Heb voor het eerst via een uitzendbureau gewerkt het afgelopen half jaar. Had een leuke baan met uitzicht op een dienstverband. Nu bleek echter dat er geen werk meer was voor mij na het half jaar baal er flink van. Nu heb ik via het uitzendbureau gelukkig net op tijd een andere baan zodat ik niet thuis kom te zitten waar ik op zich heel blij mee ben. Ik had aangegeven dat ik toch echt uiteindelijk een dienstverband wil krijgen bij een bedrijf (half jaar of jaarcontract oid). Had dan ook een baan afgewezen waarvan ik toevallig wist dat ze daar aan het reoganiseren zijn (en je dus voor een bepaalde tijd 'gebruikt' zou gaan worden) Op die onzekerheid en rottige werksfeer zit ik niet te wachten kan daar slecht tegen weet ik uit ervaring.
Nu heb ik dus die nieuwe baan met op zich een goede werkgever (overheid/ministerie) die aangeeft na een uitzendperiode in principe uitzicht op dienstverband. Alleen gister kwam ik dus meteen erachter dat ze ook daar aan het reorganiseren zijn en er dus functies gaan komen te vervallen. Wat en hoe kunnen ze nog niet aangeven maar wel dat het volgend jaar gaat plaatsvinden. Hoe weet ik nu of ik niet weer aan het lijntje gehouden ga worden? Om eerlijk te zijn was de lol er meteen van af dus kan niet zo goed tegen onzekerheid.
Nu heb ik vanmiddag een 2e gesprek voor een vaste baan (halfjaar/jaarcontract) gewoon uit de krant zeg maar alleen nu twijfel ik wat te doen. Voor die baan uit de krant gaan als ze mij willen hebben of toch voor de overheid gaan? Hoor namelijk altijd dat dat een goede werkgever is?
Wat zouden jullie doen?