveau opleiding dit is?
HBO Marketing ( inderdaad niet af te lezen aan deze enq. Bloos ) Kan wel smoesjes verzinnen, alleen het moest echtechtecht snel en dit was de oplossing zo 's ochtends vroeg. Veranderingen zijn makkelijk aan te passen, doordat je ziet welke antwoorden bij welke vraag gegeven zijn.. Ook al zijn de vragen anders/veranderd

Vraag 1: is er een niveau 'hoger' dan vwo? En is het niet handiger om 'anders' te zetten, voor degenen die bv onderwijs in het buitenland hebben gedaan of deelcertificaten etc?
Het is niet van belang om te weten welke niveaus er nog meer toe doen. Het gaat puur om de verschillende denkwijzes van de bovengenoemde opleidingstromen

Vraag 3: zijn dat de enige mogelijke redenen om te studeren?
Er zijn uiteraard meerdere mogelijkheden die tot studeren komen. Het is echter wel zo dat dit de meest simpele opstelling is die je maar kunt bedenken, en deze makkelijk te beantwoorden zijn door VMBO'ers Lachen

Vraag 5: handig om te melden dat niet-mbo'ers deze vraag kunnen overslaan. Ook handig om te melden wanneer ze wel weer mee mogen doen.
Bedankt, dit heb ik veranderd Lachen

De verwijzingen bij vraag 7 kloppen niet (ga naar...), en iemand kan meerdere vrijetijdsinvullingen hebben. Moet je dan vraag 8 t/m 10 invullen of niet? Of alleen degene die je hebt ingevuld als populairste? Wat is het nut van de enkele selectierondjes bij vraag 8 t/m 10?
Deze heb ik ook veranderd. De selectierondjes hebben geen nut en zijn verwijderd.

Vraag 11: Verward Wat voor informatie? Ik vind het een hele rare onderverdeling, door de gouden gids, telefoongids en hun online tegenhangers expliciet te noemen, maar de rest af te doen als 'internet' danwel 'boeken' - en het zoeken naar 'willekeurige' informatie vind ik nog veel onbegrijpelijker.
Klopt, maar het gaat om willekeurige informatie. Het is niet precies noodzaak om te weten wát. Echter wel om te weten wat de leeftijdscategorie het meest gebruikt.
Laatst bijgewerkt door Keukenkast op 25-04-07 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 12:48

Nanke schreef:
heb hem wel voor je ingevuld, maar de enquete is idd niet erg handig... Volgende keer echt goed pre-testen, verschillende mensen je enquete laten invullen, dan haal je deze fouten er makkelijk uit.

En daar had ik dus geen tijd voor, sorry voor het ongemak Lachen

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 12:52

Oké, hij is weer in werking Lachen
Nog meer commentaar, opbouwende kritiek of tips zijn nog steeds welkom Lachen

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:31

de volgende keer idd beter doorverwijzen, daarnaast zou ik geslacht vragen (is altijd makkelijk, misschien kun je daar nog iets mee doen), leeftijd ook een van de eerste vragen en ipv hoger zou ik anders neerzetten. en meerdere mogelijkheden bij vrije tijd ik nl meer als alleen sport. Naast de opmerkingen ben ik wel benieuwd wat je er mee wil meten ...

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 13:48

Als het goed is moet dat allang veranderd zijn hoor elcke Verward

Wat ik ermee wil meten staat ook in mijn introductie.
Het belangrijkste is om de verschillen voor onszelf, globaal in onze groep, kenbaar te kunnen maken.

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:00

oh sorry was wat nadat ik hem had ingevuld, ik heb de veranderde versie niet gezien, dan ben ik te voorbarig geweest Knipoog

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:04

ziet er een stuk beter uit nu!

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 17:12

Ok dank je! Lachen

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 17:31

Citaat:
Vraag 3: zijn dat de enige mogelijke redenen om te studeren?
Er zijn uiteraard meerdere mogelijkheden die tot studeren komen. Het is echter wel zo dat dit de meest simpele opstelling is die je maar kunt bedenken, en deze makkelijk te beantwoorden zijn door VMBO'ers Lachen

Lol, hoe dom schat jij vmbo-ers in? Tong uitsteken

Bij die vraag kun je makkelijk meerdere antwoorden mogelijk maken.
Ik heb nu maar ingevuld dat het voor een betere kans op de arbeidsmarkt was, maar alle punten waren bij mij van toepassing.

Citaat:
Vraag 11: Wat voor informatie? Ik vind het een hele rare onderverdeling, door de gouden gids, telefoongids en hun online tegenhangers expliciet te noemen, maar de rest af te doen als 'internet' danwel 'boeken' - en het zoeken naar 'willekeurige' informatie vind ik nog veel onbegrijpelijker.
Klopt, maar het gaat om willekeurige informatie. Het is niet precies noodzaak om te weten wát. Echter wel om te weten wat de leeftijdscategorie het meest gebruikt.

Wat betreft vraag 10/11 sluit ik me ondanks je argumentatie nog steeds aan bij Shadow. Die vragen zijn zo vaag. Wat shadow zegt, als ik een telefoonnummer of een woord zoek wat ik niet ken, dan zoek ik heel ergens anders dan als ik iets voor mijn studie (waarin ook weer verschillende vakken zijn) zoek oid. Bovendien worden denk ik door iedereen wel zoekmachines gebruikt, waarop je op heel veel verschillende websites komt, die je allemaal niet regelmatig gebruikt. Wat is willekeurig dan? Google/bieb, wikipedia/encyclopedie, woordenboek?

Vraagje, hoe ga jij uit deze enquete halen hoe verschillend de denkwijze is?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 17:45

Ik heb hem ingevuld... echter ook bij mij klopt het niet.
Ik ben bijv. na de HAVO eerst gedurende 8 jaar gaan werken dus ik wou in eerste instantie helemaal niet naar de HBO. Heb nu maar ingevuld de betere kansen op de arbeidsmarkt maar dat gold op de HAVO zeker niet mee in mijn overwegingen!
Verder is het fijner om te weten of je bij de vragen meerdere antwoorden in mag vullen (heb ik wel gedaan nl.)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 18:03

Ik heb hem dan niet helemaal goed ingevuld.
Ik dacht dat de vragen over zoeken mbt school waren, en heb dus schoolboeken ingevuld...
Als ik jou was zou ik dat echt nog even veranderen, het is zo erg onduidelijk Knipoog.