paardenschool Barneveld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tijgertje_

paardenschool Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 21:08

Hoi,

heeft iemand meer informatie over de paarden school in Barneveld?
*site
*eigen ervaring

weten jullie of je je eigen paard mag mee nemen en of je daar intern ben?

alvast bedankt

boytjeh

Re: paardenschool Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 10:17

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 10:21

Ik zit er op Tong uitsteken

wat wil je weten.

edit: Paard mag je meenemen als je in de sportklas zit of als er nog stallen over zijn wanneer je er niet in zit (kost 175 euro per maand volpension)
Er is ook een mogelijkheid om intern te gaan maar daar weet ikzelf niet zoveel vanaf want ik woon nog thuis.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:18

xjessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:25

Ik zit ook in Barneveld op Groenhorst College en doe Paardenhouderij Management en vorig jaar heb ik me diploma niv 3 paardenhouderij gehaald!!
Als je wat wil weten.. vraag maar..

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 14:21

ik ga volgend jaar naar het groenhorst, woon er een paar minuten fietsen vandaan Lachen dus fijn om te horen dat het een goede school is Haha! ik dacht niet dat je je paard mee kan nemen, want op het praktijkcentrum hebben ze eigen paarden Lachen

_Unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:52

Ik las dat je op het wellant zat, waar? Ik doe paardenhouderij in Gouda, ook 1e.

In Barneveld kan je wel intern volgens mij.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:48

Tozalin schreef:
ik ga volgend jaar naar het groenhorst, woon er een paar minuten fietsen vandaan Lachen dus fijn om te horen dat het een goede school is Haha! ik dacht niet dat je je paard mee kan nemen, want op het praktijkcentrum hebben ze eigen paarden Lachen

Maar sinds een week hebben ze een stuk of 12 containerstallen. Vind het vergelijken met de stallen van de schoolpaarden alleen helemaal niks, klein, niet geisoleerd, gehorig...

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 17:37

pb Gillyzidane eens, die zit nu in haar 2e jaar.

Doortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 19:27

Ik zou er opzich graag naar toe willen maar ik weet opzich toch al dat het er niet van komt .. Verdrietig

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:00

Hoi,

Ik ga volgend schooljaar ook naar Barneveld! Heeft iemand nog meer info over deze school?

xjessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:22

Ik zit in me 4e jaar heb al niv 3 diploma en doe nu niv4 doorgestroomd. Maare meiden uit me klas runnen de pensionstal. nu dit jaar op het PTC. dat zijn idd containers. als het goed is komt er namelijk ook een sportklas...

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 12:12

Er is al een sportklas maar daar kom je alleen in als je wedstrijd op m niveau rijdt. Pensionstal is echt k*t ik zou mijn paard daar niet graag hebben staan.

_Unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:00

Ik ben er 4 weken geleden een week intern gegaan met mijn klas. Was harstikke leuk, veel geleerd. Sliep in het PTC hostel te Ede, en elke dag van 8/half 9 tot 5 naar school.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:23

ik doe nu MBO4 2de jaars barneveld. heb je vragen pb maar

joedt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:28

Er was volgens mij vroeger ook HBO in barneveld? maar ik kan nu niks meer terug vinden. (HBO volgens mij niet voor paarden, maar dan allle dieren)

Weet iemand hier meer van?

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:32

paardenhouderij sportklas moet je kunnen rijden hoef je niet wedstrijdgeklassificeert voor te zijn.
en die hbo in barneveld is in samenwerking met cah dronten, staat op de site volgens mij wel iets over op.. vorig jaar teminste wel.. en anders op de site van de cah vast wel www.cah.nl en dan de opleiding diergezondheidszorg

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:16

hey,

ik ben daar geweest met school voor extra lessen. mooie manege hoor allemaal vrij nieuw. ik denk dat dit wel een goede school is hoor en het lijkt me ook erg leuk!

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:18

_Unexpected_ schreef:
Ik ben er 4 weken geleden een week intern gegaan met mijn klas. Was harstikke leuk, veel geleerd. Sliep in het PTC hostel te Ede, en elke dag van 8/half 9 tot 5 naar school.

ooh ja ik las dit net pas. maar ik heb ook in het PTC gezeten vorig jaar. welke opleiding doe je dan? ik doe begeleider/beheerder dierenbrance.

_mistique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 20:51

Ik heb ook eens op de site gekeken Lachen
ziet er allemaal erg leuk uit Knipoog

Weet iemand of de school particulier is (netals Deurne)?

