Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CestLaVie_97

Berichten: 139
Geregistreerd: 16-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 21:27

Niet echt een klant oid, maar soms verkoop ik iets via marktplaats. Dit keer een polo. Ik had gezegd dat ik het uiterlijk vorige week zou verzenden, vorige week maandag hadden we zegmaar de deal gesloten en heeft ze direct het geld op mijn rekening overgemaakt. Door school heb ik geen tijd gehad om het pakket naar een postkantoor te brengen dus heb ik het in een waterdichte envelop verpakt en door zon rode brievenbus gegooid. Ze wilde graag een track and trace nummer maar op brievenbuspost wat via een rode brievenbus word verzameld zit dat natuurlijk niet. Dus ik haar gemaild dat het pakket verzonden was maar dat ik die code dus om deze reden niet had en ik ook niet langer wilde wachten met verzenden. Kreeg ik een mail terug waarom ik het in een envelop propte want ze had toch verzendkosten betaald( had ze niet maar oke) en ze dacht dat het allemaal gelogen was en dat de polo nooit zou aankomen en dat ze me in vertrouwen had genomen maar nu bedrogen uitkwam ed. Zo ging het de hele avond door, en ik maar braaf antwoorden haha. Het ging om 15 euro, maar oke. Natuurlijk kwam het pakketje niet de volgende dag aan en kreeg ik naar mn hoofd dat ik een oplichter was en dat er melding van me was gemaakt bij marktplaats en dergelijke, niet heel aardig haha. Heb er tot op de dag van vandaag niks meer van gehoord gelukkig, voelde me echt een beetje aangevallen.

Vandaag voor mn werk een reanimatiecursus moeten volgen terwijl ik afgelopen maandag op school al mn diploma had gehaald, maar oke. Ik heb vorig jaar mijn pols gebroken dus ik gaf aan dat wanneer de borstcompressies goed gingen ik die niet meer zou laten zien want dat was best pijnlijk. Instructeur ging akkoord, ik liet de compressies zien en het ging direct goed. De rest trouwens ook haha. Daarna moest mijn collega reanimeren en ik de aed bedienen. Na 2 minuten vroeg mijn collega de compressies over te nemen want normaal houd je dat niet lang vol, maar nu deed ik dat dus niet omdat mn pols al echt pijn deed. Komt die instructeur, trouwens ook verpleegkundige, bij ons en zegt echt op een heel nare manier, waarom ga jij niet verder, moet die patient dood? Waarop ik aangeef dat we daarvoor hadden afgesproken dat ik geen compressies meer hoefde te geven. Waarop zij door het lint ging en zei dat mijn houding te negatief was en dat ik niks wilde en dat ik het zo niet ging redden. Stond ik daar met mn bek vol tanden haha. Gelukkig kwamen mn collega's voor me op. Was ook niet echt een reactie die je van een proffessional zou verwachten -O-

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 22:29

CestLaVie_97 schreef:
Niet echt een klant oid, maar soms verkoop ik iets via marktplaats. Dit keer een polo. Ik had gezegd dat ik het uiterlijk vorige week zou verzenden, vorige week maandag hadden we zegmaar de deal gesloten en heeft ze direct het geld op mijn rekening overgemaakt. Door school heb ik geen tijd gehad om het pakket naar een postkantoor te brengen dus heb ik het in een waterdichte envelop verpakt en door zon rode brievenbus gegooid. Ze wilde graag een track and trace nummer maar op brievenbuspost wat via een rode brievenbus word verzameld zit dat natuurlijk niet. Dus ik haar gemaild dat het pakket verzonden was maar dat ik die code dus om deze reden niet had en ik ook niet langer wilde wachten met verzenden. Kreeg ik een mail terug waarom ik het in een envelop propte want ze had toch verzendkosten betaald( had ze niet maar oke) en ze dacht dat het allemaal gelogen was en dat de polo nooit zou aankomen en dat ze me in vertrouwen had genomen maar nu bedrogen uitkwam ed. Zo ging het de hele avond door, en ik maar braaf antwoorden haha. Het ging om 15 euro, maar oke. Natuurlijk kwam het pakketje niet de volgende dag aan en kreeg ik naar mn hoofd dat ik een oplichter was en dat er melding van me was gemaakt bij marktplaats en dergelijke, niet heel aardig haha. Heb er tot op de dag van vandaag niks meer van gehoord gelukkig, voelde me echt een beetje aangevallen.

