Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:07

Ik meld mij hier ook even, ik lees al een tijdje mee, maar ben denk ik nu toch echt wat hulp nodig.
Ik ben al een tijd aan het solliciteren and so far no luck. Ik ben wel vaak uitgenodigd geweest op een gesprek, maar dan is er net weer iemand die er beter past.

Mijn moeder liet mij net een vacature zien voor verkoopmedewerker bij de Welkoop en ik heb eigenlijk wel hulp nodig bij het opzetten/schrijven van de motivatie..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:14

Opzich denk ik dat het met je motivatie schrijven wel goed zit. Aangezien je al meerdere keren ergens bent uitgenodigd. Kijk of je dingen kan hergebruiken en probeer in te haken op wat ze volgens de vacature zoeken. Evt wil ik je motivatie wel doorlezen als je na het schrijven nog twijfelt?

Ik werd vandaag gebeld door het uzb. Volgende week loopt mijn contract af. Maar ze sturen een nieuwe op om digitaal te ondertekenen. Dan kan ik er weer 25 weken tegenaan. Geen droom bijbaan (ok voor mn bankrekening wel qua uurloon door de toeslagen op zaterdag), maar iig wel wat vastigheid.

Zaterdagochtend ook nog een sollicitatiegesprek staan. Ze zoeken er 100 nieuwe mensen, dus heb toch ergens wel beetje goede hoop :o

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:16

Dankjewel idinn! Ik zal er zo aan beginnen, dus zou ik je een pb mogen sturen zodra hij klaar is?

Dat klinkt inderdaad als goede hoop! Ik duim voor je!

Anoniem

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:19

Is prima! Zie de pb wel verschijnen!

Ja en qua leeftijd doen ze ook niet super moeilijk. Meestal is dat de verkapte reden dat ik na een fijn gesprek toch niet mag beginnen. Oeps even niet op je leeftijd gelet :+

Maar ik ga het zien, het is iig fijn dat er geen haast achter zit. Nu ik mn volgende contract krijg bij uzb..

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:50

Pb is verstuurd, nogmaals bedankt!

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 09:33

Shiloh schreef:
Breda - Helmond valt op zich toch wel mee? is 50 minuten?


Ik weet niet of je die route wel eens gereden hebt in de spits, maar dat is echt geen 50 minuten dan. Zitten zoveel file punten op.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18045
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 09:48

Kayleigh327 schreef:
Dat is echt precies iets waar ik op zoek naar ben!!
Alleen is voor mijn 100km enkele reis toch echt te veel :(

En toch zou ik als ik jou was een bellen met Driessen. Het is een detacheerder en payroller hè, ze leveren personeel voor bedrijven door heel nederland. Uit de vacature: "of op locatie bij onze klanten door heel Nederland"

Dus als de vacature je wat lijkt, gewoon contact met ze opnemen!

skvetta

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 10:25

ScarOfWars schreef:
Dankjewel idinn! Ik zal er zo aan beginnen, dus zou ik je een pb mogen sturen zodra hij klaar is?

Dat klinkt inderdaad als goede hoop! Ik duim voor je!

Wat voor functie is het bij welkoop? Ik heb jaren lang in de dierenbranche gewerkt.

Wat ik ook altijd deed om de brief te laten opvallen is het logo van het bedrijf bovenaan plaatsen met daar onder het adres. Ik heb daar vaak leuke reacties op gehad!

skvetta

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 10:28

skvetta schreef:
ScarOfWars schreef:
Dankjewel idinn! Ik zal er zo aan beginnen, dus zou ik je een pb mogen sturen zodra hij klaar is?

Dat klinkt inderdaad als goede hoop! Ik duim voor je!

Wat voor functie is het bij welkoop? Ik heb jaren lang in de dierenbranche gewerkt.

Wat ik ook altijd deed om de brief te laten opvallen is het logo van het bedrijf bovenaan plaatsen met daar onder het adres. Ik heb daar vaak leuke reacties op gehad!

Oh ik zie dat het verkoop medewerker is. Overheen gelezen.

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:19

@skvetta Bedankt voor de tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 10:55

Nou.. daar ging m'n sollicitatiegesprek.. acute blaasontsteking komen opzetten gisteravond/vannacht. Dus ik kan het huis niet uit, ik heb een innige relatie met mijn toilet op dit moment. Vanmorgen paar x gebeld, maar lijkt erop dat telefoon uit stond. Dus uiteindelijk maar de voicemail ingesproken en direct ook even een mail gestuurd met tig excuses.

Hopelijk mag ik op een ander moment nog langskomen voor gesprek. Baal hier zo van! Stront verkouden een sollicitatie lukt nog wel, maar als ik dan na 3 minuten al zit te wiebelen om naar de wc te gaan :') En het 35-40 minuten fietsen deel al geen idee hoe ik dat zou redden ..

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 10:23

nontie schreef:
Even ervaringsvraagje, horen jullie wel eens wat van open sollicitaties?
Binnenkort weer werkloos en heb de neiging elk bedrijf in een straal van 10 km een open sollicitatiebrief te sturen :')
Wat me alleen tegen houdt is dat ik op eerdere open sollicitaties nooit antwoord heb gehad (weliswaar andere bedrijven, ander dorp), ze zijn natuurlijk niet verplicht te antwoorden maar toch.. wel zo netjes even een afwijzing o.i.d. te sturen.

