Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:10

Mooie cijfers en wel balen van je Nederlands. Hopelijk heb je hem in juni gewoon boven het percentage wat je nodig hebt!

Anoniem

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:19

Goed gedaan! :D

xJurdyWonanx

Berichten: 4051
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 12:33

Net herkansing van het eindgesprek gehad. Ging wel goed en aan de reactie van docent te zien zal het wel een voldoende zijn. Hij zei dat ie het zonde vond dat ik zo onzeker over mezelf was en dat dat totaal nergens voor nodig was. Maar we werken eraan, gaat steeds met kleine stapjes beter. Even afwachten tot het punt online staat en als die goed is dan ben ik officieel blij en heb ik alle te behalen punten van deze 2 blokken bij elkaar.

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 18:12

Hoe gaat het inmiddels met iedereen, alle cijfers al terug? Het nieuwe blok is alweer volop aan de gang; nog maar 2 periodes en dan... zomervakantie! (En hopelijk voor iedereen P uitreiking :D).

Ik heb mijn cijfers bijna allemaal terug (op 1 na): 8,2, 8,6, 8,4, 7,9 en een 6,1 (klein baal momentje, maar gelukkig geen herkansing!) Ik ben blij!

mnka
Berichten: 310
Geregistreerd: 12-02-12

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 18:41

Super goede cijfers grumpycat!

Ik heb in het begin veel gereageerd hier, maar toen is het een beetje verwaterd. Helaas heb ik 1 vak niet gehaald, dus dit jaar geen p voor mij.

Baalde eerst wel flink. Maar heb het nu maar geaccepteerd. Nu is mijn nieuwe blok in gegaan en ik vind mijn nieuwe vakken veel leuker dan blok 2.

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 19:07

Wat jammer, mnka! Wel fijn dat je de vakken van deze periode leuker vindt. Volgend jaar een nieuwe poging voor je P, komt vast goed! :)

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 19:51

Wat jammer zeg!
En goede cijfers GC!
Ik heb ook alles gehaald. Al had ik voor de laatste toets precies een 5,5, oeps haha.

Joy_Mennings

Berichten: 2287
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:26

Goede cijfers GC!

Ik heb pas 1 van de cijfers van dit blok terug, een 7,7. Was er erg blij mee want maar 5 mensen uit de klas hadden het gehaald. Ik krijg nu nog 4 cijfers van dit blok terug, een herkansing van het vorige blok en nog een cijfer van een vak dat langer doorloopt.

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:39

Fijn dat je alles gehaald hebt, paljaslaura!

Mooi cijfer, Joy_Mennings! Wachten op cijfers duurt altijd lang hè.

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 20:58

Wat een goede cijfers zeg, GC!
Jij hebt ook een mooi cijfer gehaald, Joy_Mennings.

Hier gaat het allemaal prima hoor. Ik ben vast aan het samenvatten voor mijn eerste kennistoets over een paar weken. Het schijnt een pittige toets te zijn dus ik ben maar vast begonnen. :P

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 21:03

Zou ik mij ook nog mogen melden? :)

Ik ben nu met de laatstje loodjes van mijn mbo niveau vier opleiding en start in september met de HBO studie bos en natuurbeheer op het VHL :) l

Het lijkt mij leuk hier mee te lezen en ervaringen te delen :)

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 21:15

Wat heb jij al vroeg een toets, Anna! Bevalt je nieuwe studie een beetje? :D

Welkom, bommeltje! Klinkt als een leuke studie (heb hem ook nog niet eerder gehoord)!

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 21:45

Hier het tweede blok ook alles gehaald. 6.7, 7.2, 7.9, 8.2 en 7.6 :)
Helaas heeft onze hele klas het tweede project schijnbaar niet goed gedaan waardoor we daar een herkansing voor krijgen. Ons groepje hoeft gelukkig alleen de samenvatting te herschrijven!
Komend blok heb ik maar 3 tentamens, dus het gaat goed! :D

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 21:56

Het is een kennistoets die op vier (?) momenten in het jaar aangeboden wordt, maar ik wil hem zelf graag de eerste mogelijkheid al maken. Hij vindt in de negende week plaats, dus op zich valt het mee, ik begin gewoon erg vroeg. :) Ik vind het allemaal echt ontzettend leuk en interessant, maar het is nog wel even zoeken naar een goede balans tussen school, werk en vrije tijd. Al gaat dat ook steeds beter. Ik zit echt op m'n plek hier en mijn werk vind ik ook echt ongelooflijk leuk; het is echt wat ik wil blijven doen tot m'n 67ste.

