Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Re: Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:43

Hoe hebben jullie die bevestiging gekregen? Via de post of via studielink?

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:44

Op studielink inderdaad. En ik heb een mailtje gekregen van de RUG dat mijn inschrijving voltooid was nu.

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Re: Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:46

Hmm..bij mij staat ie in studielink nog op in behandeling..

WithinYuuri
Berichten: 964
Geregistreerd: 02-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:49

Jibbel schreef:
Hmm..bij mij staat ie in studielink nog op in behandeling..


Bij mij ook hoor, ik moet geloof ik zelfs eerst collegeld betaald hebben voordat ik officieel aangenomen ben.

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Re: Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:51

Ok. Dan ligt t daar misschien aan ja, want hij geeft idd wel aan dat er nog geen collegegeld is betaald

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:52

Betalen jullie het collegegeld in 1 keer, of in termijnen?

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Re: Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:56

Ik in termijnen. Als ik t in 1x doe ist wel een grote aanslag op mn spaarpotje. En aangezien ik maandelijks van duo krijg, vind ik t in termijnen beter te behappen.
Voor mij ook een stukje risico spreiding, omdat ik ook mn hypotheek, auto en paarden moet betalen en als er wat mee is, wil ik wel wat achter de hand hebben

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:58

Ah, ik dacht dat het misschien was. Ik betaal ook in termijnen. In 1 keer is inderdaad zo'n groot bedrag. :=

WithinYuuri
Berichten: 964
Geregistreerd: 02-01-13

Re: Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 20:39

Ik betaal in 1 keer, in termijnen moest ik nog €24 extra betalen (of iets meer/minder) en daarnaast ben ik nog geen 18, dus dan mag ik geen machtigingen geven...

Merula123

Berichten: 2505
Geregistreerd: 02-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 20:57

Jibbel schreef:
Hoe hebben jullie die bevestiging gekregen? Via de post of via studielink?
Via de mail, en het staat ook op studielink.

MarJon schreef:
Betalen jullie het collegegeld in 1 keer, of in termijnen?

Ik in 1 keer. Is iets goedkoper, makkelijker en ik heb het geld eigenlijk wel dus ik hoef niet elke keer ervoor te zorgen dat ik genoeg geld over heb.

Avis

Berichten: 1217
Geregistreerd: 11-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:23

Jaa dank je wel allemaal! Jullie veel plezier ook met studeren!!

NadineBlabla

Berichten: 2151
Geregistreerd: 23-10-11

Re: Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:43

ik betaal was ook in een keer, kom je toch goedkoper uit..

ik heb een kamer gevonden in Utrecht! *\%/*

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Re: Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:31

Mijn definitieve inschrijving is ook binnen! Yay! :)

Is het al september? Ben al een half jaar aan het aftellen, hahaha

roowsie

Berichten: 132
Geregistreerd: 22-10-15
Woonplaats: Haarlem, NLD

Re: Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:40

Ik meld me ook!
Ik ga volgend jaar Future Planet Studies doen aan de UvA en woon nu iets meer dan een week in Amsterdam.
Omdat ik uit Groningen kom was dit best een grote stap maar het valt me nog wel mee tot nu toe.
Ik ben nu nog een beetje aan het kijken naar een baan en waar ik ga rijden en hoop dat ik zo de zomer een beetje doorkom.
Ik heb hier natuurlijk ook nog niet veel vrienden dus als iemand een keer een terrasje wil pakken ofzo let me know :)

mignonne2403

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-05-13

Re: Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 11:50

Ik meld me! Ik ga Tandheelkunde doen aan de RUG, ik blijf eerst nog thuis wonen.

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 08:48

Wat leuk om te lezen wat iedereen gaat studeren! Ik mag me hier ook melden. Afgelopen jaar heb ik mijn propedeuse Sociaal Juridische Dienstverlening gehaald en vanaf september start ik met de studie Rechtsgeleerdheid aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. Ik heb er super veel zin in, van mij mag het al beginnen! :D

Zijn er toevallig meer mensen die op studielink nog de status 'verzoek ingediend' hebben staan? Ik heb wel al mailtjes gekregen van de RU over de introductieweek en een studiekeuzecheck gedaan, maar ik vind het zo lang duren voordat ik definitief ingeschreven sta.

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Re: Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 10:22

Ik sta inmiddels in Studielink wel ingeschreven, maar dat duurde bij mij ook wel een tijdje. Heb ook nog geen officiele info van de uni ontvangen, dat komt volgens mij half augustus. Al kun je vaak op de website van de uni/je opleiding al wel veel vinden over boeken etc.

