Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Lundj

Berichten: 330
Geregistreerd: 08-01-13

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:00

Die indruk kreeg ik ook, een hele gezellige school!
Ik had op de open dag in Groningen gehoord over de mogelijkheden om in het buitenland stage te lopen etc. en extra studiepunten.
Het kwam in ieder geval een stuk overtuigender over.

Maar voor mij is Groningen verder en dan moet ik dus ook stage lopen in Groningen ipv. mijn eigen provincie.

Zijn hier dan ook mensen die lang moeten reizen? Hoe bevalt dit?


Blacky94

Berichten: 3458
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:29

Ik neem aan dat, zolang de opleiding dat toe laat, je gewoon op elke school in het buitenland stage kan gaan lopen. :)
Ik zie met meiden hier dat lang reizen ze op een gegeven moment toch opbreekt en ze uiteindelijk vaak toch op kamers gaan of moeite hebben met alle voorbereidingen. Daarnaast zou ik er persoonlijk niet op staan te springen om, als ik voor een kamer betaal, regelmatig dezelfde persoon te logeren te hebben omdat diegene niet wil/kan verhuizen. En hou er rekening mee dat benzine en een auto echt veel geld kosten. Ik doe HBO-V in Ede dus mijn school zit nog geen 10km verderop, mijn vzpaard staat ook vlakbij Ede en mijn vriend woont ook in Veenendaal maar ondanks dat ben ik rustig 50-100 euro per maand aan alleen benzine kwijt. Nog geen evt betaald parkeren en verzekering en wegenbelasting meegenomen enzo :o
Stage is hier veel binnen 30km van school, maar ze hebben ook plekken erbuiten en proberen dan zoveel mogelijk studenten die daar in de buurt wonen daar in te plannen.

Smee__ hoe zijn jullie stages ingedeeld? Wij lopen in het eerste jaar 1 blok stage gemiddeld 3 dagen per week, en volgend jaar ook 1 blok. De laatste 2 jaar heb je geloof ik wel beide 20 weken stage :)

De rest moet ik later nog even op terugkomen :) Mijn cijfer voor Verstandelijk Beperkten is verbazing wekkend hoog uitgevallen, 83% a 8.0, dat had ik zeker niet verwacht, voor de rest ziet het er naar uit dat ik ook alles gehaald heb. Alleen privé ligt momenteel mijn opa erg slecht dus dat is even wat minder en heeft momenteel even voorrang.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:50

Het eerste jaar hebben we 2x een week stage. Ik loop deze week bij de thuiszorg mee en dan in juni waarschijnlijk/hopelijk in het ziekenhuis! Hoe het volgend jaar zit weet ik zo niet uit mijn hoofd en de laatste twee jaar beide 20 weken inderdaad :j En internationale stages worden hier juist aangemoedigd! Maar dat komt misschien ook omdat mijn slb'er coördinator is van de int. stages :')

[o]

Joy_Mennings

Berichten: 2274
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:13

Woow jullie hebben veel stages! Wij hebben er maar eentje, een half jaar in het vierde jaar. Buitenlandstage kan zeer waarschijnlijk niet omdat wij 1x per week naar school terug moeten komen. België of Duitsland bij de grens zou wel mogelijk zijn. Maar onze directeur ging nog proberen te regelen of het toch zou kunnen en dan de gesprekken via skype oid.

Ik heb nu trouwens bijna al mijn cijfers terug. Tot nu toe alles gehaald met een 7 of hoger. Ook de herkansing gelukkig. Ik wacht nu nog op 1 eindcijfer en een tussenbeoordeling.

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram

Lundj

Berichten: 330
Geregistreerd: 08-01-13

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:31

En hoe is jullie rooster ingedeeld?
Elke dag van vroeg tot laat?

Blacky94

Berichten: 3458
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:45

Ik zit vaker niet op school dan wel :))
Maar dat is Ede dus ik weet niet wat t verschil met Groningen en Leeuwarden is :o

kimberley23

Berichten: 1479
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:52

Lundj schreef:
Die indruk kreeg ik ook, een hele gezellige school!
Ik had op de open dag in Groningen gehoord over de mogelijkheden om in het buitenland stage te lopen etc. en extra studiepunten.
Het kwam in ieder geval een stuk overtuigender over.

Maar voor mij is Groningen verder en dan moet ik dus ook stage lopen in Groningen ipv. mijn eigen provincie.

Zijn hier dan ook mensen die lang moeten reizen? Hoe bevalt dit?