Vandaag voor mn werk een reanimatiecursus moeten volgen terwijl ik afgelopen maandag op school al mn diploma had gehaald, maar oke. Ik heb vorig jaar mijn pols gebroken dus ik gaf aan dat wanneer de borstcompressies goed gingen ik die niet meer zou laten zien want dat was best pijnlijk. Instructeur ging akkoord, ik liet de compressies zien en het ging direct goed. De rest trouwens ook haha. Daarna moest mijn collega reanimeren en ik de aed bedienen. Na 2 minuten vroeg mijn collega de compressies over te nemen want normaal houd je dat niet lang vol, maar nu deed ik dat dus niet omdat mn pols al echt pijn deed. Komt die instructeur, trouwens ook verpleegkundige, bij ons en zegt echt op een heel nare manier, waarom ga jij niet verder, moet die patient dood? Waarop ik aangeef dat we daarvoor hadden afgesproken dat ik geen compressies meer hoefde te geven. Waarop zij door het lint ging en zei dat mijn houding te negatief was en dat ik niks wilde en dat ik het zo niet ging redden. Stond ik daar met mn bek vol tanden haha. Gelukkig kwamen mn collega's voor me op. Was ook niet echt een reactie die je van een proffessional zou verwachten -O-


Helaas zijn de mensen die zo'n cursus/ training geven geen professionals op het gebied van het geven van onderwijs, dat merk je deste meer wanneer ze bij ons (een mbo school) een cursus komen geven.
Leraren blijken de lastigste leerlingen :').

CestLaVie_97

Berichten: 139
Geregistreerd: 16-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 00:37

AmyII schreef:
Helaas zijn de mensen die zo'n cursus/ training geven geen professionals op het gebied van het geven van onderwijs, dat merk je deste meer wanneer ze bij ons (een mbo school) een cursus komen geven.
Leraren blijken de lastigste leerlingen :').


Maar van een verpleegkundige mag je toch wel enigsinds inlevingsvermogen ed verwachten? Als zij ook zo op haar patiënten reageert....

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 03:03

Tsja... Waarschijnlijk heb jij op dat moment het standaard verloop van haar 'lesprogramma' in de weg gestaan en kon ze daar lastig tegen.
Neemt niet weg dat het absoluut niet netjes is van haar, maar wel verklaarbaar.

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:22

Ik vind dat niet zo'n sterke verklaring eigenlijk? (Ik snap uberhaupt niet waarom onprofessioneel gedrag steeds maar verklaard moet worden, door anderen die de situatie niet eens kennen. Die neiging om verklaringen te bedenken, staan volgens mij te vaak erkenning van problemen in de weg, juist bij professionals.)

CestLaVie_97, ik kan me heel goed voorstellen dat je not amused was. Wat een vervelende reactie.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:12

Dankjewel Shadow, het enige dat ik probeerde te doen is een poging doen om te benoemen waar bepaald gedrag vandaan kan komen.
Ik zeg nergens dat CestLaVie niet not amused mag zijn, ik zou in haar plaats ook not amused zijn. Ik probeer alleen te benoemen waar dergelijk gedrag vandaan kan komen. Ik zie het namelijk bij mij op het werk met dit soort trainingen regelmatig op deze manier mis gaan.
Dit komt imo doordat de mensen die die cursus geven niet vaak een uitgebreide onderwijsachtergrond hebben. Als dan iemand afwijkt (vooraf afgesproken notabene) van het vooraf bedachte lesprogramma kùnnen trainers/ lesgevenden daar vervelend van gaan doen. Alleen al door de suggestieve angst dat anderen dan misschien ook op een andere manier mee willen doen. Neemt niet weg dat de situatie voor CestLaVie zo op een vervelende manier uitpakte, het is niet leuk als je toch je best doen en je krijgt een snauw.

