Luchtmacht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CinnamonHM
Berichten: 46
Geregistreerd: 03-02-16
Woonplaats: Algarve, portugal

Luchtmacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 17:45

helloo,

Ik weet niet of het hier hoort, graag laten weten zo niet en/of verplaatsen :o


Mijn vriend en ik zijn nu bijna een half jaar bij elkaar. We hadden in het begin ' plezier' maar zijn al heel gauw serieus geworden. Onbelangrijke informatie haha.

Nu wil hij graag bij de luchtmacht. Voor zover wat ik weet over de luchtmacht ( niet zoveel ) ben ik er absoluut niet blij mee. Nu heb ik geprobeerd een beetje 'research' te doen, maar ik kan vrij weinig vinden over de daadwerkelijke taken van de luchtmacht. Nu vraag ik mij of iemand er misschien ervaring mee heeft en meer informatie voor mij heeft? Wat misschien wel een belangrijk punt is, hij woont in portugal, dus het zal de portugeuse luchtmacht worden..

Thankyouuu <3
Laatst bijgewerkt door CinnamonHM op 04-12-16 17:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Landmacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 17:47

Is je vriend een Portugees?

Also, gaat het nou om de landmacht of om de luchtmacht?

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 17:47

Kun je dit niet beter gewoon aan hem vragen? Hij wil bij de luchtmacht, dus dan zal hij ook weten welke taken daarbij horen en hoe zijn opleiding en werk eruit gaan zien.
Lijkt mij de makkelijkste optie eigenlijk :+

CinnamonHM
Berichten: 46
Geregistreerd: 03-02-16
Woonplaats: Algarve, portugal

Re: Landmacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 17:50

@Vjestagirl
Ja, hij is portugees,
Heb ik typfouten gemaakt? Luchtmacht :+

@goof,
*irritatie, frustratie * Volgensmij weet hij er zelf minder van dan hij doorheeft, daarnaast, als wij erover gaan praten samen gaat dat niet helemaal lekker.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Luchtmacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 17:52

Psssst er staat nog steeds Portugese Landmacht ;)

haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 17:54

Luchtmacht is heel groot, dus er zijn daar ook heel veel verschillende taken/functies in waardoor het voor iedereen weer anders is.
Wel is denk ik voor iedere relatie (met militair) belangrijk dat je hierover goed communiceert, het is over het algemeen niet te vergelijken met een kantoorbaan en heeft dus ook zeker voor het thuisfront consequenties.
Laatst bijgewerkt door haike op 04-12-16 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

CinnamonHM
Berichten: 46
Geregistreerd: 03-02-16
Woonplaats: Algarve, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 17:55

Lastig als je geen nederlands meer spreekt :+

haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 17:56

CinnamonHM schreef:
Lastig als je geen nederlands meer spreekt :+


Maar hoe communiceren jullie dan nu?

CinnamonHM
Berichten: 46
Geregistreerd: 03-02-16
Woonplaats: Algarve, portugal

Re: Luchtmacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 17:59

Engels, daarom spreek ik geen nederlands meer zegmaar, overal waar ik ben spreek ik engels. Op het moment zit ik in de Dominicaanse Republiek, dus opzich zijn we zo langzamerhand wel wat lange afstand gewend. Maar zoals jij zegt, het heeft consequenties op het thuisfront en ik weet niet of ik het op die manier zou aankunnen.

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Luchtmacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:22

Er is in LZP een topic voor de vrouwen van militairen, misschien kan je het daar hebben over die consequenties op het thuisfront en het niet weten of je dat aan kunt. Ik denk niet dat het zo heel veel per land verschilt. Natuurlijke de specifica wel, maar de grote lijnen - bijvoorbeeld dat je vriend uitgezonden kan worden, dood kan gaan, etc - zullen waarschijnlijk wel ongeveer hetzelfde zijn.

CinnamonHM
Berichten: 46
Geregistreerd: 03-02-16
Woonplaats: Algarve, portugal

Re: Luchtmacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 22:10

thanks! daar zal ik zeker eventjes naar kijken!