Ik reis iedere dag 2 uur + om in Groningen te komen maar ik vind het prima te doen :) Natuurlijk moet je er wel tegen kunnen om lang te reizen... Ik vind Groningen echt heel leuk, doe geen verpleegkunde maar zit wel op de Hanze :D

Study nature, love nature, stay close to nature. It will never fail you.
Frank Lloyd Wright

PeerAppel

Berichten: 3942
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:22

Volgens mij scoort HBO-V in Groningen hoger. Daar is ook selectie en in Leeuwarden niet volgens mij? En qua studentenstad is Groningen denk ik toch echt leuker dan Leeuwarden. Ik vond Leeuwarden zo overdag altijd een beetje doods overkomen. (Sorry Esmée) Maar ik ben wel een beetje partijdig, want ik ben in Groningen opgevoed. Zou wel goed kijken naar hoe beide opleidingen scoren. :j

Esmée, ik studeer nu in Maastricht inderdaad. Tolk/vertaler. Bevalt heel goed, maar ik ben wel even keihard op mijn bek gegaan met de eerste toetsen, dus moet wel even mijn best gaan doen. Maastricht bevalt super!

Michelle_96

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:41

Ik heb geen ervaring met de hbo-v opleiding maar vind leeuwarden wel een super leuke stad! Zie altijd bekenden en s'avonds vermaak ik mij ook altijd prima met leuke feesten en in de kroegjes..

My son Daxx
:¨·.·¨:
`·.
Inhale the future, exhale the past

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:45

Lundj schreef:
En hoe is jullie rooster ingedeeld?
Elke dag van vroeg tot laat?

Ik heb 3 dagen school, waarvan 1 dag echt lang. En 2 dagen dus vrij :)

[o]

Lundj

Berichten: 330
Geregistreerd: 08-01-13

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 15:30

Bedankt voor jullie hulp :)
Ik heb 11 maart gesprek en hoop dat ik word aangenomen. Leeuwarden heeft inderdaad geen selectie, dus als ik slaag doe ik sowieso verpleegkunde :)

Carmen_vH

Berichten: 174
Geregistreerd: 02-04-09
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:32

Hey ik kom ook even binnenvallen! wat leuk, bij de laatste paar posts wat over Leeuwarden. Zijn er hier een aantal van plan om te studeren of studeren er al? Ik ben wel sinds september Studerend in Leeuwarden, aan de Hogere Hotelschool op Stenden. Qua mensen leren kennen is het nog steeds een beetje een domper, maar over het algemeen schijnt het altijd wel heel leuk te zijn.

Dus mochten er mensen in Leeuwarden willen studeren, ik kan vast vragen beantwoorden. En de mensen die er al wel studeren, misschien een meeting leuk om keer te doen? :):)

Be your own anchor

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 04:19

*komt net uit de kroeg in Leeuwarden rollen* Ik ben altijd voor nieuwe mensen leren kennen! :) Alleen maar leuk juist. Ken jij toevallig ook een Nienke? Nu ook eerstejaars hotelschool en een vriendin van mij :P

[o]

Michelle_96

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:44

Smee__ schreef:
*komt net uit de kroeg in Leeuwarden rollen* Ik ben altijd voor nieuwe mensen leren kennen! :) Alleen maar leuk juist. Ken jij toevallig ook een Nienke? Nu ook eerstejaars hotelschool en een vriendin van mij :P


Hahah lekker bezig esmee! Vanaf vanmiddag ben ik weer in Leeuwarden :) ondanks dat ik nu niet meer op school zit vind ik het ook leuk om nieuwe mensen te leren kennen!

My son Daxx
:¨·.·¨:
`·.
Inhale the future, exhale the past

Carmen_vH

Berichten: 174
Geregistreerd: 02-04-09
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 01:07

Smee__ schreef:
*komt net uit de kroeg in Leeuwarden rollen* Ik ben altijd voor nieuwe mensen leren kennen! :) Alleen maar leuk juist. Ken jij toevallig ook een Nienke? Nu ook eerstejaars hotelschool en een vriendin van mij :P


haha ik ken wel een Nienke maar is waarschijnlijk een andere. Ik ben namelijk door mijn MBO opleiding in het tweede jaar ingestroomd, kon het eerste jaar overslaan. :P

Be your own anchor

Daantjee12

Berichten: 3082
Geregistreerd: 17-03-09
Woonplaats: Delft

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 17:46

Heeft er iemand hier ervaring met de Inholland Delft?

Ik ben afgelopen maand met de hbo studie bewegingstchnologie gestopt, nu dus aan het werk maar ik heb weer een studie op het oog (landscape and environment)

Angelllll

Wybrig BD

Sanne_com

Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:35

Daantjee12 schreef:
Heeft er iemand hier ervaring met de Inholland Delft?

