Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:47

Hahah, dankjewel! Ik heb nog wat meeloopdagen gepland staan, een vak als bio/ak lijkt me ook heel leuk om te geven. Dus ik moet er nog even goed over na gaan denken!

Leuk Anna! bevalt je werk/leerplek ook goed?

[***], hoe bedoel je op de helft? Je moet nog 3,5 jaar en dan toch nog een hele poos werken in dat vakgebied? Wil je dat wel?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-01-17 20:50, in het totaal 2 keer bewerkt

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:48

@ [***]: wat jammer dat je opleiding (nog steeds) niet bevalt, je hebt wel mooie cijfers gehaald! :)

@ xJurdyWonanx: ja, zul je net zien dat je vragen krijgt over datgeen je niet (goed) geleerd hebt. Daar had ik gisteren bij mijn tentamen ook last van, vervelend!

@ AnnaB: in welk opzicht gaat het er anders aan toen dan bij een voltijd studie? Heb je al wat leuke medestudenten ontmoet? :D

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 21:08

Lidy: Ik begin vrijdag op mijn werkplek, dus het is nog even afwachten. Ik heb wel al een keer een avond meegelopen en dat beviel erg goed. :)

GC: Naar mijn idee komt het echt een stuk meer aan op zelfstudie en is die ene dag school bedoelt om een aantal vragen te stellen en opdrachten samen uit te voeren. Daarnaast is de opleiding niet echt uitgestippeld, maar is het aan jou de taak het toe te passen op jou werksituatie. Je wordt wat meer losgelaten naar mijn idee. Er heerst een hele goede sfeer onderling, dus dat is erg fijn. :)

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:17

Dat klinkt nog best pittig, Anna! Ze verwachten dus best wel een grote mate van zelfstandigheid. Anderzijds wel prettig dat je zelf de ruimte tot ontwikkeling krijg. Heb je wel gewoon tentamen momenten zoals bij de voltijd studie?

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 21:20

GrumpyCat schreef:
Dat klinkt nog best pittig, Anna! Ze verwachten dus best wel een grote mate van zelfstandigheid. Anderzijds wel prettig dat je zelf de ruimte tot ontwikkeling krijg. Heb je wel gewoon tentamen momenten zoals bij de voltijd studie?


Ze verwachten inderdaad heel veel zelfstandigheid en eigen verantwoordelijkheid. We krijgen in het eerste jaar één kennistoets en verder zijn het vooral praktijktoetsen. Dit houdt in dat je een casus/filmpje o.i.d. moet maken met betrekking tot jou werkveld en daar dan de theorie, d.m.v. een verslag, op moet gaan toepassen. Althans, dit heb ik vandaag begrepen maar het was zo ontzettend veel informatie dat ik nu alles nog even aan het nalezen ben. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:29

LidyK97 schreef:
Hahah, dankjewel! Ik heb nog wat meeloopdagen gepland staan, een vak als bio/ak lijkt me ook heel leuk om te geven. Dus ik moet er nog even goed over na gaan denken!

Leuk Anna! bevalt je werk/leerplek ook goed?

[***], hoe bedoel je op de helft? Je moet nog 3,5 jaar en dan toch nog een hele poos werken in dat vakgebied? Wil je dat wel?

Voor het eerste jaar bedoel ik, het doel nu is mijn p halen.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 00:30

Ah, wil je naar de uni Linda?

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 18:21

Zijn er hier meer mensen die voor hun studie gebruik moeten maken van VLC? Het lukt mij maar niet om erin te komen. :')

xJurdyWonanx

Berichten: 4050
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 10:08

bloktoets gehaald. niet echt een net punt, maar dat was te verwachten na enkel een half uur het boek doorlezen en daarbij dus een heel ander onderwerp nog vergeten haha. Een 6.3. Nu economie punt nog aan t afwachten en morgen eindgesprek.

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:07

Ik ben helaas niet bekend met VLC, Anna. Is het inmiddels gelukt om erin te komen?