Op een open sollicitatie antwoord verwachten als ze niemand nodig hebben is wel een beetje naïef :o omdat ze veel al niet eens antwoorden op lopende sollicitaties en dan geen interesse in je hebben.
Maar sommige bedrijven zijn wel netjes en reageren in trant van " wij hebben nu geen vacature maar bewaren uw gegevens voor als er een vacature vrijkomt "

Ik ben trouwens al 2x uitgenodigd op een open sollicitatie. De eerste keer had ik net getekend voor een baan dus dat bedrijf heb ik vriendelijk laten weten dat ik net een contract aangeboden had gekregen en daarom niet meer langskwam. Ik zou het wel onthouden voor eventueel in de toekomst :)*

En mijn huidige baan heb ik ook naar aanleiding van een open sollicitatie. Zit er nog steeds, nu met vast contract, zo blij mee weer :D

Wat balen Idinn dat je ziek bent, blaasontsteking is verschrikkelijk. Goed drinken ook al is dat niet prettig momenteel... beterschap :(:)

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 12:03

Amandavd schreef:
Shiloh schreef:
Breda - Helmond valt op zich toch wel mee? is 50 minuten?


Ik weet niet of je die route wel eens gereden hebt in de spits, maar dat is echt geen 50 minuten dan. Zitten zoveel file punten op.


Is inderdaad geen leuke route. En ik woon net buiten Breda, dus zonder file is het al 1 uur en 10 minuten.
Ik ga nog een keer naar de vacature kijken maar weet eigenlijk nu al dat ik meer dan 3 uur rijden per dag niet leuk ga vinden.
Maar misschien als de locaties zo verschillen dat t meevalt :)

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:17


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:31

En evt met het OV? Zou dat ook geen optie zijn voor Breda - Helmond?

Hier blaasontsteking weer onder controle... gister ab kuurtje gehaald. Leek al wel over te zijn/gaan, maar ivm de rugpijn die ik het hele weekend had toch even geen risico nemen.

Ik heb nu 13 februari m'n sollicitatiegesprek :)

Alja

Berichten: 25661
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:04

ScarOfWars schreef:
Pb is verstuurd, nogmaals bedankt!



Westerbork zeker?
ik had er ook op gereageerd..
uit welke buurt kom jij?

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:38

Alja schreef:
ScarOfWars schreef:
Pb is verstuurd, nogmaals bedankt!



Westerbork zeker?
ik had er ook op gereageerd..
uit welke buurt kom jij?


Nee, Oosterwolde, had ook op die van Vries gereageerd, is hem niet geworden.
Ik kom uit Smilde.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18045
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:55

Spannend indin en ScarofWars! Ik duim voor jullie!

Hoe doen jullie het eigenlijk met LinkedIn? Maken jullie een connectie met iedereen die je ook maar een beetje of viavia kent, of alleen met mensen waar je echt contact mee hebt?

_Nelleke_

Berichten: 8069
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:01

Ik heb de leukste baan ter wereld en wij zoeken nog collega's:

Het gaat om een 5-jarig (vast) contract met prima salaris en erg goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Als je van reizen en van citytripjes houdt en de komende 5 jaar door heel Europa wil reizen dan kan dit de baan zijn waar je zelf misschien nog niet aan hebt gedacht. Mijn pb-box staat open voor vragen!

www.klmcityhopper.nl

lovelys
Berichten: 1095
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:10

Klinkt best gaaf. Helaas zijn mijn ogen te slecht, want ik heb -8,5 zonder lenzen in hahah

Splut
Berichten: 1095
Geregistreerd: 19-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:27

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Martine

Berichten: 10276
Geregistreerd: 14-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:58

_Nelleke_ schreef:
Ik heb de leukste baan ter wereld en wij zoeken nog collega's:

Het gaat om een 5-jarig (vast) contract met prima salaris en erg goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Als je van reizen en van citytripjes houdt en de komende 5 jaar door heel Europa wil reizen dan kan dit de baan zijn waar je zelf misschien nog niet aan hebt gedacht. Mijn pb-box staat open voor vragen!

http://www.klmcityhopper.nl


Heel gaaf!!!!
Woon alleen niet echt in de buurt. Maar wel heel erg gaaf :j
Zou zo solliciteren.
Houd het maar op m'n vliegtripjes met de paarden :')

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18045
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:27

Oké, even advies nodig. Ik ben de perfecte vacature tegengekomen, voldoe echt aan alle gestelde eisen en voorwaarden. Op 1 ding na: het is een vacature voor 40 uur en ik zoek werk voor 20-24 uur.....
Ik kan twee dingen doen, namelijk eerst met het bedrijf bellen en informeren of het zin heeft om te solliciteren. Wie weet is het ook oké als de functie door twee mensen vervuld word, ipv door 1. Of gewoon heel brutaal een brief schrijven waarin ik ze vertel dat ik de perfecte kandidaat ben, maar dat ze er alleen even een tweede kandidaat bij moeten zoeken (en dan moet ik nog even puzzelen hoe ik dat precies onder woorden breng).
Het lijkt wel een beetje een 'brutaal' bedrijf te zijn, jong, dynamisch, net iets anders dan anders (wat juist goed bij mij past). Dus ik voel zelf wel wat voor de laatste optie, maar dat kan ook te maken hebben met dat ik het verschrikkelijk vind om achter dit soort dingen aan te bellen :o. Ik vertrouw mijn eigen redenatie en motivatie dus niet helemaal. Dus wat zouden jullie doen?


En nog even een quote die ik hier eerder plaatste, ben benieuwd hoe jullie dat doen.
Lalidan schreef:
Hoe doen jullie het eigenlijk met LinkedIn? Maken jullie een connectie met iedereen die je ook maar een beetje of viavia kent, of alleen met mensen waar je echt contact mee hebt?

lovelys
Berichten: 1095
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:08

Brutaal zijn en opbellen dat je denkt de perfecte kandidaat te zijn, maar dat je best wel wat concessies wil doen. Alleen uren niet perfect liggen en en of dit bespreekbaar is.

Splut
Berichten: 1095
Geregistreerd: 19-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:12

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt