Ervaring met studievertraging?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Ervaring met studievertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-06 14:10

Hai

Ik studeer nu psychologie aan de uni. Ik ben ziek tijdens mijn tentamenperiode en mis daardoor 20 studiepunten. Hoe groot is de kans dat ik een half jaar extra geld krijg?


Shadow0

Berichten: 43453
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaring met studievertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 14:17

Als het alleen gaat om de tentamenperiode zou ik eerst proberen om een aantal dingen in te halen.

Als je het stelt op deze manier acht ik de kans niet zo groot - de toon van je bericht klinkt erg 'makkelijk': oh een griepje, dan vraag ik effe extra geld.

Maar ik begrijp dat er veel omstandigheden kunnen zijn die je niet hier op internet wilt plaatsen. In alle gevallen moet je die omstandigheden wel bespreken met je mentor of studieadviseur, deze kan je helpen om de schade te beperken, door bijvoorbeeld aanvullende opdrachten of hertentamens te doen, en anders met een verklaring naar het IBG waarmee je verlenging van je stufi aan kunt vragen (of eventuele andere regelingen die er zijn).

Riemke
Berichten: 475
Geregistreerd: 19-12-05
Woonplaats: Wageningen

Re: Ervaring met studievertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 14:31

ik heb 2 jaar studievertraging ongeveer, maar ik heb veel dingen voor mijn studentenvereniging gedaan, waar ik extra studiefinanciering voor kreeg Lachen Bij ons is er best veel compensatie voor studenten als je actief bent (wageningen) maar ze doen daarentegen wel moeilijk als je bijvoorbeeld door ziekte (RSI bv) compensatie wilt krijgen. Je moet iig testen doen en een huisarts verklaring hebben geloof ik!

*Als iedereen alleen maar aan zichzelf zou denken, wordt er tenminste aan iedereen gedacht Knipoog*

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Ervaring met studievertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-06 14:35

Shadow0 schreef:
Als het alleen gaat om de tentamenperiode zou ik eerst proberen om een aantal dingen in te halen.

Als je het stelt op deze manier acht ik de kans niet zo groot - de toon van je bericht klinkt erg 'makkelijk': oh een griepje, dan vraag ik effe extra geld.

Maar ik begrijp dat er veel omstandigheden kunnen zijn die je niet hier op internet wilt plaatsen. In alle gevallen moet je die omstandigheden wel bespreken met je mentor of studieadviseur, deze kan je helpen om de schade te beperken, door bijvoorbeeld aanvullende opdrachten of hertentamens te doen, en anders met een verklaring naar het IBG waarmee je verlenging van je stufi aan kunt vragen (of eventuele andere regelingen die er zijn).



Inhalen lukt pas volgend jaar, ik zit nu onder de slaappillen en pijnstillers ivm onstoken armspier. Ik ben al langs de studieadviseur geweest en die zei dat de kans op een extra her klein was omdat ik toch al achterloop (redenatie van de examencommissie). Dus ik probeer nu via een speciaal fonds een half jaar extra geld te krijgen, maar vroeg me af hoe groot de kans daarop was?

nijntjepluis
Berichten: 311
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: kampen

Re: Ervaring met studievertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 14:37

Je kunt maximaal een jaar extra beurs krijgen. Hiervoor moeten dan wel bijzondere omstandigheden gelden een weekje ziek is daar niet genoeg voor. En er moet iemand op school zijn die je aanvraagt ondersteund.
Mijn broer heeft een verlenging van zijn beurs van een jaar gekregen omdat hij te kampen had met een depressie (iets wat niet in een weekje over was). Daarvoor moest hij wel een verklaring hebben van de huisarts en volgens mij ook van psygiater.
Maar kijk op de site van ibg, vraag en antwoord, studifinanciering, hogeronderwijs, studievertraging.

Sterker dan de dood is de liefde

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Ervaring met studievertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-06 14:42

thanks! ik ben 2 week ziek, maar wel precies in de langste tentamen week. Mijn studieadviseur ondersteund mijn aanvraag.

Shadow0

Berichten: 43453
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaring met studievertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 15:42

Als je studieadviseur je daarin steunt maak je volgens mij een aardige kans. Dat is tenslotte toch degene die het beste kan beoordelen in hoeverre dat terecht is. (En die moet ook een verklaring invullen)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Ervaring met studievertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-06 11:51

De verklaring is al ingevuld door hem gelukkig, nu moet ik zelf alleen nog een (smeek Tong uitsteken) brief naar de examencommissie sturen met doktersverklaring of ik please extra herren mag. En die mensen hebben rare beredenaties....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, OlleBolle, OmgiliBot, YandexBot en 17 bezoekers