Vaste avonddienst, partner alleen thuis!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:07

Ik zou kiezen voor de avonddiensten, vond ik zelf ook altijd erg prettig werken, vaak een andere sfeer op het werk en regelmaat is ook fijn.

Ik heb nu een opleiding op de woensdagavond om de 14 dagen maar anders paardrijles en op donderdag hondenclub, dan nog regelmatig een oefenavond voor mijn opleiding.

Als je partner zich niet zelf kan vermaken op de avond wordt het tijd dat hij een hobby zoekt en anders doet hij maar wat huishouden :P

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:09

Het zijn maar drie of vier avonden. Dat betekent drie of vier avonden wel tijd voor elkaar. Dat is mooi te doen en gezellig ook. In de avonden dat jij wegbent kan hij dingen voor zichzelf gaan doen.

Mijn ex was voor werk ook veel weg, soms ook s nachts ivm te grote rij afstand, het went en de tijd die je wel samen hebt moet je goed benutten. Geeft daardoor juist meer kwaliteitstijd omdat je bewust tijd samen plant

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:10

Mijn man doet ook alleen avonddiensten.
We vinden het allebei heerlijk. :D (TLC ipv Champions League :') )
Hij is in de ochtend en begin van de middag thuis voor kinderen en honden,
ik ben rond half 5 weer thuis.
Nu werkt hij tot uiterlijk half 11, dus niet heel laat.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 14:30

Klopt ook weer, dan moet je alsnog veel overdag komen...
Dan zou ik er nog niet zo heel veel mee opschieten natuurlijk.

Lastig dit dus, ik weet eigenlijk wel dat ik het graag zou proberen, maarja je leeft natuurlijk wel samen.
Hij heeft inderdaad weinig hobby's en vind het fijn als ik " er gewoon ben " ..

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:33

Ik zou het ook doen. Heel fijn dat je vriend het fijn vindt dat je er gewoon bent. Maar ja, dat ben je dan ook 3 a 4 avonden. Ik ben bang dat als je het niet doet dat je dan uiteindelijk het idee krijgt dat je het niet hebt gedaan voor hem.
Ik snap je punt dat je samenleeft. Ik zou er voor kiezen om voor jezelf te gaan. Als jij namelijk leuk werk hebt dan zit je ook lekkerder in je vel en ben je in die avonden dat je er wel bent vast veel beter gezelschap!
En laat je vriend een hobby zoeken haha

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:34

Tot hoe laat is een avonddienst? En hoe laat begint die? Tot 24 uur werken is wat anders als tot 21 in mijn ogen....

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:37

Als ik het zo lees, is iedereen er voor om het te doen, maar durf je zelf de stap niet te zetten puur vanwege je vriend?! :P

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:38

Ik moet zeggen dat de reacties van: doen! het is een kwestie van wennen en heeft je partner geen hobby me wel een beetje steken.

Mijn partner is 1.5jr geleden begonnen met 3 ploegendiensten, onder protest van mij omdat ik vooral enorm tegen de nachten alleen op zag, dat zou tijdelijk zijn dus ik heb ermee ingestemd. Uiteindelijk was dat tijdelijk natuurlijk helemaal niet tijdelijk en heeft hij een nieuwe baan aangeboden gekregen en werkt nu vast de ploegendiensten. Dat doet hij nu 1.5jr en ik ben er nog steeds niet aan gewend. Ookal gaat het via een vast rooster en weet ik precies waar ik aan toe ben, is het voor mij standje overleven. Ik ben heel blij voor hem dat hij het leuk vind en er meer geld binnen komt maar van mij had dat echt niet gehoeven, de voordelen wegen voor mij heel zeker niet op tegen de nadelen.
Met avonddiensten heb ik dan minder problemen maar ik zou zeker niet accoord gaan met permanent avonddiensten.
In het geval van TS heeft de partner een baan met kantoortijden, TS hoe laat kom je thuis 's avonds?

Als mijn partner avonddienst heeft dan komt hij rond middernacht thuis, dan slaap ik al. Ik ga er dan 'smorgens om 7u heel stilletjes uit om onze zoon naar school te brengen en ga daarna werken, als ik thuis kom is hij al weg, dan zien we elkaar dus alleen slapend.