Mocht je twijfelen, kun je altijd contact opnemen met de uni of de inschrijving wel goed is gegaan?

Tytonidae
Berichten: 949
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 21:59

Ik ben voor mijn staatsexamens geslaagd en kan dus beginnen aan de opleiding! :) Ik was heel erg blij met het nieuws want ik had eigenlijk verwacht gezakt te zijn maar het viel echt harstikke mee, geen enkele onvoldoende.

Echter zit ik nu wel met een probleem in mijn maag en het zit me zo dwars. Voor de opleiding die ik wil gaan doen(eigenlijk voor elke opleiding aan de TU) heb je een laptop nodig. Nu heb ik die wel een, maar de rekenkracht daarvan is veel te zwak voor het werk wat op de uni verricht moet worden. Nu biedt de uni tegen een flinke korting laptops met voldoende rekenkracht aan voor 855 euro(oorspronkelijke waarde rond de 1600). Echter heb ik recent een flinke financiële tegenvaller gehad waardoor ik niet in staat was deze rond de besteldatum voor eerstejaars studenten(1 augustus, dus ook nog eens ruim voor de eerste uitbetaaldatum van stufi) de laptop te bestellen. Ik heb toen met de uni gebeld om te vragen of dit bedrag niet in termijnen kon worden betaald. Dit was geen optie, echter kon ik wel later in het eerste jaar nog de laptop bestellen. Ik dacht eerst: Ok fijn, dan bestel ik de laptop wanneer mijn eerste bedrag stufi binnen komt(25 sept). Echter heb ik mijn rooster binnengekregen en bekeken(begint 4 sept) en voor zowat elk college en practicum heb ik een laptop nodig. Ik ben verschrikkelijk bang dat mijn huidige laptop niet mee kan komen mbt de software die tijdens voornamelijk de practica gaat worden gebruikt. :(

Ik heb wat met mijn vriend overlegd en die was mij bereid geld te lenen zodat ik iig eind augustus en hopelijk eerder de door de uni gekozen laptop kan bestelllen. Echter heb ik gebeld met de uni en het meisje aan de lijn zei dat het sowieso dan een maand duurt voordat die laptop binnenkomt, dus dan zit ik alsnog de eerste studiemaand met een laptop die hoogst waarschijnlijk niet mee kan komen met de lessen. Ik baal hier zo enorm van. Ik keek er echt enorm naar uit, het is mijn droomstudie, ik heb enorm hard geknokt om mijn staatsexamens te halen zodat ik dit kan gaan doen en dan zit het nu zo tegen. Ik snap niet zo goed waarom er geen betaalregeling in termijnen is voor zo'n laptop. Als je je studieboeken koopt kunnen die vaak ook in termijnen worden betaald en dat hebben we het vaak over bedragen die toch een paar honderd euro lager zijn dan die 855 voor die laptop. Dus waarom dan voor zo'n laptop niet. Zit echt even met mijn handen in het haar. :(

Sorry voor de flinke lap tekst. :')

WithinYuuri
Berichten: 964
Geregistreerd: 02-01-13

Re: Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 09:51

Ik heb het geld overgemaakt, weet iemand misschien hoe lang het duurt voordat zoiets verwerkt is en je officieel ingeschreven staat (VU)?

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:43

Tytonidae schreef:
Ik ben voor mijn staatsexamens geslaagd en kan dus beginnen aan de opleiding! :) Ik was heel erg blij met het nieuws want ik had eigenlijk verwacht gezakt te zijn maar het viel echt harstikke mee, geen enkele onvoldoende.

Echter zit ik nu wel met een probleem in mijn maag en het zit me zo dwars. Voor de opleiding die ik wil gaan doen(eigenlijk voor elke opleiding aan de TU) heb je een laptop nodig. Nu heb ik die wel een, maar de rekenkracht daarvan is veel te zwak voor het werk wat op de uni verricht moet worden. Nu biedt de uni tegen een flinke korting laptops met voldoende rekenkracht aan voor 855 euro(oorspronkelijke waarde rond de 1600). Echter heb ik recent een flinke financiële tegenvaller gehad waardoor ik niet in staat was deze rond de besteldatum voor eerstejaars studenten(1 augustus, dus ook nog eens ruim voor de eerste uitbetaaldatum van stufi) de laptop te bestellen. Ik heb toen met de uni gebeld om te vragen of dit bedrag niet in termijnen kon worden betaald. Dit was geen optie, echter kon ik wel later in het eerste jaar nog de laptop bestellen. Ik dacht eerst: Ok fijn, dan bestel ik de laptop wanneer mijn eerste bedrag stufi binnen komt(25 sept). Echter heb ik mijn rooster binnengekregen en bekeken(begint 4 sept) en voor zowat elk college en practicum heb ik een laptop nodig. Ik ben verschrikkelijk bang dat mijn huidige laptop niet mee kan komen mbt de software die tijdens voornamelijk de practica gaat worden gebruikt. :(