Je hebt goede cijfers gehaald topsylover.

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 07:32

Jij gaat lekker GC! Goede cijfers hoor.
Joy, netjes dan een 7.7! Wij hebben nu een beetje hetzelfde.. Of eigenlijk, nog erger dan dat.
We hoorden vorige week dat maar 1 leerling van 4 klassen privaatrecht zou hebben gehaald. Ze zijn nu aan t kijken hoe dat kan, we krijgen als t goed is volgende week onze cijfers terug, dus het is nu nog even afwachten ...
Ik krijg al m'n cijfers volgende week, zou er 1 deze week krijgen, van m'n her, maar m'n docent is ziek.

Anna, dan ben je in ieder geval optijd begonnen met leren haha,moet goedkomen dan.

Bommetje, welkom! Die studie heb ik nog niet eerder gehoord, interessant :)

Topsylover, balen van die her. Gelukkig is samenvatting niet het ergste denk ik zomaar. Verder nette cijfers :)

Ik zit met smart te wachten op m'n cijfers, ben bang dat ik niet alles gehaald heb..
Vandaag laatste dagje en dan lekker vakantie!
Heb afgelopen dinsdag m'n eerste les van excellentie gehad, vond het wel interessant, ik doe beargumenteerd schrijven. Alleen vind ik t jammer dat heel veel mensen denken dat het een soort bijles/hulp is. Dat is het nadeel aan geen instap eisen in het eerste jaar, daar komen we wel weer overheen :+

Alweer de helft van het schooljaar en de komende maanden gaan helemaal snel met al die vrije dagen enzo!

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 11:09

Wat bizar zeg, Iselda! 1 leerling van 4 klassen geslaagd, dan moet er gewoon iets niet goed zijn met dat tentamen! Bevatte het tentamen rare vragen, of had je wel het gevoel dat het tentamen klopte?

Jullie hebben al vroeg in vakantie, ik moet nog een week! Leuk ook zo'n excellentie programma. Ik wilde ook meedoen aan het honourstraject bij ons, maar het is zo slecht geregeld, dat ik heb besloten er vanaf te stappen. Beargumenteerd schrijven klinkt erg interessant en leerzaam.

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:53

GrumpyCat schreef:
Wat bizar zeg, Iselda! 1 leerling van 4 klassen geslaagd, dan moet er gewoon iets niet goed zijn met dat tentamen! Bevatte het tentamen rare vragen, of had je wel het gevoel dat het tentamen klopte?

Jullie hebben al vroeg in vakantie, ik moet nog een week! Leuk ook zo'n excellentie programma. Ik wilde ook meedoen aan het honourstraject bij ons, maar het is zo slecht geregeld, dat ik heb besloten er vanaf te stappen. Beargumenteerd schrijven klinkt erg interessant en leerzaam.


Ja, is nogal balen.. Neem aan dat er nog wel iets veranderd, weet niet hoe de andere klassen het hebben gemaakt, maar zo weinig mensen die het halen lijkt me niet kloppen. Als het goed is krijg ik m'n cijfer vandaag terug.
De opbouw was anders dan oude tentamens, maar ik vond het niet extreem moeilijk. Ik raakte alleen zelf in paniek :') Wist opeens niks meer :Y) Maar misschien valt het mee.
Ja joh, heb het idee dat ik net weer was begonnen en nu heb ik alweer vakantie. Maar geloof dat dat wel vaker is, ik ben zaterdag jarig en ben in ieder geval (bijna) altijd in de vakantie jarig. Kan me alleen even niet herinneren of dat dan in het eerste of laatste weekend was.

Ja, tot nu toe vind ik excellentie erg leuk, maar heb nog maar 1 les gehad natuurlijk. Het is voor nu wel even aanpoten met school, moet morgen en overmorgen werken, daarna 4 dagen weg. Maandag begint school weer, dus moet al m'n huiswerk eigenlijk vandaag afhebben, dat wordt een opgave :+ Vanavond lekker even niet, ben vandaag een jaar samen met m'n vriend <3 Dus vind dat we vanavond wel gewoon even lekker samen filmpje mogen kijken :)

Wat is iedereen verder stil zeg in het topic! Allemaal zo druk met school? :P

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 01:11

Ik wist helemaal niet dat dit topic er was! Zou ik mij hier ook mogen melden?
Zit in het eerste jaar van Verpleegkunde en vind het een super leuke opleiding! :D

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 07:40

Smee__ schreef:
Ik wist helemaal niet dat dit topic er was! Zou ik mij hier ook mogen melden?
Zit in het eerste jaar van Verpleegkunde en vind het een super leuke opleiding! :D


Tuurlijk mag je je melden, welkom!
Verpleegkunde, geweldige opleiding lijkt me dat! Waar studeer je?