Ik zou goed overleggen en ook goed luisteren naar de argumenten van je partner.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:40

Hij vindt het fijn dat je er 'gewoon' bent? Pas op hoor, jij bent niet verantwoordelijk voor zijn fijne avonden. Beetje zelfstandigheid is wel goed, ga lekker die avonddiensten doen. Als jij je daar beter bij voelt, is dat wat telt. Niet of hij 'het gewoon fijn vindt dat je er bent.'

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 14:40

Haha het klopt ook zeker wel, hij vond in het begin het ook lastig dat ik in de weekenden moest werken.
Daar is hij inmiddels gewoon aan gewend ( ik werk overigens al vanaf 2006 in de zorg ).

De avonddiensten lopen bij ons van 15:45 - 23:00u en de korte van 18:30u tot 22:00, alleen de korte zal ik dan vrijwel niet hebben.
Planner gaf wel aan dat er verwacht wordt dat bij zieken overdag ik ook zou kunnen invallen als dat gewoon kan, maar da's logisch ook.

Mijn vriend werkt van 7:30u tot 16:30u ( ma, di, do ) op woensdag van 7:30 - 19:20 en op vrijdag van 7:30 - 12:00..

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:47

Ik snap niet waar hij zich druk over maakt, het is maar een part time baan wat jij hebt, valt dus reuze mee, genoeg dagen dat jullie wel samen kunnen zijn. Hij is toch een volwassen vent.

Belangrijkste is dat jullie beiden een inkomen hebben en dat jij plezier hebt in jouw werk.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:51

Polly schreef:
Ik moet zeggen dat de reacties van: doen! het is een kwestie van wennen en heeft je partner geen hobby me wel een beetje steken.

Mijn partner is 1.5jr geleden begonnen met 3 ploegendiensten, onder protest van mij omdat ik vooral enorm tegen de nachten alleen op zag, dat zou tijdelijk zijn dus ik heb ermee ingestemd. Uiteindelijk was dat tijdelijk natuurlijk helemaal niet tijdelijk en heeft hij een nieuwe baan aangeboden gekregen en werkt nu vast de ploegendiensten. Dat doet hij nu 1.5jr en ik ben er nog steeds niet aan gewend. Ookal gaat het via een vast rooster en weet ik precies waar ik aan toe ben, is het voor mij standje overleven. Ik ben heel blij voor hem dat hij het leuk vind en er meer geld binnen komt maar van mij had dat echt niet gehoeven, de voordelen wegen voor mij heel zeker niet op tegen de nadelen.
Met avonddiensten heb ik dan minder problemen maar ik zou zeker niet accoord gaan met permanent avonddiensten.
In het geval van TS heeft de partner een baan met kantoortijden, TS hoe laat kom je thuis 's avonds?

Als mijn partner avonddienst heeft dan komt hij rond middernacht thuis, dan slaap ik al. Ik ga er dan 'smorgens om 7u heel stilletjes uit om onze zoon naar school te brengen en ga daarna werken, als ik thuis kom is hij al weg, dan zien we elkaar dus alleen slapend.

Ik zou goed overleggen en ook goed luisteren naar de argumenten van je partner.


Standje overleven? Is dat niet wat overdreven? Of hebben jullie allebei geen weekend?

Hier ook iemand die zelf doordeweeks werkt/studeert en een vriend heeft die vooral 's avonds en 's nachts werkt (later dan middernacht dus) zonder vast rooster en dan ook nog eens voornamelijk in het weekend terwijl dat juist de twee dagen zijn dat ik er wel ben. Daarnaast hebben we ook beide onze hobby's. Hierdoor is er eigenlijk maar 1 avond en zaterdag en zondag de mogelijkheid dat we echt wat langer samen hebben en dat is als hij op die dagen toevallig een keer niet hoeft te werken.
Een avonddienst tot 23:00 of 22:00 vind ik helemaal niet zo laat eigenlijk, daar zou ik niet zo snel problemen mee hebben (maar goed in mijn geval zou dat eerder een "vooruitgang" zijn).
Nee het is niet altijd leuk of handig, je leeft veel naast elkaar (we eten bijv. meestal maar 1 of 2 keer in de week samen, dit vind ik vooral onhandig met koken) maar waar we tijd hebben voor elkaar proberen we wel gewoon gezellig samen iets te doen, dat kan ook thuis zijn. Het blijft wel belangrijk imo om ook ondanks drukke en niet gelijk lopende schema's gewoon tijd voor elkaar te maken.

