Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blingpiggy

Berichten: 664
Geregistreerd: 21-02-11
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:33

Ik zou daar ook even over bellen, of in je brief zetten. In elk geval niet pas op een gesprek vermelden, dan verdoe je elkaars tijd :j

Dobby91
Berichten: 1920
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:48

Ik heb maandag voor het eerst een gesprek voor een betaalde baan (psycholoog). Nog tips?
Ben qua kleding ook erg aan 't twijfelen wat ik doe merk ik.

lovelys
Berichten: 1095
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:05

Netjes. Ik heb een zwarte jurk en daarmee altijd aangenomen hahah. Wees zeker van jezelf, want je hebt ze echt wel wat te bieden.

Nandos

Berichten: 661
Geregistreerd: 04-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:04

Hoi allemaal,

Ik ben de laatste tijd druk bezig met solliciteren. Ik ben vorig jaar afgestudeerd en doe nu hier en daar wat persoonlijke begeleiding (huiswerk, plannen, zelfvertrouwen, gedrag etc). Ik doe dit via via en dus particulier. Hoe kan ik dit het beste op mijn CV vermelden, aangezien ik geen werkgever heb?

Misschien hebben jullie wat tips :)

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:31

De labo job waarvoor ik maandag solliciteerde is het niet geworden :n Hun uitleg was dat ik te zelfstandig zou werken en niet goed zou kunnen functioneren in groep.
Waar ik persoonlijk de kriebels van krijg zijn de interim kantoren. Ze bellen je om de vijf minuten met de 'perfecte' job. Ze nodigen je persoonlijk uit en het gaat dan om echt van die idiote jobkes. Zeker niet te min voor mij maar ik wil nu echt wel eens vast, tot aan mijn pensioen zeg maar. Aan de telefoon kunnen ze je nooit meer concreet zeggen over waar het gaat >;)

Narya

Berichten: 5230
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:36

Jammer dat het niets geworden is, maar ik weet niet of je vandaag de dag nog echt kunt rekenen op een contract tot je pensioen.. alles is flexibel tegenwoordig, helaas.

Nandos schreef:
Hoi allemaal,

Ik ben de laatste tijd druk bezig met solliciteren. Ik ben vorig jaar afgestudeerd en doe nu hier en daar wat persoonlijke begeleiding (huiswerk, plannen, zelfvertrouwen, gedrag etc). Ik doe dit via via en dus particulier. Hoe kan ik dit het beste op mijn CV vermelden, aangezien ik geen werkgever heb?

Misschien hebben jullie wat tips :)


'Freelance Persoonlijk Begeleider', oid?

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:39

Een vaste baan tot aan je pensioen... Dat moet je tegenwoordig met een lantaarntje zoeken.
Niet realistisch om daar voor te gaan als je nu geen baan hebt Hifive5.

Nandos

Berichten: 661
Geregistreerd: 04-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 20:15

Zo heb ik het nu ook staan idd Narya. Ik had het eerst staan bij "nevenactiviteiten", maar twijfelde daarover omdat ik wel betaald krijg. Maar het is niet officieel, dus je zou het zwart kunnen noemen. Misschien beter toch bij nevenactiviteiten?

Een baan tot je pensioen dat zou ik ook wel willen, is helaas in de zorg echt zo'n grote uitzondering momenteel. Bijna overal wel volgens mij, hoor zelfs dat mensen worden afgewezen voor de "simpelste" baantjes tegenwoordig terwijl ze echt goede kandidaten zijn!!

Narya

Berichten: 5230
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:17

Als je ervoor wordt betaald zou ik het gewoon onder freelance zetten, niemand hoeft te weten dat je er geen belasting over betaald :P

Nandos

Berichten: 661
Geregistreerd: 04-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 23:22

Narya schreef:
Als je ervoor wordt betaald zou ik het gewoon onder freelance zetten, niemand hoeft te weten dat je er geen belasting over betaald :P


Haha ja misschien moet ik het maar gewoon doen }>

blingpiggy

Berichten: 664
Geregistreerd: 21-02-11
Woonplaats: Hoogezand

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 10:37

Helaas, ik kan ook weer actief gaan meeschrijven. Per 1 maart geen werk meer... ;(
Landelijk worden er 200 mensen ''afgeschaald'' zoals ze dat noemen. De grootste klappen vallen in Groningen waar bijna de helft weg moet, waaronder ik.

Extra zuur is om een dag later vacatures te zien voor de vestiging Zaandam. Dus 200 mensen ontslaan, maar wel 40 nieuwe er in....?! |o

Misschien is dat iets voor mensen hier uit die regio? Betreft een combi backoffice/frontoffice functie binnen de overheid. Kan altijd meer info geven via PB.

