Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daantjee12

Berichten: 3082
Geregistreerd: 17-03-09
Woonplaats: Delft

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:11


Smart

Berichten: 1630
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Wenum Wiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:35

Hoi,

Heeft iemand hier verstand van detacheringsovereenkomsten met een detacheringsbureau. Wat mag wel en wat mag niet?

Graag via pb...

Rawr

Berichten: 2824
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:58

Nog bedankt voor de tips hier en via PB, ook die over het wonen in de regio Soest.

Vandaag het eerste gesprek gehad. Naast mij zijn er nog 4 andere kandidaten en er is een tweede ronde dus het blijft nog even spannend. :)

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:21

Super spannend Rawr!

Sourire
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 22:16

Smart schreef:
Hoi,

Heeft iemand hier verstand van detacheringsovereenkomsten met een detacheringsbureau. Wat mag wel en wat mag niet?

Graag via pb...


Ik werk op detacheringsbasis voor een bureau. Je mag mij wel een pb sturen. :)

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:38

Help, wie geeft mij raad?

Ik heb onlangs een huis gekocht (via Randstad perspectiefverklaring) en nu zit ik een weekje thuis, wel nog op contract en heb net een gesprek gehad, wederom via Randstad. Ik maak me weinig zorgen hoor. Intercedent schatte mijn kansen best groot. Nou, hartstikke leuk hoor... Maar daar heb ik op dit moment niets aan.

Gesprek dus gehad en ik hoor pas begin volgende week hoe en wat. Wat zouden jullie doen? Ik heb verder nog nergens aan de bel getrokken bij Randstad (dit is een inhouse afdeling). Zouden jullie dit afwachten? Of meer lijntjes aan uitzetten?

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 16:43

Janine1990, lijntjes uitzetten is altijd goed!

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 21:46

Lijntjes uitzetten kan nooit kwaad en zou ik altijd doen. Afzeggen als je een baan hebt kan immers altijd?

Rawr

Berichten: 2824
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 23:07

Vandaag het bericht gehad dat ze me de baan aan willen bieden en niet eens meer een tweede ronde willen doen. Op zich natuurlijk super positief en ik wil het ook echt heel erg graag gaan doen!

Maarrrr; Er is me een salarisaanbod gedaan waar ik echt ontzettend teleurgesteld over ben. Het is weliswaar een verhoging van 12,5% bruto op mijn huidige salaris en dat is al niet veel maar netto is dat natuurlijk peanuts en als ik dan het verhuizen van Friesland naar regio Soest meeneem dan ga ik er financieel echt flink op achteruit en zou ik gek zijn als ik het deed.

Het voorstel ligt er en ja ik moet natuurlijk met een tegenbod komen maar ik heb nu het gevoel dat we zo ver uit elkaar liggen dat er echt geen brug te slaan is. Ik ga vanavond niet meer reageren want ik voel me een beetje geschoffeerd en een emotioneel en dat is geen goede staat om hierop te antwoorden.

Iemand hier die ervaren heeft met dit soort onderhandelingen? Meer mensen die ook wel eens een bod hebben gekregen en zelf veel hoger hebben ingezet en het daarna ook gekregen hebben? Mag eventueel ook per PB.

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 00:32

Ik mag mij hier binnenkort ook wel weer gaan melden geloof ik.. Ik werk bij de Marskramer en wij gaan sluiten (de kans dat wij overgenomen worden is zeer klein..)
Maar toch heb ik er met plezier gewerkt.. totdat ik mijn loon kreeg vandaag..
Ik heb er tot nu toe 8 dagen gewerkt. 2 dagen van 5 uur en de andere 6 dagen waren dagen van 6 uur.. en dan krijg ik op mijn rekening.. 47,28 euro.. Ben ik nou zo verwend/verkeerd of is dit vrij weinig?..

_Nancy_

Berichten: 2164
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 00:44

Dit lijkt me niet echt te kloppen nee. :(:) Balen dat die ook al gaat sluiten!

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 00:46

Ja, tis echt balen. Vond het super leuk om daar te werken, lekker veelzijdig!
Ach, ik vraag morgen de bedrijfsleider wel met wie ik contact moet opnemen voor dit soort dingen.. Ik wil het graag goed oplossen..

Rampshellie
Berichten: 1986
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Duiven

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 05:11

Blokker werkt met periodes, waarschijnlijk valt een deel van die dagen in de ene periode en de andere dagen in de periode die je de volgende keer uit betaald krijgt. Ze lopen als het ware 'achter'.

kimberly1995
Berichten: 2423
Geregistreerd: 24-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 08:30

Rawr schreef:
Vandaag het bericht gehad dat ze me de baan aan willen bieden en niet eens meer een tweede ronde willen doen. Op zich natuurlijk super positief en ik wil het ook echt heel erg graag gaan doen!

Maarrrr; Er is me een salarisaanbod gedaan waar ik echt ontzettend teleurgesteld over ben. Het is weliswaar een verhoging van 12,5% bruto op mijn huidige salaris en dat is al niet veel maar netto is dat natuurlijk peanuts en als ik dan het verhuizen van Friesland naar regio Soest meeneem dan ga ik er financieel echt flink op achteruit en zou ik gek zijn als ik het deed.

Het voorstel ligt er en ja ik moet natuurlijk met een tegenbod komen maar ik heb nu het gevoel dat we zo ver uit elkaar liggen dat er echt geen brug te slaan is. Ik ga vanavond niet meer reageren want ik voel me een beetje geschoffeerd en een emotioneel en dat is geen goede staat om hierop te antwoorden.

Iemand hier die ervaren heeft met dit soort onderhandelingen? Meer mensen die ook wel eens een bod hebben gekregen en zelf veel hoger hebben ingezet en het daarna ook gekregen hebben? Mag eventueel ook per PB.