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 08:13

In Leeuwarden! Heb daar eerst Diermanagement gedaan maar dat was toch niet helemaal mijn ding. Maar ik vond het zo'n leuke stad dat ik perse daar wilde blijven :))

Anoniem

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:45

Fijn dat je nu wel de goede opleiding hebt gevonden! :)

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:19

Ohh leuk Esmée nog steeds in lwd. Fijn dat het bevalt. :D

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:26

En ik blijf er ook nog wel even denk ik :D Jij juist aan de andere kant van het land zie ik :oo Wat doe je nu?

Lundj

Berichten: 330
Geregistreerd: 08-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:26

Hoi!

Aangezien jullie de opleiding al volgen wilde ik hier graag mijn vraag stellen.
Ik heb me namelijk aangemeld voor HBO-V in Groningen (eerste keuze) en Leeuwarden (tweede keuze).
Ik heb mijn motivatiebrief al ingestuurd en moet 11 maart op gesprek komen.
Ik ben naar beide open dagen geweest en Groningen sprak mij meer aan.
Ook omdat al mijn vriendinnen daar naar toe gaan.

Leeuwarden is voor mij 3 kwartier reizen. Groningen een halfuur meer incl. veel meer overstappen (bus).
Daarom twijfel ik of ik wel voor Groningen moet gaan.
Ik hoor van veel mensen dat HBO-V in Groningen veel beter is dan Leeuwarden, en dat je meer mogelijkheden daar krijgt. De studie staat volgensmij wel beter bekend in Groningen.
Is dit zo?
En welke stad raden jullie mij aan? (Mijn moeder denkt namelijk dat ik het niet vol ga houden als ik elke keer naar Groningen moet reizen. Maar mijn vriendin gaat er op kamers dus misschien kan ik daar ook wel een paar keer overnachten. Ik ga zelf niet op kamers en krijg vanaf oktober 2017 waarschijnlijk mijn eigen autootje en kan dan met de auto naar Groningen.)

Als ik uiteindelijk toch voor Leeuwarden kies, dat ik voor 11 maart moet beslissen, dan ga ik niet meer naar dat gesprek in Groningen. Dat gesprek valt ook tussen mijn tentamens dus dat is erg vervelend..

Ik heb de hogeschool in Leeuwarden ervaren als een zeer gezellige school, maar Groningen als studentenstad spreekt mij meer aan.

Ik vind het echt moeilijk om deze keuze te maken en hoop daarom dat jullie mij een beetje kunnen helpen en/of advies kunnen geven. :)

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:58

Wat leuk dat je ook Verpleegkunde wil doen! Ik weet niet hoe het in Groningen zit, maar ik vind Leeuwarden echt onwijs leuk! De school is inderdaad heel gezellig, toffe docenten ook allemaal. Het is wel heel veel zelfstudie, aangezien alle hoorcolleges niet meer live gegeven worden maar op blackboard staan. Maar als je dat goed plant is dat best prima te doen, het zorgt er ook weer voor dat je 1 a 2 dagen vrij bent in de week :)) Het tempo ligt wel echt hoog, daar verkeek ik mij ook even op in de eerste periode := Ik weet niet of Groningen meer mogelijkheden biedt eigenlijk. In Lwd loop je in het eerste jaar 2x stage, vanaf het tweede jaar 1x maar dan een periode van 20 weken ofzo. We krijgen bijvoorbeeld vrij om naar een beurs in Utrecht te gaan, themaweken, etc. Nu weet ik natuurlijk niet hoe dat daar zit verder.
Ik hoor wel vaker dat men Groningen leuker vindt als studentenstad maar ik denk dat Leeuwarden daar niet veel onder zal doen. Veel kroegen en terrasjes, vaak leuke feesten of wat te doen. Het is echt een groot dorp eigenlijk, ik kom altijd wel bekenden tegen als ik op stap ga of even winkelen ofzo :') Ik woon er in ieder geval al bijna 4 jaar met veel plezier!

Maar goed, dat was mijn lofzang over Leeuwarden :') Succes met je keuze!