Een 6,3 is helemaal niet zo slecht als je slechts een half uur het boek hebt doorgelezen, JurdyWonan!

Ik heb net mijn laatste tentamen gemaakt voor deze periode.. psychologie. Aan het begin van het tentamen dacht ik: oh, dit gaat best lekker. Ergens aan het einde kwamen er helaas vragen die ik totáál niet wist (eigen schuld, had dat stukje hoofdstuk minder goed geleerd..). Hopen dat ik in iedergeval voldoende heb.

Gisteren heb ik te horen gekregen dat ik samen met 9 andere eerstejaars volgende week naar Brussel mag voor een 2-daagse 'meeting' met Belgische SJD studenten. Daar gaan we o.a. in gesprek met een Belgische politicus, een hoofdcommissaris van de zedenpolitie en op bezoek bij een AZC. Ik ben ontzettend blij! :D

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 15:31

Ik krijg telkens een error, dus ik denk dat mijn account nog niet gekoppeld is of iets in die trant. Ga er zo maar even een mailtje uitsturen naar de school, misschien dat het heel simpel op te lossen is.

Een 6,3 is een heel mooi cijfer, JurdyWonan!

Dat is gaaf nieuws, GC! Lijkt me erg interessant. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:11

badeendje schreef:
Ah, wil je naar de uni Linda?

Ik weet het nog niet. Ik lees best een aantal berichten dat er veel uitval is van mensen die via die weg naar de uni zijn gegaan. Dus ik moet er nog even over nadenken.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 23:37

[***] schreef:
badeendje schreef:
Ah, wil je naar de uni Linda?

Ik weet het nog niet. Ik lees best een aantal berichten dat er veel uitval is van mensen die via die weg naar de uni zijn gegaan. Dus ik moet er nog even over nadenken.

Ah oke, vandaar dat je nog wel voor je P gaat? Waar een wil is, is een weg! Jij bent jij, niet die mensen die het niet halen :)

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 06:51

[***] schreef:
badeendje schreef:
Ah, wil je naar de uni Linda?

Ik weet het nog niet. Ik lees best een aantal berichten dat er veel uitval is van mensen die via die weg naar de uni zijn gegaan. Dus ik moet er nog even over nadenken.


Was jij niet degene die sowieso het jaar wilde afmaken? Daar staat me iets van bij, of ben ik in de war met iemand anders ?

Mijn psychologietentamen ging volgens mij best wel goed, heb straks alweer de laatste, een essay schrijven..
Die doen we ook maar gewoon op hoop van zegen, vond het een ellendige opdracht. Daarna weer lekker een paar weken van de toetsen af. Heb begin maart weer een deeltoets huurrecht.

Hoe was jouw psychologie gegaan GC? Of heb ik daar overheen gelezen? :o
Edit: had er overheen gelezen. Wat leuk zeg dat je naar Brussel mag! Wij hebben a.s. woensdag informatiebijeenkomst over internationalisering, das ook een studiereis in het eerste jaar naar Genève. Maar ik kan niet zonder vriendlief, dus blijf denk ik lekker hele studie in NL :+

Ik ben inmiddels alweer begonnen met de voorbereidingen voor het 3e blok, dat begint a.s. maandag. We hebben dan ook voor het eerst projectgroep, gelukkig zit ik (zover ik kan inschatten) wel in een fijne groep.

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 09:04

Gaaf dat jullie op studiereis maar Genève kunnen, Iselda! Ik kan ook niet zo lang van huis en mijn vriend weg zijn, 2 dagen vind ik meer dan zat! :') Fijn dat je psychologie tentamen goed ging, succes met je essay vandaag!

Sanne_com

Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 10:52

Projecten... je groepje kan enorm leuk zijn je gaat regen problemen aanlopen xD

Wij gaan nu project 3 in, eerste was erg veel drama 2de was een verademing maar alsnog waren er minder fijne dingen... moet je denk ik gewoon mee leren omgaan

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 10:54

Goede resultaten, fijn!
Wij kunnen voor onze minor of half jaar stage naar het buitenland. Wil dat eigenlijk wel gaan doen :P kan ook slecht van huis maar dat lijkt mij zo'n gave ervaring.

Haha dat herken ik Sanne! Wij hebben gister ons tweede project afgesloten en we hadden her en der echt wel "wrijving" tussen teamleden :')

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 11:17

paljaslaura schreef:
Goede resultaten, fijn!
Wij kunnen voor onze minor of half jaar stage naar het buitenland. Wil dat eigenlijk wel gaan doen :P kan ook slecht van huis maar dat lijkt mij zo'n gave ervaring.

Haha dat herken ik Sanne! Wij hebben gister ons tweede project afgesloten en we hadden her en der echt wel "wrijving" tussen teamleden :')



Ja, geloof dat het problemen geeft hoor; maar grootste deel vd groep heb ik al mee samen gewerkt. Dus weet een klein beetje wat ik kan verwachten.

Wij kunnen ieder jaar naar t buitenland, derde jaar kunnen we 5-10 maanden stage, maar dat vind ik echt way too long haha.

Mijn tentamenweek zit er weer op,hopelijk zijn m'n cijfers een beetje oke..

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 11:22

Uitwisselingen zijn meestal zo leuk dat je spontaan alles thuis vergeet. Zou het zeker niet laten omdat je bang bent voor heimwee oid.

xJurdyWonanx

Berichten: 4050
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 19:18

Punten van bedrijfseconomie stonden online en ik hoorde veel 2en vallen en 4en en 5en. Enkele voldoendes en denk dat ik tegen het hoogste aan heb met m'n 8.7. Maar daarintegen staat wel dat ik een 5 heb voor m'n eindgesprek van vanmiddag.. totaal onverwacht ook eigenlijk. Baal dus echt als een stekker. Alle punten tot nu toe gehaald dit half jaar en nu dit. Geen man overboord want komende week is herkansing, maar toch. Voelt best gefaald even.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 19:40

Ah, balen Jurdy, weet je wel wat je de volgende keer beter kan doen?

Gaaf, die uitwisselingskansen! Wel spannend inderdaad. Ik weet ook niet of mijn vriend zou kunnen missen, of mijn paard, of ouders... haha

Had zelf wel even een baalmomentje. Via een organisatie geef ik bijles. Nu had ik laatst een meisje die vlak voor de kerstvakantie bij mij kwam voor lessen bio. Twee weken geleden had ze toetsweek en toen gaf ik haar ook les. Ik had ik al wel door dat ze echt heel slecht had geleerd. Ze moest iets van 8 hoofdstukken ofzo kennen en had er volgens mij nog niet eens naar gekeken, de vragen die ze stelde waren zo basaal, zo simpel, zo basiskennis als het ware. Nu heeft ze een 5,5 gehaald voor haar proefwerk, maar nu heeft ze de organisatie gezegd dat ze een andere bijlesgever wilt. Ze vond het cijfer niet hoog genoeg en vond mij niet goed genoeg als bijlesgever. Tsja, dan word je echt finaal buitenspel gezet, terwijl je er zelf helemaal niets aan kan doen. Gelukkig heeft de persoon die mij heeft aangenomen wel door dat dit niet helemaal klopt en ik heb ook mijn kant van het verhaal kunnen doen, maar ik baal er wel vreselijk van.

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 20:53

Wat balen Jurdy! Hopelijk gaat het bij de herkansing beter. :(:)

Jeetje, Lollieloes, dat is ook niet echt eerlijk van dat meisje. Zelf heeft ze slecht geleerd en vervolgens wijst ze met haar vinger naar jou dat ze zo'n 'laag' cijfer heeft. Gelukkig heeft de organisatie door dat het niet klopt, want het ligt niet aan jou!

Anoniem

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:03

Super stom Lollieloes..

