VWO6 16/17

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

VWO6 16/17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 08:24

Nu moet het gebeuren...! :')

Het examenjaar vwo 2016-2017 staat voor de deur en het lijkt me leuk om weer met een groepje bokkers de ups en downs te delen, elkaar te motiveren en te helpen!

Stel je zelf eerst even kort voor *\o/*

Naam // Leeftijd // Provincie // schoolgeschiedenis // sterke vakken // zwakke vakken // Vervolgstudie // extra

Dan zal ik mezelf eerst even voorstellen; Ik ben Kirsten, 18 jaar oud en ik kom uit Noord-Holland. Ik heb mijn hele middelbare schooltijd vwo gedaan en ben een keer blijven zitten in de 4e. Ik heb niet echt sterke vakken, maar wiskunde vind ik erg leuk net zoals Duits (hoewel Duits in het begin een drama met mij was :j). Ik vind economie en m&o moeilijker dan de andere vakken, maar ik vermoed dat de docent daar ook een aandeel in heeft :Y). Als ik mijn examen heb gehaald dan wil ik heel graag beginnen met, naar wat lijkt, mijn droomopleiding Hippische Bedrijfskunde in Dronten! Ohja, ik moet iets heel leuk of interessant vinden wil ik de motivatie hebben om het te doen. Dat is een groot struikelblok met school, dus ik kom hier regelmatig om een schop onder mijn kont vragen aangezien ik dat niet van mijn ouders pik :+

Ik heb zin in dit jaar!!

Thirza_99

Berichten: 1143
Geregistreerd: 29-07-13
Woonplaats: Delft

Re: VWO6 16/17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:02

Ja, het examenjaar staat voor de deur... :j

Ik zal me ook weer even voorstellen.
Ik ben Thirza, 16 jaar oud en woon in Friesland. Ik zit ook al mijn hele schoolperiode op het VWO. Ik doe het profiel N&T met wiskunde D, M&O en Duits. Mijn sterkste vakken zijn wiskunde en scheikunde, mijn minder sterke vakken zijn Duits en Engels. Ik weet nog niet echt wat ik na dit jaar wil gaan doen, maar het zal waarschijnlijk wel iets in een bètarichting zijn. Ik denk in Groningen of Wageningen. En mocht ik er echt niet uitkomen dan neem ik eerst een tussenjaar denk ik. Ik heb samen met mijn zusje een pony, een zesjarige Haflinger x Tinker ruin genaamd King. En ook ik heb best zin in dit jaar. :)

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Re: VWO6 16/17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:37

Ik moet er ook aan gaan geloven ja :')

Ik ben Kirsten, 17 jaar en woon ook in Friesland. Ik ga nu dus naar 6 gymnasium met NT + Frans. Hierna ga ik voor diergeneeskunde in Antwerpen (of Utrecht)!

kusjemariska

Berichten: 293
Geregistreerd: 19-04-12
Woonplaats: Lettele

Re: VWO6 16/17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:33

Ook voor mij weer een examenjaar voor de deur, helaas vorig jaar gezakt in 6 VWO en nu ga ik 'alleen' de vakken nog doen waarop ik vorig jaar gezakt ben. :j

Ik zal me even voorstellen.
Ik ben Mariska, 18 jaar oud en woon in Overijssel. Ik ga volgend jaar dus examen doen in de vakken: Natuurkunde, Scheikunde, Biologie, Engels en Duits. Ik hoop dit jaar wel mijn VWO diploma te halen en hierna diergeneeskunde te gaan studeren in Utrecht.

manonnevot

Berichten: 959
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:38

Ook ik ga naar gymnasium 6 dit jaar!

Ik ben Manon 17 jaar en woon in Limburg. Ik doe NG/NT met La,Gr WisB Du Nlt en Na mijn beste vakken zijn de bètavakken, maar ik vind La het leukste. Na het vwo wil ik waarschijnlijk technische wiskunde gaan studeren in Eindhoven.

Merula123

Berichten: 2505
Geregistreerd: 02-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:59

Yeah, nieuw topic :D

Ik ben Merel, 17 jaar en kom uit Drenthe. Ik doe gymnasium en Grieks en Latijn zijn dan ook wel sterke vakken van mij. Daarnaast ben ik best wel goed in Engels. :) Wiskunde is echt een hel voor mij en daar was ik ook bijna op blijven zitten afgelopen jaar. :') Ik weet nog steeds niet wat ik wil gaan studeren. :+

Anoniem

Re: VWO6 16/17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 10:36

Ook ik zit eindelijk na een enorme omweg in V6...




