[volg] Paardensport studeren in Engeland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Apple

Berichten: 76196
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [volg] Paardensport studeren in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 10:46

Wat mooi gedaan, echt leuk getekend die paardjes :-)

MissSicarius

Berichten: 238
Geregistreerd: 15-10-20
Woonplaats: Veldhoven

Re: [volg] Paardensport studeren in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 11:25

Super leuk gedaan! Ben benieuwd naar de andere drie binders

yamsi0124

Berichten: 481
Geregistreerd: 23-10-14

Re: [volg] Paardensport studeren in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-23 23:16

Dankjulliewel :D

Gisterenavond zijn we aangekomen, na een korte huilbui afscheid genomen van mijn ouders en naar orientation gegaan. Dit hield in dat ik met de andere internationale studenten een pubquiz heb gedaan en even heb gekletst. Vervolgens heb ik mijn kamer ingericht en alles opgeruimd:
Afbeelding

Na een goeie nachtrust had ik vanochtend nog wat talks over Britse cultuur, Wellbering, Werken in de UK en Leven op Hartpury. Allemaal erg interessant, waarna we met zijn allen naar Gloucester gingen om rond te lopen en wat meer dingen te zien buiten campus.
Afbeelding

We hebben de dag afgesloten in de universiteitskroeg met pizza en een drankje. De pizzabakker zat in een ponytrailer, wat erg grappig was.
Afbeelding

Morgen komen de Britse studenten aan en kan ik ook mijn ID ophalen. Met deze ID kan ik mijn studentenhuis in (momenteel is het slot hiervan eraf maar vanaf morgen gaat dat erop, mijn kamer gaat op een gewone sleutel die ik al wel heb), en ik kan ermee betalen bij restaurantjes ed.

prugelpiet

Berichten: 12569
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [volg] Paardensport studeren in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 23:30

Gave kans, TS. Heel veel succes, hopelijk voel je je snel thuis. Ik ben benieuwd wat je allemaal gaat leren.

Moet je voor je studie ook rijden of gaat het echt alleen om alles er omheen voor jou?

Muga

Berichten: 2072
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [volg] Paardensport studeren in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 06:35

Wat een gaaf avontuur. Interessant ook! Ik ga je zeker volgen! Geniet er van ook al is het spannend, soms baal ik dat ik zulke etappes heb overgeslagen.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 08:32

yamsi0124 schreef:
Lieve reacties <3

Gloucester gaan we sowieso heen tijdens de welkomstweek heb ik vernomen (iets met een glos vegas pub crawl := ). Als ik tijd heb zal ik zeker iets doen met je aanraders!
Dat is zo'n beetje het dressuur-hart van Engeland, leuk! Mijn int. avontuur begon daar ook en ik heb er een aardig netwerk, mocht je nog een stage plaats zoeken :)

Melzazu
Berichten: 1792
Geregistreerd: 13-10-19

Re: [volg] Paardensport studeren in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 08:43

Wat leuk allemaal om te lezen en te volgen!

Ja ik volg dus ook :D

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: [volg] Paardensport studeren in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 08:44

Heel stoer en leuk, ik volg ook!

Elisa2

Berichten: 37268
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [volg] Paardensport studeren in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 08:50

Een mooie droom heb je en zo te zien is er een mooi avontuur gestart!

Ik vind het wel leuk om te volgen, hoop heel erg voor jou dat het ook echt gaat brengen wat je zoekt en dit het begin is van een mooie carriere.

Annash
Blogger

Berichten: 26546
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: [volg] Paardensport studeren in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 08:53

Ik zal straks naar je zwaaien, zit nu nog in Cornwall en ga vandaag weer richting Londen. Mooie start zo. Het gaat vast niet altijd makkelijk zijn, maar je kunt dit!

yamsi0124

Berichten: 481
Geregistreerd: 23-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-23 10:44

Dankjulliewel allemaal! Erg lieve en fijne reacties.

prugelpiet schreef:
Gave kans, TS. Heel veel succes, hopelijk voel je je snel thuis. Ik ben benieuwd wat je allemaal gaat leren.

Moet je voor je studie ook rijden of gaat het echt alleen om alles er omheen voor jou?