Ik zou naar Deurne gaan maar ik mocht niet intern, en de stage was al erg zwaar (heb lichamelijke klachten kan bijvoorbeeld niet vegen maar wel mesten)

Houden ze hier ook rekening mee?
Ik zag staan:

Heb je beperkingen die leren en werken lastig maken? Het Groenhorst College heeft mogelijkheden waar je zelf misschien niet aan denkt. Neem even contact met ons op.

Wie doet er de opleiding:
Allround paardenverzorger

Hoe is dat?rij je veel,wat doe je qua verzorging(praktijk) en wat voor andere lessen volg je?

Ik heb ook geen biologie gehad.
voor de rest ben ik allemaal geslaagd met 7-ens en 8-en dus dat is geen probleem;)

dit staat er namelijk:
(Kadergerichte, gemende of theoretische leerweg); VMBO basisberoepsgerichte leerweg met Engels en minimaal een zes voor Nederlands en wiskunde; minimaal een zes voor nask of biologie, een positief advies van je school en voldoende eigen motivatie; Drie jaar HAVO of gelijkwaardig niveau of Diploma niveau 2 medewerker dierverzorging

Mijn school was zeer tevreden over mij.
goede cijfers.
zoals ik al zij 7-ens & 8-en maakt die biologie dan nog wat uit?(en nask?dat heb ik ook niet gehad)

Hoeveel dagen/weken/maanden moet je stagelopen?(aangezien ik graag stage wil lopen in het buiteland...en ik dus niet bijv. 2 dagen naar school kan en 3 dagen stage per week Tong uitsteken )

O ja als je intern gaat weet iemand de kosten hiervan?
En moet je een schoolpaard huren als je de opleiding Allround paardenverzorger gaat doen?

Bedankt alvast Haha!

Groetjes,
Mariëlle

ps als je een schoolpaard heb mag je dan ook in je vrije tijd (voor zover je die hebt Tong uitsteken ) ook een buitenrit maken bijvoorbeeld?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 23:51

Laat ik je even uit je droom helpen je rijdt vrijwel nooit. Dat begint pas in het tweede jaar. Ook kan je geen schoolpaarden rijden/verzorgen. Stage is in het eerste jaar vanaf 13/11 tot 19/1 (2 dagen in de week) en van 29/1 tot ergens in april (5 dagen in de week). Pas aan het eind van het 2e jaar is de mogelijkheid om in het buitenland stage te lopen. Bio enzo heb je wel nodig maar als je een beetje snel stof opneemt hoeft dat geen probleem te zijn. Met lichamelijke beperkingen wordt volgens mij geen rekening gehouden je bent dan gewoon een zeikerd

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 16:50

Ze hebben nu een sportklas waar wel gereden wordt... hoe dat precies zit weet ik ook niet.
Stages je hebt idd dag en blokstages, dus mss kun je niet in t eerste jaar naar het buitenland later in de opleiding zeker wel. Geen bio en nask, als je makkelijk leert denk ik geen probleem, gewoon even overleggen op school..
en lichamelijke klachten... hangt wel van je instelling af hoeveel rekening ze ermee houden... als je doet wat je kan enz houden ze er meer rekening mee dan als je vooraf al begint te piepen dat alles te zwaar is.. zo was t bij dierverzorging wel... (dus vooraf normaal aangeven ik kan wel .... maar dat niet....)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:38

In de sportklas kom je alleen als je een eigen paard hebt en m1 dresuur of m springen rijdt hoewel zij nog steeds zeggen dat ze kijken of je gevoel voor paarden hebt.

Bounce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:25

Ik zit er ook op, ik doe paardenhouderij niveau 4 BBL dus 1 dag in de week naar school. Je leert er niet veel, maar is wel gezellie. Wat je bijvoorbeeld moet doen is een paard poetsen, je leert hoeven uitkrabben bandageren en opzadelen ect.. Dus de lessen zijn saai maar zolang het nog gezelig is blijf ik er ook heen gaan Knipoog
Sappos schreef:
In de sportklas kom je alleen als je een eigen paard hebt en m1 dresuur of m springen rijdt hoewel zij nog steeds zeggen dat ze kijken of je gevoel voor paarden hebt.

Je komt er ook op als je geen M rijd. Zelfs als je zo van een manege pony afkomt en amper kunt galopperen kunnen ze je volgens de wet niet weigeren. Ze kunnen je wel AFRADEN om die opleiding te gaan doen, maar weigeren kunnen ze je niet!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 14:37

Op de school kom je wel ja maar in de sportklas niet heel toevallig dat bij mij in de klas de mensen die officieel m of z rijden allemaal definitief in de sportklas zitten he Koe

edit: nee je leert en idd geen drol