Even voorstellen. Ik ben [naam], 19 jaar oud en woon in [naam]. Ik ben begonnen op het tweetalig VWO waarbij ik in de tweede ben blijven zitten en in de derde weer zou blijven zitten waardoor ik van V3 naar Havo 4 ben gegaan op een andere school. Nieuwe school is een geweldige keus geweest; ik heb zeer succesvol Havo afgerond en ben ook met gemak door V5 gegaan. Nu eindelijk V6 dus! :) Ik ben zeer goed in Engels wegens mijn eerste, tweetalige school en verder is biologie mijn sterkste vak. Ik ben daarvoor op havo ook met een 9,4 geslaagd. Zwakkere vakken zijn Scheikunde, Natuurkunde en wiskunde, maar ik ben erachter gekomen dat ik wel goede cijfers haal als ik gewoon leer. :+ Hierna wil ik ontzettend graag diergeneeskunde gaan doen, en als ik het eerste jaar niet aangenomen wordt neem ik een tussenjaar en probeer het daarna weer. Verder schrijf ik een boek, rijd ik paard (duh), tuinier ik graag, wandel ik graag en bak ik graag.

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: VWO6 16/17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 10:51

Leuk dat er een aantal aanmeldingen zijn! Wanneer beginnen jullie weer met school? Ik heb nog een week echt vrij, voordat ik mijn boeken mag halen en kennis maak met mijn klas en mentor :)

Yasmijntje

Berichten: 2084
Geregistreerd: 13-09-13

Re: VWO6 16/17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 10:58

Spannend hè?
Ik meld me ook aan!
Ben 17 jaartjes oud, woon in Gelderland en doe N&G met Frans, natuurkunde.. Mijn sterke vakken zijn vooral Nederlands en Engels. Zwakke vakken alle vakken die ik heb gekozen (is dat handig? Nee) : Natuurkunde, Wiskunde B, Scheikunde, Biologie.
Frans ben ik niet goed of slecht in, het gaat me redelijk goed af.

Wat ik hierna ga doen weet ik nog niet!
Fijn om hiervan een topic te hebben :D

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Re: VWO6 16/17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:30

Donja, overweeg jij dan niet om naar Antwerpen/Gent te gaan voor diergeneeskunde? Dan loop je niet het risico een tussenjaar te moeten nemen!

Ik begin de 29e weer volgens mij :=

Olympico

Berichten: 72
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:41

Ik doe dit jaar ook eindexamen!
Ik ben Sterre, 17 jaar en doe gymnasium. Mijn sterke vakken zijn Nederlands en geschiedenis en mijn zwakkere vakken wiskunde en Duits. Ik denk erover om volgend jaar psychologie in Leiden te gaan doen. Handig dit topic: ik kan af en toe ook wel een schop onder m'n kont gebruiken!

xnaomivdh
Berichten: 552
Geregistreerd: 02-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:49

Ik meld me ook! In het topic van VWO 5 was ik niet zo actief, maar wellicht is het dit jaar anders :)

Ik ben Naomi, 17 jaar oud en woon in Noord-Holland. Ik heb in de onderbouw gymnasium gedaan maar toen ik naar de 4e ging heb ik Grieks en Latijn laten vallen. Ik doe profiel EM/CM. Muziek, maatschappijwetenschappen en geschiedenis vind ik de leukste vakken. Economie is mijn zwakste vak, ik vind het moeilijk maar ook totaal niet interessant.
Ik ga hoogstwaarschijnlijk in Utrecht studeren, maar heb nog geen studie gekozen.

kusjemariska

Berichten: 293
Geregistreerd: 19-04-12
Woonplaats: Lettele

Re: VWO6 16/17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:05

Ik moet 1 september even naar school dan krijg ik wat informatie over komend schooljaar en dan beginnen de lessen op 5 september.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:13

Fellow schreef:
[naam], overweeg jij dan niet om naar Antwerpen/Gent te gaan voor diergeneeskunde? Dan loop je niet het risico een tussenjaar te moeten nemen!

Ik begin de 29e weer volgens mij :=



Ik heb niet zo de behoefte om in Antwerpen of Gent te studeren... daarbij wil ik heel graag de master Gezondheidszorg paard doen en heb hier goed onderbouwde redenen voor. Weet niet of het mogelijk is om die master te doen als je van Antwerpen of Gent komt... Uppsala is wel nog een optie aangezien ik half in Zweden woon en de taal ook aan het leren ben.