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Re: Luchtmacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:15

Het ligt wel heel erg aan wat hij wil gaan doen. Een piloot is bijvoorbeeld veel meer van huis dan iemand die luchtverkeersleider is.

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:18

Weet je vriend ook niet voor welke functie hij wil gaan?
Vliegen in een f16 is anders dan vliegen in een Apache waarmee je militairen dropt. Of juist die militair zijn die gedropt wordt, of degene die het onderhoud voor alle machines verzorgt. Zo zijn er super veel verschillende taken waarbij je bij de ene taak veel directer aan de frontlinie staat dan de andere.

Beseft hij zich dat het voor jou ook consequenties heeft als hij in het leger gaat? En dat dat niks te maken heeft met wat je hen gunt, maar gewoon dat je van hem houd en hem dus niet kwijt wilt?

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:20

mirriezz schreef:
Weet je vriend ook niet voor welke functie hij wil gaan?
Vliegen in een f16 is anders dan vliegen in een Apache waarmee je militairen dropt. Of juist die militair zijn die gedropt wordt, of degene die het onderhoud voor alle machines verzorgt. Zo zijn er super veel verschillende taken waarbij je bij de ene taak veel directer aan de frontlinie staat dan de andere.

Beseft hij zich dat het voor jou ook consequenties heeft als hij in het leger gaat? En dat dat niks te maken heeft met wat je hen gunt, maar gewoon dat je van hem houd en hem dus niet kwijt wilt?


Scheelt alweer dat de Portugese luchtmacht geen apaches heeft ;) en de mannen die uit de heli's springen bij de landmacht zitten.

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:24

MPH schreef:
mirriezz schreef:
Weet je vriend ook niet voor welke functie hij wil gaan?
Vliegen in een f16 is anders dan vliegen in een Apache waarmee je militairen dropt. Of juist die militair zijn die gedropt wordt, of degene die het onderhoud voor alle machines verzorgt. Zo zijn er super veel verschillende taken waarbij je bij de ene taak veel directer aan de frontlinie staat dan de andere.

Beseft hij zich dat het voor jou ook consequenties heeft als hij in het leger gaat? En dat dat niks te maken heeft met wat je hen gunt, maar gewoon dat je van hem houd en hem dus niet kwijt wilt?


Scheelt alweer dat de Portugese luchtmacht geen apaches heeft ;) en de mannen die uit de heli's springen bij de landmacht zitten.


Ach, een andere heli dan? Zoals je merkt weet ik ook niet precies hoe het zit en welke taken er zijn, maar lijkt me wel belangrijk voor ts om te weten wat haar vriend wil. Ik zou bijv een heli best spannend vinden, omdat die bij gevaar ook moeten landen en vaker laag vliegen (dus doelwit zijn)

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Re: Luchtmacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:20

Zeker. Al ben je in een f16 met raketten ook niet echt veilig (kijk naar mh17). Hoe dan ook, bij de luchtmacht ben je alleen veilig als je een staffunctie hebt idd

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: Luchtmacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:28

Als je vriend bij de luchtmacht wil moet hij dat toch lekker doen? Waarom zou jij hem tegen houden?

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:26

SophieFT schreef:
Als je vriend bij de luchtmacht wil moet hij dat toch lekker doen? Waarom zou jij hem tegen houden?


Je hebt duidelijk geen idee wat dit inhoud voor het thuisfront. Tuurlijk moet je elkaar vrij laten en dingen gunnen, maar zo'n carrièremove mag best even overlegt worden lijkt me.

Weet je al meer TS?

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 11:39

MPH schreef:
SophieFT schreef:
Als je vriend bij de luchtmacht wil moet hij dat toch lekker doen? Waarom zou jij hem tegen houden?


Je hebt duidelijk geen idee wat dit inhoud voor het thuisfront. Tuurlijk moet je elkaar vrij laten en dingen gunnen, maar zo'n carrièremove mag best even overlegt worden lijkt me.

