Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:10

Herkenbaar... die 130km, niet de benzinepomp ervaring :P

Maar wat zoek je? Wil je wat anders?

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:11

daffodil schreef:
Ik heb weer tig dingen lopen en we zien wel of er iets uitkomt.

Wat heel jammer is, is dat ik eigenlijk eind van het jaar ervan overtuigd was dat ik een baan had! Ik werd gebeld door iemand die zei dat ie mijn nummer van zijn zwager gekregen had en of ik nog werk zocht. Ja dus. Hij zei dat ie wat rotervaringen had met jonkies binnen het bedrijf dus nu bewust iemand zocht met meer ervaring. Afspraak gemaakt en op gesprek geweest. Lekker kort van stof en kort door de bocht, ik hou ervan! Leuk gesprek en vervolgens zegt ie dat ie er twee gesproken heeft en er de volgende week op terug komt. Hij zegt ook nog nou ik heb er een goed gevoel bij!

Je raadt het al, de week erna gaat gewoon voorbij en ik hoor niks.....de maandag erop had ik echt een oliebol en ik dacht kan mij het schelen, dan maar een afwijzing maar dan weet ik wat. Dus ik bel hem en hij zegt oh ja ja daar gaan we het vanavond over hebben. Ik bel je deze week.

Raden jullie het weer? Hij moet nog bellen en we zijn a.s. maandag twee weken verder. Ik bel niet meer maar vind het zo onwijs jammer.

Wat wel superleuk is is dat ik gereageerd heb op een vacature bij het CBR, als examinator. Een instroomfunctie waardoor je 3 weken intern zit en dan aan de slag gaat. Eigenlijk een volledige omscholing maar het lijkt me fantastisch. Ze hebben een beste sollicitatieprocedure dus eerst maar zien of ik daar doorheen kom maar iedereen tegen wie ik het zeg, zegt gelijk nou dat is echt wat voor jou! Hopen dat ze er daar ook zo over denken :D


Eerlijk? Lekker laten lopen... En voor de functie bij het CBR gaan!

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:12

Ja ik ga ook echt niet meer bellen. Ze zullen zo met je salaris omgaan.......

Alja

Berichten: 25650
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:14

Janine1990 schreef:
Herkenbaar... die 130km, niet de benzinepomp ervaring :P

Maar wat zoek je? Wil je wat anders?


het liefst blijf ik benzine verkopen omdat ik dat kan en daar ervaring in heb.
maar ga vanmiddag naar een winkel, dat wil ik ook wel
ook wel gewoon achter de kassa bij een supermarkt maar daar ben ik dan weer te oud voor..

en als er niks anders opzit is productie werk ook wel een optie, ik wil 24 uur werken dus als het minder leuk is vind ik dat niet erg omdat het maar voor drie dagen is en als het maar in de buurt is.

vandaag dus mijn eerste ww dag en voel me zo opgelucht dat ik niet meer naar mijn werk hoef, had het zo niet naar mijn zin. Toen ik gister vrij was wou ik gewoon huppelen naar de auto maar heb het niet gedaan omdat het miss zo raar leek ;)

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:18

Nou zeg dat Daffodil!!

:') Alja! _O-
Wat heb je nu gedaan dan? Ook gewoon benzine verkopen? :P
Zit je al bij een uitzendbureau ingeschreven? Misschien hebben die ook leuke dingen voor je!

Alja

Berichten: 25650
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:20

ja ik heb de laatste 7 mnd ook benzine verkocht ;)
zeg toch dat ik niks anders kan :P

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:23

Alja schreef:
ja ik heb de laatste 7 mnd ook benzine verkocht ;)
zeg toch dat ik niks anders kan :P


Kan niet bestaat niet ;)

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:47

ik mag me hier ook melden. werkloos sinds november. Vorige week geopereerd aan mijn schouder, dat maakt de zoektocht zeker niet beter :n

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:52

Balen HiFive5! Wat zoek je?

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:56

Ik ben laborante van opleiding, heb dus een bachelor. Ben 2,5 jaar afgestudeerd en vond geen werk in mijn branche omdat ik geen ervaring genoeg heb. Vandaar altijd als administratief bediende gewerkt. Dit geeft mij geen uitdaging maarja, het verdient.
Zou graag in een microbiologisch lab aan de slag kunnen maar heb in al die tijd nog steeds geen ervaring kunnen opbouwen :n zit nu wel weer op een moment dat ik alles zou pakken wat me aangeboden wordt. Maar dan zit ik dus nog steeds in hetzelfde schuitje.

Daantjee12

Berichten: 3082
Geregistreerd: 17-03-09
Woonplaats: Delft

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:20

niet dat ik concurrentie wil :D maar de decathlon den haag zoekt medewerken voor de ruitersport afdeling ;)

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:05

Wat lastig HiFive5! Heb je zoiets in de buurt zitten? Gewoon open sollicitaties sturen hoor!

