leuke kampspelletjes/bosspelletjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia

leuke kampspelletjes/bosspelletjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 20:18

Ik mag mee op kamp met mijn stage van groep 8, allemaal erg leuk..

maar goed, ik moet een spelletje gaan verzinnen van ong een uur en het moet redelijk rustig zijn, kids worden uur ervoor al een beetje moe gemaakt

Ik heb al een aantal spelletjes, maar wil met meerdere spelletjes aankomen bij mn stagebegeleidster, zodat we er gezamelijk eentje kunnen uitkiezen

Ik zat zelf al te denken aan levend kwarten, of een balspelletjes water, vuur, lucht en aarde

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:19

Wat wij als groep 8 hadden gedaan is Levend Stratego, Precies dezelfde spelregels alleen dan in het echt Succes is daarbij verzekerd!!

marsi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:22

Deze topic houd ik even in de gaten, want ik organiseer dit jaar het ponykamp en kan nog wel wat inspiratie gebruiken!

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 20:26

Myrtje_ schreef:
Wat wij als groep 8 hadden gedaan is Levend Stratego, Precies dezelfde spelregels alleen dan in het echt Succes is daarbij verzekerd!!

Dat doen we dus al en dat is toevallig op dezelfde dag..

Ragne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:30

Het mooiste nachtspel wat wij altijd doen met ponykamp is smokkelaartje/douane, waarbij de kinderen zakjes drugs (meel ) moeten overbrengen van de ene naar de andere post, maar ondertussen kunnen ze worden onderschept door de douane met zaklampen.
Suc6 verzekerd, het is alleen niet echt een rustig spel.
Dan kan je beter iets van nachtwacht doen.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 20:31

Kan je dat uitleggen over de nachtwacht, dat spel?

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:36

Hehe, dan houd het op

pline

Re: leuke kampspelletjes/bosspelletjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 23:06

ik weet wel een leuk spel dat het hele kamp doorgespeelt wordt!
het gaat als volgt:
je maakt briefjes met de namen van alle deelnemers van het kamp erop, en laat iedereen een briefje trekken. de deelnemers mogen elkaar niet vertellen wie ze getrokken hebben, en moeten het voorelkaar zien te krijgen diegene die zij hebben getrokken op een ongezien moment een zoen te geven! als je die persoon een zoen hebt gegeven krijg je zijn/haar kaartje, daar staat dan de volgende persoon op die je moet 'zoenen'. de persoon met de meeste kaartjes op de laatste dag van het kamp heeft gewonnen!

dit spel kan je ook doen met woorden; schrijf gekke woorden op de briefjes (die je niet zo snel gebruikt in een gesprek) in combinatie met een naam van een van de deelnemers. laat iedereen weer een kaartje trekken. nu moet je diegene die op je kaartje staat het woord laten zeggen dat erop staat. er staat bijvoorbeeld: piet-kamerplant. nu moet je dus piet het woord 'kamerplant' laten zeggen. heb je dat voorelkaar gekregen dan moet piet zijn kaartje inleveren en kan je verder met zijn woord+persoon. degene met de meeste kaartjes wint, erg leuk spel, zorgt voor hilarische gesprekken en op deze manier kom je leuk met elkaar in contact!

marsi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 08:43

Haha, dat is zéker een leuk spel! Ik denk dat het bij ons de laatste versie wordt aangezien we allemaal van die leuke kleine meisjes hebben, die kussen "super smerig" vinden...Haha!
Bedankt voor de leuke tip!

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:49

levend stratego of levend bingo ofzo?
Estafette?

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 19:29

Levend stratego doen we al, dat heb ik al gemeld..

Levend bingo heo gaat dat?

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 21:41

ik zal je binnenkort even pmen met spelregels enzo. Moet het wel ergens op de pc hebben staan.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 23:03

Wil je dat wel doen voor volgende week, want we gaan al over 2 weken..

Piaffe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 17:41

Je hebt het Bres spelenboek. Een ontzettend leuk en goed boek, vól met leuke binnen- en buitenspelen. Misschien heb je daar wat aan?

Maaaike

Re: leuke kampspelletjes/bosspelletjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 18:23

Ik ben deze week op kamp geweest met de groep 8 waar ik stage loop ! Geweldige week gehad!
Ik moet nu eten, dus spelletjes kan ik nu niet noteren en ik ben behoorlijk moe , maar zal zo snel mogelijk proberen het een en ander voor je te noteren.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 18:24

Maaaike, kan je dit voor woensdag ofzo doen voor mij als je wil

bora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 18:30

Je kunt ook levend kolonisten van Catan, levend cluedo of iets dergelijks doen. laat maar wat Weten misschien heb ik neg wat meer spelletjes die ik bij de scouting heb gebruikt.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 18:46

Leven cluedo, erg leuk doen we ook al..

