Uitwisselings Projecten, wat zijn jullie ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IkbenMarije

Uitwisselings Projecten, wat zijn jullie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 21:08

Hallo allemaal!

14 april is het zover, ik ga op uitwisseling naar Italië! Pling Perugia wel te verstaan. (plaatsje dicht bij Rome) Ik kom dan in een Italiaans gezin, bij een meisje van mijn leeftijd, en ik moet daar een week 'vertoeven'. Het uitwisselings project van mijn school gaat samen met een Kunstschool in Perugia waar wij dan ook dagelijks heen gaan. Ook gaan wij met de Nederlandse groep een dag naar Rome! Ja

De Italianen zijn in oktober al hier geweest, Lucia was het meisje dat bij mij in huis kwam.
In het begin was het wel even wennen, hun Engels is toch niet zo goed als dat van de Nederlanders, dus soms moesten er veel gebaren bij aan te pas komen Ja
Al met al een erg leuke en vermoeiende week geweest, waar je toch wel veel van leert!!

Dit is een uitwisselingsproject van mijn school, waar alle 4e klassers Havo/vwo mee te maken krijgen.

Ik ben benieuwd naar mensen die dit ook hebben gedaan, en wat jullie ervaringen waren! Waar zijn jullie heen geweest? Leuk gezin? Heb je nog steeds contact? Enzovoorts!

En voor de mensen die misschien in Italië zijn geweest, hoe was het daar? Verschilde de cultuur veel met dat van Nederland? Wat was echt 'gek'?

Naar dat soort dingen ben ik toch echt wel nieuwschierig! Schijnheilig Dus kom maar op met die bizarre verhalen! Rock-on, dudes!

Somebody_

Re: Uitwisselings Projecten, wat zijn jullie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:12

Wij zijn toen in Duitsland geweest, de dagen met het personage waar ik bij zat(een meisje die eerder met mijn beste vriendin had ruzie geschopt in nederland, en toen moest ik daar maar mee ruilen Nagelbijten / Gniffelen) was niet zo heel gezellig. Erg stil, verlegen, beetje apart, maar het ging prima verder.

Maar ohw, wat hebben wij het geweldig gehad in de avonden. BBQ-en, elke avond stappen, shoppen, geweldig! Haha! Zulke leuke dingen meegemaakt, ook als klas zijn we veel meer naar elkaar toe gegroeid, want uiteindelijk hadden we elkaar toch wel flink nodig. Ik zou zo nog eens teruggaan, al was het alleen maar om daar weer een keer uit te gaan, de sfeer, geweldig Haha!

Contact?! Nee, ik niet. Maar dat kwam vanwege die ruil. Met 'mijn' meisje, die toen bij mij was geweest, heb ik nog wel zo nu en dan contact.

In het begin was het wel moeilijk praten, maar met wat geteken, en gebarentaal en stuntelig engels/duits, kwam het helemaal goed

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:22

Ik vond het super! Wij waren ook naar Duitsland geweest, naar Kleve. Die mensen waren eerst 2,5 dag hier en toen wij 2,5 dag daar. De eerste 2 dagen was alles nog een beetje wennen, maar daarna was het super gezellig! Ik vond het iig heel erg leuk!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:23

2,5 dag maar?
Wij van maandag t/m vrijdag. Wij waren in Laucha. We zijn ook nog naar de kermis geweest(die is btw doodeng in Duitsland) Haha! Haha!

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:25

ik ga in mei ook naar engeland voor een uitwisseling.. :S
Ik zie er best tegenop, ik heb namelijk erge heimwee.
We hebben nog bijna niks over de uitwisseling te horen gekregen, alleen dat we moeten slapen in tentjes in een moeras en in een ongelofelijk strenge kostschool, en ook bij de gezinnen zelf. En dat we het eco systeem gaan ontdekken bij die rivier daar Nagelbijten / Gniffelen

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:28

missmiekie schreef:
2,5 dag maar?
Wij van maandag t/m vrijdag. Wij waren in Laucha. We zijn ook nog naar de kermis geweest(die is btw doodeng in Duitsland) Haha! Haha!

Ja totaal 5 dagen Tong uitsteken eerst hier een halve week en toen gelijk een halve week daarheen..

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:29

Suprice schreef:
missmiekie schreef:
2,5 dag maar?

Ja totaal 5 dagen Tong uitsteken eerst hier een halve week en toen gelijk een halve week daarheen..