KimD

Berichten: 20415
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Vaste avonddienst, partner alleen thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:53

Ik vind het juist heerlijk als mijn vriend de avonddienst(en) heeft, lekker rust in de tent. _O-

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:56

KimD schreef:
Ik vind het juist heerlijk als mijn vriend de avonddienst(en) heeft, lekker rust in de tent. _O-


Ik ook...... Alleen al het feit dat ik de tv voor mezelf heb dan... :')

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Vaste avonddienst, partner alleen thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:59

Het heeft inderdaad ook zo zijn voordelen... gewoon lekker in alle rust mijn series kunnen kijken bijvoorbeeld :D

KimD

Berichten: 20415
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:59

Kentaro schreef:
KimD schreef:
Ik vind het juist heerlijk als mijn vriend de avonddienst(en) heeft, lekker rust in de tent. _O-


Ik ook...... Alleen al het feit dat ik de tv voor mezelf heb dan... :')


Dat, maar ook lekker ongestoord een boek lezen of opruimen. Muziek lekker hard zonder dat het iemand stoort. Of een zwijmel film kijken. Heerlijk.

Vind het ook lekker als ie thuis is hoor! Maar zonder kerel is de bank zo lekker ruim. :=

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 15:00

Polly schreef:
Ik moet zeggen dat de reacties van: doen! het is een kwestie van wennen en heeft je partner geen hobby me wel een beetje steken


Huh? Wat steekt er dan? Is het de bedoeling dat TS iedere avond naast vriend op de bank zit om zijn hand vast te houden?

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 15:01

Ik zou het anders bekijken .... je hebt dan gewoon de ene week nog 4 avonden en de andere week 3 avonden samen. Daarnaast waarschijnlijk ook nog 2 dagen weekend en vakantiedagen!
Ik zou het gewoon doen hoor. Ik vind niet dat jullie elkaar hierdoor weinig gaan zien en langs elkaar heen gaan leven.

KimD schreef:
Ik vind het juist heerlijk als mijn vriend de avonddienst(en) heeft, lekker rust in de tent. _O-


Ik kan ook heel goed alleen zijn en vind het ook lekker hoor om 's avonds alleen te zijn :D .
Standje overleven kan ik me echt niet voorstellen. Het lijkt mij niet echt goed om zo erg aan je partner te hangen.
Ik ben niet anders gewend met een man met akkerbouwbedrijf en daarnaast werkzaam als loonwerker. Hier werkt hij standaard 50-51 weken per jaar (alleen vakantie als we daadwerkelijk weg geboekt hebben) en gewoon 6 dagen per week, soms 7. Ook regelmatig avonden en daarnaast zit hij ieder jaar 2 x 5/6 weken in Spanje als loonwerker.
Ik mis hem natuurlijk wel, maar ik doe lekker mijn ding en zit niet stil als hij er niet is.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 15-02-17 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Vaste avonddienst, partner alleen thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 15:02

2 dagen weekend en 4 tot 3 avonden vind ik best veel eigenlijk, ik denk ook niet dat je dan echt het gevoel gaat krijgen langs elkaar heen te leven.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 15:02

Iedereen is anders hè.

Ik kan me best goes in Polly inleven. Als mijn vriend opeens 3 of 4 avonden weg was in de week zou ik dat ook niet leuk vinden.
Niet samen eten, niet samen naar bed gaan, niet samen dingen doen.

Maar dan moet ik ook eerlijk toegeven dat ik relaties niet zo goed snap waarvan je elkaar maar 1x per week fatsoenlijk ziet ook al woon je samen.

Mijn vriend heeft overigens alleen poker als hobby 1x per week en ik ga naar de sportschool. Soms spreken we met vrienden af door de week. Ik vind het vooral heel fijn bij hem te zijn en mocht dat zo "drastisch" veranderen zou ik daar best verdrietig om zijn.

Tuurlijk geniet ik ook wel eens van een avond of dag alleen (hij is nu 8 dagen weg). Maar wekelijks 3 tot 4 avonden zou ik toch echt jammer vinden.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Vaste avonddienst, partner alleen thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 15:05

Ik ben niet anders gewend, misschien dat dat scheelt. Verder ben ik nooit een type geweest die sterk aan haar partner hing en de behoefte had hem/haar dagelijks te zien.
Natuurlijk is iedereen anders, maar ik vond standje overleven wel best een heftige uitspraak.

KimD

Berichten: 20415
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 15:07

Delphi schreef:
Ik zou het anders bekijken .... je hebt dan gewoon de ene week nog 4 avonden en de andere week 3 avonden samen. Daarnaast waarschijnlijk ook nog 2 dagen weekend en vakantiedagen!
Ik zou het gewoon doen hoor. Ik vind niet dat jullie elkaar hierdoor weinig gaan zien en langs elkaar heen gaan leven.