Gaaf, paar maanden naar het buitenland! Wil ik ook heel graag, half jaar en het liefst zo ver weg mogelijk *\o/*

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:47

Oehh ik wil ook een uitwisseling of buitenlandstage, helaas kan dat bij onze opleiding (zeer waarschijnlijk) niet.

Verder heb ik dit weekend een keertje echt weekend gehouden, heb helemaal niks gedaan :') Deze tentamenweek had ik maar 1 toets en deze ging niet heel goed voor mijn gevoel, hopelijk toch nog een voldoende. De praktijkopdrachten ben ik ook niet helemaal zeker van of ik ze gehaald heb. Heb de herkansing van het vorige blok gelukkig wel gehaald maar weet mijn totaalcijfer nog niet, dus ben benieuwd.

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 01:33

Sanne gefeliciteerd!
Iselda weet je al meer over je casus? Fijn dat je examen goed ging!
Linda mooie cijfers!
JurdyWonan fijn dat je toch nog een voldoende gehaald hebt! En wat een mooi punt voor economie! Wel ontzettend balen van je gesprek, als ik het zo lees had je niet echt het idee dat het zo slecht ging of wel? Alvast heel veel succes voor de herkansing, gaat je vast lukken! :D
Adamootje aah vandaar! Lijkt me ook wel leuk voor de afwisseling, als je straks misschien in 2 vakken les kan geven. Hoop iig voor je dat je de vrijstelling kan krijgen en er dan zo doorheen rolt en dan een baan vind waarin je beide ook mooi kan combineren! :)
GC gaaf dat je naar Brussel mag! Lijkt me heel interessant! Toevallig al wat punten terug gehad? :)
Paljaslaura als je de kans krijgt om naar het buitenland te gaan zou ik het gewoon doen!
Ik heb zelf 1,5 jaar in Canada gewoond en je leert zo ontzettend veel! Ook op persoonlijk vlak leer je jezelf veel beter kennen, en wat PeerAppel al zegt, zeker als je een leuke plek hebt vergeet je alles thuis zo :o

Hier de toetsen onverwachts ontzettend goed afgesloten!
Beide praktijktoetsen gehaald met een Voldoende en een 8,0. Professionalisering heb ik een 8,3 voor en voor Engels is het nog even afwachten maar daar had ik 100, 100 en 54% voor en daar komt nog een percentage van een open vraag bij en dan gelden die 4 als 1 cijfer, welke weer voor 50% van je eindcijfer telt. Die 54 was een beetje jammer, maar ik was in de veronderstelling dat we meerkeuze vragen kregen en 7 van de 10 woordjes waren dingen als ''arm, hand, lungs, heart'' etc dus die had ik niet geleerd :o Maar het bleken open vragen te zijn dus die heb ik niet allemaal gehaald. Ook een paar doordat het automatisch nagekeken wordt en ik bijv ''handpalm'' had ingevoerd terwijl het ''hand'' had moeten zijn 8)7
Maarja, niks aan te doen :') Ook verstandelijk beperkten heb ik op miraculeuze wijze gehaald. Ik vind dat zo'n lastig onderwerp en heb zó ontzettend opgekeken tegen deze toets. Had ik gewoon van 69% en daar kan nog max 15% aan open vragen bijkomen :wow: Nu haal ik die volle 15% sowieso niet, maar je moest 66% halen dus ook zonder open vragen heb ik m sowieso binnen :):)
Ik heb alleen m'n herkansing Nederlands niet gehaald. Ik weet niet hoe ik het voor elkaar gekregen heb, maar vorige keer had ik 69% terwijl je 70 moest halen en nu idem dito -O-
Maargoed, dat is zo'n tentamen die je 100 keer mag herkansen dus in juni hebben we m weer. Ik moet m alleen dan wel halen want anders kan ik mn P pas volgend jaar halen. En alle andere tentamens heb ik tot nu toe wel in 1x gehaald dus ik zou wel flink balen als ik m dan hierdoor eventueel niet in 1 jaar haal.. :')