Voor de studie hoef ik niet te rijden. Er is wel mogelijkheid toe, maar voor de studie niet nodig.

Ailil, dank voor je aanbod! Ik zal het in mijn achterhoofd houden voor zodra ik aan stage moet beginnen :o

yamsi0124

Berichten: 481
Geregistreerd: 23-10-14

Re: [volg] Paardensport studeren in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-23 16:27

Pff, wat een drukte zo’n freshers week :+
Even helemaal niet meer aan dit topic gedacht, maar nu ik mijn eerste lectures er op heb zitten is het maar weer eens tijd voor een update.

De week stond in teken van mekaar leren kennen ( = zuipen :D ), een aantal eerste introducties voor het komende schooljaar en een hoop activiteiten.

Even een paar fotos om een impressie te geven van deze week:

Afbeelding
Mijn freshers/welcome week rooster

Afbeelding
Freshers fair, waar alle clubs, organisaties en andere dingen een standje hadden om uitleg te geven wat ze doen/reclame te maken.

Afbeelding
De gigantische internationale indoor, hiernaast hebben ze nog wat binnenbakken en arena’s buiten.

Afbeelding
Met z’n allen naar Atik, een van de bekende clubs in Gloucester.

Afbeelding
Ralph de therapiehond (blonde labrador) met twee andere honden van docenten voor Dogs&Donuts.

Afbeelding
Newbury Racecourse op vrijdag. Heel gaaf, een tour gehad met een voormalige jockey en twee keer de start kunnen zien.

Afbeelding
Mijn nieuwe cap die vandaag is binnengekomen. Voor de praktijksessies met de paarden moet je verplicht een cap op, en mijn ouwe Uvex was helaas niet up to Britse veiligheidstandaard.

Afbeelding
Een van de lectures van vandaag.

De lectures waren vooral een eerste introductie, hoe werkt het systeem, examens, etc. Dus dat zal vanaf volgende week allemaal wat interessanter worden :):)

Apple

Berichten: 76196
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [volg] Paardensport studeren in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 16:34

Dit ziet er al allemaal heel leuk uit! Afwisselend :-)

yamsi0124

Berichten: 481
Geregistreerd: 23-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-23 11:52

Apple schreef:
Dit ziet er al allemaal heel leuk uit! Afwisselend :-)


Dankjewel :D

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: [volg] Paardensport studeren in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 17:20

Leuk! Ben je al een beetje geland daar? Ik ben benieuwd wat voor lectures je allemaal gaat krijgen. :)

yamsi0124

Berichten: 481
Geregistreerd: 23-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-23 21:17

Sem_ schreef:
Leuk! Ben je al een beetje geland daar? Ik ben benieuwd wat voor lectures je allemaal gaat krijgen. :)


Naar mijn idee wel geland inmiddels. Helaas wel een stevige verkoudheid te pakken, maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk.

Ik heb gedurende dit jaar 6 vakken. 2 hiervan zijn gedurende het hele jaar, en zijn beide 30 credits waard. De andere 4 zijn 1 semester lang, dus een halfjaar. Deze zijn ieder 15 credits waard. Om het jaar te halen moet ik alle credits halen.

De vakken die het hele jaar duren zijn Skills of the Equine Rehabilitation Professional (lectures draaien om academische en communicatieve skills, praktijklessen draaien dit jaar om het handelen van een paard op een veilige wijze en een rehabiliterend paard verbeteren middels longeren) en Equine Functional Anatomy (lectures die ingaan op de theorie, praktijksessies die voor een groot deel draaien om dissecties).
De vakken die ik dit semester heb (tot januari dus) zijn Equine Industry (het ontwikkelen van een begrip van hoe de industrie werkt en hoe je hierin een plek creëert voor jezelf) en Management of Equestrian Facilities (spreek op zich voor zich denk ik, maar heb ik ook morgen pas mijn eerste lecture van dus weet het niet helemaal :o )

frensje
Berichten: 723
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 21:41

Wat een gave studie! En leuk om je te volgen.

yamsi0124

Berichten: 481
Geregistreerd: 23-10-14

Re: [volg] Paardensport studeren in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-23 22:01

Nu er week ongeveer een weekje gepasseerd is, is het maar weer eens tijd voor een update :o

Ik moet zeggen, er is erg snel een ritme gekomen in het schoolleven. Ik had verwacht er meer moeite mee te hebben, nu ik al langere tijd niet meer gestudeerd had. Dat valt dus reuze mee.