Levend Kolonisten van Catan, hoe gaat dat? En Pm maar even wat spelletjes als je wil

bora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 12:00

Olympia schreef:
Levend Kolonisten van Catan, hoe gaat dat? En Pm maar even wat spelletjes als je wil

Je hebt een PB.

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 13:15

Wat Pline zegt, over die kaartjes, deden wij op kamp ook een keer, maar dan met vermoorden. Moest je dus degene die op jouw briefje stond "vermoorden" door hem mee te lokken zodat jullie alleen waren en dan zeggen dat hij de pineut was. Maar dit is meer een spel voor 'gedurende het kamp', zeg maar, want het kan best dagen duren.

Andere spellen... nou we deden dus 's nachts door het bos lopen in groepjes (met zaklampen en 1 begeleider) en dan moesten we onze leraar zien te vinden die met een rood lampje lichtsignalen gaf maar telkens ergens anders ging zitten.
Een variant hier op is trouwens om een blinddoek te gebruiken. Dan blijft het 'doel' dus wel op dezelfde plaats zitten, maar moet je op de tast (of uit je hoofd) de weg verkennen. (wij hadden dan wel één iemand die mocht helpen en 'sturen').

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 13:16

Dat gaan we ook al doen, soort van dodenstraal, moeten we in het bos gaan zitten en af en toe met een zaklamp schijnen zodat die kids ons kunnen vinden..

Maaaike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 13:30

Olympia schreef:
Maaaike, kan je dit voor woensdag ofzo doen voor mij als je wil

Zo, ik zal even proberen het een en ander voor je op een rijtje te zetten!

Wij hebben gespeeld:
- Levend Stratego (al genoemd)
- Atoomstavenspel (zelfde als Ragne vertelt over smokkelaartje/drugs), alleen dan met atoomstaven die van de fabriek naar de kerncentrale gebracht moeten worden en onderweg lopen milieu-activisten met zaklampen.
- De uitdaging (klinkt misschien suffig, die indruk had ik ook, maar het was écht heel gaaf !), je zoekt een goed pas in het bos of waar dan ook. Leerkrachten zitten langs de weg verspreid met een zaklamp. De kinderen vermommen zich ter plekke, met paraplu's, handdoeken, petten etc. De kinderen lopen een voor een over het pad, als het kind de eindstreep bereikt, zodner dat hij/zij is ontmandeld, hebben de kinderen 1 punt. Bij de finish stond bij ons 1 persoon, om kinderen te tellen en bij het startpunt stond 1 persoon om de kinderen 1 voor 1 te gaan laten lopen. Het leuke was, dat de kinderen zich ook gingen gedragen/lopen als elkaar. We hadden b.v. 1 leerling die moeilijk loopt, alle kinderen pikte dit dus op en gingen lopen als die leerling, heel slim.. en geen van de leerkrachten wist meer wie wie was. Ook gingen ze kleding dragen van elkaar (jongens hadden na 2 rondens opeens een rokje aan etc).
Het heette bij ons de uitdaging omdat er een tegenprestatie tegenover stond. Ze kregen iets extra's als ze 52 punten hadden (het maakt dan bij de punten niet uit of 1 kind 5 punten heeft, of 1 kind 0). Dat was een vooraf afgesproken eindpunt waarop de leerlingen zouden winnen van de leerkrachten.
We wisten totaal niet wat we ons bij dit spel moesten voorstellen, maar het was echt leuk!
- Lijncompetitie (ook wel bekend als laddercompetitie). Je maakt 2-tallen, je spant een lijn en je vouwt een a4-tje als een boekje en schrijft de namen van de 2-tallen zo op, dat je het op de lijn kan ophangen. Je zet allemaal kleine spelletjes uit; hooghouden van pingpongballetje, zaklopen, tennisballen in mand gooien, dobbelen met de dobbelsteen etc etc. De tweetallen hangen in een bepaalde volgorde (bepaald door het lot ) op een lijn, elk tweetal mag iemand uitdagen die 1 of 2 plaatsen vóór hem hangt op de lijn. Weigeren mag niet. De uitdagers kiezen een spel dat niet bezet is en gaan dat spelen. Het winnende tweetal ruilt met de plek op de lijn van het verliezende tweetal.
Het is een beetje vaag om uit te leggen, maar het is echt heel leuk! En neit heel vermoeiend!
- Ik weet niet of jullie hutten gaan bouwen? Maar anders kan je daar ook nog een spel mee maken op een bepaalde dag. Bed maken boven de grond (dan krijg je o.a. hangmatten etc), boobytraps maken (komen de leukste dingen uit!), dingen zoeken in het bos (dennenappels, beukenootjes enzo), uitkijkpost zoeken.. Zo zijn ze lekker bezig bij de hut, terwijl ze gerichtte opdrachten hebben. Heette bij ons geloof ik Survivalspel ofzoiets.

M'n geheugen laat me nu even in de steek, moet even goed gaan bedenken wat we verder gedaan hebben !
Maar voor zover heb je dit in ieder geval!