Ik heb gisteren gesolliciteerd bij mijn oude werkgever. Heb er vorig jaar een half jaar met veel plezier gewerkt. Projectmatig, vandaar dat ik weer weg moest. Ze hebben constante werving via het uitzendbureau, dus wie weet.... iets minder verdienen dan hier, maar goed, dat gaat toch mijn benzinetank in. :+

Fangio

Berichten: 2568
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:49

HiFive5 schreef:
Ik ben laborante van opleiding, heb dus een bachelor. Ben 2,5 jaar afgestudeerd en vond geen werk in mijn branche omdat ik geen ervaring genoeg heb. Vandaar altijd als administratief bediende gewerkt. Dit geeft mij geen uitdaging maarja, het verdient.
Zou graag in een microbiologisch lab aan de slag kunnen maar heb in al die tijd nog steeds geen ervaring kunnen opbouwen :n zit nu wel weer op een moment dat ik alles zou pakken wat me aangeboden wordt. Maar dan zit ik dus nog steeds in hetzelfde schuitje.

Ik weet niet of dit in de buurt is voor je/of je het juiste diploma hebt, maar een vriend van me werkt hier en ze zoeken hier blijkbaar regelmatig mensen.
http://www.nuytinck.com/

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:25

Awesome! Al gebeld voor een vacature bij de oude werkgever *\o/*

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:46

Even ervaringsvraagje, horen jullie wel eens wat van open sollicitaties?
Binnenkort weer werkloos en heb de neiging elk bedrijf in een straal van 10 km een open sollicitatiebrief te sturen :')
Wat me alleen tegen houdt is dat ik op eerdere open sollicitaties nooit antwoord heb gehad (weliswaar andere bedrijven, ander dorp), ze zijn natuurlijk niet verplicht te antwoorden maar toch.. wel zo netjes even een afwijzing o.i.d. te sturen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18032
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:51

Ik verwacht geen antwoord op een open sollicitatie, vind het eerlijk gezegd juist niet zo netjes om dat te verwachten. Jij kiest er voor om iemand zo iets te sturen, je kan dan moeilijk de ander verplichten om te reageren. Wat je beter kan doen, is een paar bedrijven uitkiezen waar je écht graag wilt werken, daar een open sollicitatie heen sturen en dan na verloop van tijd er eens achteraan bellen of langsgaan.

Splut
Berichten: 1095
Geregistreerd: 19-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:40

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:43

Annwfyn schreef:
Ik zelf verwacht ook geen antwoord op een open sollicitatie.
Al zou ik het zelf ook fijn vinden om een antwoord te krijgen.

Ik ga morgen een trainingsdag volgen in een callcenter!
Ben benieuwd of het iets wordt, als dit voor beide partijen goed voelt krijg je per direct een contract aangeboden.


Inbound of outbound?

Euh open sollicitaties, hmmm... geen idee eigenlijk. Vind de tip van Lalidan wel een hele goede!

Splut
Berichten: 1095
Geregistreerd: 19-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:54

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:57

Annwfyn schreef:
Outbound, maar dan wel naar mensen die hebben aangegeven wel gebeld te willen worden


Oooh dat scheelt. :)

Nou succes! Hoop dat het wat voor je is!

Solleke_Noah

Berichten: 11091
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:20

(ben zelf niet op zoek maar lees wel stilletjes mee)

Het hangt ervan af ook denk ik wat voor open sollicitaties je stuurt, bv met een uitgebreide motivatiebrief erbij, of enkel je CV.

'k Kreeg altijd wel antwoord, vaak maar een standaardantwoord van "goed ontvangen, momenteel niks, we houden je gegevens bij".

Maar ook al eens, na enkele maanden, een bericht 'je had een open sollicitatie verstuurd, momenteel is er een vacature, ben je nog steeds geïnteresseerd?". Dat was geen uitnodiging voor gesprek, maar een tip dat er een vacature online stond. Knap dat ze dat zo van iedereen bij hielden :j

De beste was - helaas een afwijzing - een heuse brief als respons op een open sollicitatie :D

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:23

Misschien is dit iets voor iemand hier? Er zitten er hier geloof ik een paar die buiten de eigen studie aan het kijken zijn.

Een traineeship bij Driessen HRM. Je moet er een afgeronde HBO of WO voor hebben, maar geen specifieke richting.

https://www.werkenbijdriessen.nl/vacatu ... istratie-#

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:07

Shiloh schreef:
Misschien is dit iets voor iemand hier? Er zitten er hier geloof ik een paar die buiten de eigen studie aan het kijken zijn.

Een traineeship bij Driessen HRM. Je moet er een afgeronde HBO of WO voor hebben, maar geen specifieke richting.

https://www.werkenbijdriessen.nl/vacatu ... istratie-#


Dat is echt precies iets waar ik op zoek naar ben!!
Alleen is voor mijn 100km enkele reis toch echt te veel :(

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 22:45

Breda - Helmond valt op zich toch wel mee? is 50 minuten?

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:11

Fangio schreef:
HiFive5 schreef:
Ik ben laborante van opleiding, heb dus een bachelor. Ben 2,5 jaar afgestudeerd en vond geen werk in mijn branche omdat ik geen ervaring genoeg heb. Vandaar altijd als administratief bediende gewerkt. Dit geeft mij geen uitdaging maarja, het verdient.
Zou graag in een microbiologisch lab aan de slag kunnen maar heb in al die tijd nog steeds geen ervaring kunnen opbouwen :n zit nu wel weer op een moment dat ik alles zou pakken wat me aangeboden wordt. Maar dan zit ik dus nog steeds in hetzelfde schuitje.

Ik weet niet of dit in de buurt is voor je/of je het juiste diploma hebt, maar een vriend van me werkt hier en ze zoeken hier blijkbaar regelmatig mensen.
http://www.nuytinck.com/

ja, dat is in de buurt! ga direct mailen :j