Ik heb aanstaande woensdag, donderdag en vrijdag een soort van "introductie" voor het schooljaar, en de maandag daarop beginen mijn lessen.

Thirza_99

Berichten: 1143
Geregistreerd: 29-07-13
Woonplaats: Delft

Re: VWO6 16/17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:19

Ik moet op 29 augustus voor een korte introductie naar school en op 31 augustus beginnen mijn lessen weer. Hebben jullie al een rooster?

Didi146

Berichten: 144
Geregistreerd: 31-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:33

Hee!

Ik weet niet of ik heel actief ga zijn in dit topic, maar meld me iig! :+

Ik ben Julia, 17 jaar, woon in Gelderland en zit op 't gymasium. Ik heb NG-NT met duits, drama en grieks. Duits en Grieks zijn m'n beste vakken, wiskunde b en natuurkunde zijn niet m'n sterkste kanten maar als ik mijn best ervoor doe haal ik nog wel prima cijfers (meestal haha)
Ik wil waarschijnlijk geneeskunde gaan doen, waar weet ik nog niet maar ik denk in Nijmegen of Maastricht!

manonnevot

Berichten: 959
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Limburg

Re: VWO6 16/17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:36

Ik moet de 2e mijn boeken gaan halen en de 7e beginnen de lessen weer

Merula123

Berichten: 2505
Geregistreerd: 02-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 13:37

Ik begin de 30e :) Heb trouwens vandaag mijn boeken al binnengekregen.

Merula123

Berichten: 2505
Geregistreerd: 02-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 14:28

Zijn er hier nog meer mensen die Grieks doen en bij VanDijk bestellen?

manonnevot

Berichten: 959
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Limburg

Re: VWO6 16/17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 18:19

Wij krijgen alle boeken van school, dus helaas :P

Merula123

Berichten: 2505
Geregistreerd: 02-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 23:31

Oké, bij ons is er namelijk aan de hele Grieksklas (*kuch* 3 mensen *kuch*) het verkeerde boek geleverd, en ik vroeg me af of dat aan VanDijk lag of aan onze school. :')

AnnevM

Berichten: 925
Geregistreerd: 12-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 11:24

Ik meld me ook!

Ik ben Anne, 17 jaar en woon in Zuid-Holland. Ik doe tweetalig vwo (N&G met Duits en natuurkunde) en m'n beste vakken zijn Engels en Nederlands. Het slechts ben ik in natuurkunde. Als ik m'n diploma heb ben ik van plan om International Business Administration te studeren in Enschede.

Ik heb gister m'n boeken gehaald en begin overmorgen helaas alweer...

Verder heb ik nu 3 jaar een 12-jarige merrie maar ben al goed aan het nadenken of ik haar wel kan houden als ik op kamers ga :(

mignonne2403

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-05-13

Re: VWO6 16/17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 13:59

Ik meld me ook weer! Ben niet zo actief geweest in het vorige topic, maar las wel alles mee.

Ik ben Mignonne, 17 jaar en woon in Drenthe, ga naar school in Overijssel :) Ik kom vanuit 1Havo/Vwo naar de rest door naar 6V. Mijn sterkere vakken zijn Scheikunde en Aardrijkskunde, 'mindere' vakken heb ik niet echt, maar ik ben niet zo dol op Nederlands :D Ik vind Biologie erg leuk maar wel lastig soms.
Verder zit ik in de geneeskunde/tandheelkunde hoek te denken, misschien dat er nog iets anders op mijn pad komt, maar dat zie ik dan wel weer. Als ik daar niet in kom weet ik niet of ik een jaar wil wachten of miss Scheikunde of Biologie ga studeren.
Ook heb ik een haflinger, Dutchie.

Waarom is de vakantie ookalweer maar 6 weken? :\ Ik begin over een week weer helaas, 31e eerste lesdag...

AnnevM

Berichten: 925
Geregistreerd: 12-06-11

Re: VWO6 16/17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:28

Ben nu wel benieuwd eigenlijk. Aan de mensen met een eigen paard, zijn er meerderen die op kamers willen en twijfels hebben over het behouden van je paard? :o

mignonne2403

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-05-13

Re: VWO6 16/17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:20

ik hou hem sowieso. Ik wil eigenlijk niet op kamers gaan, het reizen is wel te doen. Ook heb ik het geluk dat mijn moeder en broertje ook rijden dus genoeg beweging krijgt hij wel :D

Denk dat het een lastige keuze voor je wordt...