(Muziek)theater en musical

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

(Muziek)theater en musical

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-23 20:50

Sinds vorig jaar ben ik weer bevangen met het theatervirus. En dan wel muziektheater. Ik heb altijd al gezongen en gespeeld, maar musical leek me echt helemaal niks. Maar ik heb ontdekt dat er meer is dan musical, namelijk muziektheater en dat vind ik echt heel leuk.

In juni heb ik meegedaan aan een theaterspektakel Dhlomo in het Heraclesstadion, wat eigenlijk een muziektheater zou worden, maar de regie was zo'n rommeltje dat ze van alles hebben geschrapt :+ Dat was heel jammer, al was het ensemble spel ook best leuk om te doen.

Momenteel zit ik in een heel gaaf stuk, Dagboek van een Dorpskoor. Hierin zing ik veel, ook wel solo en ben ik de solist in het gospelstuk. Ik ben een (belt)sopraan en ik kan lekker mijn ding doen 8-) *\o/* Qua spel doe ik heel weinig, alleen in groepsscenes heb ik een paar zinnen. Ik vind dit superleuk en ik wil dit echt vaker doen. Eventueel met meer spel.

Nu had ik mijn zinnen gezet op de vrouwelijke hoofdrol bij de muziektheatergroep waar ik sinds vorig jaar bij zit. Brutaal misschien als nieuweling, maar ik had wel het idee dat ik dat zou kunnen. Helaas kreeg ik vandaag te horen dat ik de rol niet kreeg. Ik baal als een stekker, maar ik merk dat ik vooral baal van het feit dat ik nu niks in het vooruitzicht heb...

Want deze projecten zijn voor mij meer dan enkel spelen en zingen. Het is mijn zingeving. Ik werk niet, dat lukt helaas niet en ik zit in de WIA aanvraagprocedure. Heel veel lukt niet, behalve spelen en zingen. En dan voornamelijk projectmatig. Dus niet te lang, zodat het nieuw en fris blijft. En dat kan ik, en dat doe ik met zoveel plezier. Het geeft oprecht weer zin aan het leven. Als je verder bijna niks kan, wordt je wereldje wel heel klein.

Nu baal ik dus dat ik niks in het vooruitzicht heb. Ik heb nit geauditeerd voor een andere rol, dat had ik blijkbaar kunnen doen maar dat is me niet verteld :7 Dus ik voel mezelf direct in een gat vallen. Ik ben minstens zo verdrietig om het feit dat ik niks in het vooruitzicht heb, dan dat ik de rol niet heb gekregen.

Dus wat nu voor komend jaar? Waar vind ik nieuwe projecten? Ik heb nog niet de illusie om er mijn werk van te maken, ik weet dat de vijver onwijs klein is, en ik ben niet geschoold. Maar ik ben allang blij dat ik iets heb waar ik plezier in heb, en waar ik zelfs energie van krijg. Ik denk er wel over na om iets van theaterlessen te gaan volgen, maar meer om er ook plezier aan te hebben. Improvisatietheater heb ik al wel gedaan.

Nu ben ik benieuwd of er meerdere mensen hier zijn die spelen of muziektheater maken? Hoe komen jullie aan nieuwe projecten?