afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 11:02

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 07:25, in het totaal 1 keer bewerkt

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 11:12

Agrarische Bedrijfskunde aan het Van Hall, en Bedrijfskunde aan de RUG. Normaal kan je dan een pre-master doen, maar dan moet je wiskunde en statistiek in 2x halen. Ik had 3x nodig voor wiskunde.. Dus na m'n pre-masterjaar nog 1,5 jaar bachelorvakken gedaan en toen was die ook klaar gelukkig :)

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 11:51

farahdiba46 schreef:
Nog meer die in 2016 hun opleiding afronden, zou de stelling moeten zijn. Studeren doe je op een uni :')


Je zal mij nooit horen zeggen dat ik "studeer" met mijn mbo4, maar moet wel zeggen dat ik die typische neerbuigende toon erg kinderachtig vind. Wat maakt het jou nou uit als een mbo-/hbo-er zegt dat diegene studeert?

Die neerbuigende toon ook altijd :n

claudiadvx

Berichten: 2799
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 13:56

Studeren is studeren vind ik! Of het nou mbo, hbo of universiteit is

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 14:18

zillionke schreef:
farahdiba46 schreef:
Nog meer die in 2016 hun opleiding afronden, zou de stelling moeten zijn. Studeren doe je op een uni :')

HAHAHAHAH , met als achterliggende bedoeling zeker maar als je op een hbo of mbo opleiding zit dat stelt toch geen flikker voor .. Want de universiteit stelt toch wel ietsje meer voor hoor jongens.. :')


Universiteit is idd andere koek. Heb zelf ook alleen maar hbo maar vind het tenenkrommend als een nivo 2'er het over afstuderen heeft. Je hoort het overal tegenwoordig, iedereen heeft het maar over studeren en bladiebla, blijkt zo iemand op de kappersschool te zitten :')

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 14:26

Ik studeer ook af volgend jaar als het goed is. Ik ben over naar het derde jaar van de bachelor in de verloskunde :D
Ik ben zelf 19 en ik weet nog niet precies wat ik ga doen als ik klaar ben. Omdat ik nog redelijk jong ben, zit ik er over te denken om nog een master te gaan doen. But I'm not sure :Y)

evelien11
Berichten: 716
Geregistreerd: 12-08-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 14:37

__Sannne schreef:
farahdiba46 schreef:
Nog meer die in 2016 hun opleiding afronden, zou de stelling moeten zijn. Studeren doe je op een uni :')


Je zal mij nooit horen zeggen dat ik "studeer" met mijn mbo4, maar moet wel zeggen dat ik die typische neerbuigende toon erg kinderachtig vind. Wat maakt het jou nou uit als een mbo-/hbo-er zegt dat diegene studeert?

Die neerbuigende toon ook altijd :n

Ieder studeert op zn eigen niveau. Er zijn genoeg studenten die meer moeite moeten doen om een mbo diploma te halen dan iemand op de universiteit.

Sandalio
Berichten: 173
Geregistreerd: 23-01-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 15:37

Ik ga ook weer afstuderen :). In 2013 een hbo-diploma gehaald, maar die opleiding was dikke flut (geen Inholland trouwens!) en ik kan er niks, noppes, nada mee, dus nu studeer ik voor Verzorgende IG :D En happy met deze opleiding, haha!

Ik hoop in juni 2016 mijn diploma Verzorgende IG te krijgen :D. En daarna ga ik verder studeren voor verpleegkundige niv. 4, maar dat lijkt nu nog wel heel ver weg! ;)

Wat betreft de discussie kunnen we het beste de VanDale betekenis aanhouden. Ik denk dat we dit allemaal gaan doen namelijk, in 2016, want 2016 (of eind 2015) wordt voor ons allemaal een topjaar *\o/* :

af·stu·de·ren (studeerde af, is afgestudeerd)
1 zijn studie voltooien

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 15:40

Kijk Sandalio, da's een goeie :D

Wat voor hbo heb je gedaan, als je dat kwijt wilt? Vriendinnetje van mij is nét klaar met d'r opleiding Verpleegkunde, leuk :) Waar wil je dat gaan doen?

