Verplicht solliciteren in 2e jaar ziekte/werkhervatting

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoolgangster

Berichten: 9650
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 17:42

Als je je fatsoenlijk gedraagt, zijn ze daar bij het UWV best wel redelijk tegen je, is mijn ervaring. Maar ja, ze verschuilen zich achter regeltjes, dat doen ze allemaal daar.

Zorg dat je van alles wat je doorgeeft (sollicitaties etc)een copie/printscreen achter de hand hebt. En een weerwoord, vriendelijk maar beslist, is ook handig. Daarom is het alleen al handig de ervaringen van andere mensen te lezen, zodat je bent voorbereid als ze ineens dingen zeggen als: "maar uw handen zitten er nog aan, dus kunt u werken," je kunt antwoorden: ja, maar niet voldoende om de huur/hypotheek/verzekeringen enzovoort te betalen, maar ik hoor dat u blijkbaar een geschikte baan weet, geeft u me die zo meteen?" O:)

Beetje haar op de tanden kan geen kwaad! En altijd laten merken dat je best wil werken, maar dat niet kan zoals het nu met je gaat. Niet bij voorbaat "wil ik niet" laten doorschemeren. Tenzij een hele goede reden, natuurlijk.

Themba

Berichten: 1462
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Re: Verplicht solliciteren in 2e jaar ziekte/werkhervatting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 18:40

Hier werd en besloten dat 2e spoort te belastend zou zijn en dat dat mijn mogelijke herstel niet goed zou doen. Uiteindelijk bij werkgever uren op gaan bouwen en na 2 jaar deels afgekeurd. Na 2 jaar die uren te hebben gewerkt eigen functie aangepaste taken werd het toch teveel en uiteindelijk werd er een herkeuring aangevraagd. Na een lange wachttijd werd ik onverwachts gebeld door de arts van uwv. Met de mededeling dat ik met mijn klachten 2 jaar ervoor ook al 100% was afgekeurd maar omdat ik er voor koos te blijven werken ben ik toen maar deels afgekeurd. Dus de afkeuring was snel rond.
Nu nog tot einde 2 jaar in de ziektewet bij mijn oude werkgever. En als die 2 jaar voorbij zijn dan ga ik over na gehele uitkering.
Ik moet zeggen uwv werkt goed mee. Heb er ook niet bar veel mee van doen gehad. Zolang ze elke maand betalen vind ik het prima. Scheelt denk ik ook wel een hoop dat ik een bekende chronische ziekte heb die in veel gradaties voorkomt en waar ik net voorbij de middenmoot zit met klachten.