Jaa, maar dan hebben wij in totaal 2 weken Haha!

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 21:47

5 dagen is idd erg kort zeg! Wij gaan van zaterdag tot vrijdag geloof ik.

@ Potterlover, klink veelbelovend Nagelbijten / Gniffelen Zo'n kostschool, ik heb geen idée wat me daarbij voor moet stellen!

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:25

Ik ben in de 4e een weekje naar duitsland geweest en zij hier! Daar was het echt zo cool Haha! haha, wel wennen natuurlijk maar ik had echt een super leuk en aardig gezin en toen ik weg ging gingen ze mij ook allemaal omhelzen en ooh ze zouden mij ZO missen (hoezo overdreven Nagelbijten / Gniffelen). Naja, toen dat meisje hier was was het wat minder. Die week was echt ff goed voor mijn Engels haha. Zelfs tegen de Nederlandse mensen begon je Engels te spreken Tong uitsteken. Enne, gewoon heel leuk om te zien hoe het daar is en gaat op school, blij dat ik hier woon dus Haha!

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:40

Ik ben 2 weken naar Rome geweest. Ik kwam in een gezin met een zoon van mijn leeftijd en een jonger zusje. Ze waren wel heel vriendelijk allemaal maar konden weinig engels. Zo gaat het eigenlijk ook bijna overal daar dat ze barslecht engels kunnen. Verder was het een ongelofelijk leuke ervaring en zijn de mensen heeeeel erg gastvrij allemaal. Alleen als je vegetarier bent snappen ze niet dat je geen vlees eet in het begin Knipoog Bij ons ging het ook vanuit school met een theaterproject. Het waren 30 nederlanders van onze school, 30 Finnen en dan bij 60 Italiaanse gastgezinnen (waarvan er ook 30 meededen aan het project). We hebben daar in 2 weken 3 toneelstukken opgezet. Nee het is echt geweldig! Haha!

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:41

Ik vond 't echt té gek.
Ben naar Denenmarken geweest en zij ook hier en zo.
Was echt super en had echt totaal geen heimwee oid, al heb ik daar nooit last van.
Wat ik wel zou doen, is een eigen kamer vragen.
Ik weet niet of je daar heengaat als zij d'r ook is, maar 'n eigen kamer vond ik toch wel erg fijn.
Je zit namelijk de hele dag met die mensen en dan heb je 's nachts gewoon je eigen plekje. Ja

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:47

Oh, nou.. Ik sliep toen met dat meisje op die kamer en dat was echt suuuper gezellig Tong uitsteken. We zaten echt tot super laat te kletsen enzo haha, wel een heel vermoeiende week geweest..

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:53

Ik ben in groep 7 op uitwisseling naar Frankrijk geweest. Was echt een hele leuke ervaring, maar communiceren ging alleen maar met gebaren. Wij spraken nog geen woord Frans natuurlijk en Engels spraken we allemaal nauwelijks. Tong uitsteken Hoewel die mensen erg aardig waren heb ik nooit meer contact met ze gehouden eigenlijk. Mijn zusje is een paar jaar later ook geweest en die heeft nu wel nog steeds contact met de mensen waar zij zat. Deze zomer gaat ze er waarschijnlijk zelfs weer heen, erg leuk dus Lachen

Vorig jaar ben ik ook nog een week op een Engelse kostschool geweest en dat was ook een hele bijzondere ervaring. Het gaat daar allemaal zo enorm anders...

Italië ben ik heel vaak gewoon op vakantie geweest. Erg mooi land, vriendelijke mensen over het algemeen vind ik. Alleen spreken ze wel erg slecht Engels meestal ja. Perugia ben ik deze zomer trouwens nog geweest.. Leuke stad. Ja

Heel veel plezier!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 00:23

[LZP] > [STW]

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:35

Ik ga dit jaar in mei een week op uitwisseling naar Polen, naar een school die schijnbaar een van de hoogst aangeschrevene van Polen is (ergens in Lublin geloof ik, voor de mensen die er wat van afweten) We komen daar ook in gastgezinnen terecht. Ik oktober komen de Polen terug naar ons.
We gaan geloof ik zeven of acht dagen en het thema is Genocide

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:59

Toen wij uitwisseling hadden met onze duitsers in Nederland, waren we ze steeds kwijt Nagelbijten / Gniffelen Zaten ze weer ergens in een coffeeshop Scheve mond Het was niet echt een succes *LOL*