Ik heb ook wel eens een ehbotrainer gehad die boos werd omdat ik iets niet kon doen (enkel in het gips, dan gaat knielen lastig). Trainer werd boos maar hij vergat dat hij lesgaf aan zo'n 15 docenten. Neemt niet weg dat ik in die situatie me ook niet prettig heb gevoeld.

Maar ik zal het verder laten want op deze manier sta ik de erkenning van de problemen (en het verloop van het topic) in de weg.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 14:02

Ik heb van de week ook weer wat mee gemaakt hoor!
Ik was voor een feestje al een week met een mevrouw aan het mailen. Onlangs is er (helaas voor de mevrouw) een boeking gedaan door een groot bedrijf op een datum waar nog niks ingeboekt was.
Ik kon voor mevrouw nog niks reserveren die datum omdat ik geen tijdstip van haar had en niet precies wist wat ze nu wilde doen.

Je raad natuurlijk al dat het om dezelfde datum gaat.

Op het moment dat ik van die mevrouw wist hoe of wat wilde ik voor haar gaan plannen en bleken we dus exclusief geboekt te zijn en was het dus niet mogelijk.
Helaas gaat het nu eenmaal zo dat hoe eerder je alles duidelijk doorgeeft Hoe eerder we kunnen reserveren. Is een ander die 3 dagen later dan jou een aanvraag indient sneller met alle info geven wordt er hiervoor eerder geboekt. Daar kan je niets aan doen helaas.

Ik heb dus een nette mail opgesteld naar mevrouw toe waarin ik alles netjes heb uitgelegd. In eerder contact had ik al een aantal uitzonderingen voor haar gemaakt.

Hierop werd ik boos opgebeld. Ik kreeg de gelegenheid niet om haar uit te leggen hoe de vork in de steel zat want ze walsde overal doorheen en kreeg er geen woord tussen. Ze vertelde mij dat ik aan het liegen was en dat ze echt wel weet hoe het reserveren bij ons werkte. Ze had tenslotte vorig jaar ook een feestje bij ons geboekt en toen werd alles voor haar vastgehouden en kon ze later een tijd doorgeven. (Dit is dus absoluut onmogelijk bij ons dus klopt van geen kant) Ze deelde mee een klacht in te dienen. Ik was er inmiddels klaar mee en heb haar aangeboden haar door te verbinden met mijn leidinggevende. (Vooraf heb ik met mijn leidinggevende besproken hoe ik dit met die mevrouw moest aanpakken en heb haar mijn mail laten controleren, die dus erg netjes was) Dit wilde ze niet, dit zou ze wel persoonlijk doen. Ik heb haar toen gezegd naar wie ze kon vragen en met wie ze nu gesproken had. Ze antwoordde dat ze wist met wie ze nu gesproken had en verbrak de verbinding. Ik heb meteen daarna mijn leidinggevende gebeld en uitgelegd hoe of wat. Ik was er best van ontdaan. Mijn leidinggevende antwoordde dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Nadat ik had opgehangen ontving ik een mail van mevrouw.

Ik had mij niet professioneel gedragen en ik begon ook nog eens te liegen. Het was mijn schuld dat het allemaal niet door kon gaan.

Oké ik ben op het laatst misschien niet proffessioneel geweest maar ik kreeg er geen woord tussen. Ik heb wel alles verteld aan mn leidinggevende. :+

Ik heb haar ook de mail doorgestuurd. Mijn leidinggevende heeft uiteindelijk mevrouw gemaild en iets aangeboden maar wel duidelijk aangegeven dat 'een fout maken menselijk is' en echt wel laten doorschemeren dat het gedrag van mevrouw ten opzichte van mij niet netjes was en dat ik heel erg mijn best voor mevrouw gedaan heb.
In mijn e-mail staat overigens; stagiair@.......
Houd dus in dat ik nog een hoop aan het leren ben en dat ik daarmee best eens een foutje kan maken. Doe uiteraard mijn best dit niet te doen maargoed.. mevrouw was ERG heftig.

