Gezocht, dagje meelopen operatieassistent!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fabienne_Z

Gezocht, dagje meelopen operatieassistent!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 12:39

Hoi!

Ik sta op het punt om te solliciteren op opleidingsplekken tot operatie-assistent maar ik zou heel graag ook een keer een dag meelopen om echt voor 150% achter mijn keuze te kunnen staan en dit ook te kunnen verantwoorden.
Is er heel toevallig een hele lieve bokker die deze 28-jarige omscholer een dagje op sleeptouw zou willen nemen?
Ik woon zelf in de kop van noord-holland maar vind het echt geen probleem om een eindje te reizen (heb een auto en ov is ook prima) als dat betekent dat ik een dag mee kan.

Groetjes Fabienne

enny

Re: Gezocht, dagje meelopen operatieassistent!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 14:37

Ik denk dat je het beste naar de praktijkbegeleiding van een ziekenhuis kan bellen. Een dag meekijken bij mij op de ok (Overijssel) verloopt namelijk altijd via hun en is niet heel gemakkelijk om voor elkaar te krijgen..
Het is inderdaad heel lastig om vooraf een goed beeld van dit beroep te krijgen, maar ik heb nog maar een paar keer meegemaakt dat leerlingen het toch tegen vonden vallen :-)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 14:43

Wat leuk dat je dit wilt gaan doen. Mijn nichtje heeft dit ook gedaan en is inmiddels fulltime werkzaam in het ziekenhuis waar ze deze opleiding heeft gedaan. Ze heeft er nog geen moment spijt van gehad en heeft altijd wel leuke verhalen.

Ik zou inderdaad zoals enny zegt een keer bellen, het is volgens mij niet makkelijk om zo 1, 2, 3, mee te lopen.

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:48

Wat enny zegt geldt bij ons ook. Gewoon een ziekenhuis bellen waar je evt. wil gaan solliciteren en een meeloopdag vragen. Bij ons mag je dan een halve dag meelopen en dit geldt zeker als een pre bij je sollicitatie. Succes!

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:55

Hallo!

Een operatieassistent hier. Ik werk in Noord Brabant, wellicht ver weg voor jou.

Dit filmpje heb ik samen met twee meiden gemaakt voor ons afstudeerproject. Wellicht geeft het je al een globaal beeld van de OK!

Succes!

https://www.youtube.com/watch?v=bTMBsriZ-E0

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:59

Wat leuk! Ik ga me ook voor deze opleiding inschrijven (eerst solliciteren bij het ziekenhuis ofcourse..) :)
Ik geloof dat je bij het CWZ en Radboud wel een meeloopdag kan doen.

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 10:43

_Buddha schreef:
Hallo!

Een operatieassistent hier. Ik werk in Noord Brabant, wellicht ver weg voor jou.

Dit filmpje heb ik samen met twee meiden gemaakt voor ons afstudeerproject. Wellicht geeft het je al een globaal beeld van de OK!

Succes!

https://www.youtube.com/watch?v=bTMBsriZ-E0

Leuk filmpje, informatief ook! Als het me niet lukt om een meeloopdag te regelen, zou ik dan eventueel bij jou in het ziekenhuis terecht kunnen? Het maakt mij echt niet uit als ik er een paar uur voor onderweg ben!

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 20:46

Helaas. Ik werk in een privekliniek. Heb je al ziekenhuizen jouw omgeving gemaild? Meestal kun je wel een dagdeel of dag meelopen hoor! Succes!