Studeren in het buitenland.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia

Studeren in het buitenland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 20:55

Ik zit nu in het eerste jaar van de pabo. In het 3e jaar van de pabo moet de tweede helft van het jaar je studie zelf invullen. Het is heel breed, je kan van alles doen, zo ook ergens in het buitenland een half jaar mee lopen op soortgelijke opleiding.

Ik twijfel heel erg wat ik moet doen, gelukkig heb ik nog anderhalf jaar om te bedenken wat ik wil, aan de ene kant lijkt het mij een hele mooie en gave ervaring, want kan bijna overal naartoe, van Amerika tot Australie... Maar aan de andere kant... Zolang zonder mijn familie, vrienden, vriendinnen, paarden..... Ik weet niet of dat iets is wat ik wil... Dat zijn namelijk hele belangrijke factoren in mijn leven..

Met mijn ouders heb ik het hier al over gehad en die verklaren mij min of meer voor gek als ik het niet zou doen, omdat het een hele mooie ervaring is..... En ik misschien maar 1x zo'n kans krijg.. En daar hebben ze gelijk in... Nagelbijten / Gniffelen

Moeilijk moeilijk moeilijk... Nagelbijten / Gniffelen

Zijn er bokkers geweest met een soort gelijke situatie en how to handle it?

cooky

Re: Studeren in het buitenland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 21:05

ik zou er niet lang over moeten nadenken als ik jou was!!! dit is inderdaad een kans die je niet elke dag in je schoot geworpen krijgt. ok, later zal je deze kans misschien nog voor jezelf kunnen scheppen, maar de vraag is of je het dan nog gaat doen. als je dit nu niet doet denk ik wel zeker dat je er spijt van gaat krijgen. nu heb je nog geen echte verplichtingen die je hier houden (denk aan lening, huishuur, vriend of man,...) en daarbij: het staat heel mooi op je CV!!!!!
dus ik zou er niet te lang over nadenken maar DOEN!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 21:35

Iedereen roept bij dit soort dingen altijd dat ze het zó zouden doen, maar in de praktijk zie ik dat toch veel mensen ervoor kiezen het niet te doen terwijl ze de kans wel hebben. Knipoog

Ik weet het zelf niet. Ik zou het aan de ene kant heel leuk vinden en heel graag willen, aan de andere kant zou ik er wel heel goed over na denken. Ik zou toch iemand willen zoeken die dan wat met mijn pony kan doen, maar er zijn nog meer dingen waar ik rekening mee zou willen houden.

Ik zou het denk ik wel doen, maar ik zou er wel goed over nadenken en er niet zomaar inspringen. Dat kán fantastisch aflopne, maar je kunt er ook spijt van krijgen. Al kun je er ook spijt van krijgen als je het niet doet. Knipoog

doossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 21:47

nee
je moet het niet doen Verdrietig
dan ga ik je te veel missen ja Huilen
en valentina en ushine dan???
wil je die gewoon laten stikken net zo als de pubers Tong uitsteken

tjeus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:16

Het is wel de kans! Je moet er veel voor opgeven, maar je krijgt er ook een heel leuke ervaring bij (denk ik dan)!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:49

Zeker doen.
Ik ben het ook van plan. Alleen paarden is nog wel een probleem, maar ik laat de kans niet schieten, zo;n kans krijg je nooit meer.

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:03

ik heb er tijdens mijn studies nooit de kans voor gehad, maar na mijn studies, ik had nog geen vast werk (nu nog niet Knipoog ) heb ik deze kans wel gegrepen, en ik ben heel blij dat ik het gedaan heb!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:11

Gewoon doen Olympia, is alleen maar goed voor je hoe de ervaring ook is je leert ervan.
Ik zie het aan mijn zoon die wil niet meer terug, maar had alles wat hij heeft meegemaakt en geleerd (in zijn geval gastvrijheid en klantvriendelijkheid) nooit willen missen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:14

Een kans die je niet vaak meer zult krijgen.
Once in a lifetime, denk ik.

Tuurlijk zul je je familie en vrienden missen, maar wat is dat halfjaar op een heel mensenleven?
Het gemis zal denk ik niet opwegen tegen de ervaringen, gebeurtenissen en indrukken die je daar opdoet.

Succes met je keuze alvast!

InekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:19

Met twee handen aangrijpen....Zo'n kans krijg je niet vaak en je doet er zo'n enorme bult ervaring mee op! Contact met familie is tegenwoordig ook geen probleem met internet en bellen dus ik zou het wel weten......

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:48

meis hard overnadenken waar naar toe en doen

ik heb ooit de kans gehad op 7 maanden amerika
om een flut reden toen niet gedaan
komt later wel dacht ik
nooit meer die kans gehad en ergens dus ook wel spijt dat toen ik de kans kreeg m niet aangepakt heb ..

maw DOEN ~!

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:35

Ik heb de kans gehad en het wél gedaan.
Ik verzeker je, als je er de persoon voor bent en je denkt zelf dat je het kan, moet je het altijd doen.
Je leert er zoveel van, en een levenservaring die niemand je ooit afneemt.
Ik ben een half jaar naar Aruba geweest voor stage. De eerste 2 weken waren een hel, omdat ik naar huis wilde, en me zo alleen voelde.
De laatste 2 weken waren misschien NOG erger. Ik moest naar huis, was aan het aftellen, maar ik wilde niet!!!!
Als je vragen/tips wil pb me dan maar
Succes met je beslissing