Sandalio
Berichten: 173
Geregistreerd: 23-01-15
Woonplaats: Friesland

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 15:45

Ik heb toegepaste psychologie gedaan.

Verpleegkunde wil ik studeren in Heerenveen of Leeuwarden, nu studeer ik in Meppel, maar Meppel biedt geen volwassenopleiding verpleegkunde verkort aan, en in Heerenveen/Leeuwarden kan ik die als het goed is wel in 2 jaar gaan doen :).

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 15:48

Ja in het werkveld liggen de banen voor TP ook zeker niet voor het oprapen nee. Wel een mooie combi met verpleegkunde denk ik! Vriendinnetje van mij heeft nu de combi verpleegkunde & pedagogiek, dat wordt ook wel gewaardeerd..

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 16:11

Hmm lekker praktisch dit. Twee van de vier tentamens niet gehaald deze periode, krijg ik van m'n marketing-vak een bericht dat ik handmatig moet enrollen voor de her in Progress. Die ga ik nu niet herkansen, dus niet gedaan. Nu zie ik net dat ik voor m'n SCM vak ook niet ben aangemeld voor de her - wat normaal automatisch gaat als je 'm niet haalt. Had ik blijkbaar dus ook zelf moeten doen, fijn dat ze dan heel groot erboven zetten "If you participated in an exam of S2B and you did not take or pass the exam, we will enroll you for the resit. "
Maandag maar even bellen met de student support desk dus :+ Anders zou ik m'n her woensdag niet meer kunnen maken, wat vervelend :P

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 16:19

Ieder heeft zijn mening over het 'studeren' op het mbo/hbo of universiteit, en sommige hebben het inderdaad wat moeilijker om een mbo diploma te halen.
Door mijn verleden doe ik nu een mbo niv. 2 opleiding, maar goed zullen we 't hier niet meer over hebben ?!

Na mijn opleiding wil ik een opleiding gaan doen richting de kinderen of toerisme, moet er nog even goed over na denken wat ik ga doen :)

_Zoe schreef:
Ik begin dit jaar en is ook direct eindjaar want doe hem versneld, ook paardenhouderij niv 2 :)


Leuk! waar ga je de opleiding volgen ?


Sandalio schreef:
Wat betreft de discussie kunnen we het beste de VanDale betekenis aanhouden. Ik denk dat we dit allemaal gaan doen namelijk, in 2016, want 2016 (of eind 2015) wordt voor ons allemaal een topjaar *\o/* :

af·stu·de·ren (studeerde af, is afgestudeerd)
1 zijn studie voltooien


Goed gezegd ;)


imd schreef:
Hmm lekker praktisch dit. Twee van de vier tentamens niet gehaald deze periode, krijg ik van m'n marketing-vak een bericht dat ik handmatig moet enrollen voor de her in Progress. Die ga ik nu niet herkansen, dus niet gedaan. Nu zie ik net dat ik voor m'n SCM vak ook niet ben aangemeld voor de her - wat normaal automatisch gaat als je 'm niet haalt. Had ik blijkbaar dus ook zelf moeten doen, fijn dat ze dan heel groot erboven zetten "If you participated in an exam of S2B and you did not take or pass the exam, we will enroll you for the resit. "
Maandag maar even bellen met de student support desk dus :+ Anders zou ik m'n her woensdag niet meer kunnen maken, wat vervelend :P


jeetje, handig dit! hoop dat je ze als nog over kan doen

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 16:51

TS ik kan toerisme echt heeeel erg aanraden. Mede door de geweldige en leerzame (buitenlandse) stages :D

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 17:01

haha dit is wel iets wat me al heel lang aanspreekt dus wie weet!

