Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 13:15

Lalidan schreef:
Is er iemand die dit weekend nog naar een motivatiebrief wil kijken? Vrijdag contact gehad met een potentiele werkgever, maar hij wil graag maandagochtend mij motivatie en cv al hebben. EN ik wil die baan echt heel graag, maar vind wat ik op papier heb gezet zo tammetjes.....


Je mag hem sturen via pb hoor! Wel vandaag, morgen kan ik niet kijken.

monsterina
Berichten: 317
Geregistreerd: 25-06-08

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 15:25

Bij mij op het werk zijn we op zoek naar een enthousiaste back Office medewerker, die het leuk vind om 2 makelaars te ondersteunen bij het 'papierwerk' en de kantoorpresentatie. Regio het Gooi. Iemand interesse???

Fangio

Berichten: 2564
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 16:22

xLes schreef:
Vast niet voor mensen zonder voorkennis? Ik sta te springen voor een baan, maar krijg nergens de kans terwijl ik supergraag wil werken en bijleren.


https://www.zorgsaam.org/werken-leren/vacatures
De vacature voor de opleidingsplaats staat op de website. Enige dat gevraagd wordt is een afgerond middelbaar. Je zou net eens moeten informeren naar de vooropleiding (ik meen me te herinneren dat jij van België bent?) Of dat een beetje overeen komt.

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 09:52

Janine1990 schreef:
Help, wie geeft mij raad?

Ik heb onlangs een huis gekocht (via Randstad perspectiefverklaring) en nu zit ik een weekje thuis, wel nog op contract en heb net een gesprek gehad, wederom via Randstad. Ik maak me weinig zorgen hoor. Intercedent schatte mijn kansen best groot. Nou, hartstikke leuk hoor... Maar daar heb ik op dit moment niets aan.

Gesprek dus gehad en ik hoor pas begin volgende week hoe en wat. Wat zouden jullie doen? Ik heb verder nog nergens aan de bel getrokken bij Randstad (dit is een inhouse afdeling). Zouden jullie dit afwachten? Of meer lijntjes aan uitzetten?


Inmiddels heb ik nog steeds niets gehoord.... :roll:
Terwijl er bij Randstad werd gezegd dat ze snel wilden...

Heb er eerlijk gezegd maar weinig vertrouwen meer in, en weet ook niet dat als ik het wel wordt (zie bovenstaande woorden) of ik het nog wel wil. Eigenlijk neig ik naar: "Laat maar..."

Kan ik dat maken? (ik sta nog op contract bij RS, niet betaald) En hoe zou ik dat moeten zeggen?
Ik heb zelf enige tijd gehad om na te denken en denk dat de functie toch niet bij mij past. To be honest, ik word redelijk ongelukkig als ik alleen al denk aan wat ik ga doen.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 13:39

Wat balen Janine! Heb je nog uitzicht op ander werk?

Kan iemand mij misschien hier helpen? Ik heb sinds kort een nieuwe baan maar werk nog op mijn oude baan. Ik heb de loonheffingskorting veranderd, eerst kreeg ik dat op mijn oude werk maar nu op mijn nieuwe baan. Bij mijn oude baan verdiende ik ongeveer 10 euro netto per uur. Nu heb ik vorige maand in totaal daar 31,5 uur gewerkt ( is parttime ) en normaal gesproken zou ik dan 315 euro en wat meer verdienen. Nu zie ik echter dat ik bijna 100 euro minder heb gekregen. Scheelt die loonheffingskorting echt zoveel of is daar iets misgegaan? Hopelijk krijg ik mijn salarisstrook binnen een paar dagen maar ik vond dit toch wel erg vreemd.

Anoniem

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 17:40

Loonheffingskorting is erg veel inderdaad. Ik had op een gegeven moment 8 uur werk, kreeg ik 33 euro voor en 19 euro was loonheffingskorting. Had in totaal 52 moeten krijgen zeg maar, kreeg altijd 6,50 per uur.

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 17:57

Ik heb geen idee hoe loonheffingskorting zich uitbetaalt zeg maar... :o Ik weet alleen dat je het beste dat kan zetten op de baan die het meeste oplevert. Maar het is toch gewoon een percentage?

Ik heb de baan toch maar geaccepteerd, ook aangegeven bij RS dat ik het er moeilijk mee had. Maar ik heb in ieder geval werk, en kan van daaruit wel weer verder gaan kijken. Ik heb op dit moment geen uitzicht op ander werk. Bij Randstad is het toch best vaak van hetzelfde.

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 11:19

Okay, mijn loon hoort dus wel te kloppen, volgens mijn moeder haar baas en het is van de maand April..
Maar om het zeker te weten moet ik op mn loonstrook kijken, war ik dus niet in kan.. en Marskramer mailt niet terug..
Dus, dan daar maar weer achteraan

Marcella

Berichten: 36759
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 12:06

In principe zou je binnen enkele dagen na betaling je loonstrook moet hebben als het goed is dit bij wet verplicht, maar weet helaas dat sommige werkgevers erg laks zijn daarmee.

