Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Smart

Berichten: 1630
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Wenum Wiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:16

Mocht er nog iemand op zoek zijn naar een baan als Project Intercedent bij Timing (er staan verschillende vacatures open) stuur mij dan even een PB.

Je komt vast in dienst voor een periode van 6 of 7 (afhankelijk van proeftijd), betreft dus een vaste functie, niet op uitzend- of detacheringsbasis.

Ook mogelijk wanneer je geen ervaring hebt!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 14:20


Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:09

Wat een rust hier :P

Ik heb wellicht een super toffe (bij)baan in de aanbieding en zoek door het hele land mensen.

Marcella

Berichten: 36759
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:18

Hier ook druk aan het solliciteren, maar loop ook een beetje te kwakkelen met gezondheid. Zit nu alweer bijna een jaar thuis.

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:03

Ailill schreef:
Wat een rust hier :P

Ik heb wellicht een super toffe (bij)baan in de aanbieding en zoek door het hele land mensen.


Ik heb je een PB gestuurd!

Narcissa
Berichten: 3049
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:38

Toevallig ook in Zeeland?

Nog steeds werkzoekend helaas *zucht*

kaatje77

Berichten: 10432
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 15:10

Hier druk aan het solliciteren..... Wil alleen even niet lukken.
Net mijn paps naar zijn laatste rustplaats gebracht. Kop staat er niet echt na. Maar wil tot zsm wel weer ander werk hebben, dus verstand op nul en doorgaan....

Fangio

Berichten: 2564
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 15:30

xLes schreef:
Toevallig ook in Zeeland?

Nog steeds werkzoekend helaas *zucht*

Ik weet niet meer precies wat je zocht, maar was dat iets administratiefs? Anders is dit misschien iets voor je?
http://vacatures.adrz.nl/g/1482
Of misschien haal ik je nu door elkaar met iemand anders, in dat geval mijn excuses :+

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 16:11

Kaatje, sterkte. Wat naar zeg ;(

Hier aan de ene kant gemotiveerd en aan de andere kant wil ik soms wat verzanden in 'het gaat me toch niet lukken'. Mede doordat ik vorige x zo lang werkloos ben geweest.

Maar vrijdag vrij laat in de middag nog door 2 bedrijven gebeld die zsm iemand nodig hebben. Ik hoor maandag meer over. 1 daarvan is een leidinggevende functie (4 man) en dat lijkt me weer heel leuk om te doen.
Merk ook dat recruiters vaak bellen en aangeven terug te bellen, maar daarna hoor je er niks meer van..... }:0

Hoe gaat het met de rest?

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:44

Ik ben ondertussen sinds een week of 2 aan het solliciteren voor een baan na mijn studie (eind augustus weet ik of ik geslaagd ben, grote kans van wel). 5 sollicitatiebrieven eruit gedaan en van allemaal binnen een week reactie, waarvan ik bij 2 op gesprek mag komen :D vrijdag de eerste en over 3 weken bij de ander. Allemaal binnen mijn vakgebied(pedagogiek).
Valt me echt niet tegen! Ik zet er totaal geen druk achter, ik stuurde gewoon mails en keek wel of er al iets uit zou komen. Zo niet, dan doe ik in het begin na de vakantie gewoon wat rustig aan en ga ik rustig verder solliciteren. Heb me al genoeg druk gemaakt tijdens m'n studies haha. Zo blij als ik gewoon aan het werk kan zonder schoolverplichtingen. Voelt nu al heerlijk nu ik sinds gisteren het laatste heb ingeleverd.

Vind het stiekem toch wel beetje spannend, dat gesprek. Zeker omdat de organisatie waar ik as vrijdag gesprek heb, heel veel reacties op de vacature kreeg. Mij hebben ze dus onder andere eruit gepikt om op gesprek te laten komen. Gisteren toen ze daarvoor belde klonk ze wel mega enthousiast aan de telefoon. Dat scheelt al wel, zo'n eerste indruk.

Ik weet nu natuurlijk nog niet wat hieruit gaat komen, dus ik wacht het maar gewoon af. Anders solliciteer k gewoon verder.

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 09:31

1234 bereid je wel voor op gesprek. Heb antwoorden op de meest voorkomende vragen, toon echt interesse in het bedrijf dus bedenk zelf ook relevante vragen waar je het antwoord graag op wilt weten.
Belangrijkste van al om een goede indruk te maken: wees op tijd!
Al ben je een half uur te vroeg dan ga je even een rondje in de buurt lopen en loop je een kwartier voor aanvang van het gesprek naar binnen.
Veel succes!

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 09:56

@Ineke: ja thnx! Ben me inderdaad al aan het voorbereiden en ook de site goed aan het lezen zodat ik goed op de hoogte ben van wat ze doen.
Op tijd komen is gelukkig nooit zo moeilijk bij mij, ben altijd veel te vroeg xD

Heb tot nu toe bijna alleen maar sollicitatie gesprekken gehad voor stages, dat is toch wel anders dan voor een eerste echte baan.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:20

1234 schreef:
@Ineke: ja thnx! Ben me inderdaad al aan het voorbereiden en ook de site goed aan het lezen zodat ik goed op de hoogte ben van wat ze doen.
Op tijd komen is gelukkig nooit zo moeilijk bij mij, ben altijd veel te vroeg xD

Heb tot nu toe bijna alleen maar sollicitatie gesprekken gehad voor stages, dat is toch wel anders dan voor een eerste echte baan.
Valt op zich wel mee. De inhoud van het gesprek zal wat hoger liggen, met wat meer diepgang en er zullen meer vragen gesteld worden. Dit geldt voor beide partijen.

