Help, Welke studie? Waar moet ik heen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Help, Welke studie? Waar moet ik heen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 17:35

Hallo,
Ik schrijf dit omdat ik echt met me handen in me haar zit.
Ik zit in het 1e jaar van de opleiding DierenVerzorging niveo 4.
Het gaat allemaal bagger, leraren wisselen om de 2 maanden huiswerk niet duidelijk plotselinge toetsen en slechte cijvers.
Het begon allemaal 3 jaar terug toen ik besloot een dier opleiding op VMBO te volgen, in de 3 stroomde ik in en het verliep heerlijk wat heb ik genoten wat een mooie tijd. Mooie cijvers leuke jaren echt SUPER!!!!

Ik wou verder, de dieren in mooi werk ik blijf het vinden.
Ik was inmiddels van kinderboederij dieren uit gegroeit naar het leven met paarden.
En besloot mijn toekomst plan om te gooien een eigen kinderboerderij werd een paarden melk bedrijf en gehandicapte kinderen paardrijles geven. Toch koos ik niet voor paarenhouderij maar voor dierenverzorging op de school GroeneWelle.
Wat mooi leek te worden word nu een regel rechte ***
Ik vind het geen hol aan, saaie vaken stome leraren en het gevoel dat ik nu na een half jaar niets heb geleerd.
Stage regelen gaat prut, woensdag me eerste stage dag voor het komende half jaar word ik even gebeld dat ze afgekeurd zijn als stage bedrijf (moeten een Aequor nummer hebben enz enz die was ingetrokken)
Dus ik moet pats boem in 5 dagen een nieuwe stage regelen..
Omdat ik voor de kerst al een paarde stage heb gedaan mag dat niet meer.
Nu heb ik dus een probleem, alle stage adressen zitten vol.
Mijn enige hoop is de kinderboerderij in emmeloord waar ik al 3,5 jaar heb gewerkt dus die ik van top tot teen ken.
Ik dacht dat stages waren om te leren en denk je dat school help?
Je kunt barsten!

Even heb ik zitten overleggen met me moeder, ik ben het zo zat dat ik wil stoppen dit jaar wil ik afmaken.
Maar nu wil ik dus me droom gaan waar maken en instructiese worden voor gehandicapte kinderen.
Maar nu is mijn vraag, waar is zo'n opleiding?
Daarom, wie kan mij helpen?
Ik wil het zo graag, ik wil geen 4 jaar vergooien op een school die geld ontvangt en geen goede lessen geeft!!!
Ik ben het gewoon zo zat wil graag over 5 jaar aan het werk zijn, mijn eigen leven beginnen.
Wie kan me helpen ik ben echt radeloos Verdrietig

Groetjes Helga

Ps. je mag ook reageren als je zelf ook zo iets mee hebt gemaakt en misschien tips hebt.
ik ga nu kansloos nog wat stages af bellen Boos!

Pytje

Re: Help, Welke studie? Waar moet ik heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 18:24

ik denk dat je een combinatie moet maken van 2 opleidingen. Eentje waarin je leert met kinderen en vooral gehandicapte kinderen om te gaan en bijvoorbeeld de ORUN een aantal fases. Denk dat je in de richting van pabo moet gaan denken. succes!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 19:00

Dankje...
Volgens mij bestaat er ergens een opleiding waar dat in een zit Knipoog

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:28

Zie http://www.verenigingfpg.nl/opleidinginstr.php

Om instructeur te worden moet je eerst minimaal de commandantencursus hebben (of een ORUN-opleiding), daarna kun je de FPG-instructeurscursus doen.

Hou er wel rekening mee dat het lastig is om met slechts een instructeursdiploma genoeg inkomen te verdienen. Het zijn bovendien geen volledige MBO-opleidingen, dus je ontvangt geen stufi en het is een deeltijdopleiding. (Beide delen duren 1 jaar, en dan een dag per week.)

Ik zou dus zeker nog wat verder kijken. Als je graag met gehandicapte kinderen wilt werken is SPW misschien ook nog een optie. Succes met het vinden van je stage!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 19:22

dankje

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 19:59

Ik zou inderdaad gaan voor de SPW opleiding en dan de ORUN ernaast doen, mocht je niet genoeg verdienen of niet een baan kunnen vinden om les te geven aan gehandicapten [wat volgens mij veelal op vrijwillige basis is] heb je in elk geval een goede opleiding waar je degelijk mee verder kunt

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:33

Kun je SPW niet in een BOL-variant doen? Werken en leren tegelijk? Dan verdien je ook meteen geld, zodat je vast kunt sparen voor een mooi begin van je ORUN of iets dergelijks, en je een appeltje voor de dorst hebt Lachen