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 12:13

Ik heb mijn loonstrook al over de mail gekregen alleen zit er een wachtwoord op (personeelsnummer). Dus Ik dat mooi invullen, zegt dat ding dat het niet klopt :+

Rawr

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 19:40

kimberly1995 schreef:
Je kan toch aangeven dat je eigenlijk wel teleurgesteld bent in het salarisvoorstel en dat je erop achteruit gaat wanneer je het accepteert in combinatie met de verhuizing? Dat jij had verwacht toch wel minstens ... te krijgen. Dan kan je afwachten waar zij mee komen en dan weet je of het zin heeft om te onderhandelen of niet.


Thanks, ik heb inderdaad aangegeven wat "the bottom line" is voor mij maar de kloof bleek toch te groot dus uiteindelijk heb ik bedankt.

Ondertussen maar rustig verder zoeken. :j

kimberly1995
Berichten: 2423
Geregistreerd: 24-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 19:06

Rawr schreef:
kimberly1995 schreef:
Je kan toch aangeven dat je eigenlijk wel teleurgesteld bent in het salarisvoorstel en dat je erop achteruit gaat wanneer je het accepteert in combinatie met de verhuizing? Dat jij had verwacht toch wel minstens ... te krijgen. Dan kan je afwachten waar zij mee komen en dan weet je of het zin heeft om te onderhandelen of niet.


Thanks, ik heb inderdaad aangegeven wat "the bottom line" is voor mij maar de kloof bleek toch te groot dus uiteindelijk heb ik bedankt.

Ondertussen maar rustig verder zoeken. :j


Ontzettend jammer, maar geld is toch ook belangrijk. Succes met verder zoeken!

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 08:17

Amandavd schreef:
Wat balen Janine! Heb je nog uitzicht op ander werk?

Kan iemand mij misschien hier helpen? Ik heb sinds kort een nieuwe baan maar werk nog op mijn oude baan. Ik heb de loonheffingskorting veranderd, eerst kreeg ik dat op mijn oude werk maar nu op mijn nieuwe baan. Bij mijn oude baan verdiende ik ongeveer 10 euro netto per uur. Nu heb ik vorige maand in totaal daar 31,5 uur gewerkt ( is parttime ) en normaal gesproken zou ik dan 315 euro en wat meer verdienen. Nu zie ik echter dat ik bijna 100 euro minder heb gekregen. Scheelt die loonheffingskorting echt zoveel of is daar iets misgegaan? Hopelijk krijg ik mijn salarisstrook binnen een paar dagen maar ik vond dit toch wel erg vreemd.


De loonheffing kortings scheelt inderdaad zoveel. Hier ook altijd meerdere banen en dan bij de grootste baan de korting erop en de rest niet.. Met een beetje geluk kun je volgend jaar bij de belasting weer wat terug krijgen..

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:16

Ik zie veel mensen baantjes zoeken bijv op fb maar ik zie op mijn werk ook steeds meer vacatures verschijnen.
heb het meteen gedeeld maar niemand heeft interesse :?
Misschien omdat het zelfstandige afschrikt. Maar goed dus ook voor hier:

rondom zaanstreek waterland dus genoeg vacatures in de schoonmaak!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 12:53

He allemaal,

2/3 jaar geleden erg actief geweest hier (zelfs TS hier) en mag me ook weer melden.
Werkgever heeft op een enorm schofterige manier laten weten dat mijn overeenkomst niet wordt omgezet naar onbepaalde tijd.
Dat is hun goed recht maar de manier waarop is verre van mooi.

Dus nu actief aan het zoeken. Heb al een aantal gesprekken gehad en gepland staan maar toch best een klap opgelopen van dit gedoe bij de huidige werkgever dat ik wat kritischer (misschien voorzichtiger) ben geworden.

Ik heb iets van 600 connecties op Linkedin en dat werkt enorm goed. Wie wil linken, stuur me een BP.

Ik ga in ieder geval een goede poging doen om bij te lezen en elkaar te helpen.

Verder ben ik op zoek naar een functie in HRM (HR Officer, Adviseur, Casemanager oid) Ben echt een HR Generalist zeg maar.

Ga even bijlezen naar wat voor een functies jullie op zoek zijn en kan wellicht helpen.

thx!!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 12:55

Amandavd schreef:
Wat balen Janine! Heb je nog uitzicht op ander werk?

