Nieuwe tweede fase (profielkeuze e.d.)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eva_

Nieuwe tweede fase (profielkeuze e.d.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 14:29

Wij, als derde klas gymnasium, gaan naar een nieuwe 'tweede fase', bovenbouw. Dit jaar moet ik mijn profielkeuze maken. Het is allemaal nieuw en heel anders dan vorig jaar. Combinaties, latijn in het latijn, wiskunde D en wiskunde C, etc.
Zijn er meer mensen die nu in de derde zitten en tegen deze nieuwe tweede fase op kijken?

Ik snap er eigenlijk nog maar weinig van. Vork En ik moet over een maand al de definitieve keuze inleveren. Nagelbijten / Gniffelen

Mariss

Re: Nieuwe tweede fase (profielkeuze e.d.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:22

*Meld zich Vork

Ik snap het allemaal prima, maar word wel gek van die keuze, zit maar te twijfelen, en die defenitieve keuze is al zooo dichtbij. Scheve mond

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:24

ik zit ook in de 3e en heb net mijn profiel gekozen (zit alleen niet op het gymnasium maar op de havo Knipoog ) en de 2e fase vind ik niet zo erg..

ik vraag me af.. zijn er meer mensen die NL&T konden kiezen? (natuur, leven & technologie ??)

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:32

Kan ik nu kiezen ja Ja

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:33

Mariss schreef:
Kan ik nu kiezen ja Ja

oke Tong uitsteken omdat het een nieuw vak is enzo.. vroeg ik het me af Haha!

viev

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:44

Dat twijfelen is juist goed. Dan ben je er goed mee bezig. Ik had dat ook bij het maken van mijn profielkeuze. En dat is nog eigenlijk niets vergelijken met het kiezen van een studie hierna.

Maar geloof me .... met alles op zijn tijd, komt het helemaal goed!! Knipoog

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 17:29

Latijn in het Latijn??? Dat kan toch echt niet! Het gemiddelde is een uur lang aan 10 regels vertalen, en dan verwachten ze dat ze een les in het Latijn kunnen geven?? Vreemd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 17:33

Latijn in het Latijn kan ik me ook moeilijk voorstellen Scheve mond volgends mij kunnen die leraren het zelf amper uitspreken.. ik zit ook een beetje in de knoei met school, ik ga volgend jaar een opleiding toen, maar ik weet niet wat ik precies wil, dus ik ga maar gewoon kijken of dit wat is, omdat ik toch IETS moet doen Scheve mond

stomme school Nagelbijten / Gniffelen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:09

Latijn in het latijn lijkt me een 'typfout', ik heb zelf geen latijn. Maar van mijn klasgenoten (6V) begrijp ik dat je Latijn alleen hoeft te vertalen naar het Nederlands en niet andersom. Lessen in het latijn zijn dus wel andersom, maar ook totaal zinloos, omdat je nergens Latijn voor nodig hebt. En het al helemaal niet gesproken wordt.

Kan iemand mij wat uitleggen over de nieuwe profielen etc?