Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:11

Wellicht dat mensen hier hier interessant vinden: Vanaf 1 mei gaan de vacatures voor KLM als Cabin Attendent weer open. Zo te zien geen zomercontract ook :)

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:32

caroline_max schreef:
Huh? Je wordt ontslagen omdat je een huis wilt kopen. Wat is dat nou weer voor iets geks?

Hier 2e week mei functioneringsgesprek, en dan hoor ik ook of ik mag blijven of niet.


Nouja, ontslag is het natuurlijk niet echt.

Net gebeld door Randstad of ik ergens 3 weken kan werken. Jazeker! Even wat speling!

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:53

Goedzo Janine, fijn dat je weer iets hebt voor 3 weken. Heb je weer wat extra tijd intussen om wat anders te vinden.

Caroline ik duim voor je!

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:40

Ik begin vrijdag bij de volgende baan :) Intussen blijft Randstad zoeken voor iets voor na die 3 weken.
Ze zijn echt heel erg hard voor mij aan het werk! Fantastisch om te horen.
Intercedente voor dit bedrijf zei ook: "Wat een nare situatie, misschien hebben we na die 3 weken ook wel iets nieuws voor je."

Dus ik ben weer ietsje opgelucht.

Eigenlijk zou ik woensdag al beginnen, maar huidige bedrijf wil me morgen ook nog graag zien. Omdat ik geen zin heb ik nog meer gezeik en stress doe ik dat maar. Intercedente voor het nieuwe bedrijf heeft er gelukkig veel begrip voor.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:05

Janine1990 schreef:
Ik begin vrijdag bij de volgende baan :) Intussen blijft Randstad zoeken voor iets voor na die 3 weken.
Ze zijn echt heel erg hard voor mij aan het werk! Fantastisch om te horen.
Intercedente voor dit bedrijf zei ook: "Wat een nare situatie, misschien hebben we na die 3 weken ook wel iets nieuws voor je."

Dus ik ben weer ietsje opgelucht.

Eigenlijk zou ik woensdag al beginnen, maar huidige bedrijf wil me morgen ook nog graag zien. Omdat ik geen zin heb ik nog meer gezeik en stress doe ik dat maar. Intercedente voor het nieuwe bedrijf heeft er gelukkig veel begrip voor.

En dat huidige bedrijf is die van die mevrouw die zo onbeschoft is?

Ik geloof dat ik bij vertrek morgen dan nog iets licht sarcastisch zou zeggen, liefst tegen die vrouw dan wel :o

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:09

Ineke2 schreef:
En dat huidige bedrijf is die van die mevrouw die zo onbeschoft is?

Ik geloof dat ik bij vertrek morgen dan nog iets licht sarcastisch zou zeggen, liefst tegen die vrouw dan wel :o


Ja dat klopt... Heb je suggesties? :P
Ik zeg alleen wel dat het toch beter uit kwam dat ik vrijdag begin, zodat het niet iets is dat in haar macht ligt. Scheelt mij weer vakantiedagen dat ik morgen nog kan werken. {:}

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:44

Zoiets als " succes met het vinden van een nieuwe carriere tijger die al in gouden kooitje woont"

Of " succes met het vinden van een nieuwe werknemer die aan jullie wooneisen voldoet"

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:49

Ineke2 schreef:
Zoiets als " succes met het vinden van een nieuwe carriere tijger die al in gouden kooitje woont"

Of " succes met het vinden van een nieuwe werknemer die aan jullie wooneisen voldoet"


_O-

Queen of Sarcasm ben jij zeker??? :D :D Ik vind ze heeel erg leuk!

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:53

Laat ik zeggen dat ik heel direct ben :D

You like me or you hate me O:)

Winged

Berichten: 33020
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:24

Wat een super aparte situatie... Echt gestoord :+

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:46

Ineke2 schreef:
Laat ik zeggen dat ik heel direct ben :D

You like me or you hate me O:)


:')

Je zou hier een aanvulling zijn binnen de kletscultuur :+
Daar maak jij wel korte metten mee volgens mij :P


Winged schreef:
Wat een super aparte situatie... Echt gestoord :+


Jup, maar het biedt al heel wat kansen...

Net weer gebeld door iemand voor een vacature voor langere tijd, ook zeer snel beginnen. :oo

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 11:42

Zag deze net, ik deel 'm enkel!


Afbeelding

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:39

Hoe gaat het nu Janine? Bevalt je nieuwe baan?

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:53

Ineke2 schreef:
Hoe gaat het nu Janine? Bevalt je nieuwe baan?


Mwaaah... niet echt :')
Geestdodend werk... :+ Niet normaal...
Woensdag had ik een gesprek bij ING, maar de weg ernaar toe had ik wel door dat ik dan nog veel verder moest rijden. Dat was even balen, het werk zelf leek me erg leuk en het team ook. Gesprek was erg pittig! Ik ging er vanuit dat ik op basis van het gesprek zou worden afgewezen, in tegenstelling... Toen ING belde (deze afdeling belt zelf ipv Randstad) werd uitgelegd dat ze mij daar écht zien werken enzovoorts, maar dat het team (waar ik al deels kennis mee had gemaakt) zelf voor een ander persoon gekozen. Moest het me vooral niet persoonlijk aantrekken, dus dat doe ik dan maar niet ;) Ik was er stiekem wel een beetje blij om dat het niets werd.

Toevallig had een vorige opdrachtgever (2015, maart - september) ook nog vacatures, dus heb ik daar achteraan gemaild (ook via Randstad). Krijg ik te horen dat die opdrachtgever van mening is dat ik ben uitgestroomd omdat ik onvoldoende presteerde. Randstad niet blij mee, die weten namelijk dat ik daar op een project zat dat een half jaar duurde, door afronding project ben ik daar toen weggegaan. Helaas wil de opdrachtgever niets van het verhaal van Randstad horen. Dus dat is natuurlijk enorm balen!