Ben erg benieuwd wat mijn leidinggevende als antwoord krijgt haha.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:38

Vandaag vroeg een meneer welke shag lekkerder was, ruba of Jps zwaar, ik antwoordde dat ik zelf niet rookte en het niet zou weten. Vervolgens steekt hij zijn arm uit naar m'n gezicht en begint over m'n mooie gezichtje en dat dat wel te zien is aan m'n "gave huidje" i quote. Gelukkig begreep hij de hint dat ik achteruit ging en z'n hand niet geheel aardig wegduwde.

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:46

LoveUggs: ik vind het niet zo netjes van je leidinggevende dat ze aangaf dat jij een fout zou gemaakt hebben. Zoals ik begrijp uit je verhaal heb jij nl géén fout gemaakt, maar kon je door bedrijfsregels gewoon nog niks vastzetten. (Alhoewel het in dit geval mss handig had geweest, als je zeker was van de datum wel al iets op die datum te zetten, bv reservatie voor mevrouw huppeldepup, preciese uur zal ten laatste tegen datum XX/01/2017 bevestigd worden.). Maar letterlijk gezien heb je geen fout gemaakt. Dan had ik het wel fijn gevonden van je leidinggevende dat die gewoon excuses aanbood voor het ongemak en een alternatief gaf voor mevrouw, dan te zeggen dat je pas stagair bent en soms nog fouten maakt ...

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 19:12

Oh maar her is vooral omdat ze zo heftig reageerde..

We kunnen uiteraard een optie plaatsen maar dit kan pas wanneer je precies weet hoe of wat. Dan kan er dus ook niet meer op die activiteit geboekt worden omdat er een optie staat. Maar zolang je niet de precieze tijd weet maar wel de datum gaat dit dus niet. :)

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:39

Ik begrijp de reactie van je manager wel hoor, maar als dat meer zou gebeuren zou ik dat toch aanbrengen dat ik het niet fijn vind (ikzelf dan hé).

Van de optie snap ik het, dan lukt het inderdaad niet zo.
Dat is ook met klanten werken, zolang je ervoor springt is het allemaal prima, en zodra er in hun ogen iets misgaat ben jij de boeman. Dergelijke dingen zeker niet te zwaar aan tillen. Gewoon bij denken dt ze misschien al een zware dag achter de rug hebben en ze zich daarom op jou afreageren, maar het zeker niet persoonlijk oppakken.

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 02:04

Kom dit topic nu pas tegen en heb hier en daar wel in een deuk gelegen. Sommige dingen vind ik echter ook wel schrikbarend hoor, wat jonge meiden zich kennelijk allemaal maar moeten laten welgevallen!

Wat klanten allemaal zeggen, sja, met ruim 10 jaar werkervaring in customer service / logistiek gerelateerde banen kan ik er onderhand een boek over schrijven. Een paar pareltjes uit het verleden:
- "Mijn zakenpartner is met de hele administratie naar Spanje vertrokken, daarom kan ik de facturen niet betalen" (toen ik op de incasso afdeling van een energiebedrijf werkte en dreigde dit bedrijf van de stroom af te halen ivm wanbetaling). Toen ik aanbood kopie-facturen te sturen, ging ze eerst huilen en toen dat niet werkte, kreeg ik een scheldkannonade over me heen. De stroom ging er dezelfde dag nog af }>
- "Ik eis dat dit vandaag geleverd wordt" We hadden het over een container met chocola die nog in Duitsland stond en in de UK gelost moest worden. Toen ik de beste man uitlegde dat het fysiek onmogelijk was om de container binnen 6 uur van Duitsland naar de UK te rijden, ging hij mij uitleggen dat ik het allemaal niet zo goed begreep en dat hij graag met een man wilde spreken die verstand had van transport, want wij vrouwen snappen niks van logistiek. >;)