Marieke1495

Berichten: 5219
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 17:59

:wave:

Ik studeer als het goed is ook in 2016 af als maatschappelijk werker! Ik kon bij mijn oude stage blijven, dus ben nu al aan het werk in die functie :D . Dit is eerst boor 2 maanden :)

Vind het wel heel wat klinken dat we al in het afstudeerjaar zitten! En ja, ik vind het afstuderen, welk niveau je ook doet. De invulling is alleen verschillend, iedereen studeert op zijn eigen niveau :)

Ik ben trouwens Marieke, 20 jaar en woon in Friesland. Studeer in Leeuwarden op de NHL.

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 20:11

Gelukkig heb ik de zoekfunctie gebruikt! Ik wou precies dit topic openen :)

Ik studeer volgend jaar af van de Hanzehogeschool. Ik studeer Accountancy, woensdag mijn laatste tentamen van dit studiejaar. Als ik die haal studeer ik volledig nominaal. Hierna wil ik graag mijn RA titel gaan halen in deeltijd via Nyenrode! Maar eerst nog maar eens een afstudeer scriptie vinden!

Spenk
Berichten: 21812
Geregistreerd: 30-08-05

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 21:19

He nog iemand van Hanze :))

Daar zit ik nu ook voor mijn minor :D , dinsdag laatste tentamen!

_Summerly_

Berichten: 1832
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Pretoria, SA

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 21:25

Ik ben van plan volgend jaar ook af te studeren in Geschiedenis, ik hoop zo dat het lukt. :=

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 22:06

Yvank_ schreef:
He nog iemand van Hanze :))

Daar zit ik nu ook voor mijn minor :D , dinsdag laatste tentamen!

Leuk! Hoe vind je de school?
Wij hebben helaas geen minor. Vanuit de beroepsgroep moeten er zoveel vakken aangeboden worden dat daarvoor geen ruimte is. Volgend jaar heb ik ook een overall toets van 6 uur over de 3 hoofdvakken van de opleiding. Zeer pittig en daarvoor heb ik het vak nodig wat ik woensdag ga herkansen. Dus ik moet echt een voldoende hebben.
Is het tentamen van dinsdag voor jou ook een herkansing?

Spenk
Berichten: 21812
Geregistreerd: 30-08-05

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 22:09

Ja wel leuk :) beter dan mijn eigen school haha!

Ja is voor mij een herkansing. Ik zit ook bij FEM waar jij ook bij zit denk ik? Ik doe daar FRE. Dinsdag privaatrecht herkansen was enige onvoldoende deze minor voor de rest alleen maar 7en en 8en |o

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 22:11

Ja FEM inderdaad! Dus in de toren :j
Balen van je herkansing. Privaatrecht hebben wij dan weer niet, is het lastig of heel veel of gewoon pech gehad?

Spenk
Berichten: 21812
Geregistreerd: 30-08-05

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 22:13

Hmm, de docent was niet inspirerend totaal niet zegmaar :') . Die zei bij alles ja dat is bekend, ja dat weten juliie wel. En als je dan zei uuuh? Nee hoor dan vond ze dat stom. Gemiddelde voor die toets was ook een 4,2 maar weinig hebben hem gehaald helaas.

Ja ik zat ook in de toren :j

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 07:15

Ooh haha dat ken ik wel! Daardoor had ik in periode 3 ook een herkansing. De motivatie om te leren is dan ook weg. Bij dat tentamen had 1 iemand het uit de klas gehaald en die had geen les gehad van die leraar :')

Michelle_96

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:46

Ik kom me hier ook graag melden.
Ben volgend jaar hopelijk klaar met mijn opleiding paraveterinair mbo4, deze volg ik op het terra in m.eppel. Door dit jaar een vervelende ervaring met buitenlandstage moet ik nog 18 dagen stage inhalen voor juni 2016 maar dat moet lukken..
Ik ben trouwens Michelle, 18 jaar en woon in m.eppel.