Je kan toch aangeven dat je eigenlijk wel teleurgesteld bent in het salarisvoorstel en dat je erop achteruit gaat wanneer je het accepteerd in combinatie met de verhuizing? Dat jij had verwacht toch wel minstens ... te krijgen. Dan kan je afwachten waar zij mee komen en dan weet je of het zin heeft om te onderhandelen of niet.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 08:35

Kan je niet ergens online opzoeken wat een realistisch salaris ongeveer inhoud Rawr? Dan weet je ook een beetje of hun bod realistisch is of dat er echt nog wel wat meer inzit.

Ze willen je blijkbaar wel graag hebben, dus qua onderhandelingen sta je redelijk sterk.

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:35

Rampshellie schreef:
Blokker werkt met periodes, waarschijnlijk valt een deel van die dagen in de ene periode en de andere dagen in de periode die je de volgende keer uit betaald krijgt. Ze lopen als het ware 'achter'.


Nu je het zegt.. het ging geloof ik om de periode 5-2017. Alleen heb ik in April ook gewerkt en ik heb niet het idee dat dat erbij staat..

Rampshellie
Berichten: 1986
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:55

ScarOfWars schreef:
Rampshellie schreef:
Blokker werkt met periodes, waarschijnlijk valt een deel van die dagen in de ene periode en de andere dagen in de periode die je de volgende keer uit betaald krijgt. Ze lopen als het ware 'achter'.


Nu je het zegt.. het ging geloof ik om de periode 5-2017. Alleen heb ik in April ook gewerkt en ik heb niet het idee dat dat erbij staat..


Als het goed is kunnen ze per periode de uren uitdraaien. Gaat om 4 weken!

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:04

Dat klopt, gaat inderdaad per 4 weken. En normaal staan je uren toch ook op je loonstrook? (Ik heb echt 0,0 verstand van dit, sorry!)

Rampshellie
Berichten: 1986
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:54

ScarOfWars schreef:
Dat klopt, gaat inderdaad per 4 weken. En normaal staan je uren toch ook op je loonstrook? (Ik heb echt 0,0 verstand van dit, sorry!)


Ja klopt. Ze hebben op de pc zo'n systeem waar de uren per dag in staan. Even vergeten hoe dat heet :).

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 15:28

Rampshellie schreef:
ScarOfWars schreef:
Dat klopt, gaat inderdaad per 4 weken. En normaal staan je uren toch ook op je loonstrook? (Ik heb echt 0,0 verstand van dit, sorry!)


Ja klopt. Ze hebben op de pc zo'n systeem waar de uren per dag in staan. Even vergeten hoe dat heet :).


Intranet ofzo? Geen idee, dat is het enige dat ik zo weet.
Naja, ik kan net eens mijn loonstrook bekijken via mijn mail. Ik moest mn personeelsnummer invullen(als wachtwoord), doe ik dat, is het fout :')
Dus maar even een mail gedaan, maar nog niks terug..

Maayke
Berichten: 846
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:52

Hallo allemaal!

Mag ik mij hier ook melden?
Ik ben afgelopen december afgestudeerd aan de Hanzehogeschool te Groningen. Ik heb de studie MBRT gedaan. Nu druk werkzoekende al wil dat nog niet echt vlotten.
Ik sta open voor 'alles' aangezien het aanbod in de zorgsector/Mbb'ers heel mager is.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 10:27

Is er iemand die dit weekend nog naar een motivatiebrief wil kijken? Vrijdag contact gehad met een potentiele werkgever, maar hij wil graag maandagochtend mij motivatie en cv al hebben. EN ik wil die baan echt heel graag, maar vind wat ik op papier heb gezet zo tammetjes.....

Fangio

Berichten: 2559
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 11:06

Maayke schreef:
Hallo allemaal!

Mag ik mij hier ook melden?
Ik ben afgelopen december afgestudeerd aan de Hanzehogeschool te Groningen. Ik heb de studie MBRT gedaan. Nu druk werkzoekende al wil dat nog niet echt vlotten.
Ik sta open voor 'alles' aangezien het aanbod in de zorgsector/Mbb'ers heel mager is.

Hmm, Zeeland is zeker te ver dan voor je? :+ Ziekenhuis hier staat er om te springen, maar kan niemand vinden... Ze hebben nu zelfs een opleidingsplaats open staan en daar vinden ze ook niemand voor.

Maayke
Berichten: 846
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 13:03

Fangio schreef:
Hmm, Zeeland is zeker te ver dan voor je? :+ Ziekenhuis hier staat er om te springen, maar kan niemand vinden... Ze hebben nu zelfs een opleidingsplaats open staan en daar vinden ze ook niemand voor.


Zou graag willen, zit alleen met een koopwoning. Weggaan/verkopen is echt nog geen optie

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 13:14

Fangio schreef:
Maayke schreef:
Hallo allemaal!

Mag ik mij hier ook melden?
Ik ben afgelopen december afgestudeerd aan de Hanzehogeschool te Groningen. Ik heb de studie MBRT gedaan. Nu druk werkzoekende al wil dat nog niet echt vlotten.
Ik sta open voor 'alles' aangezien het aanbod in de zorgsector/Mbb'ers heel mager is.

Hmm, Zeeland is zeker te ver dan voor je? :+ Ziekenhuis hier staat er om te springen, maar kan niemand vinden... Ze hebben nu zelfs een opleidingsplaats open staan en daar vinden ze ook niemand voor.


Vast niet voor mensen zonder voorkennis? Ik sta te springen voor een baan, maar krijg nergens de kans terwijl ik supergraag wil werken en bijleren.