Even wat anders, ik heb wat pb's ontvangen van bokkers. Kom ik begin volgende week op terug.

Marcella

Berichten: 36759
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 12:40

Heb een woensdag een gesprek.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 15:56

@Ailill: Ja daar bereid ik me ook op voor inderdaad. Scheelt dat k het werkveld en mezelf heel goed heb leren kennen het afgelopen jaar tijdens mijn afstudeerstage, dus dat maakt het al een stuk gemakkelijker om op die diepgaandere vragen te antwoorden.

Succes Marcella!

Toushie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 12:22

Gezien ik weet dat er een aantal mensen in deze richting zaten.
bij het Ministerie van Defensie, staat een tijdelijke (2jaar) functie van 24 uur uit voor medewerker werving en selectie in den haag.

Marcella

Berichten: 36759
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 12:30

Heb al gesolliciteerd bij minister van Justitie ze zochten beveiligers en detentie medewerkers.

Vandaag zinloos gesprek UWV.
Morgen sollicitatie gesprek.
Vrijdag sollicitatie gesprek.

:')

vickers
Berichten: 680
Geregistreerd: 07-02-09

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:29

Ik volg dit topic al een hele tijd, waar ik eerst rayonmanger was in de schoonmaak en af en toe hier werk poste, heb ik nu mijn eigen uzb.
Ik ben nog op zoek naar schoonmaakmedewerkers zowel voor in de vakantie (Amsterdam en Duiven) Ook ben ik op zoek naar vaste ervaren mensen in de Noordkop.
En Fastfoodmedewerkers voor op Schiphol, mochten er mensen intresse hebben kun je een PB sturen.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 16:45

HELP Ik heb een dringende vraag, ik ben op vrijdag 23 en vrijdag 30 juni op gesprek geweest bij een opdrachtgever. Zij gaven aan dat zij afgelopen woensdag nog een gesprek zouden hebben en daarna meer zouden weten. Er waren 4 kandidaten voor 2 functies. Het is nu meer dan een week later na mijn gesprek en ook al meerdere dagen na de genoemde woensdag. Ik wil vandaag eigenlijk een mail sturen wat de status is.. Wat zouden jullie doen??

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 16:55

Gewoon opbellen en vragen of ze er al uit zijn, mag toch aannemen dat ze wel vrij snel door hebben of iemand een match is uit 4 kandidatien voor 2 functies.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:04

nontie schreef:
Gewoon opbellen en vragen of ze er al uit zijn, mag toch aannemen dat ze wel vrij snel door hebben of iemand een match is uit 4 kandidatien voor 2 functies.


Het lastige is dat ik 4 mensen gesproken heb en ik zou dus nu niet zo goed weten naar wie ik moet vragen. Ik wilde op de bevestiging van het 2e gesprek reageren (is verzonden door iemand met wie ik 1e gesprek heb gevoerd) met de vraag of er al meer bekend is over de status en wanneer ik een reactie kan verwachten oid.

bijvoorbeeld

Op vrijdag 30 juni j.l. heb ik een 2de gesprek gehad in het kader van mijn sollicitatie naar de functie van secretarieel & office support medewerker.
Ik ben zeer benieuwd wat de status is van de procedure, omdat ik nog geen reactie heb mogen ontvangen. Is er misschien bekend wanneer ik deze kan verwachten?

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:17

Nou, ik heb hem maar gewoon verzonden, dan weet ik in ieder geval meer over wat status is of wanneer ik meer hoor. Dit schiet ook niet op namelijk :-) ..

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 09:44

Fargo, wat slorig dat ze je zo lang laten wachten! Goed dat je er achteraan zit.

Ik mag met plezier vertellen dat ik tot februari 2018 onder de pannen ben voor een interim klus. *\o/* *\o/*
Heel blij mee, voor nu geeft me dat heel veel rust.

Leuk internationaal bedrijf met veel mogelijkheden om zaken op te pakken, zin in!!
Hoop dat deze werkgever me een positieve ervaring geeft want dat heb ik wel nodig na 2 jaar bij dat vorige (kût bedrijf)

Ik zag net in regio Amsterdam nog een leuke fulltime HR functie. Iemand interesse? Dan link ik je even door. Gaat om HR Administrator.

kaatje77

Berichten: 10432
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 10:09

Wat goed Dimple, gefeliciteerd!!!!!
Is je gegund en wellicht kun je zo doorstromen in een andere functie.
Ik zou vrijdag as een gesprek hebben. Leuke vacature, maar kom met de opvang van onze dochter niet klaar vanwege wisselende tijden....moest ze net het slechte nieuws brengen en ze vatten het goed op. Was voor 25 uur en dat was niet genoeg. Wil minimaal 30 - 36 uur.
Krijgen jullie trouwens wel vaak een terugkoppeling van de werkgever? Hier nagenoeg niet en dat vind ik jammer......je steekt er een bult energie in door een passende brief te sturen en dan geen bericht, zelfs niet van ontvangst. Ik bel zelf na ruim een week op of ze mijn sollicitatie wel hebben ontvangen omdat ik geen reactie heb gehad. :+

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 10:33

Ik vind de reacties op sollicitaties inderdaad nog steeds om te huilen. Helemaal met je eens.

Standaard bevestiging, maar soms niks. Meestal ook geen terugkoppeling of pas nadat ze al iemand hebben aangenomen (ze houden je dus nog even achter de hand)
Nee, daar valt nog een boel winst te behalen. Met de aantrekkende arbeidsmarkt zullen ze meer moeten slijmen bij de potentiële kandidaten }>