Weet je al meer TS?

:')
Ik weet zelf maar al te goed wat dit inhoudt voor het thuisfront, dus hier hoef je niet over te oordelen.
Ik snap dat het heel lastig is maar ik zou hem niet tegenhouden, als dit iets is wat hij graag wil, wie ben jij dan om te zeggen om het niet te doen?

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:01

Nou ja, Sofie, hij zijn keuzes, dan ts ook haar keuzes. En als zij niet kan leven met een vriend die voor zijn werk een bepaald risico met zijn leven neemt, dan mag zij ook kiezen afscheid te nemen van hem.

Maar dat is natuurlijk wel een beetje vervelend om te doen als je van elkaar houd en je niet weet of je vriend luchtverkeersleider zal zijn of op kantoor werkt, of dat hij volgende week een heli gaat landen midden in -say something- oorlogsgebied in Syrië

Mnique
Berichten: 299
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: Helmond

Re: Luchtmacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:30

Sophie, TS zegt toch ook niet dat ze hem tegen wil houden?:) Ze zit (terecht) met vragen en wil graag informatie alvorens ze een standpunt inneemt. Althans. dat is hoe ik het begrijp.

Maar inderdaad, met je vriend zelf praten TS, ook al is dat wellicht lastig, is je enige optie om iets wijzer te worden. Mijn vriend zit ook bij de luchtmacht maar werkt uitsluitend vanaf de grond en is dus relatief ''veilig''. Los van het feit dat in dienst gaan altijd risico's met zich meeneemt (mijn vriend is bv in totaal ruim 11 maanden op uitzending geweest naar Turkije bij de Syrische grens) is de grote daarvan heel erg functie-afhankelijk. Succes!

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:31

SophieFT schreef:
:')
Ik weet zelf maar al te goed wat dit inhoudt voor het thuisfront, dus hier hoef je niet over te oordelen.
Ik snap dat het heel lastig is maar ik zou hem niet tegenhouden, als dit iets is wat hij graag wil, wie ben jij dan om te zeggen om het niet te doen?



Dus jij vindt het maar okay dat je vent beslissingen maakt zonder die met jou te overleggen? Gezonde relatie.. Heeft niks te maken met elkaar dingen gunnen. Ik gun mijn man alles en andersom, maar als hij zonder overleg zou beslissen om risico's te nemen, dan zou ik echt niet amused zijn.

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: Luchtmacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 12:14

Sorry, ik wilde niet aanvallend overkomen. Ik snap dat ts het heel lastig vindt, maar als haar vent dit echt graag wil dan vind ik dat je er ook begrip voor moet houden. Ik weet als geen ander hoe het is als een geliefde voor een half jaar naar het buitenland vertrekt,maar hij doet wel écht goed werk!

Ts, als je vragen hebt mag je me altijd pben!

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Re: Luchtmacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:14

Met je eens Sophie, maar dan is het voor TS idd wel handig als ze weet wat haar vriend ambieerd bij de luchtmacht.

Weet je al meer TS?

CinnamonHM
Berichten: 46
Geregistreerd: 03-02-16
Woonplaats: Algarve, portugal

Re: Luchtmacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 23:16

Ik heb gewoon geen idee wat de luchtmacht verder inhoudt, dat is mijn vraag, ik zeg idd nergens dat ik van plan ben om hem tegen te houden, en ben dit ook zeker niet van plan en ik zal er ook enigzins begrip voor hebben, betekend niet dat ik het leuk vindt..

Hij zegt dat hij de ´course ´ kan krijgen dat hij het liefst als monteur wil werken, dus inderdaad vanuit de grond. Ik vroeg hem wat als dat niet kan? Aangezien hij daar verder geen opleiding voor heeft gehad voor school etc. en hij zei dat hij nog niet zo ver wou denken, aangezien hij zich nog niet eens aangemeld heeft. ( Hij wil het erg graag en gaat zich 100% zeker aanmelden dus daarom stel ik er al vragen over. )