Ontslag terugdraaien?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
valine

Berichten: 1199
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: 1724

Ontslag terugdraaien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 09:07

Hallo Bokkers,

Ik zit met een vraag en misschien dat jullie duidelijkheid kunnen geven...

Ik werk in de thuiszorg met een 0 urencontract. Op 23 januari heb ik via de mail mijn ontslag ingediend bij mijn baas. Dit ivm een andere baan Inc opleiding.
Ik heb hier verder nooit een reactie opgehad, niet telefonisch en ook niet schriftelijk.
Mijn teamleidster vond het echt niet leuk dat ik mijn ontslag had genomen ivm een goede werkrelatie en fijne omgang met cliënten.
Echter kon ik met mijn nieuwe werk een vaste vrije dag in de week regelen zodat ik bij mijn oude (huidige) werkgever mijn vaste cliënten kon houden.
Mijn teamleider was hier erg blij mee en mijn cliënten ook (en ik zelf ook).
Ik heb gelijk mijn baas gemaild dat ik graag wil blijven en of het ontslag teruggedraaid kon worden.
Echter heb ik hier ook geen reactie op gekregen, wel kreeg een appje van mijn teamleider dat mijn baas niet wist of ze het kon/wilde terugdraaien.
Wel sta ik voor 24 februari ingeroosterd bij 2 cliënten terwijl ik zou werken tot 23 februari.
Ik zou graag willen weten wat nu mijn rechten en plichten zijn omtrent deze ontslagaanvraag aangezien ik nooit een reactie heb gehad op mijn mailtje hierover.
En mocht het nou zo zijn dat ze mijn aanvraag niet terug willen of kunnen draaien, ben ik dan verplicht om 24 februari te werken?

Alvast bedankt

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Ontslag terugdraaien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 09:11

Ik zou voor de zekerheid even bellen. Dan weet je het meteen, en vraag ze dan even om te bevestigen via de mail, heb je het alsnog zwart op wit.

janouk
Blogger

Berichten: 17868
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Ontslag terugdraaien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 09:26


jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ontslag terugdraaien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 09:48

Sorry dit is niet het antwoord oo je vraag maar wil het tegen even tegen je zeggen:

Bedenk je wel dat als je twee banen hebt je alleen loonheffing krijgt op je baan met het hoogste salaris.
Dat betekend dat je voor die ene dag die je gaat aanhouden heel weinig uitbetaald krijgt. (Er gaat ongeveer een derde af) ik heb zelf ook twee banen nu en schrik er soms van hoeveel er af gaat..
wel krijg je een groot deel terug van de belasting. Maar dat is dan in mei ;)

Dannon

Berichten: 389
Geregistreerd: 12-07-13
Woonplaats: Julianadorp (bij Den Helder)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 10:08

jesss_amigo schreef:
Sorry dit is niet het antwoord oo je vraag maar wil het tegen even tegen je zeggen:

Bedenk je wel dat als je twee banen hebt je alleen loonheffing krijgt op je baan met het hoogste salaris.
Dat betekend dat je voor die ene dag die je gaat aanhouden heel weinig uitbetaald krijgt. (Er gaat ongeveer een derde af) ik heb zelf ook twee banen nu en schrik er soms van hoeveel er af gaat..
wel krijg je een groot deel terug van de belasting. Maar dat is dan in mei ;)


... maar als je goed kan rekenen en het een substantieel bedrag is, kan je misschien een voorlopige teruggave aanvragen? Krijg je het alsnog per maand.

Maar ik denk dat plezier in je werk vooral moet tellen. Je geld krijg je wel, ook al is het later ;)

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 10:16

Pick up the phone. Dit soort dingen regel je niet via e-mail en zeker niet via WA :n

valine

Berichten: 1199
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: 1724

Re: Ontslag terugdraaien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 10:19

Als ik mijn baas had kunnen bellen had ik dat allang gedaan, echter kan ik haar niet telefonisch bereiken en mijn teamleider weet er verder ook niks meer van dan dat ik weet. Ook zei krijgt geen duidelijkheid van onze werkgever.
Van de loonheffing ben ik bekend mee.

Tink89
Berichten: 2937
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 10:24

Je mag (bij een vaststellingsovereenkomst, dus vrijwillig ontslag) je twee weken bedenken. Die termijn duurt drie weken als je werkgever je niet schriftelijk op je bedenktermijn wijst...

Maar: je hebt geen overeenkomst ofzo. Je baas heeft dus nooit je ontslag bevestigd? Dan hebben jullie dus ook niks afgesproken over openstaande vakantiedagen en een opzegtermijn enzo?

_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 10:44

Kortste klap: baas mailtje sturen met daarin de mededeling dat er niet gereageerd is en dat je zonder tegenbericht (binnen redelijke termijn) er vanuit gaat dat je gewoon kunt blijven werken omdat je ook al ingeroosterd staat.

Tot voor kort bij een advocatenkantoor gewerkt en zo losten advocaten (en wij als ondersteuning ook bij vragen aan het bestuur ) het op wanneer er niet gereageerd werd.