Wat zijn jou sollicitatie/werkbloopers?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Wat zijn jou sollicitatie/werkbloopers?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 18:32

Stiekem ben ik wel benieuwd naar jullie sollicitatie en/of werkbloopers :P
Zelf heb ik geen sollicitatiebloopers en vallen de werkbloopers (gelukkig) ook wel mee.
Al ben ik wel een keer vergeten om op kantoor de wc-deur op slot te draaien.
Hoppa, deur werd open getrokken en een collega en ik stonden elkaar toch heel vreemd aan te kijken :')
Genant _O- Met het schaamrood op de kaken ben ik weer aan het werk gegaan. Ik kon wel door de grond zakken _O-

En jullie? :D

fjordjes

Re: Sollicitatie/werkbloopers?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:36

Aantal jaren geleden gesolliciteerd bij de McDonald's in Venray. Kreeg per telefoon te horen dat ik uitgenodigd was en moest op gesprek komen. Ik woonde nog niet zo lang in Limburg en de man aan de telefoon sprak Venloos. Ik dus naar Venray gegaan, kreeg ik daar te horen dat ik bij een andere vestiging in Maasbree moest zijn! Kon ik ff 30 km met de brommer rijden. Uiteindelijk was er niks aan de hand, ze hadden gezet naar de andere vestiging dat ik daardoor wat later werd. Werd gewoon aangenomen en heb daar anderhalf jaar gewerkt.

Maureen95

Re: Wat zijn jou sollicitatie/werkbloopers?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:38

Vorige week nog. Had gesolliciteerd bij een bedrijf waarbij je op beurzen de presenteervrouw bent. Geen idee hoe je dat noemt.

Toen had een bedrijf contact met mij opgezocht of ik voor nescafé wilde staan. Dus bijna alles afgesproken. Zegt die meneer. Je moet trouwens wel koffie drinken anders is het een beetje raar als je koffie gaat verkopen terwijl je het zelf geen eens lust :')

Toen het gesprek maar afgekapt en opgehangen haha.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:41

Hahaha TS, geweldig. Dat is dus de reden waarom ik altijd minstens 4x controleer of ik de wc-deur wel op slot heb gedaan.

Geen sollicitatieblooper, wel een werkblooper.
Ik zat vanwege een zieke collega voor 1 dag bij de receptie en deed de deur open voor een man met een karretje met allemaal kratten. Ik vroeg hem waar ik hem mee kon helpen.
Vervolgens loop ik naar de persoon die altijd de lunch e.d. regelt en meld hem dat er een man bij de deur staat met mossels. Hij liep nogal verbaasd met me mee, want hij had helemaal geen mossels besteld.
Bleek dat die man grondmonsters bij had, maar ik had echt mossels verstaan!
Vind het nu nog steeds eng om de deur open te doen en bezoek te ontvangen, omdat ik bang ben dat ik ze verkeerd versta :o

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:43

Mijn grootste sollicitatieblooper was toen ik online een filmpje moest maken om mezelf voor te stellen. Filmpje kon je zo vaak proberen als je wilde. Helaas ik ben geen filmptalent en pas na tientallen Pogingen was het gelukt. Ik wilde het filmpje opslaan, maar toen liep het helemaal mis, filmpje gewist. Ik was inmiddels behoorlijk gefrustreerd en reageerde me boos op de computer af (schelden). Toen verscheen opeens in beeld, bedankt, het filmpje is opgeslagen en verzonden. En ja dat was het filmpje waar ik al scheldend en tierend op
Stond

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:45

haha geweldig topic, ik had laatst gesolliciteerd bij een dieren winkel na een paar dagen antwoord gekregen en ik kon op sollicitatie gesprek komen. helemaal leuk zal je denken, nouja soort van, want ik probeerde de voordeur van de winkel te openen waar duidelijke trekken op stond en wat doe ik , juist duwen. uiteindelijk de deur open gekregen en de winkel in. toen maar opzoek naar de manager voor het gesprek en wat blijkt het gesprek was een week later :+ :') uiteindelijk wel aangenomen :+

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:46

Lieke schreef:
Mijn grootste sollicitatieblooper was toen ik online een filmpje moest maken om mezelf voor te stellen. Filmpje kon je zo vaak proberen als je wilde. Helaas ik ben geen filmptalent en pas na tientallen Pogingen was het gelukt. Ik wilde het filmpje opslaan, maar toen liep het helemaal mis, filmpje gewist. Ik was inmiddels behoorlijk gefrustreerd en reageerde me boos op de computer af (schelden). Toen verscheen opeens in beeld, bedankt, het filmpje is opgeslagen en verzonden. En ja dat was het filmpje waar ik al scheldend en tierend op
Stond

:') hoe is dat afgelopen?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:47

Dat mijn id kaart een maand was verlopen toen ik werd aangenomen! Dus ik mocht niet aan het werk tot ik een nieuwe had.
Nou was het gemeentehuis net bezig met het omzetten van nieuwe prijzen van de id kaarten en dus 2 dagen dicht waardoor ik dus nòg langer niet aan het werk kon.. Uiteindelijk met spoed een id kaart aangevraagd, heeft me dus ook nog aardig wat gekost om daar te kunnen werken >;)

Inmiddels werk ik er dik 1,5 jaar en heb een vast contract O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:47

Lieke schreef:
Stond

Hier moest ik heel hard om lachen, ben wel benieuwd hoe dit afgelopen is. :')

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:50

Toen ik jaren geleden nog in een supermarkt werkte. Heb ik in het magazijn welleens een hele container met glazen potten rode bieten om laten vallen. Was niemad anders dus net alsof gedaan dat het vanzelf was gaan rollen. Man man man, wat een bende was dat....

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:51

Ik werd op gesprek gevraagd naar wat ik in m'n vrije tijd doe. Ik wist echt niet wat ik moest zeggen dus zei ik dat ik paardensperma 'verkoop'. Het resultaat: Aangenomen! :') Nu vindt iedereen het fascinerend en grappig. Heb iig een indruk achter gelaten, wel een grappige want degene waar ik gesprek bij hield heeft een erg uitgesproken hekel aan paarden :+

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:52

Ik heb 5 jaar in een dierenwinkel gewerkt en Moest daar kattengrit naar de auto brengen ivm bezorgen. Kwam er pas bij de auto achter dat er een gat in de onderste zak zat. Had een heel spoor achter gelaten van zeker 15 meter... :')

Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:55

Dacht dat het niet beter kon dan het scheld-filmpje maar dat spoor doet het hem :+
Ik ben druk aan het solliciteren en hoop op geen bloopers, tot die tijd maar lekker meelezen :P

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:55

Voor stage had ik naar twee bedrijven tegelijk mijn cv en een motovatiebrief gestuurd. Had ik dus hetzelfde motivatiebrief naar beide bedrijven gestuurd |(
Ik mocht nog wel op gesprek komen en stage komen lopen, maar had toch voor het andere bedrijf gekozen.

Ik werkte in een winkel waar ik gordijnen verkocht. Het printen lukte niet, dus ik selecteerde de order en printte het nog een keer uit. Had ik per ongelijk op 'alles selecteren' gedrukt... álle gordijnbonnen van de afgelopen 6 jaar kwamen eruit...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:00

hilarisch allemaal!

ik werkte in een cafetaria van een tennisclub en moest om 8 uur 's ochtends beginnen. Noi de avond ervoor ahd ik flink gefeest (en er lagen toen ik aan het werk ging nog mensen in mijn bed), dus ik snel een comfortabele broek gepakt (zo'n losse sigeunerachtige met een hip patroontje in een dun stofje). Maar die broek ws wat te klein merkte ik op wg naar het werk en zat wel wat strak. tegen 9 uur werd het erg druk en de cafetaria zat vol, ik moest 1 van de frigo's het onderste scha bijvullen (zo'n frigo tot tegen de vloer) en ik buk met voorover met een bak bier in mijn handen. En mijn broek scheurt middendoor :') van achter tot helemaal vooan en ik had een fluoroze onderbroek aan :') gelukkig lag er nog ergens een tennisrokje in mijn maat die iemand ooit achtergelaten had

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:01

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:03

Vorige week mijn eerste werkdag. Ben nog geen uur binnen en gooi mijn thee over het hele bureau en de vloer. |o oeps.
Ze konden er gelukkig wel om lachen.
Verder nog niet echt iets meegemaakt gelukkig

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:07

Op m'n eerste dag een vrouwelijk collega aangesproken met meneer :o
Gelukkig was het vakantiewerk voor 3 weken, want de persoon in kwestie vond mij niet meer zo leuk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 19:08

_O- Wat een heerlijke bloopers! En stiekem ook leedvermaak natuurlijk :')
Dat scheldende filmpje en dat spoor grit _O- briljant!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:16

Ik lig plat! Die video! Dat kattengrit _O-

Of 't een blooper is?

Mijn eerste baan in de marketing, met een werkplek in het kantoor van de directeur :+. Een wat oudere man (met een mannenbedrijf) die nogal gecharmeerd was van vrouwen (en automatisch ook van mij).

Ik maakte me alleen op met een beetje mascara. Na een week of wat begon hij een gesprek over dat hij vrouwen met make-up zo mooi vond en of ik me ook niet wat meer wilde opmaken B-). Waarop ik zei dat ik daar helemaal geen tijd (lees: zin in) voor had in de ochtend. Nou... Ik mocht wel wat later beginnen dan B-) B-) .

Toen ik de volgende ochtend een uur later begon, gaf hij aan dat dat nou ook weer niet de bedoeling was _O- . Daarna nooit meer iets over gehoord.

Bij datzelfde bedrijf heb ik een bedrijfsauto in de poeier gereden. Niet verzekerd (want was toen nog stagiair) en een kostenpost van 20.000 gulden :D

lein82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:28

Telt op je eerste werkdag afgevoerd worden met de ambulance terwijl het hele kantoor staat te kijken als een blooper?

Iedereen wist wel wie ik was daarna. (Ik heb 5 maanden met krukken gelopen en ben nu nog aan het herstellen). Mooi detail is dat ik bij een zorgverzekeraar werk. :D

Woodwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:29

Haha wat een leuke bloopers, :+ ik heb zelf gelukkig geen sollicitatieblooper gehad maar wel een werkblooper, ik werk in een winkel en wij moeten altijd voordat we gaan sluiten een riedeltje door de microfoon zeggen naar alle klanten, 'geachte klant, het is 5 VOOR 5 wij gaan sluiten zou u zo vriendelijk willen zijn om u naar de kassa te begeven enzo, en die dag moest ik dat doen voor het eerst dus ik druk het knopje van de microfoon in en het ging van ; geachte klant, het is 5 voor.... Hoelaat is het eingelijk? Oh oh en uit die microfoon! Ik schaamde me zo maaar deed het daarna maar weer goed op nieuw, iedereen kwam daarna vrolijk lachend naar de kassa haha :')
Laatst bijgewerkt door Woodwick op 09-11-15 19:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:29

Tegen een blinde man zeggen dat ie 'gewoon even goed moet kijken' :') Gelukkig hebben mijn cliënten vaak humor _O-

challenge67

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:31

Lieke schreef:
Stond

Oh mijn god wat erg, maar zit nu nog met de tranen in mijn ogen van het lachen ;-)

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:34

Lieke schreef:
Stond

:')

Moest hardop lachen :D