KimD schreef:
Ik vind het juist heerlijk als mijn vriend de avonddienst(en) heeft, lekker rust in de tent. _O-


Ik kan ook heel goed alleen zijn en vind het ook lekker hoor om 's avonds alleen te zijn :D .
Standje overleven kan ik me echt niet voorstellen. Het lijkt mij niet echt goed om zo erg aan je partner te hangen.
Ik ben niet anders gewend met een man met akkerbouwbedrijf en daarnaast werkzaam als loonwerker. Hier werkt hij standaard 50-51 weken per jaar (alleen vakantie als we daadwerkelijk weg geboekt hebben) en gewoon 6 dagen per week, soms 7. Ook regelmatig avonden en daarnaast zit hij ieder jaar 2 x 5/6 weken in Spanje als loonwerker.
Ik mis hem natuurlijk wel, maar ik leef echt mijn eigen leven en kan goed alleen zijn.



Mijn wederhelft heeft ieder jaar vanaf 1 januari 6 weken vrij. Na drie weken schop ik hem eruit hoor. Dat hij dan maar een avond gaat trainen met alle honden. :')

RUST! <<)

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 15:14

Ze komt gewoon thuis voordat hij naar bed gaat dus ze kunnen samen gaan slapen .
Wat is nu eigenlijk het probleem?
Dat hij zich 3 a 4 avonden in de week zelf moet vermaken?

Jeetje mina.

Mijn man is hoefsmid, vertrekt 3 dagen in de week om 5 uur smorgens en komt die 3 dagen pas om een uur of 11 savonds thuis.
Maandag en vrijdag begint hij wat later en met een beetje geluk is hij thuis rond een uur of 7.
Dan werkt hij vaak ook nog zaterdags en het kost soms nog moeite om mensen te overtuigen dat hij zondag ech niet komt ook al zijn zij dan vrij en willen graag een buitenrit maken.( op probleengevallen na dan)

Eigen bedrijf betekent vele uren maken maar dat betekent ook dat ik tijd genoeg heb voor mijn hobby's nu de kinderen de deur uit zijn.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Vaste avonddienst, partner alleen thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 15:40

Niks zo lekker als eem avond alleen op de bank. Alleen in bed liggen s nachts lijkt me wel minder leuk maa ja het is geen nachtdienst. Zowiezo hebben jullie even op vrijdag voor jou werk tijd voor elkaar. En hoe dan ook minstens 3 tot 4 avonden als je niet hoeft te werken.

De laatste weken zit ik vaak door omstandigheden in huis bij een goede vriend die drie ploegendienst werkt. Dat is idd even wennen als ik zie hoe hij zijn sociale leven probeert te organiseren. Maar ja ook dat ritme pak je denk ik snel genoeg op. Geen idee hoe dat is als het een relatie zou zijn. Ja dat zou aanpassen zijn door de continue andere werktijden maar ook daar zal een mouw aan te passen zijn. Als je maar bewuste kwaliteitstijd hebt met elkaar. Beter een tot twee keer per week echt iets samen doen dan 7 dagen per week half met telefoon, laptop, tv en weet ik veel welke afleiding erbij.

amyke

Berichten: 688
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Vaste avonddienst, partner alleen thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 15:58

Mijn vriend werkt tussen de 70 en 90 uur per week, wat wilt zeggen dat ik vaak alleen ben 's avonds, dan kan ik gezellig doen waar ik zin in heb:afspreken met vrienden, paardjes, huishouden, series bekijken,...
De laatste weken is het rustig op het werk en is hij vaak om 17u al thuis. Ik vind het wel fijn, maar soms denk ik ook in mezelf hoe ik hem buiten krijg ...
Ik werk met vroeges (07 -15) en lates (14-22) als hij dan eens op tijd thuis is en ik de late heb, dan geniet hij van de rust in huis. Rust in huis is niet echt mogelijk wanneer ik thuis ben zegt hij. Wanneer ik na mijn late thuis komt ligt hij al in bed te slapen dus zie ik hem niet en in de ochtend ook niet want dan vertrekt hij vaak tussen 04u en 04u30 en dan slaap ik nog. Ik vind het goed zo en de tijd die we samen hebben gebruiken we dan ook optimaal :-)