Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nienke555 schreef:Ik heb Havo Biologie gedaan, via de NHA. Is me goed bevallen. Docent keek het huiswerk altijd dezelfde dag of de dag erna na, en gaf ook uitgebreid antwoord als ik een vraag had. De stof heeft me ook goed voorbereid op het examen, maar ik raad je wel aan om ook nog een examenbundel/samengevat te kopen.
Valerie_V schreef:Via de NHA heb ik ook Havo Biologie en scheikunde gedaan. Biologie wel afgemaakt, scheikunde niet (was niet meer nodig).
Zelf vond ik het soms vrij lastig omdat de leerstof erbij niet heel erg uitgebreid is... Ik had wel graag wat meer persoonlijke begeleiding willen hebben.
Ook de discipline om het zelf thuis te doen vond ik soms wat lastig!
Lalidan schreef:Voordeel van NHA boven LOI is dat NHA gewoon bij het begin begint. Voor LOI gaan ze uit van onderbouwkennis, heb je die niet moet je er nog wat extra's bij bestellen. Je kan dus bij de NHA ook gewoon meteen op VWO niveau starten, ze beginnen toch bij de basis. Hoe dat bij LOI zit weet ik niet, ik vond het prijsverschil te groot.
Ikzelf heb wiskunde B en Natuurkunde via NHA gedaan, beviel me erg goed. En met de tegemoetkoming van het duo kostte het me bijna niks. (https://duo.nl/particulier/geld-voor-de ... eiding.jsp) (even linkje toegevoegd, veel mensen kennen hem niet namelijk)
Ik heb overigens geen examen gedaan.