Splut
Berichten: 1095
Geregistreerd: 19-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 10:58

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 00:19

Wat ontzettend zuur bp!

Ann, spannend! Hopelijk gaat het wat worden!

_Nelleke_

Berichten: 8069
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 10:06

Martine schreef:
Heel gaaf!!!!
Woon alleen niet echt in de buurt. Maar wel heel erg gaaf :j
Zou zo solliciteren.
Houd het maar op m'n vliegtripjes met de paarden :')


Ik heb redelijk wat collega's die verder weg wonen. Omdat je niet elke dag op en neer hoeft is het prima te doen. Het enige wat je moet regelen is een ruimte waar je stand-by kunt zitten, dan moet je wel in een uur op schiphol zijn.

Martine

Berichten: 10273
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:53

Wat is verder weg? Ik woon in Hengelo. Wel een rechtstreekse trein naar Schiphol, dat wel.

Wat houdt de ruimte in waar je stand-by moet kunnen zitten in? Dan word je opgeroepen?

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 17:28

Na een jaar werkloos te zijn geweest heb ik nu 2 leuke baantjes gevonden!
Eerst werd ik aangenomen voor het bezorgen van de ochtendkrant.
2 weken geleden zag ik een oproep op FB dat een springamazone opzoek was naar een groom.
Met volle enthousiasme gereageerd en gister wezen kijken en op gesprek geweest en aangenomen! *\o/*
Eerst voor 3 ochtenden en als het goed blijft gaan kan ik meer uren krijgen :)
Ook zal ik zo hier en daar bijspringen waar nodig.
Morgen mijn eerste werkdag daar!
Voor 7 uur de ochtendkrant in de bus en daar beginnen om 8 uur... past mooi!
Happy me!

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 20:41

Ik ben bang dat ik mij hier ook mag aanmelden. Ik heb nog werk wat ik ook ontzettend leuk vind maar ik ben het zat om zo weinig ingepland te worden en gewoon niet gewaardeerd te worden. Maar vacatures zoeken en vinden gaat echt een hel worden, ik kan maar weinig, heb weinig diploma's, studeer nog deeltijd en ben al oud.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 21:10

Amandavd schreef:
Ik ben bang dat ik mij hier ook mag aanmelden. Ik heb nog werk wat ik ook ontzettend leuk vind maar ik ben het zat om zo weinig ingepland te worden en gewoon niet gewaardeerd te worden. Maar vacatures zoeken en vinden gaat echt een hel worden, ik kan maar weinig, heb weinig diploma's, studeer nog deeltijd en ben al oud.

Belangrijker om over na te denken is wat je wel kan en wat je graag zou willen. Dat bied meer perspectief :)

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 21:39

Ineke2 schreef:
Amandavd schreef:
Ik ben bang dat ik mij hier ook mag aanmelden. Ik heb nog werk wat ik ook ontzettend leuk vind maar ik ben het zat om zo weinig ingepland te worden en gewoon niet gewaardeerd te worden. Maar vacatures zoeken en vinden gaat echt een hel worden, ik kan maar weinig, heb weinig diploma's, studeer nog deeltijd en ben al oud.

Belangrijker om over na te denken is wat je wel kan en wat je graag zou willen. Dat bied meer perspectief :)


Dat is zeker waar!! Ik heb een slechte dag dus ik zit even in de negatieve denkhouding maar je hebt volkomen gelijk.

Daantjee12

Berichten: 3082
Geregistreerd: 17-03-09
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 18:20

Ik heb van de week te horen gekregen dat ik ben aangenomen bij de decathlon als sportleader ruitersport *\o/*

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 18:32

Daantjee12 schreef:
Ik heb van de week te horen gekregen dat ik ben aangenomen bij de decathlon als sportleader ruitersport *\o/*


Super gaaf gefeliciteerd!

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 10:09

Gefeliciteerd :D

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 10:51

Hier gaat het ook niet vooruit :n al redelijk wat sollicitaties achter de rug maar helaas. Ben ook helemaal niets met mijn diploma, had ik maar voor iets anders gestudeerd!

Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 11:52

Daantjee12 schreef:
Ik heb van de week te horen gekregen dat ik ben aangenomen bij de decathlon als sportleader ruitersport *\o/*


Gefeliciteerd!!

Ik kreeg weer een aanbieding van mijn uitzendbureau, iets van telefonisch adviseur bij een bank. Nadeel is, dat ik niet de hele dag kan bellen :( Mijn stem is daar echt te zwak voor.

Splut
Berichten: 1095
Geregistreerd: 19-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 20:44

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt