Welke baan kiezen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Welke baan kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 11:32

Heb voor het eerst via een uitzendbureau gewerkt het afgelopen half jaar. Had een leuke baan met uitzicht op een dienstverband. Nu bleek echter dat er geen werk meer was voor mij na het half jaar baal er flink van. Nu heb ik via het uitzendbureau gelukkig net op tijd een andere baan zodat ik niet thuis kom te zitten waar ik op zich heel blij mee ben. Ik had aangegeven dat ik toch echt uiteindelijk een dienstverband wil krijgen bij een bedrijf (half jaar of jaarcontract oid). Had dan ook een baan afgewezen waarvan ik toevallig wist dat ze daar aan het reoganiseren zijn (en je dus voor een bepaalde tijd 'gebruikt' zou gaan worden) Op die onzekerheid en rottige werksfeer zit ik niet te wachten kan daar slecht tegen weet ik uit ervaring.

Nu heb ik dus die nieuwe baan met op zich een goede werkgever (overheid/ministerie) die aangeeft na een uitzendperiode in principe uitzicht op dienstverband. Alleen gister kwam ik dus meteen erachter dat ze ook daar aan het reorganiseren zijn en er dus functies gaan komen te vervallen. Wat en hoe kunnen ze nog niet aangeven maar wel dat het volgend jaar gaat plaatsvinden. Hoe weet ik nu of ik niet weer aan het lijntje gehouden ga worden? Om eerlijk te zijn was de lol er meteen van af dus kan niet zo goed tegen onzekerheid.

Nu heb ik vanmiddag een 2e gesprek voor een vaste baan (halfjaar/jaarcontract) gewoon uit de krant zeg maar alleen nu twijfel ik wat te doen. Voor die baan uit de krant gaan als ze mij willen hebben of toch voor de overheid gaan? Hoor namelijk altijd dat dat een goede werkgever is?

Wat zouden jullie doen?

Prrrr

Re: Welke baan kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 11:34

Als het een leuke vaste baan is, en jij hecht aan die vastigheid, zou ik in jouw geval voor de vaste baan gaan. Je geeft zelf aan dat je daar uiteindelijk gelukkiger van wordt.

De overheid kan best een goede werkgever zijn, maar als ze je eruit gooien heb je daar niets aan, natuurlijk.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 11:37

Eerst maar eens afwachten wat er uit je sollicitatie uit de krant komt, zou ik zeggen. Ook al zouden ze je bij dat bedrijf graag willen hebben, je kunt nog altijd nee zeggen.
Verder zegt het niet zoveel dat ze aan het reorganiseren zijn, ook al zijn ze jou niks verplicht natuurlijk.
Stel dat je wordt aangenomen bij dat bedrijf uit de krant... wie geeft je de garantie dat je contract na dat hele/halve jaar verlengd wordt?

Zekerheid heb je dus nooit....

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 11:41

Nee dat is waar inderdaad een jaar/halfjaar contract zegt ook niets in principe. Het is alleen dat bij die overheid ik tijdens het gesprek vroeg waarom werken jullie met uitzendkrachten ze zeiden dat dat was zodat ze diegene dezelfde dag er nog uit konden gooien als het ze niet beviel. Zou ik erg vervelend vinden om binnen 1 dag op straat te staan.

Reorganiseren vind ik eng klinken. Er komen een aantal vestigingen bij in zitten die worden afgestoten zeg maar. Verder lopen er veel mensen die er pas 1 a 2 maanden zitten. Lastig hoor om te gokken wat nu het beste zal zijn.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 11:43

Je kan altijd nog nee zeggen tegen een van de twee banen of niet?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 11:44

Ik zou sowieso op gesprek gaan bij dat andere bedrijf... laat de beslissing afhangen van de uitkomsten van dat gesprek zou ik zeggen Lachen

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 11:46

Bij die baan van de overheid ben ik afgelopen maandag al begonnen ging heel snel allemaal. Gister nog daagje bij oude werkgever gewerkt.

Ben inderdaad benieuwd wat het vanmiddag bij die andere baan gaat worden. Misschien verwachten ze wel niet meteen een antwoord misschien wel. Ze wilden het wel voor de kerst afronden zeiden ze. Nagelbijten / Gniffelen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 11:48

Tsja, ik zou sowieso nooit meteen antwoord geven, maar even laten bezinken wat ik gezien heb. Desnoods de volgende dag terugbellen...

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 12:15

Ja dat is waar staat in principe niet raar toch als je zegt ik laat het jullie morgen weten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 12:40

Nee, juist niet! Je kunt gerust zeggen dat je het even laat inwerken en dat je daarna je beslissing neemt.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 16:13

Idd gewoon op gesprek gaan, misschien is die hele baan niks voor je, en heb je nu voor niks kopzorgen.. En het is helemaal niet vreemd als je zegt dat je er even over wilt denken hoor!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 17:29

Zo het 2e gesprek ging best goed. Heb nu alleen mijn twijfels over de reisafstand weer verder als mijn huidige baan en in mijn hart wil ik eigenlijk liever dichterbij Clown . Kwam ook wel een beetje omdat ik na het gesprek bij mij ouders langs ging en daar gebeld werd door een bedrijf of ik op gesprek kon komen. Net ook ff geweest Haha! Lekker spontaan. Dat was lekker dichtbij en lijkt mij ook erg leuk. Zoeken ze ook op korte termijn iemand (1 januari) want de huidige is al weg. Sigaar

Heb besloten dus dat bedrijf waar ik vandaag het 2e gesprek had af te wijzen als ze morgen of overmorgen bellen. Ik was 1 van de 3 overgebleven kandidaten dus misschien word ik het wel helemaal niet en zit ik voor niets te tobben Bloos

Ga nu gewoon iets dichterbij zoeken voor vast en ondertussen via het uitzendbureau blijven werken. Voelt wel 'gemeen' om dat achter de hand te houden maar ja.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:13

Ik denk dat je gewoon naar de baan moet kijken en niet het contract.
Als je een contract hebt maar met tegenzin naar je werk gaat ben je ook niet blij.

Zelf had ik nog een jaarcontract die liep tot oktober 2007, die heb ik ingeruild voor een 6 maanden contract omdat ik me in die nieuwe baan meer op mijn gemak voel.

Als ze je eruit willen hebben gebeurt dat toch wel contract of niet.