NHB Deurne

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blessed_X

NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 13:00

Wie zit er op deze school, ik zit nu in de 4e en wil hier heel graag heen ik wou graag weten van mensen die erop zitten de volgende dingen.

1. Hoe wordt je toegelaten, wat zijn de toelatings eisen die zijn niet echt op internet te vinden, is dat wel zo wil ik graag die site hebben Tong uitsteken?
2. welke opleidingen zijn er precies?
3. en dit klinkt mischien raar maar wel iets dat ik graag wil weten wat zijn de kosten voor zo'n opleiding ?

Dat wou ik voor nu even weten, want heb binnenkort decaan gesprekken enz. enz. daarom wil ik al wat info weten kijken voor mij of het haalbaar is enzo Lachen

Bedankt!

PS: Moderators deze please niet verplaatsen naar school topic want daar kan ik nog niet op posten:)

kelcy

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 19:08

ik heb BBL houderij in deurne gedaan en heb geen goed woord over voor de school!
maar goed ik weet niet wat jij wil doen op de school
vraag 1
wil je sport doen op de school moet je een keer proef gaan rijden
je moet geloof ik een nette B proef kunnen rijden en je moet een keertje springen
natuurlijk als je sport gaat doen een eigen paard Tong uitsteken en tuig Tong uitsteken

vraag 2
je hebt sport en houderij opleindingen ( 2 ,3 en 4 jarig geloof ik) en hoefsmit en ren en drafsport maar ook western

vraag 3
kosten weet ik niet precies moet je er gewoon een keertje heen bellen
als je wil weten waarom ik geen goed woord over heb voor die school mag je me een pm sturen maar wil het ook gerust hier neer zetten Lachen

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 19:12

www.helicon.nl

@ Kelcy, nu ben ik best benieuwd naar je verhaal geworden Tong uitsteken

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 19:15

wil je de lange of korte versie Tong uitsteken

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 19:17

lang natuurlijk... hehe ik heb er ook op school gezeten en vond het ook niet echt wat....

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 19:18

inderdaad , het lange deel natuurlijk haha

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 19:23

Kun je het niet in delen plaatsen?
Kunnen we vast beginnen met lezen!!!!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 19:23

de ts kan trouwens het beste deurne zelf even opbellen voor informatie... heel simpel want dan krijg je uitgebreide info over alle opleidingen en wat ze kosten en over wat de toelatingseisen zijn... over die toelatingseisen zou ik me niet zo druk maken, want zelfs ik ben aangenomen met mijn geweldige rijkunst Bloos

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 19:26

toelatings eissen stellen ook niks voor, 99% word toch aangenomen.

Er is iig een 2 3 en 4 jarige opleiding op MBO niveau voor de Sport, HBO ook, dit is 5 jaars i.s.m. Stoas Dronten.
Hiernaast zijn er sinds afgelopen jaar wat opleidingen bij gekomen, Horse & Health en Horse & Leisure, 1e is voor de medische kant (Paraveterinair etc.), 2e is voor de recreatieve kant (manege, ponykampen, etc.)
Deze 2 opledingen zijn gekomen inplaats van de Voltijd houderij.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 19:38

ok hier is het niet op de spelfoutten letten ik was een beetje pissig Tong uitsteken

ik heb 3 jaar BBL paardenhouderij gedaan en nou je word behandeld nou ja als vuil!
onze klas begon met meer als 40 leerlingen mmaar goed er vallen altijd mensen af natuurlijk maar in het 3de jaar zaten we nog met 7 man OPVALLEND?
neej totaal niet voor ons
er vielen ontzettend veel lessen uit (natuurlijk met veel ontkenning van leraen) maar goed ze waren er niet
toetsen? kreeg je op de dag vaak te horen of een week van te voren en dan wisten de leraren de week erna niet meer dat ze het op hadden gegeven en dus ook de toets niet klaar hadden
we hadden 1 uur op de dag praktijk maar dat viel meestal ook uit
en wat hebben we geleerd van de praktijk in die 3 jaar?
-badages aan doen
-een paard poetsen
-monsteren (ok nog bruikbaar)
-longeren (3 jaar lang)

en dat was het. 4 dingen over 3 jaar! beetje onbegrijpelijk
ook als we er naar vroegen om iets anders te doen werd er niet op gereageerd!
vaak was het ook zo dat we 3 uur op een uurtje moeten wachten en dat we dat dus niet deden omdat er veel mensen van ver weg kwamen en dus naar huis gingen
vervolgens kwamen we alleen met de toets en haalde we het gewoon! (opvallend?)
ook met de gewone toetsen werden gewoon redelijke punten gehaald
maar ook vaak was het zo dat je ineens een herkansing had voor een toets die je wel had gehaald
of ineens een punt had voor een toets die je nog niet had gemaakt!
maar het ergste komt nog!
ik heb dus 3 jaar deurne gedaan niets anders gedaan als kosten betaald voor excusies en computter beschikbaarheid enzo,..... viel dus tegen ik heb in 3 jaar geen EEN excursie gehad en de computters waren zelden vrij en werkte vaak niet goed!
maar na 3 jaar veel vragen en zeuren bij alles en iedereen heb ik me 3 jarig diploma NIET!! gehaald waarom nie???
omdat ijn eindproject gewoon weg niet duidelijk voor me was wat de bedoeling was
na veel vragen en doen snapte ik het nog niet maar toch wat geprobeert te maken wat dus niet goed was
ook kwamen ze ineens uit het niets met vakken die ik dus niet gehaald had!

ok daar waren allemaal hers voor te doen! ook prima maar dus ook vakken uit de eertse waar ik niets meer van wist dat ik ze iegenlijk ook heb gehad :S en dat had heel de over gebleven klas (opvallend?)
maar goed me diploma niet gehaald maar wat nu want ik had dus wel recht op een 3 jarig diploma en al me certificaten!
de uitreiking van de diploma wan in juni maar ik was niet uitgenodigt! net zoals meer van mijn klas die het niet gehaald hadden (raar?)
dus wij bellen en we zouden een uitnodiging krijgen voor de mensen die alsnog geslaagd zouden zijn dus bij de her-uitrijkingen
nou niet dus!
dus wij weer bellen GEEN recht had op wat voor diploma wat dan ook naar me certifitaen kon ik fluiten!
maar dat was dus niet waar en een aantal brieven over en weer gestuurd te hebben had ik nog geen diploma!
in september kreeg ik een brief met in welke klas ik zou komen te zitten!!!!!!! halloooooo ik was klaar met de opleiding!
dus wij weer een brief gestuurd dat we stopte met de opleinding
2 weken later WEER een brief WEER met een rekening erbij met spoed terug sturen want het schooljaar zou beginnen en ik werd verwacht
dus WEEEEER gebelt en het zou weer geregeld woren!
nou niet dus
3 weken later werd ik door een oud klasgenoot (die dus wel terug is gegaan omdat zeh et niet heeft gehaald) gebelt dat ik op de klassen lijst stond maar dat ik er niet was!
neej logisch ik was klaar met die school!
dus nog maar een keertje bellen en ja het zou weer geregeld worden en ik had nu ineens wel recht op diplomas en certifitaten en die zouden ze ook sturen
maar niets meer gehoord dus maar een paar aangetekende brieven verzonden (en die hebben ze ontvangen) maar geen gehoor!
ook bellen had geen zin meer want er werd niet meer opgenomen? (nummer herkenning?)
deze week kreeg nik een brief binnen of ik zo snel mogenlijk me schoolgeld wilde betalen!!!!!!!
dus weer bellen maar geen gehoor
dus nu zitten we in half november en ik heb nog geen diploma! waar ik recht op heb en een school die niet meer op me reageerd!
rede zat dacht ik zo om geen goed woord voor deurne over te hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 21:04

RUI --> STW.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 21:50

haha allemaal zo geschrokken van me verhaal??? (jullie wilde de lange versie Tong uitsteken)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 22:42

niet geschrokken het is alleen heel herkenbaar dat de school NIET meewerkt als jij iets wil Clown vooral met die mevrouw straufer ofzo op de administratie Boos! wat een dom wijf is dat zeg!

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 22:45

haha nou ik heb meer problemen gehad met de jong (ook me mentor) maar straufer die zou me steeds uitschrijven maar deed dat nooi Boos! lekker iritand was dat!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 23:16

ja ik lag vooral overhoop met de administratieve kant van dingen opsturen enzo...
ik heb zelfs een keer moeten horen op mijn stage dat het terugkomdag was op school... hoorde ik 2 dagen van te voren Ach gut ze waren mij vergeten met papieren opsturen Sigaar

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 23:18

hmm lekker dan ja! nou ik heb ook maar 3 raporten van 3 jaar terwijl sommige uit mijn klas er 9 hadden Tong uitsteken raaaaaaaaaaaaaar Tong uitsteken

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 23:26

ja ik weet niet, maar heb het idee dat ze met papierwerk niet echt goed zijn daar Clown

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 23:26

niet alleen papier werk waar ze niet goed in zijn Nagelbijten / Gniffelen

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 23:29

hahaha ik ben ook niet voor niks met de opleiding gestopt Knipoog de stage was op zich wel super! echt mensen die je wat wilden leren enzo...als ze dat op school ook wilden toen had ik nu misschien wel op een andere manier naar deurne gekeken Clown

Kiimberly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 23:36

doe nu het 1ste jaar Deurne, maar wat een gezeik zeg.
moest me diploma van middelbare school opsture (kopie) al 6 x gedaan.
krijgk weer een brief dat ze um ni hebbe ontvange:S
njaa ff afwachten.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 23:39

kelcy schreef:
ok hier is het niet op de spelfoutten letten ik was een beetje pissig Tong uitsteken

ik heb 3 jaar BBL paardenhouderij gedaan en nou je word behandeld nou ja als vuil!
onze klas begon met meer als 40 leerlingen mmaar goed er vallen altijd mensen af natuurlijk maar in het 3de jaar zaten we nog met 7 man OPVALLEND?
neej totaal niet voor ons
er vielen ontzettend veel lessen uit (natuurlijk met veel ontkenning van leraen) maar goed ze waren er niet
toetsen? kreeg je op de dag vaak te horen of een week van te voren en dan wisten de leraren de week erna niet meer dat ze het op hadden gegeven en dus ook de toets niet klaar hadden
we hadden 1 uur op de dag praktijk maar dat viel meestal ook uit
en wat hebben we geleerd van de praktijk in die 3 jaar?
-badages aan doen
-een paard poetsen
-monsteren (ok nog bruikbaar)
-longeren (3 jaar lang)

en dat was het. 4 dingen over 3 jaar! beetje onbegrijpelijk
ook als we er naar vroegen om iets anders te doen werd er niet op gereageerd!
vaak was het ook zo dat we 3 uur op een uurtje moeten wachten en dat we dat dus niet deden omdat er veel mensen van ver weg kwamen en dus naar huis gingen
vervolgens kwamen we alleen met de toets en haalde we het gewoon! (opvallend?)
ook met de gewone toetsen werden gewoon redelijke punten gehaald
maar ook vaak was het zo dat je ineens een herkansing had voor een toets die je wel had gehaald
of ineens een punt had voor een toets die je nog niet had gemaakt!
maar het ergste komt nog!
ik heb dus 3 jaar deurne gedaan niets anders gedaan als kosten betaald voor excusies en computter beschikbaarheid enzo,..... viel dus tegen ik heb in 3 jaar geen EEN excursie gehad en de computters waren zelden vrij en werkte vaak niet goed!

Dit komt mij ook heel bekend voor allemaal. Ik heb in 1998 gezeten en er is blijkbaar niets veranderd. Echt belachelijk. En als ik jou was Kelcy, dan zou ik naar de rechter gaan ofzo. Dit kan toch niet!

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 00:02

hmmm ja misschienwel maar weetje wat dat allemaal kost? en dat hebben me ouder er echt nie voor over Boos! dus we blijven maar bellen en brieven sturen tot we het hebben denk ik

@Sheebke suc6 ermee want die school is echt heel slecht in verschillende punten en toch roept heel de paarden wereld er over Boos! maar in welkelijkheid valt het tegen maarhet gat om de NAAM he Boos!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 10:49

ik vind het eigenlijk wel fijn om te horen dat ik niet de enigste was die problemen had met de papierenzooi daar...

maar het is idd de naam ja! mensen die er zitten en het wel een goede school vinden hebben blijkbaar geen problemen ofzo, maar mij hebben ze wel ff een paar 100 euro lichter gemaakt aangezien ze stallingskosten berekenden voor een paard wat ik daar niet had staan.. hebben ook de rechtsbijstandsverzekering erbij gehad, maar toen veranderde de school die rekening gewoon ff in computerkosten enzo Boos! het heeft mij toen zoon 1400 euro gekost waar ik NIKS van heb terug gezien!!! heb wel 100 keer aan de telefoon gehangen faxen gestuurt en al, maar dat vonden ze daar gewoon heel erg normaal dat je veel betaald voor iets waar je geen gebruik van maakt!!! de rechtsbijstand kon er ook geen zaak van maken aangezien de school de factuur had verandert...

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 11:54

jeetje dat is niet niets neej! maar ze proberen het vaak ook gewoon of je gaat betalen want er zijn ook mensne die niet kijken en maar betalen en vervolgens krijg je niets meer terug Boos! had een klasgenoot ook van ons die had ook stalling betaald maar die hoefde natuurlijk der paard daar niet neer te zetten aangezien we houderij deden Tong uitsteken
echt belachelijk kreeg ook niets terug
maar ook ieder jaar moeten betalen aan verplichte excursies en er nooit een hebben is ook zo iets :S

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:38

kelcy schreef:
jeetje dat is niet niets neej! maar ze proberen het vaak ook gewoon of je gaat betalen want er zijn ook mensne die niet kijken en maar betalen en vervolgens krijg je niets meer terug Boos! had een klasgenoot ook van ons die had ook stalling betaald maar die hoefde natuurlijk der paard daar niet neer te zetten aangezien we houderij deden Tong uitsteken
echt belachelijk kreeg ook niets terug
maar ook ieder jaar moeten betalen aan verplichte excursies en er nooit een hebben is ook zo iets :S

ik had hun met mijn domme kop een machtiging gegeven voor de betalingen Ach gut en de bank kon het geld ook niet terug halen aangezien het een onderwijsinstelling was Boos!
en idd je betaald dik geld voor dingen die je niet of amper krijgt...