Ik heb wat met mijn vriend overlegd en die was mij bereid geld te lenen zodat ik iig eind augustus en hopelijk eerder de door de uni gekozen laptop kan bestelllen. Echter heb ik gebeld met de uni en het meisje aan de lijn zei dat het sowieso dan een maand duurt voordat die laptop binnenkomt, dus dan zit ik alsnog de eerste studiemaand met een laptop die hoogst waarschijnlijk niet mee kan komen met de lessen. Ik baal hier zo enorm van. Ik keek er echt enorm naar uit, het is mijn droomstudie, ik heb enorm hard geknokt om mijn staatsexamens te halen zodat ik dit kan gaan doen en dan zit het nu zo tegen. Ik snap niet zo goed waarom er geen betaalregeling in termijnen is voor zo'n laptop. Als je je studieboeken koopt kunnen die vaak ook in termijnen worden betaald en dat hebben we het vaak over bedragen die toch een paar honderd euro lager zijn dan die 855 voor die laptop. Dus waarom dan voor zo'n laptop niet. Zit echt even met mijn handen in het haar. :(

Sorry voor de flinke lap tekst. :')


Mag ik vragen welke programma's etc je nodig hebt? En wat voor laptop je nu hebt?
Een meisje van mijn opleiding heeft ook een niet al te beste laptop (UTwente). Tot nu toe heeft zij het echter prima gered, ook al heeft ze niet de "goede" laptop :).
Er is hoop!

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 12:45

Zijn jullie er allemaal al klaar voor? :D Ik heb afgelopen week mijn boeken van de eerste periode besteld. Morgen inschrijven voor de vakken en de werkgroepen en dan ben ik er ongeveer klaar voor denk ik. :')

Nog twee weken te gaan :D

mignonne2403

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-05-13

Re: Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:45

Gaat zo snel nu! hoeveel boeken hebben jullie? Ik heb er 20 :oo
Ben ontzettend benieuwd :) Gaat er nog iemand bij een 'beroemde/beruchte' studentenvereniging?

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:32

Jaa, ik heb er zin in! 20 boeken, mignonne?! Is dat alleen voor het eerste semester? Ik heb mijn boeken nog niet besteld, de boekenlijst kwam vandaag pas online, maar ik zag net dat het 6 boeken zijn voor het eerste semester. Studentenvereniging begin ik overigens niet aan, niets voor mij. :D

WithinYuuri
Berichten: 964
Geregistreerd: 02-01-13

Re: Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:36

Ik heb ook 6 boeken voor mijn eerste semester voor mijn ene studie, voor mn andere studie iets meer geloof ik, maar die heb ik nog niet besteld. Ik ga ook niet bij een studentenvereniging, niets voor mij haha. Heb vanaf woensdag wel intro, en ben ook dan niet van plan elke dag te feesten ofzo, bovendien moet ik mn laatste trein van 12 uur ofzo hebben :Y)

Marieke_963

Berichten: 364
Geregistreerd: 04-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:43

Ik kom dit topic nu pas tegen! Leuk om te lezen wat voor een verschillende studies alle bokkers gaan doen :).

Ik heb afgelopen jaar mijn propedeuse (Medische) Biologie aan de Radboud Universiteit in Nijmegen gehaald. Na lang wikken en wegen, heb ik toch besloten om dit jaar aan een andere studie te beginnen, namelijk diergeneeskunde in Gent! Ik heb al sinds ik klein was gezegd dat ik dierenarts wil worden, en hoe leuk ik mijn studie biologie ook vond/vind, ik blijf erbij dat ik heel graag dierenarts wil worden, wat helaas niet gaat met de studie biologie.

Zijn er nog meer mensen die in Gent en/of Belgie gaan studeren?
Verder, als er iemand nog vragen heeft over Biologie, Nijmegen, of iets wat daarop lijkt, wil ik die ook graag beantwoorden :).
Ik blijf iig volgen!