Maar weer verder op zoek, ik weet wel dat de dag dat ik de sleutel van mijn huisje heb (er is nog geen voorlopig koopcontract getekend) ik ga solliciteren naar iets waarbij ik niet afhankelijk ben van een uitzendbureau... :')

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:57

Wat jammer Janine... er word wat afgekonkeld door werkgevers ook zie ik wel... Best triest maar je kunt er helaas niet zoveel aan veranderen.
Welke regio zoek je eigenlijk?
Het noorden denk ik gezien je onderschrift.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:02

Inderdaad in het Noorden :j

Ach, ik ga er ook maar niet te veel energie in steken. Kan de energie wel ergens anders voor gebruiken ;) Daarbij is het ook allemaal niet het einde van de wereld natuurlijk. Maar wat verkeerd kan gaan, ga op dit moment ook echt verkeerd :')

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:51

Mochten er nog mensen in de buurt van Schiphol wonen, bij mij zoeken ze ook nog steeds personeel.
https://nl.i-sec.com/nl/werken/vacatures
Gaat om luchthavenbeveiliging, opleiding krijg je via het bedrijf :) Verdiend lekker, dankzij de toeslagen.
Mochten jullie vragen hebben over de werkzaamheden, stel ze dan gerust (via PB).

Marcella

Berichten: 36717
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:32

Dreamy schreef:
Mochten er nog mensen in de buurt van Schiphol wonen, bij mij zoeken ze ook nog steeds personeel.
https://nl.i-sec.com/nl/werken/vacatures
Gaat om luchthavenbeveiliging, opleiding krijg je via het bedrijf :) Verdiend lekker, dankzij de toeslagen.
Mochten jullie vragen hebben over de werkzaamheden, stel ze dan gerust (via PB).

Helaas mijn postcode lig buiten de 40 km grens. -O-

Rawr

Berichten: 2824
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 00:49

Ik meld me ook maar weer eens, niet omdat ik werkloos ben of dat dreig te worden maar ik ben gewoon niet meer met plezier naar het werk ga en ontzettend klaar ben met 'de klant'.

Ik werk dus in een winkel maar heb nu intern gesolliciteerd op een functie op ons hoofdkantoor en die functie sluit perfect aan bij wat ik zoek en wat ik kan en a.s. maandag heb ik het eerste gesprek. Ik heb via-via al vernomen dat ik een hele grote kanshebber ben maar er zijn nog een aantal kandidaten met potentieel en ik mag mezelf dus nog wel goed verkopen.

Nou is er 1 ding van groot belang en ik hoop dat iemand me hierin kan adviseren. Als ik de baan krijg dan moet ik verhuizen van Leeuwarden naar de regio Soest (binnen halfuur rijden ongeveer) en dat heeft grote gevolgen in de kosten, voornamelijk van wonen.

Zouden jullie al in het eerste gesprek over salaris beginnen of wachten tot een tweede gesprek of een baan-aanbod om de onderhandelingspositie te verbeteren? Ik wil niet mijn eigen en hun tijd verdoen als er niet een substantiële salarisverhoging in zit (zo'n €800 tot €1000 bruto per maand erbij) maar ik wil ook niet over komen als iemand die op geld belust is.

En heeft iemand een tip in welke plaats in de regio Soest (half uur rijden) je redelijk voordelig kunt huren? Bij voorkeur een eengezinswoning met tuin maar een appartement zou tijdelijk ook een oplossing zijn.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 06:52

Ik zou eerst je zelf verkopen en dan met het 2de gesprek onderhandelen over het salaris. Tijd verdoen is het nooit. Je wilt immers iets anders gaan doen en word het deze baan niet dan denk ik zomaar dat je door gaat met solliciteren bij andere bedrijven.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 07:41

Dreamy schreef:
Mochten er nog mensen in de buurt van Schiphol wonen, bij mij zoeken ze ook nog steeds personeel.
https://nl.i-sec.com/nl/werken/vacatures
Gaat om luchthavenbeveiliging, opleiding krijg je via het bedrijf :) Verdiend lekker, dankzij de toeslagen.
Mochten jullie vragen hebben over de werkzaamheden, stel ze dan gerust (via PB).


Wat gaaf! Helaas woon ik niet zo dicht bij Schiphol :(

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10417
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 07:51

Rawr ik zou in een tweede gesprek aangeven wat voor jou de salaris indicatie is.

Qua plekken om te huren denk ik dat je ook naar Zeewolde zou kunnen kijken dat ligt volgens mij ook nog net binnen t half uur

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 08:00

Ik zou idd ook wachten op een tweede gesprek wat betreft salaris
Eerst maar eens door de selectie heen, salaris komt daarna wel

Tijd verspillen is het nooit , Tis in ieder geval een goeie oefening :)

Toushie

Berichten: 7268
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:52


Anneert

Berichten: 2304
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:17

Mijn vriend en zijn compagnon hebben sinds een jaar een webshop gestart. Ze zijn erg hard gegroeid en zijn toe aan iemand die het team wil komen versterken.

Vooral de druk op de klantenservice zorgt er nu voor dat verdere groei van het bedrijf stagneert. De hoofdtaak zal dan ook het bemannen van de klantenservice zijn. Dit zal de live chat zijn en de mail. Daarnaast zijn er tal van kleinere taken en meehelpen bij het verwerken van de bestellingen. Ze zijn gevestigd in omgeving Someren.

Het is een must dat je Engels spreekt. Medische achtergrond is een pré, omdat het een vrij ingewikkeld product omvat.

Als je graag wat meer informatie wil, stuur me dan maar even een pb.