Tijd voor een greep uit de afgelopen week :

Afbeelding
Bloedvat onder de microscoop


Afbeelding
Huiswerk: Het lezen van een research paper

Afbeelding
Een wandeling naar Hartpury Lake


Afbeelding
Praktijkles: Longeren


Afbeelding
Het buffet van Graze, het restaurant dat de catering verzorgt.


Afbeelding
Harvest Festival een paar dorpen verderop.

Verder heb ik niet heel veel te melden eigenlijk :=

Freyr
Berichten: 694
Geregistreerd: 20-07-17

Re: [volg] Paardensport studeren in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 23:34

Al een beetje gewend zo alleen in het buitenland? Ik bind het er gezellig uit zien en een hele interessante studie!

yamsi0124

Berichten: 481
Geregistreerd: 23-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-23 16:39

Freyr schreef:
Al een beetje gewend zo alleen in het buitenland? Ik bind het er gezellig uit zien en een hele interessante studie!


Het begint steeds meer als 'thuis' te voelen inderdaad. Gelukkig heb ik tussen de lessen, het huiswerk en de sociale activiteiten weinig tijd om er echt diepgaand over na te denken.
Ik heb gisteren voor het eerst weer met mijn moeder gevideobelt. Hier hebben we bewust even mee gewacht tot we allebei meer gesetteld waren in deze nieuwe situatie. Dat was erg fijn en zorgde er niet voor dat ik het hier minder naar mijn zin had of toch liever naar huis wou, gelukkig.
Ik blijf wel merken dat het vermoeiend is, zo'n ander land waar je echt woont. Aan het eind van de dag ben ik moe van het Engels praten (ik lees nu bewust een Nederlandstalig boek, waar ik dat eerst nooit deed) en ook van alle indrukken.
Desondanks ben ik nog steeds erg blij met de keuze om hier te gaan studeren! Ik heb s'ochtend zin om wakker te worden en te leren, dat had ik dus op de middelbare school echt niet :') Dus vooral erg blij en fijn.

prompter

Berichten: 11136
Geregistreerd: 28-09-02

Re: [volg] Paardensport studeren in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 16:55

Leuk om je zo te volgen! Ik heb ooit eens 10 dagen op Writtle College rondgelopen, ook een paardensportopleiding, dat was ook een leuke ervaring. Alleen de lunch met heel veel chips was bijzonder :D

Achterom
Berichten: 23039
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [volg] Paardensport studeren in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 17:15

Wat een leuk topic! Heb je ondertussen een stal gevonden voor Kiwi of is je paard nog steeds in Nederland?

ikkedus
Berichten: 3289
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 17:50

Dat vroeg ik me ook af en is het überhaupt te doen qua rooster en vervoer om je eigen paard te doen? Stallen zat denk ik, maar heb je vervoer om er te komen?

yamsi0124

Berichten: 481
Geregistreerd: 23-10-14

Re: [volg] Paardensport studeren in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-23 22:55

Writtle uni heb ik ook inderdaad naar gekeken, maar vond de sfeer bij Hartpury fijner. Die lunches zijn inderdaad bijzonder, ik hou het gewoon bij de sandwiches :j

Kiwi word momenteel supergoed verzorgd door een vriendin/stalgenoot in Nederland. Er zijn hier inderdaad stallen zat, maar vervoer is een issue. Door Brexit zitten hier erg veel (dure) regels aan vast nu, waardoor momenteel de mogelijkheid om haar hierheen te halen er niet is.
Ik hoop dat ze volgend schooljaar kan komen, maar dat is gewoon van erg veel dingen afhankelijk.

Getup

Berichten: 8285
Geregistreerd: 27-01-07

Re: [volg] Paardensport studeren in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 23:05

Dit lijkt me echt geweldig, deze interessante studie en dan nog op die plek.
Lees lekker mee.

Hopelijk kun je je paard nog die kant op laten komen. Anders in NL laten? Is natuurlijk minder leuk...