Vrijwilligerswerk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DylanWin

Berichten: 26
Geregistreerd: 16-11-18

Vrijwilligerswerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-23 19:14

Hey allemaal!

Al vanaf mijn basisschooltijd kom ik op de manege, na jaren zelf gereden te hebben, sta ik nu aan de zijlijn. Ik ben erg actief als bestuurslid van onze vereniging en als bestuurslid van de Almelose Ruiterdagen. Tien jaar geleden, toen ik nog op de manege reed, was het vrij normaal om te helpen tijdens wedstrijden en activiteiten. Even vegen, paar proeven voorlezen of schrijven, iedereen stond klaar.

Nu tien jaar later lijkt het wel steeds moeilijker om vrijwilligers te vinden. Natuurlijk speelt de individualisering van de maatschappij hierin mee, leven we in een maatschappij die 24/7 aanstaat en nog wel meer redenen. Met de komst van papierenverenigingen die niets/tot weinig organiseren, wordt het steeds aantrekkelijker om over te stappen. En wellicht lopen meer verenigingen, maneges en evenementen hier tegenaan. Dus laten we elkaar tips en tops geven! Mijn idee achter een vereniging is dat je lid wordt, omdat je dezelfde passie deelt en samen succes wil behalen.

Hoe kijken jullie hier tegenaan, wat helpt bij jullie of juist niet? Ik ben benieuwd!

DylanWin

Berichten: 26
Geregistreerd: 16-11-18

Re: Vrijwilligerswerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-23 20:42

Natuurlijk ben ik ook benieuwd: wat is jullie ervaring in vrijwilligerswerk en wat vind je zelf het leukst?

Naast mijn bestuurlijke functies vind ik een bardienst draaien en ringmeester dressuur erg leuk.

manou_diablo
Berichten: 239
Geregistreerd: 08-07-13

Re: Vrijwilligerswerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 22:12

Ik herken het probleem dat je schetst maar waar ik veel kom hebben ze dit ondervangen door er iets tegenover te zetten. Zo lopen er bij de kinderfeestjes kinderen van de manege naast de pony's, deze hebben een strippenkaart waarbij ze na 10x meelopen een keer mogen vrijrijden. Wij merken dat dit vaak echt wel helpt in de aantallen mensen die willen helpen.

Verder hebben wij een activiteiten commissie die les krijgt in de ruil voor het organiseren en meehelpen tijdens de activiteiten.
Ik zelf vond ringmeester ook altijd het leukst, dit was bij ons ook vliegende keep dus lekker afwisselend.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70652
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 09:00

Ik verplaats dit topic naar School, studie en werk.