Ik ben afgelopen maand met de hbo studie bewegingstchnologie gestopt, nu dus aan het werk maar ik heb weer een studie op het oog (landscape and environment)


Met die opleiding niet, maar een zus van een goede vriendin heeft wel op inHolland gezeten en die raad het enorm af....

Blacky94

Berichten: 3458
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:40

Hoe gaat het hier met iedereen? :D

Lundj hoe ging je gesprek?

xJurdyWonanx

Berichten: 4047
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 08:52

Hier gaat het hartstikke goed. Nog 3 weken en dan is dit blok ook alweer voorbij. Tijd vliegt echt. Al mijn te behalen studiepunten heb ik, dus tot nu toe ziet het ernaar uit dat ik mijn P dit jaar gewoon haal.
Langzaam op zoek naar een afstudeerstage, aangezien ik over een jaar nu stage aan het lopen ben.

Wonan (v. Windspiel)
B+10 PR:216 L1+11 PR:199.5 L2+10 PR:193.5
http://www.instagram.com/haflinger.wonan

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:54

Hoi!
Hier gaat ook alles prima, ik heb al m'n tentamens weer gehaald. 1 was nog even nagelbijten..
Uiteindelijk hebben ongeveer 2-3 mensen het per klas gehaald, waaronder ik met een 6.2! Ben helemaal happy. Ze hebben antwoorden veranderd en 0.4 punt bij iedereen gegeven, maar waarschijnlijk had ik ervoor dus ook al voldoende, zo fijn.
Volgende week laatste lesweek, dan herkansingen (lerenlerenleren) en dan alweer tentamenweek 3, tijd gaat zo snel. Nog even en dan hebben we alweer vakantie.

Fijn Jurdywoman, dat je ook alles hebt gehaald.
Moet je nu al een afstudeerstage hebben dan? Dat is toch pas in jaar 4? :o Of begrijp ik het verkeerd? Haha

Volg de avonturen van Ami, Lookie en mij op instagram: http://www.instagram.com/trotter_amidepapion

xJurdyWonanx

Berichten: 4047
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:57

Klopt. Bij bachelor is dat in jaar 4. Ik volg een opleiding op associate degree niveau. Dus ik heb in 2 jaar al een diploma en dus in jaar 2 ook afstudeerstage

Wonan (v. Windspiel)
B+10 PR:216 L1+11 PR:199.5 L2+10 PR:193.5
http://www.instagram.com/haflinger.wonan

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:59

xJurdyWonanx schreef:
Klopt. Bij bachelor is dat in jaar 4. Ik volg een opleiding op associate degree niveau. Dus ik heb in 2 jaar al een diploma en dus in jaar 2 ook afstudeerstage


O sorry, dat had ik even gemist! Niks gezegd dan haha. Wat fijn joh, weet je al waar je stage wilt gaan lopen?

Volg de avonturen van Ami, Lookie en mij op instagram: http://www.instagram.com/trotter_amidepapion

paljaslaura

Berichten: 2739
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:17

Wat fijn allemaal!
Ik heb mijn laatste tentamen hoogst waarschijnlijk niet gehaald :( Maargoed dat is dan tot nu toe de enige dus valt wel mee maar baal wel flink

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 16:22

Wat leuk om al die positieve verhalen te horen! Weet je inmiddels al of je je tentamen gehaald hebt, paljaslaura?

Ik heb op dit moment even enorme stress. Ik heb volgende week 2 tentamens en een inleverdeadline. Over de tentamens maak ik mij niet zo zorgen (ik ben goed op weg met leren), maar over het inlevertentamen wel. Ik moet namelijk met een groepje van 2 anderen een dossier maken met een aantal dingen daarin (juridische adviesbrief, analyse en 2 reflectieverslagen). Deze moet volgende week donderdag worden ingeleverd. Nu laat mijn groepje het volledig afweten. Ik wilde graag een dag plannen om met z'n allen te gaan zitten, maar niemand reageert! Ik heb op dit moment geen lessen i.v.m. tentamenweek, dus op school zie ik ze ook niet.. Groepjes om mij heen hebben het al af, maar wij zijn nog niet eens begonnen! :\

paljaslaura

Berichten: 2739
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 21:59

Ja precies een 5,5 :) Andere opdracht een 7,4! Maandag alweer tentamen en deadlines.

Oh wat vervelend is dat als ze geen gehoor geven! Ik zou op voorhand de docent en een cc naar je slb/mentor een mail sturen met de situatie. Dat mocht het escaleren dat ze ervan af weten..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Larislaatje, MarliesSam, SemrushBot en 52 bezoekers