Kan iemand mij misschien hier helpen? Ik heb sinds kort een nieuwe baan maar werk nog op mijn oude baan. Ik heb de loonheffingskorting veranderd, eerst kreeg ik dat op mijn oude werk maar nu op mijn nieuwe baan. Bij mijn oude baan verdiende ik ongeveer 10 euro netto per uur. Nu heb ik vorige maand in totaal daar 31,5 uur gewerkt ( is parttime ) en normaal gesproken zou ik dan 315 euro en wat meer verdienen. Nu zie ik echter dat ik bijna 100 euro minder heb gekregen. Scheelt die loonheffingskorting echt zoveel of is daar iets misgegaan? Hopelijk krijg ik mijn salarisstrook binnen een paar dagen maar ik vond dit toch wel erg vreemd.


Je heffingskorting moet je laten toepassen daar waar je het meeste verdient. En ja dat kan inderdaad zoveel schelen.

Slimste is om begin 2017 even je inkomstenbelasting te doen via de site van belastingdienst. Zo krijg je teveel ingehouden ook weer terug.


kaatje77

Berichten: 10432
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 23:58

Dimple. Kunnen we elkaar de hand doen...... Hier ook per 31 juli toos werkloos......
Ook niet zo'n fijne manier die ik hier maar niet neer ga zetten. Maar goed. Kan alleen maar mooier worden, zo denk ik nu. Ga nu ook voor maximaal 4 dagen werk zoeken. 6 is echt teveel met paarden, dochter, manlief en huis :')

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 06:39

Dimple en Kaatje wat ontzettend balen zeg! Heel veel succes met een nieuwe baan te vinden.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:08

Dimple onze timing is vlekkeloos, per maandag heb ik gehoord dat mijn functie gaat vervallen op bedrijfseconomische gronden en dus via uwv en dat ik naar huis mocht.. Nu was ik al aan het rondkijken want het voelde al niet veilig meer aan .. maar toch wel raar om dan weer naar huis te mogen rijden.. Nu dus ook druk met de afhandeling hiervan en gelukkig vrijdag al een sollicitatiegesprek staan.. Wish me luck.

Jij en Kaatje ook weer veel succes bij het zoeken. De economische tijd is nu wel wat beter heb ik het idee.

MissQ

Berichten: 208
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Tilburg

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 16:35

Hallo dames, ik ben nog op zoek naar inpaksters voor de webshop van een van de leukste woonwinkels in Waalwijk. Werktijden 14.30 tot 23.30, salaris 9.95 p/u na 18.00 met toeslagen. PB me als je interesse hebt!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 15:47

Jeetje, Kaatje, Fargo en ik........net als 2 jaar terug zeg maar. Balen he meiden?

Bij mij is het ook echt niet netjes gegaan wat ik hier ook niet zal neerzetten, zal me wat professioneler opstellen als het bedrijf waar ik werk.

Woensdag gesprek gehad bij leuk W&S bureau voor specifieke functie en daar ben ik voorgesteld. Volgende week vrijdag mag ik op gesprek. Het is weliswaar zwangerschapsverlof vervanging maar internationaal bedrijf en dat staat weer goed op mijn CV. Ik ga er dus voor.

Vanmorgen gesprek bij ander W&S bureau voor specifieke functie maar ik ben daarvoor denk ik te zwaar. Al moet ik zeggen dat ik nu alles pak wat ik pakken kan want heb maar 3 maanden WW en daar wil ik eigenlijk niet aan beginnen.

Ondanks dat de arbeidsmarkt onwijs aantrekt zijn bedrijven nog steeds erg kritisch en willen voor dubbeltje op de eerste rang is mijn ervaring.

Bedankt voor de link naar de vacature Jans! Utrecht is helaas net wat te ver voor mij (met name door gebrek aan OV in mijn dorp en met auto om Amsterdam heen moeten) Maar zeker iets wat me aanspreekt. Thx!

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 21:14

Haaai dames!

Lees ook al stiekem weer een half jaar mee.
Alleen brak ik mijn rug een half jaar geleden. En heeft werkgever vorige maand oom de brief gestuurd.... geen verlening.
Alleen zag ik hem aankomen.... en werknik nu in de winkel sinds 2maanden in de a n w b winkel :)

Maar dit gaat via uitzendbureau en na de zomer vakantie gaan ze misschien weer schuiven... dus ga weer rustig kijken na de vakantie... of nouwja 1x per week een uurtje voorlopig.

tijger
Berichten: 1448
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:30

Hallo allemaal, ik ben een tijd meelezend geweest ivm tips en ideeën Ondertussen zelf weer opgestart en dat gun ik iedereen. Ik kom heel veel in contact met vacatures dus mensen die in noord-holland zoekende zijn naar een baan zou ik misschien aan werk kunnen helpen.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 20:21

Ik heb vorige week woensdag een intake gehad bij W&S bureau (super leuke!) en mag vrijdag op gesprek bij het bedrijf.

Tijdelijke job maar wel lekker onder de pannen.Dat is nu even prio zeg maar.

Nogmaals, ik zie best wat leuke functies voorbij komen op mijn LinkedIn, dus als je wilt linken, PB maar!!