Tegenwoordig werk ik voor een meubel delivery bedrijf en wij leveren dure meubels aan (te) rijke mensen die echt denken dat heel de wereld om hun draait, waardoor dit soort gesprekken aan de orde van de dag zijn:
- "Ik geef morgen een feest en het is fundamenteel dat het vloerkleed voor die tijd geleverd wordt, anders heeft het hele feest geen zin" Euhmmm.... geef je een feest ter ere van je nieuwe kleed?? :=
- "Als deze tafel nu weer niet geleverd wordt, kom ik hoogstpersoonlijk naar kantoor 'to rip your throat out' en ik ben hoogzwanger, dus zeer emotioneel instabiel" Dit was overigens tegen mijn collega en deze mevrouw was letterlijk hysterisch aan het krijsen aan de telefoon. Nou was de tafel in kwestie wel al voor de derde keer niet geladen in een andere staat, waardoor we voor de derde keer de levering moesten afbellen, dus ze had wel reden om boos te zijn. En het bleek dat ze haar oude tafel weggegooid had waardoor ze al 3 weken geen eettafel had. Stiekum moesten we er best een beetje om lachen.
- "Waarom bel je mij nu? Ik zit in de bus! Dan heb ik daar toch geen tijd voor! Bel me terug als ik niet in de bus zit!" Tuurlijk, ik kan hiervandaan zien wanneer u wel en niet in de bus zit... 8)7
- Klant belt kantoor om te vragen waar de auto blijft. Ik vraag of ze nog geen telefoontje gehad heeft dat ze in de buurt zijn. Het antwoord (hou je vast): "Jawel, mijn mobiel ging en er was ook iemand aan de deur, maar ik was lunch aan het klaarmaken voor mijn kinderen dus dan kan ik niet opnemen of de deur opendoen. Ik ben nu klaar, kunnen ze nu terugkomen?" En dan serieus waar beledigd zijn als wij aangeven dat de auto inmiddels verder gegaan is en dat ze in de loop van de dag terug kunnen komen _O-

Ok, ik hou ermee op en ga maar eens wat nuttigs doen!

KatooG
Berichten: 169
Geregistreerd: 18-09-16
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 02:43

Ik heb (2x denk ik) toen ik achter de kassa stond een al wat oudere man gehad die zo heel hard naar mijn gezicht en mijn bovenlijf keek en dan zo poeslief begon van "werk je hier al lang? Je doet dat goed hoor. En ben je dan ook student? Moet interessant zijn voor zo'n jonge dame. En in je vrije tijd kom je dan een centje bijverdienen, wat leuk" zo''n vragen... als ze gewoon vriendelijk geïnteresseerd zijn is dat leuk maar als ze zo half staren en zo intrigerend proberen te doen vind ik het toch wel ongemakkelijk hoor. Oplossing is asap scannen en eindtotaal zeggen, dan zijn ze het snelst buiten.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 08:12

Ooh die van die hoogzwangere vrouw kan ik me zo goed voorstellen :oo
Hoogzwanger, hormonen, nesteldrang, nú een nieuwe tafel willen omdat je huis anders niet goed genoeg is voor de baby, al 3x niet geleverd. Ik zou dit van ellende ook gedaan kunnen hebben :')

Het is goed dat mijn man me ver van de telefoon vandaan hield, ik kon ook mensen compleet uitkafferen :oo

Terwijl ik normaal zo lief van aard ben :o ik heb gewoon medelijden met die vrouw :')

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 11:59

Duhelo schreef:
Ik begrijp de reactie van je manager wel hoor, maar als dat meer zou gebeuren zou ik dat toch aanbrengen dat ik het niet fijn vind (ikzelf dan hé).

Van de optie snap ik het, dan lukt het inderdaad niet zo.
Dat is ook met klanten werken, zolang je ervoor springt is het allemaal prima, en zodra er in hun ogen iets misgaat ben jij de boeman. Dergelijke dingen zeker niet te zwaar aan tillen. Gewoon bij denken dt ze misschien al een zware dag achter de rug hebben en ze zich daarom op jou afreageren, maar het zeker niet persoonlijk oppakken.


Ik snap wat je bedoeld hoor :)
Maar leidinggevende heeft voor ze de mail verstuurde eerst de mail met me doorgenomen dus ben er zelf mee akkoord gegaan haha..

We hebben niks meer van mevrouw gehoord. :wave: Y;(